Bagage Delta airlines , wat en hoe

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
brekson
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 aug 2005, 15:23
Locatie: Antwerpen-Noord

Bagage Delta airlines , wat en hoe

Bericht door brekson »

Op de site kan ik al wel uitmaken -dacht ik -wat je koffer mag wegen, en hoeveel je er tegen welk tarief mag meenemen
Maar de handbagagetermen lijken mij zeer streng :
Approved Personal Carry-on Items
* 1 purse, briefcase, camera bag, or diaper bag;
* or 1 laptop computer (computers cannot be checked and must be carried on);
* or 1 item of a similar or smaller size to those listed above.

Wil dit nu zeggen dat mijn vrouw, als ze een handtas bij heeft geen cameratas bij haar mag dragen ?
Ikzelf wil een laptop en een ipad meepakken, hopelijk mag er nog een krantje bij :cry:
Of mag ik op zijn amerikaans er vanuit gaan dat er niet letterlijk "OR" staat tussen purse en camera bag
grt
Het is nooit te laat om anderen iets te vragen, ooit komt het moment dat ik anderen kan helpen.
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1758
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Bagage Delta airlines , wat en hoe

Bericht door Lilo »

Volgens mij mag je bvb. 1 "normale" rugzak meenemen en 1 handtas. Ik zie veel mensen met van die oversized bags en een hoop andere rommel sleuren, mss hebben zij er voor bijbetaald mss ook niet. Ik vind dat allemaal niet nodig en voor mijn part mogen ze veel strenger zijn op het gewicht en afmetingen van de handbagage.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Bagage Delta airlines , wat en hoe

Bericht door Felicitas »

Op hun website staat aangegeven dat je een stuk handbagage mag meenemen én een personal item (hieronder vallen volgens mij de items die je noemt).
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Bagage Delta airlines , wat en hoe

Bericht door lyan »

wij hebben in mei/juni gevlogen met Delta en hadden elk een handbagagekoffer en een handtas/cameratas bij ons en er werd niets van gezegd dus ik neem aan dat dat mag. Wel heb ik ergens gelezen dat de handbagage niet zwaarder zou mogen zijn dan 6 kilo, maar het is bij geen enkele vlucht gewogen.
Gebruikersavatar
Arlette
Amerikafan
Berichten: 358
Lid geworden op: 13 jun 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: kempen, België

Re: Bagage Delta airlines , wat en hoe

Bericht door Arlette »

Wij zijn vorig jaar met Delta naar NY gevlogen en ik had enkel een rugzak bij (mijn zoon zijn laptoptas) en die zat zelfs niet halfvol. Mijn handtas steek ik daar ook in. Want paperassen zitten dicht bij de hand in de rugzak.
Wil dit nu zeggen dat mijn vrouw, als ze een handtas bij heeft geen cameratas bij haar mag dragen ?
Ikzelf wil een laptop en een ipad meepakken, hopelijk mag er nog een krantje bij
Kun je hier niet één enkele tas voor gebruiken? Je moet toch maar enkel voor de controle even de laptop, ... eruit nemen. Het is maar een tipje hé :thumbup:
Ik zie veel mensen met van die oversized bags en een hoop andere rommel sleuren
Ik begrijp eigenlijk ook niet goed wat je daar allemaal wil insteken om in het vliegtuig te gebruiken. Eten en drinken (mag je trouwens toch niet meenemen hé) krijg je voldoende in het vliegtuig en om nu leesvoer en/of spelletjesboeken ... zo massaal mee te nemen dat je rugzak daar mee vol zit... begrijp ik niet zo goed. :?
Maar ja dat zal meer persoonsgebonden zijn veronderstel ik. Voor de terugvlucht is het misschien anders omdat je dan zodanig veel gekocht hebt en het niet meer in de valies geraakt :lol:
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Bagage Delta airlines , wat en hoe

Bericht door Rob »

Wel heb ik ergens gelezen dat de handbagage niet zwaarder zou mogen zijn dan 6 kilo,
Die 6 kilo geld voor (de meeste) prijsvechters, op de lijnvluchten mag je meer meenemen dit is per airline anders reken tussen de 10 en 20 kilo.
Eten en drinken (mag je trouwens toch niet meenemen hé)
Mag wel dit staat er op de Delta site
Food or drink purchased after clearing the security checkpoint.
Approved Personal Carry-on Items
* 1 purse, briefcase, camera bag, or diaper bag;
* or 1 laptop computer (computers cannot be checked and must be carried on);
* or 1 item of a similar or smaller size to those listed above.


Dit mag je meenemen NAAST een gewone carry-on trolley die weer aan onderstaande eisen moet voldoen:
Baggage may not exceed 45 linear inches (or 115 cm) in combined length, width, and height.
Baggage must fit easily in the Carry-on Baggage Check, which is located near the check-in counters and at the gate and is approximately 22" x 14" x 9" (or 56 x 36 x 23 cm).
brekson
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 aug 2005, 15:23
Locatie: Antwerpen-Noord

Re: Bagage Delta airlines , wat en hoe

Bericht door brekson »

Felicitas schreef:Op hun website staat aangegeven dat je een stuk handbagage mag meenemen én een personal item (hieronder vallen volgens mij de items die je noemt).
Ik dacht dat dit dan meer bedoeld was voor een jas of kussentje of zo
Niet mijn bedoeling : ik had graag een laptop in de rugzak meegenomen en mijn vrouw haar camerabag + handtas ( kan niet gecombineerd worden )

Ik zal maar doen zoals anders , ik vind het allemaal een beetje moelijk te ontcijferen op hun site
Als je ziet wat andere allemaal meesleuren zal dit voor ons nog wel meevallen denk ik
Het is nooit te laat om anderen iets te vragen, ooit komt het moment dat ik anderen kan helpen.
Gebruikersavatar
Arlette
Amerikafan
Berichten: 358
Lid geworden op: 13 jun 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: kempen, België

Re: Bagage Delta airlines , wat en hoe

Bericht door Arlette »

Eten en drinken (mag je trouwens toch niet meenemen hé)
Mag wel dit staat er op de Delta site : Food or drink purchased after clearing the security checkpoint.
Ja maar ik bedoelde dan ook om van te voren al eten en drinken te hamsteren, na de checkpoint zul je over het algemeen wel niet zoveel eten en drinken meesleuren veronderstel ik. Een enkel flesje en een snackje ofzo maar toch niet een hele schoofzak ??? :lol:
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Bagage Delta airlines , wat en hoe

Bericht door Rob »

Wij nemen altijd wat te eten mee van huis, snacks en een hartig worstje (bierworstje) dat heeft nog nooit problemen gegeven (als je maar zorgt dat de worst op is voor je het vliegtuig uitgaat, snacks (mars, snickers) zijn helemaal geen probleem ook een pak koekjes kan zonder problemen. Drinken kan weer niet of je moet onder de 100 ml per flesje blijven.
Gebruikersavatar
Clint
Amerika-expert
Berichten: 4657
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:13
Locatie: Detroit, MI

Re: Bagage Delta airlines , wat en hoe

Bericht door Clint »

Eten is helemaal geen probleem. Ook heb ik op internationale Delta vluchten nog nooit gezeur gehad om bagage. Als je een binnenlandse vlucht hebt met een klein regionaal vliegtuig, kan het voorkomen dat ze je handbagage, wanneer deze groot is of meer dan een aantal stuks bevat, in het ruim opbergen. Er is eenmaal niet veel ruimte in die kleine dingen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: Bagage Delta airlines , wat en hoe

Bericht door Bandido »

brekson schreef:Ik zal maar doen zoals anders , ik vind het allemaal een beetje moelijk te ontcijferen op hun site
Het staat er toch vrij duidelijk: je mag twee items meenemen en dat kan een trolley zijn met een kleine tas of een cameratas. Ikzelf neem altijd een trolley en een flinke rugzak mee. Zolang je "personal item" maar op de grond tussen je voeten kan staan zit je wel goed. Ik reis vrijwel altijd met Delta en ik vind ze voor wat betreft bagage absoluut niet streng, ik zou me er maar niet al teveel druk over maken.
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer