Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door MattRob »

Met de mooi opgeknapte MD11's, pas mee gevlogen en daar is echt helemaal niets mis mee. Mooie schermpjes met goede KLM systeem :mrgreen:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door georgesken »

Je kan die vluchten blijkbaar pas vanaf april boeken. En ik ga nu net in maart...
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door elninjoo »

Ik kwam net in 't topic 'wie wanneer waar in 2011' een opmerking tegen van iemand die vliegtickets had geboekt via klm.be ipv klm.nl, zijn tickets waren zo 20 euro goedkoper

ik dus ook gelijk mijn gewenste data ingevoerd op klm.be en voor mij scheelt 't ook 10 euro! ga dus maar via klm.be mijn ticket boeken

maar weet iemand hoe het komt dat je via belgie goedkoper uit bent?
Gebruikersavatar
RuudB
Amerikakenner
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 feb 2008, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door RuudB »

Via klm.be betaal je geen boekingskosten. Je kunt alleen maar met credit card betalen, via .nl ook via iDeal.
Afbeelding
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door elninjoo »

Grappig, maar leuk om te weten. Bijzonder dat je via nederland dan niet de optie hebt om 10 euro te besparen als je voor creditcard kiest.
woutertje6
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 08 sep 2010, 12:27

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door woutertje6 »

Me zus heeft net tickets geboekt bij KLM.nl en het was evenduur als bij KLM.be. Dus misschien geluk gehad?
Januari 2011 - juni 2011 ( Northern Arizona University, Flagstaff)
Juni 2012 - augustus 2012 (Harvard Summer School)
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door elninjoo »

Ik heb mijn ticket net geboekt via klm.be en was dus dat tientje goedkoper, maar ik had ook gewoon de keuze om ideal te gebruiken.
Gebruikersavatar
nick.ml80
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 sep 2010, 14:14
Locatie: Noord-Brabant

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door nick.ml80 »

Het ligt er een beetje aan waar je woont (en wanneer je reist natuurlijk), maar wij hebben de luxe dat we zowel vanaf Amsterdam als Brussel kunnen vliegen. Als we boeken via klm.nl vanaf AMS, dan betalen we in totaal 200 euro meer (!) dan vanaf Brussel. Zeker de moeite waard om te bekijken dus. DIt geldt overigens ook voor andere maatschappijen.
Laatst gewijzigd door nick.ml80 op 31 okt 2010, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-----------------------------------------
2011: West Coast America!
2011: Iceland
2009: East Coast / South Australia
2007: Washington DC to New York
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door elninjoo »

Ik heb gewoon 'n vlucht vanaf Amsterdam geboekt via klm.be. Als er rechtstreekse vluchten vanaf Brussel zouden gaan had dat mijn voorkeur gehad, omdat ik daar veel dichterbij woon. Maar dat je via .be boekt wil dus niet zeggen dat je 'n vlucht boekt die vanaf Belgie vertrekt. Ik had ook nog even op klm.de gekeken, maar die heeft alleen vluchten vanaf Duitse locaties.
Gebruikersavatar
Grandu
Amerika-expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: 06 aug 2008, 00:39
Locatie: Londen
Contacteer:

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Grandu »

Even een vraag puur uit interesse: wat is een goedkope hoogseizoen-prijs voor een retourvlucht Bay Area-Hawaï?

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door MattRob »

Nou, wij zitten ook steeds te kijken, om vanaf LA of SF naar Hawaii te vliegen (zou eerst SF worden, maar nu toch hoogstwaarschijnlijk toch LA), maar dat zijn best prijzige tickets ! Volgens mij al snel EUR 500, wat ik mij herinner van de afgelopen weken ... Dat viel mij ook flink tegen, dacht vlieg even dan heen en weer .... :roll: Dus goedkoop is dan denk ik onder de EUR 400 of zo :mrgreen: ?! Maar geen ervaring, anders dan de prijzen van dit jaar. Zijn best wel veel vluchten voor dit traject overigens.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
jokaluma
Amerika-expert
Berichten: 2874
Lid geworden op: 30 sep 2007, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: z-z-b riemst
Contacteer:

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door jokaluma »

even een tip ,die misschien al eens voorbij is gekomen,ik volg voor "de grap"al een hele tijd via Kayak price alert het traject brussel orlando.Ik hanteerde de data 17 dec tm 1 januari.Ik doe dat al 225 dagen en de prijs fluctueerde nogal tussen de 800$ en ruim 1000 $. Zojuist kreeg ik de melding dat de prijs gedaald is naar 676 $. Ik had niet gedacht dat de prijs zo fors nog zou zakken zo redelijk vlak voor de vertrek datum.
Misschien kan iemand nog iets met deze tip de vlucht is met US airways te boeken bij orbitz en/of cheaptickets.com ( rechtstreeks bijus airways wordt een fare van 1139 $ aangegeven....wel een groot verschil?!)
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
joris36
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2010, 11:41

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door joris36 »

Beste Amerika experts,
van de zomer wil ik samen met mijn vriendin voor het eerst naar Amerika. Omdat we nog aan schoolvakanties gebonden zijn zal het in juli of augustus gaan plaatsvinden. We willen graag een ticket vanaf Amsterdam naar San Francisco, en terug van Los Angeles naar Amsterdam. Onze voorkeur gaat uit om te reizen in augustus (1 tot 23). Nu zie ik echter dat de ticket prijzen in deze periode veel duurder zijn dat in Juni en Juli. Graag zou ik van jullie willen weten af dit elk jaar het geval is? of dat de prijzen van de tickets in augustus nog zullen gaan dalen?
Groet,
Joris
Gebruikersavatar
nick.ml80
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 sep 2010, 14:14
Locatie: Noord-Brabant

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door nick.ml80 »

Hi Joris,
Doorgaans zijn juli en augustus hoogseizoen maanden, waarin de prijzen altijd hoger liggen dan in het laagseizoen.
Grt, Niels
Laatst gewijzigd door Rob op 02 nov 2010, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
-----------------------------------------
2011: West Coast America!
2011: Iceland
2009: East Coast / South Australia
2007: Washington DC to New York
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door MattRob »

jokaluma schreef:even een tip ,die misschien al eens voorbij is gekomen,ik volg voor "de grap"al een hele tijd via Kayak price alert het traject brussel orlando.Ik hanteerde de data 17 dec tm 1 januari.Ik doe dat al 225 dagen en de prijs fluctueerde nogal tussen de 800$ en ruim 1000 $. Zojuist kreeg ik de melding dat de prijs gedaald is naar 676 $. Ik had niet gedacht dat de prijs zo fors nog zou zakken zo redelijk vlak voor de vertrek datum.
Misschien kan iemand nog iets met deze tip de vlucht is met US airways te boeken bij orbitz en/of cheaptickets.com ( rechtstreeks bijus airways wordt een fare van 1139 $ aangegeven....wel een groot verschil?!)
Ik heb het ook al een hele tijd aanstaan, maar dan voor vertrek op 18 en 19 december en terugkomst op 30 december, vanaf Amsterdam of Brussel naar Tampa en Orlando. Ik heb die grote 'drops' nog niet gezien, maar zie wel dat US Airways redelijk aan het stunten is. Ook op andere bestemmingen overigens. Maar als je via orbitz doorklikt, komt er nog wel wat aan belastingen bij, volgens mij iets van EUR 80. De prijzen op orbitz en cheaptickets.com (en dus op kayak) zijn dus niet altijd inclusief alle belastingen en opslagen :wink: .
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Bramster
Amerika-expert
Berichten: 2440
Lid geworden op: 24 nov 2005, 14:14

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Bramster »

Deze website adviseert: "Tip: Boek uw vliegtickets zo vroeg mogelijk! Dan betaalt u de beste prijs voor uw vlucht."

Is dat "gewoon" een reclame tekst (er moet tenslotte ook geld verdiend worden) of is dat voor de normale vakantiegangers echt het beste ? Ik boek zelf meestal 2 a 3 maanden van te voren. En dan maakt een paar weken wachten op mijn route (AMS-ORD) naar mijn ervaring niets uit.
toetjero
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 09 jan 2010, 19:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door toetjero »

Onze ervaring is, helaas alleen nog met europese vluchten, dat hoe eerder we boeken des te goedkoper we vliegen...
(zo vliegen we komende zomer voor 50 euro pp naar Barcelona vanaf A.dam...excl. bagage....een week later betalen we nu al 70 euro pp.).
Maar ik ben te :offtopic: , sorry.
Aïda
Amerika-expert
Berichten: 1866
Lid geworden op: 14 apr 2004, 08:36
Locatie: Flevoland

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Aïda »

Eigenlijk heb ik altijd vroeg geboekt en ik heb het geloof ik nog nooit goedkoper zien worden. Ik heb 3 weken geleden geboekt bij Aer Lingus met vertrek in mei en deze tickets zijn ook al weer duurder geworden.
Mussina
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 aug 2010, 14:02
Locatie: Tarrytown, NY

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Mussina »

Aïda schreef:Eigenlijk heb ik altijd vroeg geboekt en ik heb het geloof ik nog nooit goedkoper zien worden. Ik heb 3 weken geleden geboekt bij Aer Lingus met vertrek in mei en deze tickets zijn ook al weer duurder geworden.
Kan ik me bij aansluiten.
Ik heb in augustus geboekt voor mei '11, BRU-JFK.
Regelmatig check ik de prijsontwikkelingen, maar goedkoper is het tot nu toe niet geworden.

NL & VS
Gebruikersavatar
Valerie
Amerikakenner
Berichten: 662
Lid geworden op: 30 jan 2008, 17:22
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Gent

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Valerie »

Ik kijk ook nog nadat ik me héél schuldig voelde over de 907 euro die ik betaalde voor retourtje BRU-LAS in juli 2011 en ben 'blij' te zien dat ik alleen maar vluchten vind boven de 1000 euro.
In januari zullen er wel acties komen die goedkoper zullen zijn, maar nu geniet ik van de voorpret en heb ik de hotels kunnen boeken die ik echt wou (en nu vol zitten - yellowstone).
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer