Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur Dollar Miami
Autohuur Dollar Miami
Normaal huur ik bij Alamo of National; veelal kan hier zelf in de garage een auto worden uitgezocht. In oktober gaan we naar Miami en gaan we waarschijnlijk Dollar eens een keer uitproberen. Ik vroeg me af of je hier ook je auto zelf mag uitkiezen, of dat er een exemplaar wordt toegewezen. Hoe zijn jullie ervaringen verder bij Dollar op Miami airport?
- emporionelis
- Amerika-ontdekker
Re: Autohuur Dollar Miami
Ben ik ook benieuwd naar, wij hebben al gereserveerd via Eautohuur en kreeg toen te zien dat het via Dollar ging.
Wij hebben een (hopelijk) Mustang Cabrio..
Wij hebben een (hopelijk) Mustang Cabrio..

- helena
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Op Miami airport is het gebruikelijk dat de auto wordt toegewezen.
Afgelopen mei vroegen we in de garage of we mochten kiezen en tot onze verbazing was dit goed, we hadden full size gehuurd en konden uit de rij kiezen.
Het was overigens heel rustig op dat moment, geen andere passagiers. We zijn wel Dollar express member, weet niet zeker of dit ermee te maken heeft.
Afgelopen mei vroegen we in de garage of we mochten kiezen en tot onze verbazing was dit goed, we hadden full size gehuurd en konden uit de rij kiezen.
Het was overigens heel rustig op dat moment, geen andere passagiers. We zijn wel Dollar express member, weet niet zeker of dit ermee te maken heeft.
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- jonker
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben voor september een auto gehuurd bij Dollar in Miami.
In 2008 hadden we ook een auto via Dollar, in San Fransisco, en die werd toegewezen.
In 2008 hadden we ook een auto via Dollar, in San Fransisco, en die werd toegewezen.
september-november 2004 - Ohio
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
3 juli halen wij onze auto ook op bij Dollar/Miami. Geboekt bij Eautohuur Dollarexpresscard, die niet gekoppeld is aan de reservering (lukt niet). Ik zal eens kijken wat er mogelijk is en op dit forum posten.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Voor onze reis afgelopen april/mei haalden ook wij onze auto op bij Dollar op Miami airport.
We waren Express member, maar dat bleek uiteindelijk dus niet te werken met de voucher van American Estates.
Hoewel we in 1e instantie een auto toegewezen leken te krijgen (Mid-size SUV), was er iets met de boeking niet helemaal goed gegaan en kon dat pas na geruime tijd door een overigens heel vriendelijke manager worden opgelost. Ter compensatie kregen we een gratis upgrade naar Full-size. Ook geen keuze, maar met de nieuwe Ford Edge die we mochten meenemen waren we dik tevreden.
We waren Express member, maar dat bleek uiteindelijk dus niet te werken met de voucher van American Estates.
Hoewel we in 1e instantie een auto toegewezen leken te krijgen (Mid-size SUV), was er iets met de boeking niet helemaal goed gegaan en kon dat pas na geruime tijd door een overigens heel vriendelijke manager worden opgelost. Ter compensatie kregen we een gratis upgrade naar Full-size. Ook geen keuze, maar met de nieuwe Ford Edge die we mochten meenemen waren we dik tevreden.
Dank voor alle reacties! Wij hadden inmiddels ook een Express card aangevraagd, maar lees verschillende ervaringen met prepaid reserveringen. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de ervaringen van Ruud in juli!
Verder komen wij 's avonds laat in Miami aan en overnachten eerst nabij de airport. De volgende ochtend halen we pas de auto op. Hopelijk is het dan ook niet zo druk, zodat we wellicht alsnog zelf kunnen uitkiezen zoals Helena.
Een Ford Edge is trouwens toch gewoon een midsize suv? Had deze auto in 2010 bij Alamo als midsize.
Verder komen wij 's avonds laat in Miami aan en overnachten eerst nabij de airport. De volgende ochtend halen we pas de auto op. Hopelijk is het dan ook niet zo druk, zodat we wellicht alsnog zelf kunnen uitkiezen zoals Helena.
Een Ford Edge is trouwens toch gewoon een midsize suv? Had deze auto in 2010 bij Alamo als midsize.
- druppel
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wij gaan onze auto ook in juli ophalen dus daarover kan ik niets vertellen Over het koppelen aan je card ...gewoon even een mailtje sturen, kreeg een heel aardig mailtje terug dat het gelukt was, dat mailtje nemen we uiteraard weer mee !
f
f
gymnastics; just do it !
Ja, je hebt gelijk. We hadden een intermediate en kregen dus een standard SUV.Een Ford Edge is trouwens toch gewoon een midsize suv? Had deze auto in 2010 bij Alamo als midsize.
- Ruud2004
- Amerika-expert
Hoe zat het met de bagageruimte van "The Edge". (ik denk dat ik alleen maar U2 zou draaien
)

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Augustus 2010 mochten wij zelf een auto uitkiezen bij Dollar Miami ( premium fullsize)
Niet overdreven groot. Wij waren met 2 personen, dus geen probleem. Met meer personen zou het echt proppen worden.Hoe zat het met de bagageruimte van "The Edge".
Druppel: weet je nog naar welk adres je een mailtje hebt gestuurd? Ik krijg zojuist bericht dat koppelen niet mogelijk isdruppel schreef:Wij gaan onze auto ook in juli ophalen dus daarover kan ik niets vertellen Over het koppelen aan je card ...gewoon even een mailtje sturen, kreeg een heel aardig mailtje terug dat het gelukt was, dat mailtje nemen we uiteraard weer mee !
f

Eens over de bagageruimte. Wij waren ook met 2 personen en kregen makkelijk 2 grote koffers en 2 handbagage koffers achterin, 3 zou ook nog kunnen, maar dat was het dan ook wel...bbeurden schreef:Niet overdreven groot. Wij waren met 2 personen, dus geen probleem. Met meer personen zou het echt proppen worden.Hoe zat het met de bagageruimte van "The Edge".
- druppel
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
VOOR CATOOTJE
ik heb gewoon de helpdesk gemaild , de mail is daarna nog naar 3 andere mensen gegaan ! En toen confirmed dus...gewoon nog eens mailen en hopen dat het goed komt
ik heb gewoon de helpdesk gemaild , de mail is daarna nog naar 3 andere mensen gegaan ! En toen confirmed dus...gewoon nog eens mailen en hopen dat het goed komt
gymnastics; just do it !
- Ruud2004
- Amerika-expert
Nou, mijn mailtje was niet erg succesvol. Ik sluit maar gewoon aan in de DollarEpress lane ! (volgens mij een tamelijk standaard mailtje)
Dear Mr. ,
Thank you for contacting Dollar Rent A Car. We appreciate the opportunity to assist.
The Dollar Express program is only valid with retail rentals. We apologize if this may be of any inconvenience to you.
Again, thank you for contacting us. We look forward to serving your rental needs in the future!
Sincerely,
Amber Bell
Member Support Representative
Dear Mr. ,
Thank you for contacting Dollar Rent A Car. We appreciate the opportunity to assist.
The Dollar Express program is only valid with retail rentals. We apologize if this may be of any inconvenience to you.
Again, thank you for contacting us. We look forward to serving your rental needs in the future!
Sincerely,
Amber Bell
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Hai hai,
Wij zitten nu in Miami en hebben net onze auto opgehaald bij Dollar. Mochten zelf kiezen. Hebben wel een uur in de rij gestaan om te wachten en kregen toen de vraag of we een sunpass wilden aanschaffen voor de tolwegen. Wij werden daar een beetje mee overvallen en hebben ja gezegd. Volgens hen is bijna alles in Florida tolwegen. We hebben het zes keer gevraagd en zijn zelfs nog terugelopen omdat het toch niet juist voelde. Maar ze wilden ons niet echt helpen aan een antwoord. We hebben het gevraagd bij een andere maatschappij en die vonden $57 voor 2 weken echt belachelijk veel geld. Zij brengen alleen de wegen die je daadwerkelijk hebt gereden in rekening. Misschien nog handig om mee te nemen als je nog moet boeken. We gaan het nu uitzoeken En kijken of we, zoals vaak gebeurd bij rental company's, behoorlijk de mist zijn ingegaan met de sunpass. Dan gaan we eens kijken hoe Dollar dat recht gaat zetten.
Maar je kunt dus zelf een auto uitkiezen. Hoewel wij een mid-size suv hadden en daar stonden alleen maar dezelfde auto's van. Met de slechte ervaring van vanavond zullen wij in ieder geval nooit meer voor Dollar kiezen. Succes ermee!
Charissa
Wij zitten nu in Miami en hebben net onze auto opgehaald bij Dollar. Mochten zelf kiezen. Hebben wel een uur in de rij gestaan om te wachten en kregen toen de vraag of we een sunpass wilden aanschaffen voor de tolwegen. Wij werden daar een beetje mee overvallen en hebben ja gezegd. Volgens hen is bijna alles in Florida tolwegen. We hebben het zes keer gevraagd en zijn zelfs nog terugelopen omdat het toch niet juist voelde. Maar ze wilden ons niet echt helpen aan een antwoord. We hebben het gevraagd bij een andere maatschappij en die vonden $57 voor 2 weken echt belachelijk veel geld. Zij brengen alleen de wegen die je daadwerkelijk hebt gereden in rekening. Misschien nog handig om mee te nemen als je nog moet boeken. We gaan het nu uitzoeken En kijken of we, zoals vaak gebeurd bij rental company's, behoorlijk de mist zijn ingegaan met de sunpass. Dan gaan we eens kijken hoe Dollar dat recht gaat zetten.
Maar je kunt dus zelf een auto uitkiezen. Hoewel wij een mid-size suv hadden en daar stonden alleen maar dezelfde auto's van. Met de slechte ervaring van vanavond zullen wij in ieder geval nooit meer voor Dollar kiezen. Succes ermee!
Charissa
Ik kreeg precies dezelfde e-mail. Na de tip van Druppel de helpdesk gemaild en ik kreeg vandaag het bericht dat mijn reservering is gekoppeldRuud2004 schreef:Nou, mijn mailtje was niet erg succesvol. Ik sluit maar gewoon aan in de DollarEpress lane ! (volgens mij een tamelijk standaard mailtje)
Dear Mr. ,
Sincerely,
Amber Bell

Voor het meerendeel van de tolwegen kan je ook gewoon cash betalen. Alleen voor een aantal wegen rondom Miami heb je een sunpass nodig. Slechte voorlichting van Dollar dus, zeker nu jullie er een aantal keer om hebben gevraagd.Chady schreef:Hai hai,
Charissa
Wanneer je bij Dollar een Sunpass aanschaft, brengen zij de tol niet meer in rekening. Dit is alleen handig wanneer je van plan bent veel hiervan gebruik te maken. Bij andere maatschappijen zoals Alamo betaal je dagelijks/wekelijks een vast (lager) bedrag, maar dan komt de tol daarbij nog wel in rekening.
Naar aanleiding van alle berichten hierover op dit forum hebben wij van te voren al een Sunpass mini aangeschaft. Zeker iets om rekening mee te houden als je gaat boeken.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het is ook niet heel duidelijk. Op het Floridaforum hebben we hier een tweetal FAQ's voor aangemaakt: FAQ: Tol betalen via de autoverhuurder / FAQ: Tolwegen in Florida en SunPass.
Zelf beginnen we in oktober in Orlando. We hebben dan tijd genoeg om een Sunpass Mini te halen bij de Publix (wij huren ook bij Dollar).
Zelf beginnen we in oktober in Orlando. We hebben dan tijd genoeg om een Sunpass Mini te halen bij de Publix (wij huren ook bij Dollar).
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Wij zijn net terug van 2 weken Florida en hebben geen tolwegen gereden dus ook niets betaald. $57 voor 2 weken klinkt als een 'rip-off', echt iets om alert op te zijn. Auto gehuurd bij Alamo op Miami en zelf mogen kiezen uit een rij mid-size SUV's. Het werd de Dodge Nitro waar overigens later geen cruise control op bleek te zitten, ook geen automatisch licht of ruitenwissers, echt een kale versie dus. Daar hadden wij nu niet weer niet goed op gelet... was ook echt de eerste keer want het zit er altijd op (dus niet). Wel weer Sirius XM Sateliet radio....
Edit: sorry, zie net dat het topic over Dollar gaat hoewel Alamo ook genoemd wordt.
Edit: sorry, zie net dat het topic over Dollar gaat hoewel Alamo ook genoemd wordt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 494 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 8 Reacties