Overstappen in Reykjavik

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Overstappen in Reykjavik

Bericht door Henriëtte »

Wij willen binnenkort onze tickets voor volgend jaar gaan boeken, misschien kiezen we deze keer wel voor Icelandair, met een overstap in Reykjavik. De overstaptijd is wel best kort, 1.35 uur op de heenweg en 1.20 uur op de terugweg.
Als we in Amerika overstappen willen we toch wel graag een wat ruimere overstaptijd (douane, koffers ophalen en inleveren, soms van terminal veranderen). Maar hoe zit dat nu in Reykjavik, hebben we daar aan 1.20 uur genoeg?
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7762
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Overstappen in Reykjavik

Bericht door mtl »

Tijdens je overstap in IJsland hoef je niet door de paspoortencontrole en doaune. Ook heb je geen omkijken naar je bagage. Verder is het een kleine compacte luchthaven dus de overstaptijden zijn prima. Geen probleem dus.
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Overstappen in Reykjavik

Bericht door Henriëtte »

Klinkt goed :thumbup: Bedankt voor je snelle antwoord.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: Overstappen in Reykjavik

Bericht door ludwig »

En als het wel problemen oplevert dan hebben volgend jaar denk ik heel veel AllesAmerika forummers problemen :wink:
Gebruikersavatar
DVDGuy
Amerika-expert
Berichten: 3415
Lid geworden op: 04 aug 2010, 06:46
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Overstappen in Reykjavik

Bericht door DVDGuy »

LOL
Gebruikersavatar
Moniquemichiel
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 01 feb 2009, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Overstappen in Reykjavik

Bericht door Moniquemichiel »

Wij moesten wel door de douane en paspoortcontrole afgelopen zomer. Maar.... Duurde niet extreem lang. De overstaptijd lijkt mij ruim voldoende !
http://stargazersvs2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://stargazers-vs-2011-noordoost.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://stargazers-reizen.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
marionmarloes
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 jan 2009, 22:19
Contacteer:

Re: Overstappen in Reykjavik

Bericht door marionmarloes »

Wij moesten ook door douane, 2 jaar geleden, maar keflavik is een klein, mooi en efficiënt vliegveld, dus dat levert geen enkel probleem op.

Marion
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Overstappen in Reykjavik

Bericht door dutchie_in_boston »

mijn ouders waren hier net, op diezelfde vluchten, en hadden genoeg tijd. Raar trouwens, dat icelandair alleen een broodje verkoopt en geen warme hap meer geeft.
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: Overstappen in Reykjavik

Bericht door ludwig »

gisteren door vertraging op schiphol een dik uur te laat op reykjavik aangekomen. Vluchten naar de usa zouden wachten. Om kwart over vier geland, door de douane heen en meteen doorgelopen naar de volgende gate heeft misschien 10 minuten gekost. En het volgende goede nieuws was dat de koffers er in Denver als eerste uit waren !
Gebruikersavatar
DVDGuy
Amerika-expert
Berichten: 3415
Lid geworden op: 04 aug 2010, 06:46
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Overstappen in Reykjavik

Bericht door DVDGuy »

Goeie service :thumbup:
Anna68
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 jul 2011, 19:45

Re: Overstappen in Reykjavik

Bericht door Anna68 »

Ik kan het je volgende week(de 16e) precies vertellen, mijn dochter vliegt dan namelijk over Reykjavik naar huis en heeft ook "maar" anderhalf uur om over te stappen.
*wordt vervolgd* :wink:
2005:Carmel-Las Vegas-Miami-Bahama's
2008:Tucson-Las Vegas-New York
2011:San Franscisco-Monterey-Santa Barbara-Los Angeles-Las Vegas
2013:Phoenix-Los Angeles-Sequoia NP-Las Vegas
Anna68
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 jul 2011, 19:45

Re: Overstappen in Reykjavik

Bericht door Anna68 »

Ik zie nu pas dat het een "oud"topic is....zal voortaan even naar de datum kijken :shock:
2005:Carmel-Las Vegas-Miami-Bahama's
2008:Tucson-Las Vegas-New York
2011:San Franscisco-Monterey-Santa Barbara-Los Angeles-Las Vegas
2013:Phoenix-Los Angeles-Sequoia NP-Las Vegas
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Overstappen in Reykjavik

Bericht door michelly »

Ik had jullie vlucht gevolgd Ludwig en zag dat jullie vertraging hadden.
Mooi dat alles toch nog vlot ging en dat jullie bagage gewoon meegekomen is.
Dat geeft goede moed voor morgen :wink:

Elly
sandra_R
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 dec 2009, 11:22

Re: Overstappen in Reykjavik

Bericht door sandra_R »

Allen,

Vliegen met Icelandair met de bijbehorende overstap gaat prima. Inderdaad hadden we gisteren op schiphol al 1,5 uur vertraging, maar de aansluitende vlucht haal je met gemak. Wij hadden bij beide vluchten de mazzel dat we stoelen hadden met extra beenruimte(exitrows en helemaal vooraan) Let op: ik kon bij het inchecken de stoelen voor de eerste vlucht nog aanpassen naar rij 6 en 7 en ditzijn goede stoelen met extra veel ruimte.

Overigens vonden wij ook het amerika binnen komen in Denver heel erg relaxt gaan, wij stonden binnen 40 Minuten al op de parking van ons hotel, met auto gehaald en al, dus perfect.

Groeten,
Sandra
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: Overstappen in Reykjavik

Bericht door ludwig »

wij stonden klaar om vingerafdruken te laten maken. was niet nodig, we kwamen er meer, dus stonden echt binnen 10 minuten bij de shuttle naar Budget. Daar hebben we gevraagd om een auto die niet na een paar 100 miles een oilcheck moet ( gebeurde ons de laatste twee keer). De auto die voor ons klaar stond werd afgemeld en een paar minuten later kwam er een sueperluxe dodge grand caravan voorrijden. Hij start zelfs op afstand. Haha we weten nog niet of we hem van afstand kunnen laten voorrijden.
Elianne
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 nov 2007, 09:28
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: bij Rotterdam

Re: Overstappen in Reykjavik

Bericht door Elianne »

Wat grappig, Ludwig en Sandra, wij zaten zondag 8 juli ook op die vlucht naar Reykjavik met vertraging. Dat was diegene van het kapotte wegduwkarretje. En toen een nieuw karretje kwam, kon die oude kapotte niet logekoppeld worden. Das toch lastig vliegen met zo'n karretje onder je cockpit :shock:
Maar inderdaad, aangekomen op Reykjavik was het rechtsaf naar de gate voor Seattle, nog geen 5 minuutjes lopen en prima op tijd voor vertrek. Geen ondervraging door douane mensen achter zo'n statafel, meteen doorlopen.
Koffers op de band op Seattle prima !!!
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Overstappen in Reykjavik

Bericht door dimona »

Wij zaten een dag later op die vlucht. Geen problemen gehad, maar mijn 8-jarige zoon werd op Keflavik geselecteerd voor een "additional screening" in opdracht van de U.S. Transportation Security Administration. Kreeg een briefje in zijn handen geduwd dat 'ie moest lezen en vervolgens werd 'ie afgevoerd en werden hij en zijn handbagage aan een minuscuul onderzoek onderworpen. Gelukkig hadden we 1 uur en 3 kwartier overstaptijd, maar uiteindelijk waren we toch pas een half uur voor het boarden bij de gate voor onze vervolgvlucht naar DC (waar we om 7 uur landden en 3.5 uur later pas in de auto zaten :o ).

Prima maatschappij verder, Icelandair: meer beenruimte dan je normaal hebt en de kids krijgen een warme hap (waar meestal wel wat van over blijft :wink: ). Op de heenweg zaten we economy plus stoelen en toen zaten we in de business class :D . De tweede helft van de reis was ook economy plus, en toen hadden we met z'n 6-en 18 stoelen tot onze beschikking, omdat we de enigen waren :D

Icelandair doet trouwens niet moeilijk over zware koffers. Wij hadden er eentje van 27kg en daar hingen ze gewoon een "heavy" labeltje aan, verder niks :mrgreen:

Het enige dat ik wat minder vind bij Iceland air, is hun manier van stoelen toewijzen. Het leek wel of ze er een hobby van maken om mensen te scheiden; ik heb meer mensen gezien die niet bij elkaar zaten dan wel. Zelfs toen we die 18 stoelen hadden, presteerden ze het nog om ons alle 6 in een ander rijtje te zetten en vervolgens doodleuk te zeggen dat het rijtjes van 2 waren en dat C en D dus gewoon naast elkaar zijn (terwijl het rijtjes van 3 waren en C en D dus links en rechts van het gangpad waren). Op een van de vluchten hadden we ook 3 kids op 1 rij zitten, wat volgens mij helemaal niet mag (maar kon niet anders omdat we 2 stoelen bij de nooduitgang hadden waar geen kinderen mochten zitten). Met onze kids is dat gelukkig allemaal geen drama, maar als je het belangrijk vindt om naast elkaar te zitten, moet je daar dus wel alert op zijn.

Wij zijn 2 weken op IJsland gebleven en we vonden het een fantastisch land. Echt een aanrader als je er toch langs komt :thumbup:
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: Overstappen in Reykjavik

Bericht door ludwig »

je kunt toch zelf je stoelen reserveren/vastleggen? Dat heb ik tijdens de boeking al gedaan en dit kon tot het moment van inchecken gewijzig worden. wij zaten met zijn 5-en gewoon bij elkaar.
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Overstappen in Reykjavik

Bericht door dimona »

Wij boekten in de eerste week van januari voor onze trip in juni/juli. Van de vier vluchten die we maakten, konden we op het moment van de boeking slechts op 1 vlucht stoelen bij elkaar krijgen. Op een andere vlucht wisten we het nog te beperken tot 3x2 stoelen, maar op de andere twee vluchten konden we alleen maar verspreid over het vliegtuig zitten. Uiteindelijk vielen die vluchten voor ons toch nog redelijk goed uit qua stoelen, maar naast mij zat bijvoorbeeld een jong meisje van een gezin van 5 die allemaal in een andere rij zaten.
Gerben Steeg
Amerikakenner
Berichten: 451
Lid geworden op: 14 mar 2009, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Overstappen in Reykjavik

Bericht door Gerben Steeg »

Hi, ik ben bezig voor aug een retourvlucht te boeken naar Denver; waarschijnlijk via Keflavik.
Heen zou de overstaptijd 01:30u zijn en terug 01:05u. Dit lijkt vrij kort, zeker bij wat vertraging.
Heeft iemand recent ervaring met overstappen in IJsland? Ik ben er wel een aantal keer geweest: overzichtelijk airport, niet te groot.
Maar daar nooit voor een overstap geweest. Ik lees wel dat er een extra paspoort check is dan?
Gr, Gerben
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer