Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstappen in Newark of Philadelphia

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Aspara
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Overstappen in Newark of Philadelphia

Bericht door Aspara »

Wij willen vluchten boeken van Brussel naar Las Vegas. Daarbij zou er een overstap zijn in Newark of Philadelphia, waarvoor we ongeveer 1u35 de tijd hebben.

Is 1u35 goed te doen om over te stappen?
A journey of a thousand miles begins with the first step...
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Overstappen in Newark of Philadelphia

Bericht door Rob »

Het is aan de krappe kant met wat geluk kan het wel lukken maar twee uur is eigenlijk wel het minimale voor een overstap op de heenreis.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ik zou persoonlijk een andere vlucht nemen. Niet omdat ik zeker zou weten dat het niet kan, maar omdat ik wegens die krappe overstap niet relaxed in het vliegtuig zou zitten.
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Via Newark vlieg je waarschijnlijk met Continental, een goede airline. Newark zelf is een vrij efficiënt vliegveld, zonder vertraging moet de overstap goed te doen zijn. Ik zou hiervoor gaan, vanwege de betere airline ;) .

Via Philly vlieg je waarschijnlijk met US Airways, een wat achter stoffige afgepeigerde airline. Het vliegveld zelf is in ieder geval wel mooi, hier moet 1:35 ook te doen zijn mits geen vertraging.
Afbeelding
Ingmar
Amerikafan

Bericht door Ingmar »

Mijn persoonlijke ervaring is inderdaad dar de US Airways toestellen wat minder prettig zijn dan de Continental toestellen.
Persoonlijk vindt ik de luchthaven in Philadelphia vele malen beter dan die in Newark. Newark vindt ik persoonlijk een erg slordige luchthaven.
Maar met een Overlay van anderhalf uur kun je toch niet "genieten" van de luchthaven zelf.
Before "was", "was" was, "was" was "is".
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wij hadden afgelopen jaar een overstap op Newark. Wij hadden meer tijd maar zouden het in anderhalf uur ook gehaald hebben. Ervaringen uit het verleden zijn echter geen garantie voor de toekomst. Ik kies zelf ook altijd voor minstens twee uur.
Groet,

Old Faithful
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik heb op Newark een keer mijn overstap gemist (had meer dan 1,5 uur), maar kon gelukkig zonder probleren worden omgeboekt naar de volgende vlucht. Pas op dat je niet op de laatste vlucht zit, anders loop je het risico dat je vast komt te zitten.

Continental is inderdaad fijner dat US Airways. Mijn laatste vlucht was met US Airways en we hadden een half uur vertraging. Ik heb als een gek door Charlotte gerend om mijn aansluiting te halen, maar toen ik aan de balie kwam zeiden ze dat de vlucht al vertrokken was en dat ik omgeboekt was naar een vlucht een half uur later aan een andere gate. Toen ik daar aankwam zeiden ze dat ik al ingecheckt was, omdat het DEZELFDE vlucht was (die ook vertraging had). Oei, wat was ik boos! :evil:
Afbeelding
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

Sinds de invoering van de ESTA is de overstap wel een stuk soepeler geworden, maar 1,5 lijkt mij wel krap. Zeker als je op Brussel nog wat tax-free gekocht hebt (dit moet je vlak voor de grens nog even in je koffer proppen).

En als de douane-beamte je wat meer vragen dan normaal stelt is het zeker te weinig...
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

> En als de douane-beamte je wat meer vragen
> dan normaal stelt is het zeker te weinig...

Ik weet wel dat de douane je soms wat extra vragen stelt, maar dat kost slechts eventjes naar mijn ervaring. Wat echter veel tijd kan kosten is het extra onderzoeken van je baggage door de douane.

De extra vragen van de immigration beambte kan ook veel extra tijd in beslag nemen. Een paar uur is mijn record :D Maar dat was natuurlijk een uitzondering.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

ralfbosz schreef:Sinds de invoering van de ESTA
De informatievoorziening pre- en post-ESTA is vrijwel gelijk. Ik heb absoluut geen verschil gemerkt bij immigrations.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

Je hoeft geen groene kaart meer af te geven die gecontroleerd wordt door de beambte. Paspoort is genoeg. Geen nietjes van het kaartje, nog wel een stempel.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wanneer ze je extra vragen stellen kan ook erg lang duren. Het hangt ervan af of de oorspronkelijke beamte het zelf kan afhandelen, of dat ze je doorsturen naar een andere beamte voor "problemen." Als je doorgestuurd wordt kan helaas urenlang duren, maar dit gebeurt gelukkig zelden. Als je onder ESTA reist en geen raar verleden of rare reisplannen hebt ben je meestal na een paar vragen klaar ... helaas duurt het soms uren voordat je aan de beurt bent, maar ik hoor dat dat tegenwoordig steeds beter geregeld is.
Afbeelding
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

ralfbosz schreef:
Je hoeft geen groene kaart meer af te geven die gecontroleerd wordt door de beambte. Paspoort is genoeg. Geen nietjes van het kaartje, nog wel een stempel.
Dat weet ik, maar de afhandel tijd is vrijwel gelijk gebleven. De immigrations beambten multitasken. I-94W wel/niet verschilden bij mij absoluut niet wat tijd betreft.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer