Alamo: ter plekke TomTom boeken

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
JayLovesUSA
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 05 jul 2010, 20:44

Alamo: ter plekke TomTom boeken

Bericht door JayLovesUSA »

Wij hebben een auto besteld zonder TomTom (hoe heet dat in het Engels? GPS?) bij Alomo. Kan je op de dag zelf er nog zo’n ding bij boeken? Hoeveel kost dat per dag? Is het lastig om zo’n ding te installeren?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10177
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Alamo: ter plekke TomTom boeken

Bericht door Hockey »

In de VS noemt men het ding een GPS of soms een nav sat.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Alamo: ter plekke TomTom boeken

Bericht door KW1984 »

Ik weet niet voor hoe lang je wilt huren maar vaak is in dat geval er ter plaatse 1 kopen goedkoper dan huren. Wel van te voren dan even route opzoeken om van de autoverhuurder naar de dichtsbijzijnde walmart/bestbuy/target te komen...
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alamo: ter plekke TomTom boeken

Bericht door Katja »

Hockey schreef:In de VS noemt men het ding een GPS of soms een nav sat.
Sat nav ;)

Kopen is bijna altijd goedkoper dan huren.
AnnArbor
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 okt 2010, 16:46

Re: Alamo: ter plekke TomTom boeken

Bericht door AnnArbor »

Wij hebben in 2009 aan het begin van onze rondreis in New York bij de Radioshack zelf een TomTom gekocht. Deze kostte ons toen omgerekend 80 euro. Dit is veel goedkoper dan een navigatiesysteem huren bij je auto. Tijdens de laatste vakantie in het zuidwesten heeft dezelfde TomTom weer uitstekend dienst gedaan dus die kosten hebben we er al lang weer uit!
Oktober - november 2003 Great Lake district en New York
Oktober 2009 Noordoosten Verenigde Staten
Juni - juli 2010 Zuidwesten Verenigde Staten
April - mei 2011 New York City
December 2012 New York en Hudson Valley
Gebruikersavatar
bluemoon
Amerikakenner
Berichten: 650
Lid geworden op: 21 aug 2007, 02:41
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Emmen, Drenthe

Re: Alamo: ter plekke TomTom boeken

Bericht door bluemoon »

Je kunt een GPS systeem kopen bij WalMart bijvoorbeeld, Magellan vanaf $56 excl tax. (€40), TomTom vanaf $69 excl tax. (€49) .
Waarschijnlijk liggen er in de winkel zelf maar een paar soorten, op de website staan er veel meer.
Met de optie Free shipping with Site to Store kun je de GPS op de website die je wilt hebben, versturen naar een WalMart naar keuze (eentje die op je route ligt bijvoorbeeld) en daar afhalen
http://www.walmart.com/browse/GPS-Navig ... s=+&depts=
Crisis ? What Crisis ?
mreijrink
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 okt 2010, 16:15

Re: Alamo: ter plekke TomTom boeken

Bericht door mreijrink »

Nu staat er altijd bij dat er bij zo'n tomtom kaarten zitten voor heel de VS en eventueel canada. Maar is dat HEEL de VS of alleen het vaste land. We gaan namelijk ook naar Hawaii en daar is het dan natuurlijk ook wel makkelijk als die kaarten er ook op staan.
AnnArbor
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 okt 2010, 16:46

Re: Alamo: ter plekke TomTom boeken

Bericht door AnnArbor »

Volgens mij waren het kaarten van heel Amerika. Onze TomTom had daarbij ook nog als mooi extraatje alle kaarten van Puerto Rico.....
Oktober - november 2003 Great Lake district en New York
Oktober 2009 Noordoosten Verenigde Staten
Juni - juli 2010 Zuidwesten Verenigde Staten
April - mei 2011 New York City
December 2012 New York en Hudson Valley
mreijrink
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 okt 2010, 16:15

Re: Alamo: ter plekke TomTom boeken

Bericht door mreijrink »

Ik denk dat ik al om ben met streets & trips. En de tomtom komt de auto niet eens meer in.
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Re: Alamo: ter plekke TomTom boeken

Bericht door Chi Sin X »

Echt handig werkt het toch ook niet om met een laptop op uw schoot te zitten tijdens het rijden...
Gebruikersavatar
DVDGuy
Amerika-expert
Berichten: 3415
Lid geworden op: 04 aug 2010, 06:46
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Alamo: ter plekke TomTom boeken

Bericht door DVDGuy »

TomTom komt in de USA met de kaarten van de USA en Canada; zoals al eerder gezegd: kopen is veel goedkoper, dan huren!
mreijrink
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 okt 2010, 16:15

Re: Alamo: ter plekke TomTom boeken

Bericht door mreijrink »

Chi Sin X schreef:Echt handig werkt het toch ook niet om met een laptop op uw schoot te zitten tijdens het rijden...
We zijn met z'n tweeen. Dus de een navigeert en de ander rijdt. Mijn man houd van autorijden en ik ben goed in navigeren (ja ja ik ben een vrouw en daarin misschien en uitzondering :D , maar als mijn man moet navigeren komen we er waarschijnlijk nooit, want hij is een uitzondering onder de mannen :lol: )
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alamo: ter plekke TomTom boeken

Bericht door Katja »

Ik had het zelf kunnen schrijven mreijrink, ik ben ook degene die kan kaartlezen en navigeren hier.
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Alamo: ter plekke TomTom boeken

Bericht door hekkie »

Zo herkenbaar dit..... :lol:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
mreijrink
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 okt 2010, 16:15

Re: Alamo: ter plekke TomTom boeken

Bericht door mreijrink »

Eindelijk nog meer vrouwen die weten hoe ze thuis moeten komen, als het aan de mannen lag zouden we eeuwig verdwalen. :thumbup:
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Alamo: ter plekke TomTom boeken

Bericht door Njit »

mreijrink schreef:
Chi Sin X schreef:Echt handig werkt het toch ook niet om met een laptop op uw schoot te zitten tijdens het rijden...
We zijn met z'n tweeen. Dus de een navigeert en de ander rijdt. Mijn man houd van autorijden en ik ben goed in navigeren (ja ja ik ben een vrouw en daarin misschien en uitzondering :D , maar als mijn man moet navigeren komen we er waarschijnlijk nooit, want hij is een uitzondering onder de mannen :lol: )
Streets and Trips is een Routeplanner, tenzij je er een externe GPS bij koopt. Een TomTom is een navigatieapparaat.
Als je geen steden aan doet dan is S&T wel te gebruiken, in steden zou ik niet graag enkel op S&T willen vertrouwen. Je bent gewoon niet snel genoeg met inzoomen/uitzoomen. Wij hebben er ervaring mee (zelfs met het gebruik van een GPS met S&T). Als je 's avonds rijd is het licht van de laptop ook erg fel voor de bijrijder. Deze zul je dan ver moeten terugschroeven.

Een navigatieapparaat is misschien wel luxe maar wel erg relaxed. Kunnen jullie beide naar buiten kijken :)
Mocht je toch je laptop willen gebruiken, denk dan ook aan een oplader voor in de auto. Want de meeste laptops zijn na 2-3 uur toch wel leeg.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 21 jun 2010, 14:55
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Alamo: ter plekke TomTom boeken

Bericht door Gijs&Kelly »

Wat zou slimmer zijn: je eigen TomTom meenemen en daar de kaart van USA opzetten (kosten € 39,00), of daar eentje aanschaffen?
Zijn die dingen die bij de Wal-Mart liggen ready to use, of moet je ze eerst aan de computer hebben gehad?
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Alamo: ter plekke TomTom boeken

Bericht door Rob »

Zijn die dingen die bij de Wal-Mart liggen ready to use, of moet je ze eerst aan de computer hebben gehad?
Aanzetten, satelieten zoeken en rijden :wink:
Gebruikersavatar
pelsmaker
Amerikafan
Berichten: 204
Lid geworden op: 06 nov 2009, 03:51
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: gent

Re: Alamo: ter plekke TomTom boeken

Bericht door pelsmaker »

Adres ingeven lijkt me wel wat moeilijker dan hier. De straatnamen lijken me wat ingewikkelder. Of beeld ik me dat in?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14332
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 31
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Alamo: ter plekke TomTom boeken

Bericht door Coyote »

Dat is inderdaad wel eens zoeken op de TomTom. Bijv. een straat die begint met North. Moet je dan N of North ingeven? Vaak begin ik met N en dan zie je vanzelf straatnamen die met N beginnen verschijnen. Ook moet je wel eens een adres ingeven die aan de US .... zoveel ligt (is vaak de doorgaande weg). Betreft het een hotel/motel, restaurant, winkel dan kun je die vaak uit de lijst met 'nuttige plaatsen' halen en hoef je dus niet het adres in te toetsen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer