Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegmaatschappij en luchthaven
Vliegmaatschappij en luchthaven
Hallo,
Aanraders of afraders qua vliegmaatschappij ?
Continental Airlines en United Airlines zijn iets goedkoper, heb zelf enkel ervaring met Delta.
We vliegen vanaf Brussel en hebben Orlando als vertrek en aankomstbasis voorlopig.
Via welke website boeken jullie vluchten ?
Gr, Joste
Aanraders of afraders qua vliegmaatschappij ?
Continental Airlines en United Airlines zijn iets goedkoper, heb zelf enkel ervaring met Delta.
We vliegen vanaf Brussel en hebben Orlando als vertrek en aankomstbasis voorlopig.
Via welke website boeken jullie vluchten ?
Gr, Joste
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Vliegmaatschappij en luchthaven
Ben verschillende keren met United Airlines gevlogen, naar volle tevredenheid.
Ben vorig jaar met Continental van Brussel via Newark naar Denver gevlogen, ook naar volle tevredenheid.
Tot nu toe tickets geboekt via Expedia of Connections, alweer naar volle tevredenheid.
Ben vorig jaar met Continental van Brussel via Newark naar Denver gevlogen, ook naar volle tevredenheid.
Tot nu toe tickets geboekt via Expedia of Connections, alweer naar volle tevredenheid.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Ik heb alleen slechte ervaringen met Pakistan International Airways. Voor de rest allemaal best.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
We pakken meestal de goedkoopste
Echt veel verschillen zitten er niet tussen de maatschappijen. Ik ben zelf 1m97 dus elk vliegtuig is te krap. Wij boeken meestal direct bij de luchtvaartmaatschappij. Supersavers.nl hebben we ook prettige ervaringen mee.
ArkeFly vliegt tegenwoordig ook op Orlando (Sandford) en Miami. Die zijn wel wat beperkter in service dan de Amerikaanse maatschappijen maar kan wellicht wat schelen in kosten.

ArkeFly vliegt tegenwoordig ook op Orlando (Sandford) en Miami. Die zijn wel wat beperkter in service dan de Amerikaanse maatschappijen maar kan wellicht wat schelen in kosten.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
De Tickets voor vliegen boek ik rechtstreeks bij de maatschappij zelf. Ben nu 2x met BA naar Amerika geweest en dat beviel mij prima!
Ook onze nationale trots (KLM) vliegtsinds april dit jaar ook rechtstreeks op Miami, is ook een aanrader!
Voor de rest heb ik ooit met United naar LA gevlogen (overstap Washington) en dat was ook goed!
Ook onze nationale trots (KLM) vliegtsinds april dit jaar ook rechtstreeks op Miami, is ook een aanrader!
Voor de rest heb ik ooit met United naar LA gevlogen (overstap Washington) en dat was ook goed!
- Reneeinfrankrijk
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij boeken ook rechtstreeks, meer keuze in vliegtijden en ook keuze in toestellen. In 2010 vlogen we met Continental, was prima.
Volgend jaar doen we het eens anders. We vliegen vanaf Nantes via Parijs (we wonen in FR) met Air France naar New York. Dit omdat we met de airbus 380 willen vliegen. We komen in de middag aan en overnachten dan bij het vliegveld. Dan hebben we er al een hele dag opzitten omdat we rond 3.30 uur thuis vertrekken.
De dag eindigen we dus rustig. De volgende dag, je bent dan toch heel vroeg wakker, hebben we de vlucht van 8.00 uur van JFK naar Orlando. Dan kunnen we lekker rustig aan doen voordat we in de villa kunnen. Zo splitsen we de lange reis en is het minder vermoeiend.
Terug vliegen we weer naar JFK om vervolgens nog 3 nachten in NYC te blijven. Dan weer met de Airbus 380 naar huis.
De binnenlandse vluchten doen we middels 2 enkeltjes, met American Airlines en met Delta.
Ik zie nu voor het eerst niet op tegen de lange reisdagen.
Volgend jaar doen we het eens anders. We vliegen vanaf Nantes via Parijs (we wonen in FR) met Air France naar New York. Dit omdat we met de airbus 380 willen vliegen. We komen in de middag aan en overnachten dan bij het vliegveld. Dan hebben we er al een hele dag opzitten omdat we rond 3.30 uur thuis vertrekken.
De dag eindigen we dus rustig. De volgende dag, je bent dan toch heel vroeg wakker, hebben we de vlucht van 8.00 uur van JFK naar Orlando. Dan kunnen we lekker rustig aan doen voordat we in de villa kunnen. Zo splitsen we de lange reis en is het minder vermoeiend.
Terug vliegen we weer naar JFK om vervolgens nog 3 nachten in NYC te blijven. Dan weer met de Airbus 380 naar huis.
De binnenlandse vluchten doen we middels 2 enkeltjes, met American Airlines en met Delta.
Ik zie nu voor het eerst niet op tegen de lange reisdagen.
http://www.schoutenjanssen.nl voor mijn reisverslagen
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Al met Delta, United, Continental, KLM en American Airlines de plas overgestoken.
KLM en Delta staan bovenaan, AA met stip onderaan.
KLM en Delta staan bovenaan, AA met stip onderaan.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Heb met Delta en Continental gevlogen, beiden vanaf Amsterdam op JFK dan wel Newark. Continental staat wat mij betreft bovenaan. Seatguru hielp mij erg bij het kiezen van plaatsen in het vliegtuig en kijken welke on board services er zijn. Komen erg vaak vragen of je wat drinken wil, goede service, erg vriendelijk. Wat mij betreft dus Continental!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ik vloog al over de plas met air france, American airlines en continental.
Ik let bij boeken eigenlijk enkel op vluchturen (overstappen ed) en de prijs.
AA is vaak de goedkoopste. Helaas geen entertainment systeem maar voor de rest dik in orde. heel efficient.
Ik let bij boeken eigenlijk enkel op vluchturen (overstappen ed) en de prijs.
AA is vaak de goedkoopste. Helaas geen entertainment systeem maar voor de rest dik in orde. heel efficient.
-
- Amerikafan
Geen entertainment systeem, bedoel je dan geen schermpje, geen films ?
Wij zijn met Air Canada gevlogen en hebben zowel in Montreal als Toronto de bagage elke keer moeten ophalen en opnieuw inchecken en 1 ontbrak er dan nog.
De terugvlucht was met Continental Airlines en in New York hebben we gewoon moeten overstappen zonder ons om de bagage te bekommeren. Bij thuiskomst ontbrak er echter eveneens de helft van de bagage.
Wij zijn met Air Canada gevlogen en hebben zowel in Montreal als Toronto de bagage elke keer moeten ophalen en opnieuw inchecken en 1 ontbrak er dan nog.
De terugvlucht was met Continental Airlines en in New York hebben we gewoon moeten overstappen zonder ons om de bagage te bekommeren. Bij thuiskomst ontbrak er echter eveneens de helft van de bagage.
-
- Amerikakenner
United hebben wij tot nu toe geen klachten over.
Reeds 3x met gevlogen.
AA nooit meer...
Was onze eerste vlucht maar je merkt het verschil tussen AA en UA
Reeds 3x met gevlogen.
AA nooit meer...
Was onze eerste vlucht maar je merkt het verschil tussen AA en UA
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij vlogen afgelopen jaar met British Airways, maar de terugvlucht werd uitgevoerd door AA en wij hadden wel gewoon een entertainmentsysteem. Je kon niet elk moment een programma starten, maar hoefde nooit langer dan een kwartier te wacht. Zal dus aan de vlucht (vliegtuig) liggen of je wel of geen entertainment hebt.Tipsy_1 schreef:AA is vaak de goedkoopste. Helaas geen entertainment systeem maar voor de rest dik in orde. heel efficient.
Ik zag laatst een artikel waar AA een groot deel van zijn binnenlandse vloot gaat vervangen. Het is binnenlands dus je hebt er nog niks aan maar goed
Gevonden! http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... oit__.html

Gevonden! http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... oit__.html
- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
één keer de plas overgeweest met Martinair, drie keer met United en volgende maand de eerste keer met Delta. Eigenlijk geen opmerkingen bij de eerste twee maatschappijen.
SLechtste vlucht ooit: Northwest Airlines, vanuit New Dehli naar Amsterdam, vliegtuig was half bezet, stewardessen lieten zich niet zien en om wat de drinken te krijgen, moest je dat zelf maar even pakken, gelukkig wilde stewardes haar boekje hiervoor wel even aan de kant leggen.
Grootste meevaller: Binnenlandse vlucht in China, volgens Lonely planet, zouden we wat gaan beleven, kippen in het vliegtuig etc. etc. Tot we op het platform kwamen, Dragon Air had een groot deel van zijn vloot vernieuwd, we zaten in een vrijwel nieuw vliegtuig. Was evengoed een leuke vlucht, want chinese stewardessen zien service en bediening toch echt even anders.
SLechtste vlucht ooit: Northwest Airlines, vanuit New Dehli naar Amsterdam, vliegtuig was half bezet, stewardessen lieten zich niet zien en om wat de drinken te krijgen, moest je dat zelf maar even pakken, gelukkig wilde stewardes haar boekje hiervoor wel even aan de kant leggen.
Grootste meevaller: Binnenlandse vlucht in China, volgens Lonely planet, zouden we wat gaan beleven, kippen in het vliegtuig etc. etc. Tot we op het platform kwamen, Dragon Air had een groot deel van zijn vloot vernieuwd, we zaten in een vrijwel nieuw vliegtuig. Was evengoed een leuke vlucht, want chinese stewardessen zien service en bediening toch echt even anders.
United Air doe ik nooit meer: oude stoelen, slecht entertainment systeem en het eten was oneetbaar (en dan overdrijf ik niet).
Continental heb ik prima ervaring mee en zou ik zo weer nemen.
- Bandido
- Amerika-expert
Volgens mij zijn de verschillen tussen de grote Amerikaanse maatschappijen gering, al hoor ik over United wel vaak wat mindere verhalen. Maar het zijn allemaal kolossale maatschappijen waar je het ook gewoon eens minder kunt treffen. Als je vaker vliegt is het wel aan te raden om zoveel bij één bedrijf te boeken, ivm de miles. Maar als dat niet uitmaakt zou ik gewoon de goedkoopste nemen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Ook US Airways hoor ik mindere verhalen over.
Zo blijkt maar weer wat een verschillen er zijn tussen de vluchten van maatschappijen. Wij hebben ook met Continental en Untited gevlogen maar vonden het eten bij United erg goed (voor vliegtuigeten danmartijn76 schreef:United Air doe ik nooit meer: oude stoelen, slecht entertainment systeem en het eten was oneetbaar (en dan overdrijf ik niet).

Na deze 2 vluchten vinden wij het eigenlijk belangrijker dat je zo kort mogelijk in het vliegtuig zit. Wij vlogen naar LV en ook weer vanaf LV. De heenreis waren in totaal 14 vlieguren en de terugreis 11 uur.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Als airline medewerker zal ik dan als belangrijke tip maar geven om in elk geval rechtstreekt bij de maatschappij te boeken..
Zodra er namelijk een probleem is (van welke aart ook) kun je dan vaak niet bij de maatschappij zelf terecht, maar moet je je (online) reisagent bellen.. Deze mensen hebben vaak weinig kennis van het product, rekenen overal extra kosten voor (wijzigingen etc..) en verwijzen je vaak door naar de airline zelf. Terwijl de airline dan niets kan doen, omdat zij de controle van de boeking niet hebben, maar dit in handen van de reisagent ligt..
(niet dat reisagenten weinig weten, maar zij gebruiken zoveel verschillende airlines dat het lastig is om een goed overzicht te houden en daarnaast gebruiken ze vaak ook andere systemen dan de airline zelf, waardoor de mogelijkheden nooit hetzelfde zijn)
Zodra er namelijk een probleem is (van welke aart ook) kun je dan vaak niet bij de maatschappij zelf terecht, maar moet je je (online) reisagent bellen.. Deze mensen hebben vaak weinig kennis van het product, rekenen overal extra kosten voor (wijzigingen etc..) en verwijzen je vaak door naar de airline zelf. Terwijl de airline dan niets kan doen, omdat zij de controle van de boeking niet hebben, maar dit in handen van de reisagent ligt..
(niet dat reisagenten weinig weten, maar zij gebruiken zoveel verschillende airlines dat het lastig is om een goed overzicht te houden en daarnaast gebruiken ze vaak ook andere systemen dan de airline zelf, waardoor de mogelijkheden nooit hetzelfde zijn)
Mijn ervaring is dat de luchtvaartmaatschappijen zelf vaak duurder zijn dan via een broker.nadiaU schreef:Als airline medewerker zal ik dan als belangrijke tip maar geven om in elk geval rechtstreekt bij de maatschappij te boeken..
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht