Reclamatie bij Alamo i.v.m. huurauto.
Geplaatst: 23 aug 2011, 19:37
Hierbij ons relaas in Washington, Union Station en de reactie van Alamo:
Geachte heer/mevrouw,
Ik ben zojuist teruggekeerd van een vakantie in de VS. Bijgaand stuur ik u toe de door Alamo aan bij bevestigde reservering van een Full Size SUV inclusief de bijbehorende factuur. Tevens stuur ik u de kopie van het ter plaatse ontvangen formulier.
Mijn relaas:
Ik heb zoals u kunt zien reeds in maart 2011 een Full Size SUV (FFAR) gereserveerd en betaald.
Bij het afhalen van de auto op de afhaallocatie bleek er op het door Alamo ter plaatse aangemaakte formulier een ‘full size’ ingevuld te zijn en wilde men ons een Chevrolet Impala meegeven (!). Na een zeer onverkwikkelijk gesprek van ruim een uur en dankzij mijn vasthoudendheid werd mij een Chevrolet Traverse, conform het formulier een Premium Crossover, meegegeven welke ik uiteindelijk maar tandenknarsend geaccepteerd heb. Al met al waren we ruim 1,5 uur bezig om e.e.a. geregeld te krijgen. Werkelijk niets was de man ter plaatse “Reshid” teveel om mij een upgrade aan te smeren en onderwijl mijn betaling etc in twijfel te trekken. Zijn systeem zei full size en dat ik van Alamo zelf een voucher had met wat anders erop weet hij aan ‘een fout van mijn reisagent’, ik heb het nota bene zelf via internet geregeld en Alamo heeft het mij zelf ondubbelzinnig bevestigd zoals bijgaande documenten bewijzen. Een full size SUV was overigens ter plekke wel aanwezig!
Ik heb bij terugkomst van de vakantie zojuist nog even de prijzen vergelijken voor autohuur van respectievelijk een full size, een premium crossover en een full size SUV en dat levert bij Alamo voor een vergelijkbare periode van 10 dagen ongeveer het volgende beeld op:
Voor de huurprijs van een full size suv kun je twee premium crossovers huren en voor de prijs van een premium crossover kun je twee full sizes huren. Ofwel men wilde mij in een Impala stoppen, terwijl ik een ongeveer 4x hoger tarief had betaald.
Mijn vraag:
De hele gang van zaken vind ik stuitend en ik verwacht van Alamo een heldere uitleg hoe dit kon gebeuren en tegemoetkoming voor het ongemak (ruim een dag een verpeste vakantiegevoel) en de meerprijs die ik betaald heb terwijl ik uiteindelijk een type meekreeg die ik veel goedkoper had kunnen huren.
Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.
REACTIE ALAMO:
Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen en vinden het uiterst vervelend dat uw autohuur niet naar wens is verlopen. Wat ik kan terug zien in het systeem is dat uw reservering op aanvraag heeft gestaan via ons hoofdkantoor. Het kan dus zijn dat deze een verkeerd type hebben ingeboekt. Wij zullen u een dag huurprijs vergoeden voor het ongemak. Het bedrag van € 68,00 zullen wij terug storten op uw creditkaart en zal binnen 10 werkdagen zichtbaar zijn op uw afschrift.
Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak.
Ik hoop u hierbij voldoende geinformeerd te hebben, heeft u echter nog vragen dan horen wij dit graag.
ONZE REACTIE:
Typisch geval van beetje gemakkelijk van af gemaakt. De ergernis alleen al om ter plaatse een enorme teleurstelling te voorkomen is al onbetaalbaar. Nu krijgen we 10% vergoed terwijl ze de fout gewoon min of meer erkennen, het gaat niet om die lullige centen, maar een paar lullige centen zijn het wel...
Tevredenheid met ALAMO: beneden peil.
Groeten,
Kees
Geachte heer/mevrouw,
Ik ben zojuist teruggekeerd van een vakantie in de VS. Bijgaand stuur ik u toe de door Alamo aan bij bevestigde reservering van een Full Size SUV inclusief de bijbehorende factuur. Tevens stuur ik u de kopie van het ter plaatse ontvangen formulier.
Mijn relaas:
Ik heb zoals u kunt zien reeds in maart 2011 een Full Size SUV (FFAR) gereserveerd en betaald.
Bij het afhalen van de auto op de afhaallocatie bleek er op het door Alamo ter plaatse aangemaakte formulier een ‘full size’ ingevuld te zijn en wilde men ons een Chevrolet Impala meegeven (!). Na een zeer onverkwikkelijk gesprek van ruim een uur en dankzij mijn vasthoudendheid werd mij een Chevrolet Traverse, conform het formulier een Premium Crossover, meegegeven welke ik uiteindelijk maar tandenknarsend geaccepteerd heb. Al met al waren we ruim 1,5 uur bezig om e.e.a. geregeld te krijgen. Werkelijk niets was de man ter plaatse “Reshid” teveel om mij een upgrade aan te smeren en onderwijl mijn betaling etc in twijfel te trekken. Zijn systeem zei full size en dat ik van Alamo zelf een voucher had met wat anders erop weet hij aan ‘een fout van mijn reisagent’, ik heb het nota bene zelf via internet geregeld en Alamo heeft het mij zelf ondubbelzinnig bevestigd zoals bijgaande documenten bewijzen. Een full size SUV was overigens ter plekke wel aanwezig!
Ik heb bij terugkomst van de vakantie zojuist nog even de prijzen vergelijken voor autohuur van respectievelijk een full size, een premium crossover en een full size SUV en dat levert bij Alamo voor een vergelijkbare periode van 10 dagen ongeveer het volgende beeld op:
Voor de huurprijs van een full size suv kun je twee premium crossovers huren en voor de prijs van een premium crossover kun je twee full sizes huren. Ofwel men wilde mij in een Impala stoppen, terwijl ik een ongeveer 4x hoger tarief had betaald.
Mijn vraag:
De hele gang van zaken vind ik stuitend en ik verwacht van Alamo een heldere uitleg hoe dit kon gebeuren en tegemoetkoming voor het ongemak (ruim een dag een verpeste vakantiegevoel) en de meerprijs die ik betaald heb terwijl ik uiteindelijk een type meekreeg die ik veel goedkoper had kunnen huren.
Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.
REACTIE ALAMO:
Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen en vinden het uiterst vervelend dat uw autohuur niet naar wens is verlopen. Wat ik kan terug zien in het systeem is dat uw reservering op aanvraag heeft gestaan via ons hoofdkantoor. Het kan dus zijn dat deze een verkeerd type hebben ingeboekt. Wij zullen u een dag huurprijs vergoeden voor het ongemak. Het bedrag van € 68,00 zullen wij terug storten op uw creditkaart en zal binnen 10 werkdagen zichtbaar zijn op uw afschrift.
Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak.
Ik hoop u hierbij voldoende geinformeerd te hebben, heeft u echter nog vragen dan horen wij dit graag.
ONZE REACTIE:
Typisch geval van beetje gemakkelijk van af gemaakt. De ergernis alleen al om ter plaatse een enorme teleurstelling te voorkomen is al onbetaalbaar. Nu krijgen we 10% vergoed terwijl ze de fout gewoon min of meer erkennen, het gaat niet om die lullige centen, maar een paar lullige centen zijn het wel...
Tevredenheid met ALAMO: beneden peil.
Groeten,
Kees