Overstappen in Reykjavik

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overstappen in Reykjavik

Bericht door Martin & Marianne »

Gerben Steeg schreef:
08 mar 2024, 21:53
Hi, ik ben bezig voor aug een retourvlucht te boeken naar Denver; waarschijnlijk via Keflavik.
Heen zou de overstaptijd 01:30u zijn en terug 01:05u. Dit lijkt vrij kort, zeker bij wat vertraging.
Heeft iemand recent ervaring met overstappen in IJsland? Ik ben er wel een aantal keer geweest: overzichtelijk airport, niet te groot.
Maar daar nooit voor een overstap geweest. Ik lees wel dat er een extra paspoort check is dan?
Geen ervaring met overstappen, maar inderdaad overzichtelijk vliegveld. Kijk wel uit dat je in het juiste toestel stapt. :wink:

Marianne
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Overstappen in Reykjavik

Bericht door d_vdploeg »

Geen ervaring met Keflavik. Ik vind hem wel tricky met die vulkaanuitbarstingen daar. Tot nu toe is dat steeds zonder gevolgen geweest voor het vliegverkeer van/naar IJsland, maar toch. Je verlaat in IJsland volgens mij Schengen, dus paspoortcontrole.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1512
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Overstappen in Reykjavik

Bericht door butterfly »

Welliswaar niet recent, maar wij zijn 2x met een overstap in Reykjavik gevlogen met Icelandair. In 2017 en 2019. Beide keren vertraging vanuit Schiphol, maar het mooie aan Icelandair is: als er vertragingen zijn wachten ze vaak, en daardoor gaan de aansluitende vluchten ook met vertraging weg.
Een uur overstap op de terugweg red je makkelijk, het is maar een kleine luchthaven ( en heen red je 1,5 uur ook prima)
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Overstappen in Reykjavik

Bericht door Marielleh »

Geen ervaring met overstappen, maar inderdaad overzichtelijk vliegveld. Kijk wel uit dat je in het juiste toestel stapt. :wink:

Marianne
First off all; bezopen natuurlijk dat dit kan gebeuren en ze je gewoon doorlaten!
Maar toen wij in 2019 overstapten op IJsland vonden wij het een rommelig gebeuren. Rijen voor gates die door elkaar liepen, waardoor ik me zomaar kan voorstellen dat als je zelf niet wakker bent, je ineens vooraan zou staan in de verkeerde rij ...
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Overstappen in Reykjavik

Bericht door dejong89 »

d_vdploeg schreef:
12 mar 2024, 10:55
Geen ervaring met Keflavik. Ik vind hem wel tricky met die vulkaanuitbarstingen daar. Tot nu toe is dat steeds zonder gevolgen geweest voor het vliegverkeer van/naar IJsland, maar toch. Je verlaat in IJsland volgens mij Schengen, dus paspoortcontrole.
Denk dat wanneer de vulkaan echt een flinke scheet laat dat heel Europa hier weer hinder van gaat ondervinden. Een grote aswolk is funest voor het vliegverkeer.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer