Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
3 maanden Roadtrip Auto koop/huur?
-
- Amerika-newbie
3 maanden Roadtrip Auto koop/huur?
Op 2 juni hoop ik met 3 vrienden een road trip te gaan maken door Amerika, de route is al uitgestippeld en beslaat rond de 15 000 kilometer en zal 3 maanden duren (tot 1 september).
De keuze om een auto te kopen of huren vinden we alleen heel erg lastig!
Beide heeft een hoop voordelen maar ook weer nadelen.
inmiddels heb ik een heel aantal offertes voor auto's om in Los Angeles (onze startplaats) te huren en daar ook weer terug te brengen.
Voordelen: huur auto is in betere conditie/betrouwbaarder, verbruikt minder benzine, staat meteen klaar bij aankomst, je kan niet bedonderd worden zoals bij een auto kopen.. enz.
Nadelen: Romantiek is minder, eigen auto heeft ook zo z'n charme, schade is minder erg, kosten zijn waarschijnlijk lager zeker als je hem kan doorverkopen, maar meer kans op panne, hoger benzine verbruik, waarschijnlijk kleinere auto. enz enz
Ik vind zoeken op de automarkt in Amerika vanuit nederland gezien ook erg lastig en ondoorzichtig, ben bang dat we geen passende auto vinden of bedonderd worden..
Wie heeft er goede tips om deze keuze te maken? goede adresjes? buitenkansjes?
Groet en alvast ontzettend bedankt!
Frits Moonne
De keuze om een auto te kopen of huren vinden we alleen heel erg lastig!
Beide heeft een hoop voordelen maar ook weer nadelen.
inmiddels heb ik een heel aantal offertes voor auto's om in Los Angeles (onze startplaats) te huren en daar ook weer terug te brengen.
Voordelen: huur auto is in betere conditie/betrouwbaarder, verbruikt minder benzine, staat meteen klaar bij aankomst, je kan niet bedonderd worden zoals bij een auto kopen.. enz.
Nadelen: Romantiek is minder, eigen auto heeft ook zo z'n charme, schade is minder erg, kosten zijn waarschijnlijk lager zeker als je hem kan doorverkopen, maar meer kans op panne, hoger benzine verbruik, waarschijnlijk kleinere auto. enz enz
Ik vind zoeken op de automarkt in Amerika vanuit nederland gezien ook erg lastig en ondoorzichtig, ben bang dat we geen passende auto vinden of bedonderd worden..
Wie heeft er goede tips om deze keuze te maken? goede adresjes? buitenkansjes?
Groet en alvast ontzettend bedankt!
Frits Moonne
Re: 3 maanden Roadtrip Auto koop/huur?
Je kan ook altijd je eigen auto verschepen naar daar...
Ik denk dat het grootste probleem is de verzekering...
Ik zou gewoon een auto huren, ik denk dat het uiteindelijk voordeliger uitpakt.
Ik zou gewoon een auto huren, ik denk dat het uiteindelijk voordeliger uitpakt.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gewoon lekker huren. Schade met een huurauto is niet erg. Met je eigen wel
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik neem aan dat je bedoelt dat de route 90 dagen zal duren? Of ga je een visum aanvragen?Fritsmoonen schreef:
...de route ... zal 3 maanden duren (tot 1 september).
Denk er om: 90 dagen is niet 3 maanden. Je zult niet de eerste zijn die in deze valkuil valt en door immigrations een entry ban voor 10 jaar krijgt.
-
- Amerika-newbie
we zijn weg van 3 juni tot 1 september, moet je juist binnen 90 dagen weg zijn of juist binnen 3 maanden?Loek schreef:Ik neem aan dat je bedoelt dat de route 90 dagen zal duren? Of ga je een visum aanvragen?Fritsmoonen schreef:
Denk er om: 90 dagen is niet 3 maanden. Je zult niet de eerste zijn die in deze valkuil valt en door immigrations een entry ban voor 10 jaar krijgt.
op andere reactie:
Schade met je huurauto is toch juist iets waar ze je dan nog even flink geld voor laten neerleggen?
En is een auto die je koopt verzekeren een probleem? De meeste roadtrippers kopen toch een auto en verzekeren die?
Thanx voor alle reacties dusver!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar heb je toch verzekering voor?
Met een eigen auto en een eigen verzekering heb je ook een eigen risico ($500-1000) en die eigen verzekering zal niet goedkoop zijn als je er al een kan vinden want dat zal vanuit LA niet makkelijk zijn. Het is ook een van de duurdere plaatsen om verzekering te regelen als dit al lukt.
Ik zou het risico niet nemen. ook is er niks avontuurlijks aan om met 40 graden ergens met een gestrandde auto te staan
PS ik moet er eerlijkheidshalve wel bijzeggen dat ik zelf wel als student met een $500 barrel door de states ben getrokken.
Gelukkig is dat goedgegaan
Met een eigen auto en een eigen verzekering heb je ook een eigen risico ($500-1000) en die eigen verzekering zal niet goedkoop zijn als je er al een kan vinden want dat zal vanuit LA niet makkelijk zijn. Het is ook een van de duurdere plaatsen om verzekering te regelen als dit al lukt.
Ik zou het risico niet nemen. ook is er niks avontuurlijks aan om met 40 graden ergens met een gestrandde auto te staan
PS ik moet er eerlijkheidshalve wel bijzeggen dat ik zelf wel als student met een $500 barrel door de states ben getrokken.
Gelukkig is dat goedgegaan

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Max 90 dagen en beter is 89 dagen zodat je een dag speling hebt voor eventuele vertragingen.we zijn weg van 3 juni tot 1 september, moet je juist binnen 90 dagen weg zijn of juist binnen 3 maanden?
Nee daarvoor ben nou juist verzekert mits je de goede verzekeringen er bij hebt.Schade met je huurauto is toch juist iets waar ze je dan nog even flink geld voor laten neerleggen?
Denk ook even aan je reisverzekering, ik kwam hier laatst iets tegen dat de meeste verzekeringen alleen de eerste 45 dagen van je vakantie dekken.
Je eigen auto importeren vanuit Europa lijkt me een zeer simpel advies, wat moeilijk tot nagenoeg onmogelijk in de praktijk te brengen is.
Huren of kopen, pfff, goede vraag.
Wat zou de huur je gaan kosten en wat zou de koop je gaan kosten?
Heb je er wel eens over nagedacht om een auto te leasen voor 3 maanden? Als dat kan? Dit bij een dealer te doen.
Huren of kopen, pfff, goede vraag.
Wat zou de huur je gaan kosten en wat zou de koop je gaan kosten?
Heb je er wel eens over nagedacht om een auto te leasen voor 3 maanden? Als dat kan? Dit bij een dealer te doen.
Je zit altijd met de verzekering. Die is heel moeilijk (en duur) als je geen vast adres hebt en rijervaring, volgens mij.
-
- Amerika-newbie
Huur kost ons 3600 euro voor 3 maanden voor een auto van 7 personen.
Een camper huren of kopen moet toch ook te doen zijn, zou enorm schelen in overnachtingskosten.
Verzekering en kentekens zijn niet heel goedkoop maar in verhouding tot de bedragen waar het over gaat ook niet gigantisch, volgens mij totaal onder de 500 euro voor de volledige tijd.
Reisverzekering eerder al afgesloten die hele jaar doorloopt met wereldwijde dekking.
Een camper huren of kopen moet toch ook te doen zijn, zou enorm schelen in overnachtingskosten.
Verzekering en kentekens zijn niet heel goedkoop maar in verhouding tot de bedragen waar het over gaat ook niet gigantisch, volgens mij totaal onder de 500 euro voor de volledige tijd.
Reisverzekering eerder al afgesloten die hele jaar doorloopt met wereldwijde dekking.
Toch zou ik nog eens goed kijken naar wat 1250 al zei. Je mag dan een doorlopende reisverzekering met werelddekking hebben maar de meeste reisverzekeringen, ook doorlopende, gelden maar voor 45 dagen per trip.Fritsmoonen schreef:Reisverzekering eerder al afgesloten die hele jaar doorloopt met wereldwijde dekking.
En ik las laatst wat Bramster schreef dat het upgraden naar langer erg duur was...
Inderdaad. Ik kwam er van de week achter dat mijn ING doorlopende reisverzekering met werelddekking maar voor maksimaal 45 dagen aan een stuk geldig is.
-
- Amerika-newbie
Is het mogelijk , wanneer je bijvoorbeeld naar Toronto gaat (en dus uit de VS), dat je vervolgens weer Amerika ingaat en opnieuw 90 dagen kan laten ingaan?Loek schreef:Ik neem aan dat je bedoelt dat de route 90 dagen zal duren? Of ga je een visum aanvragen?Fritsmoonen schreef:
- Bushmaster
- Amerika-expert
NeeIs het mogelijk , wanneer je bijvoorbeeld naar Toronto gaat (en dus uit de VS), dat je vervolgens weer Amerika ingaat en opnieuw 90 dagen kan laten ingaan?
3 juni tot 1 september
28 dagen in Juni
31 dagen in Juli
31 dagen in Augustus
totaal 90 dagen, een beetje vertraging in je vluchten een je hebt een probleem
-
- Amerika-newbie
We hebben nu het idee om een camper te gaan kopen, we hebben al een paar opties van rond de 6000 dollar.
ongeveer zoiets: http://www.rvt.com/rvdetail1680031.htm
Dit spaart voor 4 mensen ca 60 keer overnachten uit wat ook weer neer komt op 4800 dollar.
maar we vragen ons nu af, hij moet ca 15000km mee gaan, is dit geen groot risico met zon oude camper (dat je serieuze pech krijgt)?
wat zal dit ongeveer kosten in de verzekering? hij is natuurlijk een stuk zwaarder dan een gewone auto wat dus ook meer kost...
auto huren is ongeveer 4700dollar, dan komen de overnachtingen er nog bij = 9500dollar, een stuk meer dus maar wel minder risico.
wat vinden jullie? en hoe zet je zoiets op naam (Californië, san francisco), verzekeringskosten?
ongeveer zoiets: http://www.rvt.com/rvdetail1680031.htm
Dit spaart voor 4 mensen ca 60 keer overnachten uit wat ook weer neer komt op 4800 dollar.
maar we vragen ons nu af, hij moet ca 15000km mee gaan, is dit geen groot risico met zon oude camper (dat je serieuze pech krijgt)?
wat zal dit ongeveer kosten in de verzekering? hij is natuurlijk een stuk zwaarder dan een gewone auto wat dus ook meer kost...
auto huren is ongeveer 4700dollar, dan komen de overnachtingen er nog bij = 9500dollar, een stuk meer dus maar wel minder risico.
wat vinden jullie? en hoe zet je zoiets op naam (Californië, san francisco), verzekeringskosten?
- Bushmaster
- Amerika-expert
hou je er wel rekening mee dat je, met nederlandse rijbewijs "B", geen motorvoertuig boven de 3500kg mag besturen?
Die regel is er (gelukkig) niet in Amerika, je kan gewoon een RV huren.
Je mag niet meer dan 8 personen vervoeren geldt in Amerika
.
Je mag niet meer dan 8 personen vervoeren geldt in Amerika

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 111 Reacties
- 15748 Weergaves
-
Laatste bericht door EstherJ
-
- 4 Reacties