Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
verkeerde geboortedatum
verkeerde geboortedatum
Hallo,
wat denken jullie hiervan?
Geboekt bij connections in januari via mail.
Bij het krijgen van de bevestiging zie ik dat ze mijn geboorte datum verkeerd hebben ingevuld.
Ik heb dit dan onmiddelijk gemeld via de telefoon.
Ze ging het aanpassen ( ligt geirriteerd )
Dit is het antwoord wat ik kreeg toen ik erna meldde dat er nog niets was aangepast :
mijn vraag : En ik heb gezien dat mijn E-ticket nog niet aangepast is?
Gaat dit automatisch?
antwoord : Het E-ticket blijft hetzelfde, het staat in het dossier vermeld maar komt niet op het ticket te staan.
mijn tegenantwoord : Ivm die E-tickets. Ze zijn mega streng op de luchthaven.
Hoe weet ik met zekerheid dat alles in orde is?
( Op papier heb ik tenslotte een verkeerde geboortedatum staan )
NOOIT REACTIE OPGEKREGEN!
dus ik naar US airways gemaild en dit was het antwoord
Dear Miss Drieskens:
Thank you for contacting Customer Relations. We appreciate it when customers take the time to share their concerns.
Our records indicate your reservation has been documented and your birthdate changed. Customer Relations main focus are past travel issues. Unfortunately we are unable to honor your request.
Please contact your travel agent once more to ask for a written confirmation.
We appreciate that you chose US Airways. We look forward to serving your future travel needs.
nu krijgen we vandaag ons dossier weer aan met het resterende bedrag te betalen enzo en weer komt de hele tijd die foute geboortedatum erop.
Moet ik gewoon gerust zijn of toch ongerust ? ( want us airways mailt dat ze het hebben aangepast, maar was is de aangepaste datum? de juiste of weer de verkeerde ? )
Alvast bedankt.
wat denken jullie hiervan?
Geboekt bij connections in januari via mail.
Bij het krijgen van de bevestiging zie ik dat ze mijn geboorte datum verkeerd hebben ingevuld.
Ik heb dit dan onmiddelijk gemeld via de telefoon.
Ze ging het aanpassen ( ligt geirriteerd )
Dit is het antwoord wat ik kreeg toen ik erna meldde dat er nog niets was aangepast :
mijn vraag : En ik heb gezien dat mijn E-ticket nog niet aangepast is?
Gaat dit automatisch?
antwoord : Het E-ticket blijft hetzelfde, het staat in het dossier vermeld maar komt niet op het ticket te staan.
mijn tegenantwoord : Ivm die E-tickets. Ze zijn mega streng op de luchthaven.
Hoe weet ik met zekerheid dat alles in orde is?
( Op papier heb ik tenslotte een verkeerde geboortedatum staan )
NOOIT REACTIE OPGEKREGEN!
dus ik naar US airways gemaild en dit was het antwoord
Dear Miss Drieskens:
Thank you for contacting Customer Relations. We appreciate it when customers take the time to share their concerns.
Our records indicate your reservation has been documented and your birthdate changed. Customer Relations main focus are past travel issues. Unfortunately we are unable to honor your request.
Please contact your travel agent once more to ask for a written confirmation.
We appreciate that you chose US Airways. We look forward to serving your future travel needs.
nu krijgen we vandaag ons dossier weer aan met het resterende bedrag te betalen enzo en weer komt de hele tijd die foute geboortedatum erop.
Moet ik gewoon gerust zijn of toch ongerust ? ( want us airways mailt dat ze het hebben aangepast, maar was is de aangepaste datum? de juiste of weer de verkeerde ? )
Alvast bedankt.
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: verkeerde geboortedatum
Ik zou US Airways even bellen. Ik ben zelf ook zo'n controlfreak die alles 100000% in orde wil hebben, en ik zou even bellen om zeker te weten welke geboortedatum er nu bekend is bij hen.
Succes!
Succes!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Als US Airways het gecorrigeerd heeft dan zou het goed moeten zijn. Maar wel raar dat ze zo moeilijk doen om je een correct dossier te bezorgen..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
ben al blij dat ik niet de enige ben die dit raar vind....
Ipv dat gewoon aan te passen? is dat zo moeilijk ?
Ik ben wel helemaal niet tevreden om nog andere dingen ook.
dus in dat kantoor na het afhalen van de tickets kom ik nooit meer !
Ik vind dit echt totaal geen service...
( en al zeker niet dat gezucht aan telefoon )
Ipv dat gewoon aan te passen? is dat zo moeilijk ?
Ik ben wel helemaal niet tevreden om nog andere dingen ook.
dus in dat kantoor na het afhalen van de tickets kom ik nooit meer !
Ik vind dit echt totaal geen service...
( en al zeker niet dat gezucht aan telefoon )
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
Op E-tickets van United staat helemaal geen geboorte datum, waarom zou dat bij een andere maatschappij anders zijn?
-
- Amerikafan
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik altijd goed geholpen ben door de mensen van UA.
In 2009 zou ik met mijn ex naar New York gaan, maar dit is toen niet doorgegaan omdat we het allebei niet meer zagen zitten.
Met 1 emailtje, waarmee ik de situatie had verteld, hebben ze direct de naam van de passagier veranderd in een compleet andere naam ZONDER bij te hoeven betalen....
In 2009 zou ik met mijn ex naar New York gaan, maar dit is toen niet doorgegaan omdat we het allebei niet meer zagen zitten.
Met 1 emailtje, waarmee ik de situatie had verteld, hebben ze direct de naam van de passagier veranderd in een compleet andere naam ZONDER bij te hoeven betalen....
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
ondertussen zie ik dat het aangepast is.
Niet in mijn dossier, maar wel bij de vluchten
Niet in mijn dossier, maar wel bij de vluchten
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Gelukkig, zeg....en dat het personeel licht geirriteerd is om dit soort dingen,nou, dan is hun probleem, hoor!! 

- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Is het mogelijk om een nieuw e-ticket af te drukken via de web site van de luchtvaartmaatschappij? Als ik hier (VS) boek dan kan ik altijd nieuwe afdrukken maken met de meest recente gegevens. Meestal neem ik niet eens mijn e-ticket mee; met een willekeurige betaalkaart (op mijn naam) kan ik ook inchecken. Wellicht is het anders als je in het buitenland (NL) zit?
Overigens ben ik een paar jaar geleden naar Schiphol gevlogen zonder ooit mijn paspoort te laten zien. Pas op Schiphol werd ik daarnaar gevraagd...
Overigens ben ik een paar jaar geleden naar Schiphol gevlogen zonder ooit mijn paspoort te laten zien. Pas op Schiphol werd ik daarnaar gevraagd...
Dit verbaast me niks.
Zo heb ik een probleem met de autoverhuurmaatschappij, in die zin dat in de "computer" alles netjes staat zoals ik besteld heb. Op de voucher, de papieren bevestiging dus, staat echter een autoklasse vermeld die onbestaande is bij die maatschappij.
Als alles goed gaat, staat mijn naam gewoon op het bord en is er geen probleem. Gaat alles fout en ligt ook nog eens de "computer" plat, dan sta ik daar met mijn voucher met onbestaande autoklasse.
Talloze e-mails en telefoontjes hebben niks uitgehaald "u staat correct in het systeem, meneer" of "die voucher heeft u helemaal niet nodig, meneer" zijn de antwoorden die je dan krijgt.
Terwijl meneer gewoon een nieuwe voucher wil waar alles correct staat aangegeven zoals besteld. In tijden van e-mails en computers blijkbaar een onmogelijke opgave.
De ervaring leert dus dat, eens ze je centen hebben, je naar verdere bijstand kan fluiten.
Echter heb ik de e-mails van de customer service uitgeprint en neem ik deze mee. Just in case...
Zo heb ik een probleem met de autoverhuurmaatschappij, in die zin dat in de "computer" alles netjes staat zoals ik besteld heb. Op de voucher, de papieren bevestiging dus, staat echter een autoklasse vermeld die onbestaande is bij die maatschappij.
Als alles goed gaat, staat mijn naam gewoon op het bord en is er geen probleem. Gaat alles fout en ligt ook nog eens de "computer" plat, dan sta ik daar met mijn voucher met onbestaande autoklasse.
Talloze e-mails en telefoontjes hebben niks uitgehaald "u staat correct in het systeem, meneer" of "die voucher heeft u helemaal niet nodig, meneer" zijn de antwoorden die je dan krijgt.
Terwijl meneer gewoon een nieuwe voucher wil waar alles correct staat aangegeven zoals besteld. In tijden van e-mails en computers blijkbaar een onmogelijke opgave.
De ervaring leert dus dat, eens ze je centen hebben, je naar verdere bijstand kan fluiten.
Echter heb ik de e-mails van de customer service uitgeprint en neem ik deze mee. Just in case...
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Bel je naar het kantoor in NL of de VS? Mijn ervaring is dat Amerikaanse kantoren meestal vrij goede (tot zeer goede) Customer Service bieden, terwijl de kantoren in NL niet eens weten hoe je dat moet spellen. Nog een tip: de meeste luchtvaartmaatschappijen verbinden je met een call center in India. Sommige maatschappijen (bijv. United Airlines) hebben de 'policy' dat iedere klant kan verzoeken om te worden doorverbonden naar een agent in de VS (zodat je een echte conversatie kan hebben met iemand die daadwerkelijk Engels spreekt en begrijpt wat je zegt.
Overigens zijn er voordelen verbonden aan de Indiase agenten: ze lijken heel weinig te begrijpen en zijn heel gewillig om het je naar de zin te maken. Zo kocht ik onlangs drie tickets maar op de afrekening stond er opeens $30 per ticket bij omdat ik via de telefoon geboekt had. Echter, er was een probleem met de web site dus ik had geen keuze. Maar weer gebeld om te klagen. Agent (met dik Indiaas accent): "Oh mijnheer, wat erg! Kunnen we het goedmaken door u een $150 voucher te geven? Oh, u hebt drie tickets, nou drie vouchers dan maar?".
De tickets kostten elk nauwelijks $150...
Overigens zijn er voordelen verbonden aan de Indiase agenten: ze lijken heel weinig te begrijpen en zijn heel gewillig om het je naar de zin te maken. Zo kocht ik onlangs drie tickets maar op de afrekening stond er opeens $30 per ticket bij omdat ik via de telefoon geboekt had. Echter, er was een probleem met de web site dus ik had geen keuze. Maar weer gebeld om te klagen. Agent (met dik Indiaas accent): "Oh mijnheer, wat erg! Kunnen we het goedmaken door u een $150 voucher te geven? Oh, u hebt drie tickets, nou drie vouchers dan maar?".
De tickets kostten elk nauwelijks $150...