Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

kredietkaart voorleggen?!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Naearea
Amerika-ontdekker

kredietkaart voorleggen?!

Bericht door Naearea »

Hallo allemaal,

Ik heb een huurauto bij usareisen.de geboekt met het super plus inklusiv pakket.
Ik heb de boeking gemaakt en ook betaald, mijn vriend zal de hoofdbestuurder zijn en ik zal slechts af en toe rijden. Usareisen heeft mij bij de boeking laten weten dat mijn vriend bij het ophalen van de auto zijn kredietkaart moet voorleggen.

Nu hier komt het probleem..
Ik ben de controlefreak, maar mijn vriend regelt alles last-minute. Bij het aanvragen van de kredietkaart had de bank gezegd dat alles deze week in orde zou zijn, maar vandaag blijkt er echter een probleem te zijn. Mijn vriend is immers zo'n 10 jaar geleden failliet gegaan en nu is hij dus een 'risico'-factor om een kredietkaart aan te verlenen en willen ze alles nachecken.. Maar dinsdag vertrekken we en we hebben de kaart dus nooit maandag!

Is dit een probleem bij het ophalen van de auto omdat usareisen uitdrukkelijk heeft gezegd dat de hoofdbestuurder een kredietkaart moet voorleggen? Of mag ik gewoon mijn kredietkaart voorleggen? Het maakt tenslotte toch niet uit wie de kredietkaart voorlegt? Hoofd- of bijbestuurder, zolang er maar een kredietkaart is? Toch?
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: kredietkaart voorleggen?!

Bericht door lsl »

inderdaad
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Sommige verhuurders eisen inderdaad dat de hoofdbestuurder dezelfde persoon is als de creditkaarthouder, als ze dat eisen kan je jezelf toch als hoofdbestuurder opgeven, wie er daadwerkelijk rijdt doet niet terzake zolang je maar beide als bestuurder op de formulieren staat.
Belle
Amerika-ontdekker

Bericht door Belle »

Mijn ervaring is echt dat de naam op het voucher bepalend is, als deze persoon geen creditcard heeft wordt er heel moeilijk gedaan over de autohuur.
Sommige verhuurders willen nog wel een contante borg accepteren, maar de meeste willen tegenwoordig een creditcard zien als borg.

Succes ermee.

Groetjes
Belle
mreijrink
Amerika-ontdekker

Bericht door mreijrink »

Tijdens onze vakantie huren wij 2 maal een auto.
Nu kregen we afgelopen week de vouchers van het reisbureau en op de ene stond mijn naam en bij de ander stond de naam van mijn man. De creditcard staat alleen op mijn naam.
Het reisbureau heeft de voucher speciaal hiervoor aangepast, dus nu staan beide huurauto's op mijn naam. Het is dus wel degelijk belangrijk.
Wie er uiteindelijk rijdt maakt niet uit, mits je verzekering meerdere bestuurders dekt natuurlijk.
pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door pelsmaker »

Bij mij stond ook de verkeerde naam op de voucher, heb deze voor alle zekerheid maar laten aanpassen.
Naearea
Amerika-ontdekker

Bericht door Naearea »

Bedankt voor de reacties. Ik heb usareisen gecontacteerd, en de naam is op mijn naam gezet. Normaal moest gans de boeking geannuleerd worden, en terug opnieuw geboekt worden aan een hogere prijs, maar usareisen heeft de situatie uitgelegd aan de touroperator en de prijs is dus dezelfde gebleven.
We kunnen dus met een gerust hart morgen vertrekken!

Ik heb trouwens echt superveel aan dit forum gehad, dus een dikke pluim aan de forumleden die zovele mensen helpen met hun Amerika-reizen!

Groetjes,
Eveline
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer