Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
MarcelGr
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 jan 2016, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door MarcelGr »

Type gehuurd: Midsize SUV (Q4, IFAR)
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz
Opgehaald in: Boston - Logan International Airport (BOS)
Afgeleverd in: New York - John F. Kennedy International Airport (JFK)
Meegekregen: Nissan Rogue AWD
Wanneer: 27/10/2017
Aantal dagen huur: 12
Totaalprijs huur: $480 (incl. one way)
Upgrade genomen: Nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen (i.v.m. one way)
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8
Prima auto met zee van ruimte. Twee grote koffers passen in de achterbak, maar meer ook niet. Er is geen afdekhoes, dus dat doen we met een groot zwart badlaken. Overige losse spullen op de achterbank. Motorisch ruim voldoende. Wel heel basic uitrusting, dus geen climatecontrol of mediasysteem.
Hoopte als goldmember een auto uit te mogen kiezen, maar omdat we een one way hadden kregen we een auto toegewezen die weer terug moest naar zijn thuisplaats.
Sinds 1 oktober kun nergens meer cash betalen bij de bruggen rondom NYC. We hadden onze E-Z Pass niet gebruikt maar hebben die bij de Bronx-Whitestone Bridge (Highway 678) maar even uit de houder op het dashboard geschoven. Geen idee hoe je anders zou moeten betalen achteraf.

Afbeelding
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door MikeAmerika »

Type gehuurd: Mid-size SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Alamo.co.uk/brits
Opgehaald in: Las Vegas
Afgeleverd in: Las Vegas
Meegekregen: Nissan Rogue
Wanneer: 16-9 t/m 5-10
Aantal dagen huur: 19
Totaalprijs huur: 518 euro
Prijs per dag: 27 euro
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuzemogelijkheid tussen een Jeep Patriot en deze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8; fijne auto. Genoeg vermogen om het land door te crossen. Sirius XM, stoelverwarming, stoel-airconditioning. Flink wat opties erop. Camera achter etc.
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
pretberg
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 mei 2012, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door pretberg »

Type gehuurd: mid-size SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Alamo.co.uk/brits
Opgehaald in: Las Vegas
Afgeleverd in: Las Vegas
Meegekregen: Jeep Grand Cherokee (standard-suv)
Wanneer: 30/9 - 19-10
Aantal dagen huur: 19
Totaalprijs huur: 580 USD
Prijs per dag: 30,52
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee, skip the couter
Keuzemogelijkheid of toegewezen: zelf gekozen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9; bij aankomst weinig keuze in het gedeelte met de mid-size SUV, uiteindelijk gekozen voor een KIA Sportage, door problemen met navigatie op de telefoon duurde het even tot we konden gaan rijden. En toen werd er een Jeep Grand Cherokee naast ons neergezet vanuit de wasstraat. Snel de koffers overgezet want deze was zeer compleet, o.a. navigatie, panoramadak, achteruitrijcamera, stoelverwarming en stoelkoeling. En lekker ruim voor 2 personen.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
Gebruikersavatar
BigAppleLover
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 01 nov 2006, 20:12
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Zuid Limburg (NL)

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door BigAppleLover »

Type gehuurd: Midsize SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Alamo Brits
Opgehaald in: San Francisco airport
Afgeleverd in: San Francisco airport
Meegekregen: GMC Acadia SLT
Wanneer: 7-22 okt
Aantal dagen huur: 15
Totaalprijs huur: 381 euro
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: een dikke 8. Bij aankomst zaterdagavond 18:30u was de Alamo garage zo goed als leeg (alle rijen). De GMC Acadia werd nat naar binnen gereden en daar werden we naar toe gestuurd. Een mooie luxe uitvoering met alles erop en eraan en 22000 mijl op de teller. Helaas was het Sirius abonnement afgelopen en verscheen een melding in het display "change engine oil soon". Volgens de Alamo medewerker was men vergeten deze melding na het onderhoud te resetten (smoesje?). In ieder geval 2400 mijl in deze goed rijdende SUV gereden. Door de 3.6 V6 reed hij lekker soepel, maar was het verbruik ook wel opvallend hoog. Inleveren van de flink vieze auto verliep soepel en zonder vragen/problemen.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
merluza
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 10 jan 2010, 10:45
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door merluza »

Type gehuurd: Standard SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Alamo.co.uk/brits
Opgehaald in: Philadelphia airport
Afgeleverd in: Philadelphia airport
Meegekregen: Dodge Durango GT (premium crossover)
Wanneer: 23 augustus 2017 - 9 september 2017
Aantal dagen huur: 17
Totaalprijs huur: 574 euro
Prijs per dag: 33,76 euro
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): gratis upgrade
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuzemogelijkheid, maar die was er eigenlijk niet
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8
De hele parking van Alamo stond leeg bij aankomst. Er kwamen na een vijftal minuten 2 Dodge Durango's aangereden. We kozen voor de Durango met de meeste opties (Xirius, lederen bekleding, GPS), ook al was de beige, lederen bekleding ontzettend vuil, overal zaten zwarte vlekken. Achteraf zagen we op de papieren dat deze Durango in de premium crossover categorie viel. De auto was meer dan ruim genoeg voor ons twee, was aangenaam om mee te rijden, maar redelijk loom (niet dat dit een verrassing was). We mochten niet klagen met wat we uiteindelijk hebben meegekregen, want het zag er in het begin niet goed uit met die lege parking.
Bijlagen
thumb_DSC_0017_1024.jpg
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door elninjoo »

Type gehuurd: Midsize SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: rentalcars.com en skip the counter gedaan
Opgehaald in: Atlanta airport
Afgeleverd in: Atlanta airport
Meegekregen: Jeep Compass 4x4
Wanneer: 10 okt t/m 2 nov
Aantal dagen huur: 23
Totaalprijs huur: 777 euro
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Gekozen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: een goeie 8.
Was het model midsize waar ik van te voren mijn zinnen op had gezet aangezien heel veel merken van die suffe crossover modellen maken en ik meer op een stoer uiterlijk val. Op Atlanta airport stonden niet al te veel auto's maar ik zag m'n Jeepie en rende er op af om 'm in te pikken voor 'n ander dat zou kunnen doen. Helaas sirius geblokkeerd en geen luxe extra's als achteruitrij camera e.d. maar wél een 4x4! Model uit 2016 met 27000 miles op de teller. Bij inleveren had ik er 4000 bij op gezet. De bordeaux rode kleur paste mooi bij de herfstlandschappen waar ik doorheen reed.
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door bigoak »

Type gehuurd: Midsize SUV (IFAR)
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: GoAmerika
Opgehaald in: Los Angeles (LAX)
Afgeleverd in: San Francisco
Meegekregen: Hyundai Santa Fe
Wanneer: 08/09/17 t/m 30/09/17
Aantal dagen huur:22
Totaalprijs huur:onderdeel van pakket
Prijs per dag:onbekend
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): gratis
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10. Deze auto is eigenlijk een klasse hoger maar stond tussen de midsize. Het enige “probleem” was dat er wat plakresten van tape opzat. Aan de greeter gevraagd of we deze echt mee mochten nemen. Dit was inderdaad het geval. Hoge en ruime zit, meer dan genoeg ruimte voor 3 grote koffers en 3 keer handbagage. Koelbox kon naast de persoon op de achterbank. Ruim 8000 km heel comfortabel kunnen rijden met 2 chauffeurs.

Foto's:
https://flic.kr/p/YD67Vo
https://flic.kr/p/YPKecF
https://flic.kr/p/21JoXnA
https://flic.kr/p/ZqKhWK
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
gastxyz

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door gastxyz »

Type gehuurd: Standard SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Alamo.com
Opgehaald in: Phoenix
Afgeleverd in: Phoenix
Meegekregen: Ford Explorer Limited 4WD
Wanneer: 30/10 t/m 23/11
Aantal dagen huur: 25
Totaalprijs huur: 975,30 USD = +- 873 euro
Prijs per dag: 34,92
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nvt
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze (pick any standard suv)
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 7
Genoeg keuze uit standard SUV's (wat GMC's, Jeeps, etc.), deze stond op m'n lijstje om eens te nemen, dus daarvoor gekozen. 24000 mijl, goede banden, krik/reservewiel etc aanwezig.
Ding heeft echter 2 grote problemen: je zit net zo comfortabel als in een streekbus in NL uit de jaren 80. Keiharde stoelen. En door de plaatsing van de voet-hand-rem-ding-pedaal kan je je linkervoet niet lekker neerzetten. Verder deed hij het de hele vakantie en kan je volgas heuvels en bergen op (schijnt belangrijk te zijn).
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2200
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door RNA »

Type gehuurd: Midsize SUV
Verhuurder: Budget
Gereserveerd bij: Budget.com (friend & family korting)
Opgehaald in: Washington D.C. downtown (L st Nw)
Afgeleverd in: Washington Dulles airport
Meegekregen: Jeep Patriot
Wanneer: 02/12
Aantal dagen huur: 3
Totaalprijs huur: 145,-
Prijs per dag: 145 / 3
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nvt, uiteraard wel de vraag voor Roadside assistance maar geweigerd.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 3, lelijke auto met ruim 28.000 miles op de teller. Auto was smerig en afgeleefd, omdat we maar 3 dagen nodig hadden besloten om niet terug in de rij te gaan staan. Komen we er een paar uur later achter dat er ook nog eens lege blikjes bier onder de middensteun lagen! Direct een klacht ingediend bij Budget.

Auto reed verder prima, maar zat weinig pit en en lustte heel graag benzine.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Division »

Type gehuurd: Midsize (Emerald Executive)
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: National.com
Opgehaald in: LAX
Afgeleverd in: LAX
Meegekregen: Chevrolet Camaro LS (SSAR)
Wanneer: 30/12/2017 - 6/1/2018
Aantal dagen huur: 7
Totaalprijs huur: $434.01
Prijs per dag: $62.00
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee, ben al Executive.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuzemogelijkheid, maar na lang wachten.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8. Bij aankomst was de complete garage van National leeg. De 3 auto's die er stonden hadden geen sleutels. Leegte kwam volgens National door te late returns, eindejaarsdrukte en de Rose Bowl. Iedereen werd op een wachtlijst gezet. Om de paar minuten kwam er een auto aanrijden. Als je aan de beurt was kon je kiezen of je de auto wilde of niet. Niet iedereen was even blij met de auto waarin ze wegreden. Ik kreeg meerdere kleine auto's (niet Executive-waardig) of minivans aangeboden. Ik ben alleen dus ik wilde iets sportiefs. Na een half uur wachten deze Camaro LS meegenomen. Leuk speelgoed, okee vermogen, lekker geluid. Wel lekker als cruiser. Wel opletten met de lage instap. An sich een ruime kofferbak, maar de opening is smal. Mijn The North Face Rolling Thunder paste er net in.

Zie hier de lege garage: http://i68.tinypic.com/2qdq5jm.jpg

Afbeelding

Type gehuurd: Midsize (Emerald Executive)
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: National.com
Opgehaald in: LAX
Afgeleverd in: LAX
Meegekregen: Dodge Durango GT (PGAR)
Wanneer: 6/1/2018 - 14-1-2018
Aantal dagen huur: 7
Totaalprijs huur: $248.23
Prijs per dag: $31.03
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee, ben al Executive.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuzemogelijkheid.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 7. Na het inleveren van de Camaro naar boven gelopen en een andere auto uitgekozen. Er zou een collega bijkomen en ik wilde iets groters. Deze Durango was de op één na grootste SUV die er stond. Een Nissan Armada was de enige fullsize SUV. Ten opzichte van de Camaro een totaal andere auto natuurlijk. Prettige instap, okee vermogen en heel prettig met de achteruitrijcamera en parkeersensoren. Ruim voldoende bagageruimte. Auto had een start/stop-systeem. We konden niet vinden hoe je dat uit kon zetten. Technisch niet helemaal in orde, ook gemeld bij het terugbrengen. Op een druk kruispunt viel de auto helemaal uit. Draaischijf van P naar D en terug draaien deed niks. Aantal keer wilde de auto niet starten (startknop). Als je de auto van D naar P (bij parkeren) zet startte de motor soms ineens weer op, net of start/stop ineens geactiveerd werd. We hoorden bij het filerijden een tikkend geluid onder de motorkap komen. Konden het niet thuisbrengen, zat ook niks los. Alles gemeld bij terugbrengen, maar net op dat moment werkt natuurlijk alles bij de medewerker...

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Hinko »

Type gehuurd: Midsize (Emerald Executive)
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: National.com
Opgehaald in: Las Vegas
Afgeleverd in: Las Vegas
Meegekregen: Dodge Durango GT (PGAR)
Wanneer: 21-1-18 / 31-1-18
Aantal dagen huur: 10
Totaalprijs huur: 347 dollar
Prijs per dag: 34 dollar
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): niet van toepassing
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Executive gedeelte was op zondagmiddag in januari voor 50% gevuld denk ik. Weinig SUV's - en stuk of 5 schat ik zo in. Meteen bij binnenkomst stond deze Durango. Mijn vriendin op pad gestuurd of er nog wat beter stond maar nee.
Verder prima hoor. Na 1 week rijden in de kou was de auto een beetje wit. In St .George maar even netjes door de wasstraat gehaald.
Afbeelding
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Whitestreet »

Type gehuurd: Convertible (Mustang or samilliar)
Verhuurder: Dollar
Gereserveerd bij: Dollar
Opgehaald in: Miami Int.
Afgeleverd in: Miami Int.
Meegekregen: Chevrolet Tahoe
Wanneer: 8-2-2018 / 22-2-2018
Aantal dagen huur: 14
Totaalprijs huur: 580 Euro
Prijs per dag: 41
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Niets bijbetaald
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Chevrolet Cruze en een of andere Buick
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring:

Mijn cijfer en waardering is een beetje dubbel, want ze wisten bij de balie boven dat er geen convertibles waren zei de dame in de garage. Ik wilde eigenlijk per se een droptop. Maar ik zag zelf ook wel dat er geen waren, dus stampei maken heeft dan weinig zin. Ik had compleet de vrije keuze in andere auto's dus dan wilde ik een dikke SUV. De Tahoe.. Welke achteraf een betere keuze was doordat het veeeel te warm was, wij volop de ruimte hadden om de hele auto vol te gooien zonder er naar om te kijken, auto was erg groot en hoog (hou wel van een flinke auto), en je kon de toeristen daar herkennen aan de convertibles, iets wat ik niet wilde toen ik af en toe wat shortcuts door de wat mindere wijken nam..

Aan de andere kant waren ze bij Dollar totaal niet moeilijk bij de balie, geen extra verzekering? Ok... Geen Sunpass?? Ok. niks extra nodig? ok... enjoy!
Afgelopen week ook precies het afgesproken bedrag afgeschreven van de CC.. Dus dat ze NIET de auto hadden die ik wilde hadden ze eerde moeten zeggen, maar achteraf toch een fijne ervaring gehad bij Dollar.. (Wat ik totaal niet verwacht had toen ik de week voor vertrek eens de revieuws van Dollar op Miami Int. ging lezen)
2018 Florida / 2019 Westkust
lempkesboer
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jun 2015, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Zuid Limburg

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door lempkesboer »

Type gehuurd: Standard SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: alamo.co.uk/brits
Opgehaald in: Las Vegas
Afgeleverd in: Las Vegas
Meegekregen: Chevrolet Equinox
Wanneer: 31-01-2018 t/m 06-02-2018
Aantal dagen huur: 6
Totaalprijs huur: 239 euro
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): geen upgrade
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: (8) Bij aankomst op LAS keuze uit ongeveer 20 Standard SUV's. Ik had gehoopt op wederom een Jeep Grand Cherokee, maar deze was helaas niet beschikbaar. Na enige vergelijking gekozen voor een zwarte Chevrolet Equinox met ongeveer 15.000 mijl op de teller. Prima auto voor onze ritten naar de GC South Rim en DV en om ons mee in de stad te verplaatsen. Wel altijd goed moeten opletten met de 'dode hoek' van deze auto. Meest noemenswaardige minpunt is de positionering van de 'handrem' bij de pedalen. Hierdoor kun je je linkervoet niet optimaal neerzetten. Op de laatste dag melding gekregen 'change oil soon'.
2011: rondreis Zuidwesten
2013: rondreis Zuidwesten en Noordwesten
2015: Las Vegas
2018: Las Vegas (2x)
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door gera_r »

Type gehuurd: Standard SUV
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz (telefonisch)
Opgehaald in: Atlanta
Afgeleverd in: Atlanta
Meegekregen: Nissan Pathfinder
Wanneer: 1 maart 2018
Aantal dagen huur: 15
Totaalprijs huur: $ 693,88 (met huidige koers € 577,19)
Prijs per dag: $ 46,25 (€ 38,47)
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Stond klaar, maar als Gold Member kun je evt. een andere kiezen...
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Heerlijke auto. Bij neerklappen tweede achterbank (7 persoons) heb je meer dan voldoende kofferruimte. We hadden Sirius XM, dus hebben hele vakantie naar jaren '60-muziek geluisterd... We waren helemaal tevreden, dus een 9 (ik geef uit principe nooit het hoogste omdat het tóch altijd nog beter kan, maar zou eerlijk gezegd nu niet weten wát...)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door dejong89 »

Type gehuurd: Midsize
Verhuurder: National ( Executive aisle )
Gereserveerd bij: Nationacar.com
Opgehaald in: Tampa
Afgeleverd in: Tampa
Meegekregen: VW Tiguan ( Midsize suv )
Wanneer: 19 maart
Aantal dagen huur: 12 dagen
Totaalprijs huur: 300 euro
Prijs per dag: 25
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)):
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuze , heel veel keuze.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Voor het eerst bij National geboekt als executive lid. Bij aankomst in de gloednieuwe rentalcar garage liepen we zo naar de executive aisle toe. De keuze was enorm. Als je het emerald gedeleelte meetelt kwamen wij op zeker 60 wagens uit. Van alles wat. Ook genoeg midsize SUV,Standaard SUV en minivan. Het was moeilijk kiezen maar uiteindelijk voor deze wagen gegaan. Amper 3500 miles op de teller en van alle gemakken voorzien. Het verbruik viel ook alles mee. Gemiddeld 1 op 13.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Nathalie21
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 02 jan 2012, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Nathalie21 »

Type gehuurd: Standard SUV (SFAR)
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Drive-usa.de
Opgehaald in: Orlando
Afgeleverd in: Fort Lauderdale
Meegekregen: Ford Explorer
Wanneer: 13 maart t/m 26 maart
Aantal dagen huur: 13 dagen
Totaalprijs huur: 594,86 Euro bij boeken,
Prijs per dag: 45.69 Euro
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Ja, totaal bijbetaald even onbekend.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8! Met 3 koffers, 3x handbagage, een campingbedje en een buggy was dit een fijne auto om te huren. Alles paste er eenvoudig in en veel zit comfort. Achteruitrijcamera en navigatie inbegrepen. Helaas geen Sirius XM zoals beloofd maar de kinderliedjes waren ook prima.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Almere vak V »

Type gehuurd: Full size SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Alamo Affiliate
Opgehaald in: Vancouver
Afgeleverd in: Vancouver
Meegekregen: Chevy Tahoe 7
Wanneer: April/mei 2018
Aantal dagen huur: 13
Totaalprijs huur: €526
Prijs per dag: €40,46
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9. Meer dan prima auto. Nog geen 5.000 mijl gelopen. Volledig leer. Alles erop en eraan. Sirius FM deed het nog. Zelf de internetcode lag nog in de auto. Of dat de bedoeling was weet ik niet. Geen gedoe aan de balie. Skip the counter was niet mogelijk. Ondanks contact met Alamo dat dit wel zou kunnen bij het uitrijden.
Het enige wat ik niet begrijp is dat je een navigatiesysteem erbij kunt huren voor een godsvermogen terwijl er Apple carplay in zit. Maar dat zal wel aan mij liggen. Ligt als een huis op de weg. Motor van het type blaas maar raak. En met gemiddeld 22 mijl per gallon voor zo’n tank was ik ook nog best tevreden.

Wat me wel opvalt is dat de bagageruimte met bijvoorbeeld een MPV erg tegenvalt. Daar heb je veel meer diepte. Maar konden onze spullen prima kwijt. Al moesten we nu de rolstoel wel opvouwen.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Bushmaster »

Type gehuurd: Full size SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: alamo.de (via http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations)
Opgehaald in: Las Vegas
Afgeleverd in: Las Vegas
Meegekregen: Nissan Armada
Wanneer: 7-20 april 2018
Aantal dagen huur: 13
Totaalprijs huur: € 595,22 (Alamo gold)
Prijs per dag: € 45,78
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)):
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8
Prima auto voor 4 volwassenen + bagage. Wel iets minder luxe dan de GMC Yukon, welke we vorig jaar hadden.
Navigatie aanwezig en werkend, Sirius was helaas verlopen. 21mpg

Foto:

Afbeelding
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Pepito »

Type gehuurd: Intermediate 2 or 4 dr. Group C ICAR Toyota Corolla or similar
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: hertz.es
Opgehaald in: LAX
Afgeleverd in: LAX
Meegekregen: Infinity Q60 3.0T AWD (2017)
Wanneer: 3-5-2018
Aantal dagen huur: 1
Totaalprijs huur: USD 32,30 met huidige koers ongeveer EUR 27
Prijs per dag: USD 32,30 met huidige koers ongeveer EUR 27
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): ja; auto stond bij Premium Upgrade, wat dus 25/35 USD per dag meer zou moeten kosten. Upgrade is echter niet in rekening gebracht. De dame bij de exit booth had wel wat moeite om de auto te plaatsen, ze kon in haar systeem niet zien welk vak ik hem vandaan had. Wel gemeld dat het upgrade was, maar is dus niet gerekend.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9; heerlijke auto om mee te rijden. Ik had een auto voor een dag fun gehuurd en hoopte dat er iets leuks in Presidents Circle of dus de upgrade zou staan, ja dus! Heerlijk van oost naar west en vice versa van Hollywood tot Camarillo door de Santa Monica Mountains gereden, over vooral kleine weggetjes. Lekker sturen! Maar geen 10, want de auto had geen CarPlay, geen navigatie, en ik kon ook mijn ventilatorhouder niet goed plaatsen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gex
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 jan 2009, 16:07
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Gex »

Type gehuurd: Full Size SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Alamo Affiliate
Opgehaald in: Miami Airport
Afgeleverd in: Miami Airport
Meegekregen: Nissan Pathfinder
Wanneer: 21-04-2018
Aantal dagen huur: 13
Totaalprijs huur: 585,17
Prijs per dag: €45,-
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: kiezen uit een aantal Pathfinders, Ford met laadbak
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9; heerlijke auto met Sirius XM satelliet radio en fijne achteruitrijcamera, zeer veel laadruimte met 3e rij plat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer