Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Iemand ervaring met de Ford Escape?
Iemand ervaring met de Ford Escape?
In de zoektocht naar een (mid-size) SUV van 29 juli tot 15 aug voor een rondreis door het Noord-oosten vind ik via dollar.de een Ford Escape voor 544 Euro voor onze periode. Gezien alle andere prijzen is dit een prima deal, ik weet echter niet of deze auto groot genoeg is voor ons 4en. Wij hebben al eens een Jeep Legend gereden en dat paste prima, ik heb de Ford bekeken op de Ford site en hij lijkt wel ongeveer dezelfde maat...
Iemand ervaring met deze auto?
Iemand ervaring met deze auto?
Laatst gewijzigd door cvr op 24 jan 2011, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Iemand ervaring met de Ford Escape?
Bij Alamo kregen we dit model bij de Midsize SUV die we gehuurd hadden. Alleen, ik denk dat dit met 4 personen wel krap wordt wat de bagage betreft. De koffer is niet zo groot (kleiner dan de Kia Sorrento bv.) en met ons tweetjes zat die goed vol. Onze frigobox stond op de achterbank. In de koffer zaten 2 grote harde koffers, twee rugzakken, fototas, een pak water en onze wandelschoenen. Hiermee was dit toch gevuld tot aan het afdekzeil. Je kan dus nog hoger vullen natuurlijk als je je koffers bijvoorbeeld rechtzet. Maar met 4 personen zou ik persoonlijk een groter model nemen 

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Zal inderdaad krap zijn voor bagage. Koffer zat goed vol na een vakantie van 2 weken en we waren maar met 2.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Fijne auto, een Escape, ik heb er vorig jaar nog een meegekregen.
Ruimte voor 4 volwassenen is er wel, maar met bagage zal het zeker krap zijn.
Ik zou toch liever een slag groter huren, hou er trouwens rekening mee dat er een grote kans is dat je geen Escape maar iets anders krijgt.
Ruimte voor 4 volwassenen is er wel, maar met bagage zal het zeker krap zijn.
Ik zou toch liever een slag groter huren, hou er trouwens rekening mee dat er een grote kans is dat je geen Escape maar iets anders krijgt.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik zou ook kiezen voor een groter formaat met 4 personen, minimaal een st. SUV. Mijn eigen voorkeur zou zijn een full-size SUV, maar wij vinden het gewoon erg fijn om niet te hoeven sjorren om de bagage en alle andere dingen kwijt te kunnen. Nu hebben wij ook altijd een grote koelbox in de auto, en wat voorraad drinken en water, naast onze reguliere bagage.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Mag ik even meeliften in deze Ford Escape ??
Krijg je doorgaans een 2WD of 4WD - ivm de plannen sterke voorkeur voor een 4WD - mee. Wij gaan waarschijnlijk huren bij Dollar - LAX; of is het maar gewoon afwachten.
Jaap
Krijg je doorgaans een 2WD of 4WD - ivm de plannen sterke voorkeur voor een 4WD - mee. Wij gaan waarschijnlijk huren bij Dollar - LAX; of is het maar gewoon afwachten.
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Wij hebben nu met z'n vieren (allemaal groter dan 1,70m) drie maal een Escape gehad. Als je één grote koffer pp hebt en een aantal losse tassen is het prima te doen. Je houdt dan niet veel bagageruimte over, maar ja, is dat nodig??
En, ook al opgemerkt hier, de kans dat je een andere krijgt (of uit mag kiezen) is groot. Dollar verhuurt bijvoorbeeld ook veel Jeeps (oa Compass = kleiner) en Dodges (Nitro = iets groter).
MVG
A3
En, ook al opgemerkt hier, de kans dat je een andere krijgt (of uit mag kiezen) is groot. Dollar verhuurt bijvoorbeeld ook veel Jeeps (oa Compass = kleiner) en Dodges (Nitro = iets groter).
MVG
A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
- Bandido
- Amerika-expert
Ik heb zelf een Escape uit '09 en ik vind het een hele fijne auto, rijdt een stuk prettiger en minder stug dan een Kia Sorento (die rijd ik voor mijn werk). Hij is ook ruimer van binnen dan je zou verwachten, maar niettemin zou ik voor een vakantie met vier personen + bagage kiezen voor een SUV die een slagje groter is. Een Ford Explorer bv (of vergelijkbaar) geeft je net dat beetje extra.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Hmm, ik had de Escape ook op het oog. Een slagje groter maakt het al snel een stuk duurder. Bij Eautohuur kom ik steeds uit op een Ford Fusion of Jeep Liberty. (or simular natuurlijk) Die Jeep is ook niet echt ruim, maar van die Ford Fusion kan mij helemaal niets voorstellen. Lastig !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
@Ruud2004 Ik heb van Boston naar New Hampshire/Maine bij Thrifty een Ford Fusion gehuurd, de kofferbak liep erg ver door wat het geschikt maakt voor (zachte) tassen. Reden naar mijn inziens fijn (andere driver, zelf even kort gereden), maar kan geen uitspraak doen over langere afstanden.
Edit: @ruud2004 toegevoegd
Edit: @ruud2004 toegevoegd
Laatst gewijzigd door t1m op 24 jan 2011, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- flyingdutchman
- Amerika-ontdekker
Ik snap niet wat mensen hier allemaal meezeulen op vakantie. in 2009 met vier volwassenen rondgereisd in een Nissan Altima. 1 harde koffer, 3 grote sporttassen en nog heel wat losse zooi bij ons. Dit ging net aan met wat passen en meten. In een Ford Escape zou het m.i. dan ook allemaal prima moeten passen.
Grtz Alex
Grtz Alex
Kijk daar kan ik wat mee!
Bedankt allen, en zeker voor de foto
Hij is alleen 60 Euro duurder geworden in een paar uur tijd.....
Bedankt allen, en zeker voor de foto

Hij is alleen 60 Euro duurder geworden in een paar uur tijd.....

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Alex, met sporttassen kan je inderdaad veel meer doen. Met harde koffers verschiet je altijd van het volume dat die dingen innemen. De valies is wat ze is, je kan ze zomaar niet even ergens tussen wringen 

Onze reisverslagen:
- Vnix
- Amerika-ontdekker
Wij hebben graag wat extra kofferruimte om spullen mee terug te kunnen nemen (voornamelijk kleding).flyingdutchman schreef:Ik snap niet wat mensen hier allemaal meezeulen op vakantie. in 2009 met vier volwassenen rondgereisd in een Nissan Altima. 1 harde koffer, 3 grote sporttassen en nog heel wat losse zooi bij ons. Dit ging net aan met wat passen en meten. In een Ford Escape zou het m.i. dan ook allemaal prima moeten passen.
Grtz Alex

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Escape is inderdaad een hele fijne auto. Toen wij voor onze nieuwe auto gingen kijken hebben we de Escape ook overwogen. Mijn ouders hebben 'm nu al een aantal keer als huurauto gehad, en hij rijdt heerlijk.
Om mee rond te rijden met vier personen gaat het prima, maar qua bagageruimte kan het inderdaad wat krapper worden, zeker met hardschalen koffers (met tassen zou het volgens mij wel gaan).
Wat de 2WD/4WD betreft: dit hangt van het type af. Mijn ouders hebben zowel al eens een 2WD XLT als een 4WD Limited (telkens via Alamo). Het is dus maar net welke types er staan.
Om mee rond te rijden met vier personen gaat het prima, maar qua bagageruimte kan het inderdaad wat krapper worden, zeker met hardschalen koffers (met tassen zou het volgens mij wel gaan).
Wat de 2WD/4WD betreft: dit hangt van het type af. Mijn ouders hebben zowel al eens een 2WD XLT als een 4WD Limited (telkens via Alamo). Het is dus maar net welke types er staan.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik vind het zo raar dat jullie de Ford Escape lekker vinden rijden... Ik had hem namelijk in Oregon gehuurd en vond hem echt ronduit slecht rijden...
Misschien was er iets mis met mijn model, maar de motor was erg traag, besturing indirect... hij reed gewoon niet lekker.
Terwijl we de Ford Explorer, Expedition, Edge, Chevy Tahoe, Suburban wel heel prettig vonden rijden
Misschien was er iets mis met mijn model, maar de motor was erg traag, besturing indirect... hij reed gewoon niet lekker.
Terwijl we de Ford Explorer, Expedition, Edge, Chevy Tahoe, Suburban wel heel prettig vonden rijden
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vermoed dan dat er inderdaad iets mis was met de jouwe, want de Escape vond ik echt niet traag - en ik ben wat dat betreft wel pittige motoren gewend. En, zoals een van mijn collega's het beschrijft, "You have to drive a rental car like it's a stolen car" - ik ben dus verre van voorzichtig ermee
Een auto die ik slecht vond rijden was de Kia Sorrento; zo slecht dat ik hier op DIA al ermee omgedraaid ben voordat ik überhaupt het terrein van Alamo af was; ik heb 'm weer terug in de rij gezet en een andere auto gekozen (Ford Explorer).

Een auto die ik slecht vond rijden was de Kia Sorrento; zo slecht dat ik hier op DIA al ermee omgedraaid ben voordat ik überhaupt het terrein van Alamo af was; ik heb 'm weer terug in de rij gezet en een andere auto gekozen (Ford Explorer).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
OT: Kleinere koffer meenemen met daarin een sporttas. Ik vind dat echt ideaal; alles past veel makkelijker en als je dan veel dingen koopt heb je een vouwbare tas het in te doen. Voor kleding kan je lekker op duwen als het niet zo makkelijk past ... zo'n harde koffer geeft wat dat betreft niet mee.Vnix schreef:Wij hebben graag wat extra kofferruimte om spullen mee terug te kunnen nemen (voornamelijk kleding).Harde koffers nemen inderdaad wel veel plaats in.

- moonlight91
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
wij zijn ook aan het nadenken om een escape te huren voor onze rondrit florida
vorig jaar hebben we een kleine auto gehuurt omdat we toch maar` rond de kerk` reden in orlando, en 14 dagen in het zelfde hotel verbleven
nu we gaan rondtouren willen we wel wat groters omdat we nu steeds alle bagage moeten mee slepen
alleen wat ik me afvraag bij de escape (of soort gelijk model)
staat je bagage in het zicht ??
bedoel lijkt me niet prettig als ik de auto ergens bij miamibeach parkeer om wat te gaan rondkijken
iedereen zo mij koffers in de auto ziet staan,met alle gevolgen van dien
vorig jaar hebben we een kleine auto gehuurt omdat we toch maar` rond de kerk` reden in orlando, en 14 dagen in het zelfde hotel verbleven
nu we gaan rondtouren willen we wel wat groters omdat we nu steeds alle bagage moeten mee slepen
alleen wat ik me afvraag bij de escape (of soort gelijk model)
staat je bagage in het zicht ??
bedoel lijkt me niet prettig als ik de auto ergens bij miamibeach parkeer om wat te gaan rondkijken
iedereen zo mij koffers in de auto ziet staan,met alle gevolgen van dien
2010 Orlando,st.Augustine,Clearwater
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht