Oh? Ik kreeg op de vlucht van Miami naar Washington champagne?
Vlucht was overbooked en aangezien ik extreem vroeg was ivm de verkeerde tijd doorgeven van het inleveren van mn huurauto had ik ook maar vroeg ingechecked. Daar vroeg de grondstewardes me of ik evt bereid was een andere vlucht te nemen. Geen probleem, als ik mn vlucht van Washington naar Amsterdam maar haal! Ok, ergens naar een privéjet hangar gebracht en in een learjet gestapt met een aantal zakenlui uit washington. Heerlijk stuk riblap gegeten met champagne. Leuk gesprek met een of andere vreemde vent gehad die zonder dat ik ook maar iets gezegd had al doorhad dat ik uit Nederland kwam trouwens.
Op de heenvlucht van NY naar Miami kreeg ik trouwens ook een 'gratis' broodje
Maar over de vliegtuigen. Als je bij United geluk hebt krijg je een goed systeem, maar het kan ook zijn dat je idd 9 tv kanalen krijgt die tegelijk starten en dan nog een aantal muziek kanalen en een 'meeluisteren met de trafficradio' kanaal. (ik weet niet of die er nu eigenlijk nog opzit). En die herstarten dan als de film is afgelopen. En vaak heb je dan bv van kanaal 20 tot 40 hetzelfde, maar dan in een andere taal.
Continental persoonlijk niets dan goeds. Eigen scherm, voldoende aanbod met films en series om je een hele tijd bezig te houden (vaak wil je boven de oceaan waar toch niets te zien is ook eventje je ogen dichtdoen) en ik heb me naar NY een aantal uur bezig gehouden met een pot poker met andere stoelen in mijn vliegtuig.
Wat MIJ wel opvalt is dat je op de binnenlandse vluchten vaak wat meer op elkaar gepakt zit en dat er minder baggageruimte is (ik had zelfs mn handbaggage half onder mn stoel liggen, omdat het gewoon nergens anders paste). Die Amerikanen zijn er zo gauw dat ding geland is trouwens ook enorm snel met hun blackberries bij om te texten dat ze geland zijn, op de taxi-baan van Newark heb ik zeker al 40 man in mijn buurt zien bellen en texten!!
Maar al met al moet je je vluchten gewoon zelf zo comfortabel mogelijk maken. Neem iets mee als een (puzzel)boek of een handspel waar je zeker van bent dat je je er een aantal uur mee kunt vermaken mocht je bv net als mij de pech hebben dat het electrisch systeem boven schotland uitviel en pas 30 min voor de landing het weer deed....als je niet kunt slapen duurt vliegen nl enorm lang als je bijna alleen maar water uit t raam ziet