Pagina 1 van 1

Reclamatie bij Alamo i.v.m. huurauto.

Geplaatst: 23 aug 2011, 19:37
door es141
Hierbij ons relaas in Washington, Union Station en de reactie van Alamo:


Geachte heer/mevrouw,

Ik ben zojuist teruggekeerd van een vakantie in de VS. Bijgaand stuur ik u toe de door Alamo aan bij bevestigde reservering van een Full Size SUV inclusief de bijbehorende factuur. Tevens stuur ik u de kopie van het ter plaatse ontvangen formulier.

Mijn relaas:

Ik heb zoals u kunt zien reeds in maart 2011 een Full Size SUV (FFAR) gereserveerd en betaald.

Bij het afhalen van de auto op de afhaallocatie bleek er op het door Alamo ter plaatse aangemaakte formulier een ‘full size’ ingevuld te zijn en wilde men ons een Chevrolet Impala meegeven (!). Na een zeer onverkwikkelijk gesprek van ruim een uur en dankzij mijn vasthoudendheid werd mij een Chevrolet Traverse, conform het formulier een Premium Crossover, meegegeven welke ik uiteindelijk maar tandenknarsend geaccepteerd heb. Al met al waren we ruim 1,5 uur bezig om e.e.a. geregeld te krijgen. Werkelijk niets was de man ter plaatse “Reshid” teveel om mij een upgrade aan te smeren en onderwijl mijn betaling etc in twijfel te trekken. Zijn systeem zei full size en dat ik van Alamo zelf een voucher had met wat anders erop weet hij aan ‘een fout van mijn reisagent’, ik heb het nota bene zelf via internet geregeld en Alamo heeft het mij zelf ondubbelzinnig bevestigd zoals bijgaande documenten bewijzen. Een full size SUV was overigens ter plekke wel aanwezig!

Ik heb bij terugkomst van de vakantie zojuist nog even de prijzen vergelijken voor autohuur van respectievelijk een full size, een premium crossover en een full size SUV en dat levert bij Alamo voor een vergelijkbare periode van 10 dagen ongeveer het volgende beeld op:

Voor de huurprijs van een full size suv kun je twee premium crossovers huren en voor de prijs van een premium crossover kun je twee full sizes huren. Ofwel men wilde mij in een Impala stoppen, terwijl ik een ongeveer 4x hoger tarief had betaald.

Mijn vraag:
De hele gang van zaken vind ik stuitend en ik verwacht van Alamo een heldere uitleg hoe dit kon gebeuren en tegemoetkoming voor het ongemak (ruim een dag een verpeste vakantiegevoel) en de meerprijs die ik betaald heb terwijl ik uiteindelijk een type meekreeg die ik veel goedkoper had kunnen huren.

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

REACTIE ALAMO:
Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen en vinden het uiterst vervelend dat uw autohuur niet naar wens is verlopen. Wat ik kan terug zien in het systeem is dat uw reservering op aanvraag heeft gestaan via ons hoofdkantoor. Het kan dus zijn dat deze een verkeerd type hebben ingeboekt. Wij zullen u een dag huurprijs vergoeden voor het ongemak. Het bedrag van € 68,00 zullen wij terug storten op uw creditkaart en zal binnen 10 werkdagen zichtbaar zijn op uw afschrift.

Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak.

Ik hoop u hierbij voldoende geinformeerd te hebben, heeft u echter nog vragen dan horen wij dit graag.

ONZE REACTIE:
Typisch geval van beetje gemakkelijk van af gemaakt. De ergernis alleen al om ter plaatse een enorme teleurstelling te voorkomen is al onbetaalbaar. Nu krijgen we 10% vergoed terwijl ze de fout gewoon min of meer erkennen, het gaat niet om die lullige centen, maar een paar lullige centen zijn het wel...
Tevredenheid met ALAMO: beneden peil.


Groeten,

Kees

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? Deel 2 reviews vanaf

Geplaatst: 23 aug 2011, 23:01
door sifaka
Ik begrijp dat je de teveel betaalde huur niet hebt teruggekregen maar enkel een dag ter compensatie van het verloren vakantiegevoel? Schandalig!

Re: Reclamatie bij Alamo i.v.m. huurauto.

Geplaatst: 06 sep 2011, 08:09
door renejansen111
Ze maken zich er wel heel erg makkelijk vanaf! Als je gewoon door blijft gaan met mails sturen zal je vast wel meer krijgen! Dit hebben wij ook al een keer gehad.
Moet trouwens zeggen dat we de laatste tijd altijd via E-Autohuur bij Alamo boeken en het gaat altijd wel goed. Ze willen je uiteraard wel een upgrade aansmeren maar gewoon nee blijven zeggen. Hiermee verdienen hun hun loon dus kan het me wel wat voorstellen.

Rene

Re: Reclamatie bij Alamo i.v.m. huurauto.

Geplaatst: 06 sep 2011, 08:17
door Njit
Ik zou het er ook niet bij laten zitten. Was er overigens geen Manager on site waar je je beklag kon doen?
Want als zo'n balie-medewerker te lang zit te klooien dan is bij mij het geduld snel op en vraag ik meestal naar de hoogste manager.

Welke Alamo heb je trouwens geboekt? Alamo.nl?

Re: Reclamatie bij Alamo i.v.m. huurauto.

Geplaatst: 06 sep 2011, 08:26
door tosca
es141 schreef:tegemoetkoming voor het ongemak (ruim een dag een verpeste vakantiegevoel) en de meerprijs die ik betaald heb
Heb je alleen tegemoetkoming gekregen voor de "verpeste" vakantie dag en niet voor de meerprijs? Lijkt me dat je daar zelfs meer recht op zou hebben, dan op een vergoeding voor het verpesten van een dag vakantie.

Re: Reclamatie bij Alamo i.v.m. huurauto.

Geplaatst: 06 sep 2011, 08:34
door DVDGuy
Wat je sowieso kunt doen, is de klacht ook voorleggen bij je CC-maatschappij, als betwiste betaling.

Ik heb op deze manier jaren geleden uiteindelijk het "gevecht" met Hertz gewonnen.
Ok wij hadden betaald voor een SUV (ook een voucher), maar omdat het bij de verhuurder anders stond, moesten we de, in hun ogen, hogere huurpijs via de CC betalen; dat hebben we gedaan, maar bij terugkomst heb ik de betaling bij Visa betwist en ik kreeg per omgaande het hele bedrag terug en nadat e.e.a. was uitgezocht, hebben ze het bedrag dat we hadden moeten betalen, weer in rekening gebracht.

Re: Reclamatie bij Alamo i.v.m. huurauto.

Geplaatst: 06 sep 2011, 20:13
door US-fanboy
't is een vervelende ervaring en 't is jammer voor Alamo, maar die zijn nu een klant kwijt (denk ik).
Zelf hebben we met Alamo nooit vervelende ervaringen gehad.

Ik zou d'r in jouw situatie maar niet veel meer mee doen. Levert alleen maar meer onnodige ergernis op en 't weer is ook al zo slecht.

Re: Reclamatie bij Alamo i.v.m. huurauto.

Geplaatst: 07 sep 2011, 13:42
door emporionelis
Wij hebben vorig jaar bij dezelfde locatie en bij dezelfde meneer exact dezelfde ervaring gehad!
ondanks dat wij bij opening van de zaak aanwezig waren (samen met 10 anderen..) waren wij ruim 1.5 uur later aan de beurt!
Meneer was zeer onbeschoft (niet aankijken, vragen of ik sneller kon zijn terwijl ik het contract aan het checken was etc.. en het service level was ver te zoeken!) :evil:
Uiteindelijk hebben wij wel een Lincoln Town Car gekregen (zoals gevraagd) :clap: maar ik zal daar echt NOOIT meer huren, sterker nog wij hebben de auto bij O'Farrell street teruggebracht omdat wij niet meer met die meneer wilde praten.
Daar werd overigens ruim €800 op mijn CC belast terwijl wij een prepaid voucher hadden, maar dat had die meneer bij aanvang van de huur niet ingevoerd!!
ik heb toen American Express gebeld en het bedrag laten blokkeren, eautohuur gebeld en twee weken later kreeg ik een brief met hun (National) excuses voor het ongemak.

Re: Reclamatie bij Alamo i.v.m. huurauto.

Geplaatst: 07 sep 2011, 14:10
door Njit
Wordt tijd dat die meneer een ander beroep gaat zoeken dan..

Re: Reclamatie bij Alamo i.v.m. huurauto.

Geplaatst: 28 sep 2011, 22:02
door Linn
Wij hebben eenzelfde soort ervaring gehad bij Alamo Seattle airport als Kees en we zijn net terug van vakantie.

Ik probeer een klacht in te dienen via customerservice@alamo.com. Tot nu toe geen reactie.

Kees: heb jij eventueel een ander emailadres van Alamo USA waarop ik het kan proberen. Alamo NL zegt geen mailadres van het hoofdkantoor in de USA te hebben (???) en op de website alamo.com staan alleen contactformulieren waarbij ik telkens een technische storing krijg na het invullen.

Alvast bedankt.

Groeten.

Re: Reclamatie bij Alamo i.v.m. huurauto.

Geplaatst: 28 sep 2011, 22:20
door Njit
Ze hebben ook een Livechat (soort MSN). Die werkt best goed: https://alamo.custhelp.com/app/chat/chat_launch
Je krijgt een tekstverslag van je chat na afloop per email toegestuurd.

Re: Reclamatie bij Alamo i.v.m. huurauto.

Geplaatst: 28 sep 2011, 22:41
door DejaVu
Sterker nog ik heb Alamo NL een keer gebeld over een transactie van 150 euro op mijn creditcard. Want alles was pre-paid(benzine heb ik later ook nog betaald), dus onbekend waarom dat bedrag eraf is geschreven....

Krijg ik als antwoord "Ja u heeft bij een travelagent geboekt, u moet maar aan hun vragen waarom wij dat eraf hebben gehaald", "ALAMO is toch degene die dat in rekening brengt?", "ja", "Jij werkt toch voor ALAMO?!", "ja", "dus jij kan me toch vertellen waarom dat eraf gehaald is?", "u moet gewoon de travel agent bellen", "tsjonge jonge..."

Nouja Expedia zegt natuurlijk dat ik bij alamo moet zijn. Heb gewoon de betaling bij VISA teruggetrokken, klaar. Nu mogen ze mij bellen.

Re: Reclamatie bij Alamo i.v.m. huurauto.

Geplaatst: 28 sep 2011, 22:49
door IngeRene
Hoe lang na dato kun je nog een betaling intrekken? Ik heb bij Alamo een tank benzine moeten betalen die ik vooraf al had betaald, nu heb ik $121 extra kosten gemaakt die ik toch graag terug zie. Via CarHireAgency heeft reclameren nog niet veel opgeleverd (lees:niks).Het speelde bij ons op 8/8 en via mastercard.

Re: Reclamatie bij Alamo i.v.m. huurauto.

Geplaatst: 29 sep 2011, 06:50
door DVDGuy
@Rene: ik zou die betaling alsnog betwisten mij MC

Re: Reclamatie bij Alamo i.v.m. huurauto.

Geplaatst: 06 okt 2011, 11:28
door IngeRene
Na een reminder gestuurd te hebben kreeg ik vandaag de bevestiging dat de teveel betaalde benzinekosten gecorrigeerd worden.

Please express our apologies to the customer for any inconvenience this matter has caused. I have processed a refund to the customer's credit card in the amount of $112.04 USD for the FSO charges.

Toch nog keurig geregeld dus. Met dank aan CarHireAgency.

Re: Reclamatie bij Alamo i.v.m. huurauto.

Geplaatst: 08 okt 2011, 18:01
door Linn
Na 4 emails, telefoontje VS en nog een bericht op hun antwoordapparaat krijgen we van Alamo de volledige kosten van de upgrade teruggestort! Volhouden dus. Het gaat bij ons om 550 dollar, wel de moeite waard.