Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ESTA aanvragen mislukt..

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
a-style
Amerika-newbie

ESTA aanvragen mislukt..

Bericht door a-style »

Ik heb vandaag mijn ESTA formulier aangevraagd omdat ik volgende week via de VS naar Mexico vlieg.. Na betaling kreeg ik de melding in behandeling, maar als ik de status nu controleer kan het systeem niks vinden ook niet via mijn paspoort nummer! Wat nu te doen? Ik kan nergens emailadressen vinden of telefoonnummers en ik wil toch wel graag weten of ik naar de VS mag! Kan alsjeblieft iemand mij hiermee helpen? :|
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Re: ESTA aanvragen mislukt..

Bericht door Grandu »

Is het al van je rekening afgeschreven? Ik zou het risico niet nemen en het nogmaals proberen, alle codes goed opschrijven. Mocht je toch dubbel betaald hebben, neem dan contact op via onderstaande adres:

U.S. Customs and Border Protection
1300 Pennsylvania Avenue, Room 3.2.C.
Washington DC 20229

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

De vraag is; Ga je de VS binnen? Want je schrijft dat je via Amerika naar Mexico vliegt. In theorie ga je dus naar Mexico en niet naar de VS en hoef je dus helemaal geen esta-aanvraag te doen. Of heb ik het verkeerd begrepen en plan je ook een verblijf in de VS?
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Alle reizigers die naar de USA reizen moeten naar mijn weten ESTA aanvragen, dit valt daar ook onder.

Derk

---Mark Twain
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

@Grandu: maar als je alleen een overstap maakt op een Amerikaanse luchthaven en je eindbestemming betreft een locatie buiten de VS dan betreed je toch nooit Amerikaans grondgebied? Of zie ik dat verkeerd?
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Volgens de Amerikanen wel ;) Zie ook dit topic: viewtopic.php?f=30&t=28686

Derk

---Mark Twain
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Hmmm, wat raar en onlogisch eigenlijk. Het wordt verder niet onderbouwd in dat topic maar het zal wel zo zijn.... :dontknow:

Ik herinner me de situatie met die aswolk. Er waren toen mensen die op Schiphol vast zaten die in NL een overstap maakten vanuit 1 land naar het andere. Ze hadden geen visum voor Nederland (reizigers uit sommige landen moeten dat natuurlijk specifiek aanvragen voordat ze in NL toegelaten kunnen worden) en zaten dus letterlijk vast achter de douane, voor lange tijd. Dat betekent dus dat wanneer je slechts een overstap maakt in NL je je niet hoeft te registreren of een visum hoeft aan te vragen dat je toegang verleent tot NL. Maar ja, in Amerika is alles toch net even anders....
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Afgelopen maandag heb ik ook esta aangevraagd. Deze melding kreeg ik ook.
Met het aanvraagnummer heb ik later mijn navraag nagekeken en zag ik dat ik toestemming heb.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Vraag het opnieuw aan, als er al een toestemming bestaat krijg je hier bericht van.

Zie ook

viewtopic.php?f=30&t=16189&p=526400#p526400
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

RiverCola schreef:Hmmm, wat raar en onlogisch eigenlijk. Het wordt verder niet onderbouwd in dat topic maar het zal wel zo zijn.... :dontknow:
Ik denk dat je een verkeerd idee hebt over waar ESTA voor is, en dan is het inderdaad een onlogisch iets.
ESTA gaat enkel en alleen over de toestemming om NAAR de VS te mogen reizen. Dus mag persoon X wel of niet op het vliegtuig stappen naar de VS. Iemand die naar Mexico gaat via de VS, vliegt nog steeds naar de VS en zou boven het grondgebied van de VS ongein kunnen uithalen. Daarom moet zo iemand ook ESTA toestemming hebben.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Clint schreef:Iemand die naar Mexico gaat via de VS, vliegt nog steeds naar de VS en zou boven het grondgebied van de VS ongein kunnen uithalen. Daarom moet zo iemand ook ESTA toestemming hebben.
En iemand die van Canada naar Mexico vliegt?
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Via de VS of rechtstreeks van Canada naar Mexico? ESTA is alleen voor de VS.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Ipv te zeggen naar de VS vliegen is het misschien beter om via de VS te gebruiken, want wie rechtstreeks van Canada naar Mexico vliegt heeft geen ESTA nodig.
a-style
Amerika-newbie

Bericht door a-style »

Dank jullie voor de reacties, het is nog niet van mijn rekening afgeschreven, dus waarschijnlijk zal het mislukt zijn.. Raar dat er werd aangegeven dat het in behandeling was, maar inderdaad als het nummer al bij ze bekend is zal ik dat wel merken! :thumbup:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ook als je alleen maar overstapt in de US nar een ander buitenland moet je gewoon door immigration en je koffers ophalen. Je hebt dus gewoon ESTA nodig.

Heb je als NLer geen toestemming gekregen via ESTA om naar de US te reizen dan mag je dus niet naar de US reizen.

Om door US airspace te vliegen heb je als reiziger geen toestemming nodig, ESTA heb je alleen nodig als je in de US land.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer