Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010

Bericht door Gast »

Type gehuurd: National EC Executive
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: online
Opgehaald in: MCO
Afgeleverd in: MCO (nog onderweg)
Meegekregen: Volkswagen Atlas
Wanneer: 11 november t/m 10 december 2021
Aantal dagen huur: 29
Totaalprijs huur: $ 1001
Prijs per dag: $ 34
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: vrije keus. Ruime keuze in Terminal B, zowel bij National als Alamo (waar ik ook mocht kijken). Geïnformeerd naar een Ford Explorer, maar helaas niet meer aanwezig. Ook even nagevraagd bij Terminal A, maar ook daar niet aanwezig.
Vanwege Veterans Day was er relatief weinig aanbod (veel reserveringen van full size SUV’s) al viel het mij wel mee hoeveel er alsnog stond. Keus in EC aisle een auto of 15-20, Executive Aisle ook zoiets. Veel midsize sedans, redelijk wat midsize SUV’s, paar Dodge Chargers en ander sedan spul, veel minivans.
Uiteindelijk keus gemaakt tussen Chevrolet Traverse en de 2021 VW Atlas (er stonden ook een RAV4, Blazer, Kia Sorrento (nieuwe model) en een Pathfinder, maar die zijn toch wel slag kleiner). Zeer ruime 7-zits, 4WD, leer, wireless CarPlay (handig omdat Navi ontbrak). We navigeren sowieso liever met Waze. Nog voorzien van een werkende Sirius XM dus geen gehannes met voertuig registratie op mijn eigen Sirius XM abonnement.

Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8,5. Heerlijk ruim, snel met ruim 300 pk en rijdt zeer comfortabel. Goed geïsoleerd, dus heerlijk stil in het interieur. Verbruik ongeveer 24 mpg to nu toe (op de 1.700 mijl die we er inmiddels op hebben zitten).

Foto + event. foto van kofferbakinhoud:

E233C2DE-06ED-4922-86B3-D58CBB745CCC.jpeg
366701D4-9AF8-4D0A-A411-2855A895F5BA.jpeg
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2010
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door dejong89 »

Type gehuurd: Jeep Wrangler
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz.IT
Opgehaald in: Kahalui, Hawaii
Afgeleverd in: Kahalui,Hawaii
Meegekregen: Jeep Wrangler
Wanneer: 13 november
Aantal dagen huur: 5
Totaalprijs huur: 354 euro
Prijs per dag: 70,80
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): had kunnen kiezen uit een volle Gold, 5 star of PC rij. Stond goed vol maar we wilden graag de Jeep
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze uit 3 kleuren
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8. Prettige bak. Flinke ruimte achterin voor 2 grote Eastpak reistassen. Jammer dat de 4x4 was uitgeschakeld.

Foto + event. foto van kofferbakinhoud:

Afbeelding
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2010
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door dejong89 »

Type gehuurd: Standard ( Volkswagen Jetta )
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: National.com
Opgehaald in: Kona,Hawaii
Afgeleverd in: Hilo,Hawaii
Meegekregen: Jeep Wrangler 4x4
Wanneer: 18 november
Aantal dagen huur: 8
Totaalprijs huur: 441 euro
Prijs per dag: 55,21
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Emerald lid, dus automatisch een upgrade
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9. National is gesloten op Kona. Alle reserveringen lopen via Alamo, die praktisch op hetzelfde terrein zitten. Bij aankomst werd er gevraagd of ik Emerald lid was en mijn naam stond op een aparte lijst. We mochten kiezen uit alle auto's die op het terrein stonden. We kozen voor de Jeep, omdat we een 4x4 nodig hadden voor de Mauna Kea. Keuze uit 12 kleuren. Gekozen voor de auto met de minste KM op de teller ( 20.000 mijl ). Het is een prima wagen om in rond te rijden. Fijn dat het dak ook open kon. Dit doe je door 2 panelen los te klikken. Wat dan wel een beetje onhandig is, is dat je de panelen los achterin moet leggen.

Foto + event. foto van kofferbakinhoud:

Afbeelding
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2010
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door dejong89 »

Type gehuurd: Managers Special (A6)
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz.IT
Opgehaald in: Honolulu International
Afgeleverd in: Honolulu International
Meegekregen: Chevrolet SS Camaro met V8 motor :mrgreen:
Wanneer: 26 november
Aantal dagen huur: 3
Totaalprijs huur: 186 euro
Prijs per dag: 62
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): ik zie dit wel als een serieuze upgrade
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9. We hadden geen hoge verwachtingen. De prijzen waren skyhigh en een managers special was de goedkoopste optie. We zouden tevreden zijn met alleen al een compact of midsize wagen. De dame van Hertz was ook lichtelijk verbaasd. ''' Wow, you get a camaro''. Het was echt een heerlijke wagen om een keer in te mogen rijden. De Bose speakers waren fantastisch en we hebben ze flink getest. :mrgreen:

Foto + event. foto van kofferbakinhoud:

Afbeelding
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Coyote »

Type gehuurd: Standard SUV
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: National (via nationalcar.de)
Opgehaald in: San Francisco (SFO)
Afgeleverd in: Los Angeles (LAX)
Meegekregen: GMC Acadia
Mijl stand: SFO: 53.790 mi, LAX: 55.561 mi, gereden: 1.771 mijl
Wanneer: 1 december 2021 t/m 11 december 2021
Aantal dagen huur: 10
Totaalprijs huur: $ 393.19 (oorspronkelijk $ 457.10)
Prijs per dag: $ 39.32
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Half keuze/half toegewezen, zie persoonlijke ervaring.

Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9. Gewoon een prima auto waar eigenlijk niets op aan te merken viel. Opvallend was de hoge mijl stand, vandaar dat ik die in dit rijtje heb opgenomen. Wellicht een leuke toevoeging voor dit topic? De auto reed er echter niet minder om en was van binnen nog zeer netjes. Ook aan de buitenkant geen zichtbare beschadigingen. De 3e rij stoelen gelijk naar beneden geklapt en dan heb je een zee van ruimte in de auto.

Op SFO zag ik de rij met de Standard SUV niet zo snel dus een greeter gevraagd en die liep gelijk met mij mee naar de auto's van de Executive Selection. Daar wees hij deze GMC Acadia aan, of mij dat wat leek? Ik was er gelijk tevreden mee. Zou de auto zelf waarschijnlijk ook gekozen hebben als hij er niet bij geweest was. Er stonden nog andere SUV's maar die waren een stuk kleiner. De auto had helaas geen eigen navigatie en ook Adaptive Cruise Control ontbrak, evenals Assistent Lane Control. Vandaar de 9. Deze opties kom je in de meeste moderne huurauto's tegenwoordig standaard wel tegen. Maar desondanks zeer tevreden met deze ruime SUV. Het zonder contactsleutel in de hand kunnen instappen en starten was dan weer een groot pluspunt. Grappig detail: als ik de auto 's avonds in het donker naderde begon er een lichtje onder de achterbumper te branden waarbij je op de grond de letters GMC zag staan. Voor de degene die zijn eigen auto niet terug kan vinden... :lol:

Bij het inleveren kreeg ik spontaan ruim $ 63 korting op de totale huurprijs. Tijdens het rijden bleek er onder de voorbumper ineens een sensor los te zitten (sensor voor airbag??). Deze was met tape eerder vastgezet maar was tijdens een van mijn eerste ritten weer los komen te zitten en de sensor bungelde aan de bedrading. Bij mijn familie in Tipton de senser met een tyrap vastgemaakt aan de bumper. Bij het inleveren heb ik dit gemeld en de medewerker gaf mij spontaan een mooie korting op de totale huurprijs. Ik vond dat heel netjes van National.

Foto + event. foto van kofferbakinhoud: Zie foto
Bijlagen
Huurauto_USA21.jpg
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Bully_Leo
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 dec 2021, 17:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Bully_Leo »

Type gehuurd: National Emerald Aisle (midsize betaald)
Verhuurder: National Emerald Aisle
Gereserveerd bij: National
Opgehaald in: Tampa airport
Afgeleverd in: Tampa airport
Meegekregen: Chrysler Pacifica Hybrid Minivan (Splinternieuw met 12 Miles)
Wanneer: 13 november
Aantal dagen huur: 21
Totaalprijs huur: 601 euro (na aftrek 40 dollar compensatie ongemak van politiecontrole)
Prijs per dag: 28,60
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Was niet nodig want we hadden een midsize prijs betaald
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze uit diverse verschillende auto's
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9. Heerlijke comfortabele auto, ruim, nieuw en zuiniger door hybride techniek.
Gebruikersavatar
Phillostar
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 13 jan 2011, 02:42
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Phillostar »

Type gehuurd: Standard SUV / Class W
Verhuurder: Avis
Gereserveerd bij: Avis.be
Opgehaald in: Los Angeles vliegveld
Afgeleverd in: Las Vegas vliegveld
Meegekregen: Toyota 4Runner V6 4L 4x4 TRD off-road
Wanneer: 2 december tot en met 14 december 2021
Aantal dagen huur: 12 dagen
Totaalprijs huur: 630,00
Prijs per dag: 52,50
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: gevraagd om 4x4 SUV met de voorkeur een Toyota 4Runner :)
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: een 9; dit is mijn favoriete SUV die alles aan kan en voldoende ruimte heeft. Ik heb in de auto een aantal nachten gekampeerd/boondocking op mooie plekjes. Het enige minpuntje is de automaat, berg opwaarts op de snelweg draait deze in lage versnellingen hoge toeren (het schijnt een eco stand te zijn)

Foto + event. foto van kofferbakinhoud:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Almere vak V »

Type gehuurd: National Emerald
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: National
Opgehaald in: PDX (Portland)
Afgeleverd in: PDX
Meegekregen: Ford Explorer
Wanneer: 5 december
Aantal dagen huur: 1
Totaalprijs huur: 22,12
Prijs per dag: 22,12
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Vrije keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9. Had een auto nodig voor een dagje om op en neer naar Seattle te rijden. Mijn vrouw had met een vriendin onze eigen auto nodig voor een weekendje weg. Weinig zin om op zondagmorgen vroeg een auto op te halen op PDX. Maar kreeg met geen mogelijkheid een auto op zaterdag al gehuurd. Alles was weg. Gaf me weinig goeie moed voor de zondag maar vooruit. Zondagmorgen om 8 uur op PDX. Wat schets de verbazing?? Honderden auto's bij National. Gevraagd bij de greeter hoe dat zat. Kwam met een wazig verhaal dat ze je graag willen laten denken dat ze geen voorraad hebben. Maar je wil me dus wel een auto voor 1 dag verhuren maar niet voor 2?? Hij trok zn schouders op en ging weer vrolijk verder. Konden alles kiezen wat we wilden. Maar er stond een spiksplinternieuwe Explorer waar ze de folie aan de binnenkant net aan het afhalen waren. Wij rijden zelf prive ook een Explorer dus was wel benieuwd naar de nieuwe.
Bij het uitrijden aan de balie vroeg de dame waarom we maar voor 1 dagje huurde. Ik zei dat we alleen ff op en neer naar de Seahawks gingen en wel geprobeerd hadden om 2 dagen te huren maar dat dit niet kon. Strange, was haar eerste reactie. En, go Seahawks, de tweede. I give you a nice deal, was haar derde reactie. Eigenlijk nooit meer gekeken naar wat die deal dan was totdat mijn vrouw vroeg waarom National $22,12 van onze CC afschreef. Nette prijs.
Auto rijdt super! En je kunt m bijna helemaal zelf laten rijden als je alles een beetje slim instelt. Verder alles hetzelfde waarom we de auto zelf ook gekocht hebben. Zee van ruimte, praktisch, hoge zit en rijdt relaxed. Kortom niks mis mee. Prima dagje gehad. Zeker omdat de Seahawks ook nog eens wonnen van de Niners...
Laatst gewijzigd door Almere vak V op 07 jan 2022, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Pream
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2015, 19:24
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Pream »

Type gehuurd: Midsize
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: online via Delta
Opgehaald in: Charleston airport CHS
Afgeleverd in: Charleston airport CHS
Meegekregen: Nissan Altimo
Wanneer: 13 november 2021
Aantal dagen huur: 5
Totaalprijs huur: $ 478,00
Prijs per dag: $ 95,60
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): geen
Keuzemogelijkheid of toegewezen:
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8
Auto hebben we vooral gebruik voor aantal korte tourtjes in directe omgeving. Achteraf zouden we met Uber voordeliger uit zijn geweest. Eenvoudige maar verder prima auto en ruim voldoende bagageruimte voor 2 personen.

Foto + event. foto van kofferbakinhoud:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Motion »

Dit topic is nog wel open toch?

Na de modbreak lijkt het wel of niemand meer durft, terwijl ik het juist zo leuk vind om mee te kijken :mrgreen: ..
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9253
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door markro »

* Note als mod: ja hoor, dit topic is gewoon open en iedereen die dat wil kan hier zijn/haar review plaatsen.

Let even op a.j.b. Zoals het eerste bericht in dit topic aangeeft:
Het is de bedoeling dat dit een overzichtelijk "lijstjestopic" wordt en blijft, daarom zullen berichten, anders dan de opsommingslijstjes, zonder overleg verwijderd worden.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door ClaireVHaut »

Type gehuurd: Midsize SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Alamo
Opgehaald in: Las Vegas
Afgeleverd in: San Francisco
Meegekregen: Chevrolet Equinox
Mijl stand: begin: 6707 eind: 10011 , gereden: 3304 mijl
Wanneer: April 2022
Aantal dagen huur: 17
Totaalprijs huur: 1241 (last minute huur) incl. alle mogelijke verzekeringen
Prijs per dag: 73 euro
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Omdat midsize rij leeg was, mochten wij uit Standard rij uitzoeken.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuze (al stond er niet veel ;) , we kozen de jongste auto met minste miles..
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8 fijne auto, helaas kregen we internet niet aan de praat, moesten we onderweg ruitenwisservloeistof bijvullen, banden oppompen en hadden we constant melding " change oil soon" niet weg te krijgen en na overleg met Alamo het maar gelaten voor wat het was, olie vervangen lukte niet op korte termijn.
Foto + event. foto van kofferbakinhoud:

Afbeelding
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door asv60 »

Type gehuurd: Intermediate SUV
Verhuurder: Avis
Gereserveerd bij: Avis.DK
Opgehaald in: MCO
Afgeleverd in: MCO
Meegekregen: Mitsubishi Outlander
Mijl stand: begin: 739, eind: xxxxx, gereden: xxxxx mijl
Wanneer: 22 april
Aantal dagen huur: 20
Totaalprijs huur: 330 euro
Prijs per dag: 17 euro
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Net aangekomen, dus nog lastig te zeggen.
Na aankomst op vliegveld gelijk naar de Avis preferred balie in de garage gegaan. Daar stond niemand terwijl in de terminal er een lange rij stond.
We lieten op de telefoon zien dat we President's Circle hebben en gaven cc en rijbewijs. Ik vroeg of we een auto konden kiezen, waarop hij zei dat er weinig auto's beschikbaar waren. Hij begon wat te bellen en na een poosje zei hij dat we een Mitsubishi kregen. Dit is een Intermediate SUV, terwijl we volgens mij recht hadden op 1 klasse hoger. Maar we hadden geen zin om hier nog om te vragen en zijn tevreden met deze auto.
Heb nog even rondgekeken wat er stond en dat was idd niet veel, een aantal Honda HRV's, Kia Sorento's en nog een paar zelfde als wij hadden.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Tolle
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:22
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Tolle »

Type gehuurd: Standard cabrio
Verhuurder: Avis
Gereserveerd bij: Avis.dk
Opgehaald in: Miami
Afgeleverd in: Miami
Meegekregen: Ford Mustang cabrio
Mijl stand: begin: 23000, eind: xxxxx, gereden: xxxxx mijl
Wanneer: 23-04-2022
Aantal dagen huur: 14
Totaalprijs huur: $548,-
Prijs per dag: $39
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9. Prima geholpen, uitstekende prijs. Wat lichte beschadigingen aan de auto.
Foto + event. foto van kofferbakinhoud: volgt
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door nwolf »

Type gehuurd: cabrio K klasse
Verhuurder: Avis
Gereserveerd bij: Avis.dk
Opgehaald in: Orlando MCO
Afgeleverd in: Orlando MCO (nog niet)
Meegekregen: Corvette Stingray (hardtop)
Mijl stand: begin: 25780 eind: 26131, gereden: 351 mijl
Wanneer: 25-04-2022
Aantal dagen huur: 10
Totaalprijs huur: 270 euro
Prijs per dag: 27 p/d
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): ja, gratis upgrade naar premium
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10, voor deze prijs was ik al meer dan gelukkig geweest met wat voor auto dan ook, maar hoopte op de Mustang en die stond er ook. Alleen was de gordel defect van de passagier en kon ik die niet meekrijgen. Na een half uur zoeken naar een vervangende auto vroegen ze met hoeveel wij waren, en gezien het ik en mijn zoontje zijn, kreeg ik dus een upgrade naar de Corvette. Gratis. Een heel gave ervaring in zoiets te rijden in de States!

Foto + event. foto van kofferbakinhoud:
20220426_090721.jpg
20220502_200307.jpg
Laatst gewijzigd door nwolf op 08 mei 2022, 10:14, 2 keer totaal gewijzigd.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Droopy4u »

Type gehuurd: Intermediate SUV
Verhuurder: AVIS
Gereserveerd bij: AVIS.DK
Opgehaald in: MIAMI INTERNATIONAL AIRPORT
Afgeleverd in: MIAMI INTERNATIONAL AIRPORT
Meegekregen: Ford Explorer Limited 4WD
Mijl stand: begin: 33.906, eind: 35.319, gereden: 1.413 mijl
Wanneer: za 23-april-2022 t/m za 7-mei-2022
Aantal dagen huur: 15
Totaalprijs huur: $ 353,58
Prijs per dag: $ 23,57
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen plek (maar wel keuze aan de balie)
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9
Foto + event. foto van kofferbakinhoud:

20220506_150326.jpg
Ik was een van de gelukkigen die "goedkoop" via Avis.dk met gebruik van de Britisch Airways code een reservering had gemaakt.
Hierdoor in deze tijd voor de prijs van $ 23,57 per dag rond kunnen rijden in een fijne bordeauxrode Ford Explorer Limited 4WD.
Ik was Avis President member geworden, dit zou in theorie 2 klasses upgrade betekenen in mijn geval. Het was een beetje onduidelijk of dit ook zo werkte omdat Avis.com mijn president status niet herkende (EU en USA hebben blijkbaar aparte statussen). Bij de preferred balie van Avis stond ik ook niet op het digitale scherm. Ik was daar direct aan de beurt (zonder wachttijd), en liet mijn digitale pas zien van President circle in de hoop een wat grotere auto te scoren dan de Intermediate SUV (Mazda CX5 klasse) die ik gehuurd had. Bij het laten zien van mijn pas noemde hij een paar auto's waar ik uit kon kiezen (Subaru / Kia / Ford Explorer), ik hoopte al op de Ford Explorer dus die gekozen.
Mooie auto met alles erop er eraan. 7 zits, met neerklapbare achterste zitrij. Lederen bekleding. Stoelkoeling, stoelverwarming, Adaptive cruisecontrol. Lane assist etc. Ook Wifi (helaas al gebruikt), navigatie en Android Auto / Carplay. Eigenlijk niets te wensen meer. De auto was niet helemaal schoon, maar ook niet heel vies. De ruitenwissers waren ook aan vervanging toe en er zat geen ruitenwisservloeistof meer in (vandaar een 9 ipv een 10), maar het mocht mijn pret niet drukken.
Had iets meer dan 30k miles op de teller. Voor deze prijs ben ik enorm blij geweest met deze wagen en elke dag met een grote smile op mijn gezicht door Florida gecruised. :clap: :thumbup: :D
Ik had nog een backup boeking bij National (Executive Isle), maar die was bijna 3x zo duur en dus niet nodig gehad.
Gebruikersavatar
Belenos
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 feb 2011, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Belenos »

Type gehuurd: Standard SUV
Verhuurder: AVIS
Gereserveerd bij: Avis.be
Opgehaald in: Tampa International Airport (TPA)
Afgeleverd in: Tampa International Airport (TPA)
Meegekregen: Hyundai Santa Fé
Mijl stand: begin: 35790, eind: 36012, gereden: 222 mijl
Wanneer: 23 april
Aantal dagen huur: 13
Totaalprijs huur: € 612,81
Prijs per dag: € 47,14
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee. Gebrek aan assertiviteit aan mijn kant. PC-status had me een upgrade op moeten leveren. Niet naar gevraagd.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 6. Ophalen verliep vlekkeloos via de Preferred Counter (10 minuten), maar er was weinig communicatie mogelijk. Toegewezen auto had al 36k op de teller. Santa Fé zou een fijn rijdende auto moeten zijn, maar het piepte en kraakte een beetje. Gevoel was niet goed. Pas na een paar dagen kreeg ik door dat de auto al sinds het begin om onderhoud vroeg. Halverwege de vakantie omgeruild in Orlando.
Foto + event. foto van kofferbakinhoud:
santa fe.jpg
santa fe.jpg (181.02 KiB) 6645 keer bekeken


Omgeruild in: Orlando International Airport (MCO)
Meegekregen: Chevrolet Traverse
Mijl stand: begin: 29087, eind: 29413, gereden: 326 mijl
Wanneer: 30 april
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Ja, gratis vanwege presidents club-status. Nu wel doorgevraagd. Medewerker beweerde in eerste instantie dat er alleen Toyota 4Runners aanwezig waren. Eerst aangegeven dat ik heel graag Amerikaans wilde rijden. Dat hielp nog niet. Daarna gewezen op mijn PC-status en gevraagd of een upgrade mogelijk zou zijn. Toen was er ineens een Chevrolet Traverse beschikbaar.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8. Omgewisseld bij de Preferred Counter op MCO. Traverse is een ontzettend fijne rijdersauto. Hoewel het qua huur maar één klasse scheelt een wereld van verschil met de Santa Fé. Veel meer kracht, ruimte en comfort hoewel de Santa Fé een stuk moderner is. Wel een stuk dorstiger. Auto was wel ontzettend vies bij ophalen. Aangekomen bij de villa uitgebreid schoongemaakt. Daarna erg prettig in gereden.
Foto + event. foto van kofferbakinhoud:
20220506_100248.jpg
20220506_100248.jpg (205.42 KiB) 6639 keer bekeken
20220506_100130.jpg
20220506_100130.jpg (127.12 KiB) 6639 keer bekeken
steentjuh
Amerikafan
Berichten: 250
Lid geworden op: 23 jan 2014, 23:41
Partner van: yente
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door steentjuh »

Type gehuurd: midsize, mazda 3 of gelijkwaardig
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz.com
Opgehaald in: Seattle airport
Afgeleverd in: Seattle airport
Meegekregen: Chevrolet Traverse AWD premier
Mijl stand: begin: 8034, eind: xxxxx, gereden: xxxxx mijl
Wanneer: 12-mei t/m 9 juni
Aantal dagen huur: 29
Totaalprijs huur: 1050 dollar (1120 incl autostoel)
Prijs per dag: 36 dollar
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze ivm PC status bij Hertz
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8,5. We hebben wat greeters moeten aanspreken om een leuke auto te krijgen. De auto bevalt zeer goed met wifi en sirius xm, echter zit er een vervelende rammel in, brand de melding dat de olie ververst moet worden en mis ik echt een regensensor in de auto :oops:
Foto + event. foto van kofferbakinhoud:
Bijlagen
Screenshot_20220514_055935_com.android.gallery3d_edit_37380556494294.jpg
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door JanVoo »

Type gehuurd: Full size
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz
Opgehaald in: SeaTac (Seattle)
Afgeleverd in: SeaTac
Meegekregen: Nissan Altima
Mijl stand: begin: 9900 mijl, eind: 12300 mijl, gereden: 2400 mijl
Wanneer: 27 april t/m 13 mei
Aantal dagen huur: 16
Totaalprijs huur: $ 1.800
Prijs per dag: $ 112,50
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Ja, een Jeep Wrangler maar die hebben we niet gekozen.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Ja, we mochten kiezen uit de rij met full size auto's
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8. Altijd prettig huren bij Hertz.
Foto + event. foto van kofferbakinhoud: Geen foto, maar kofferbak was groot genoeg voor twee grote koffers + twee kleine koffers en dan nog wat losse tasjes. We konden al onze spullen erin kwijt zonder dat je er in het passagiersgedeelte wat van zag en dat gaf ons een veilig gevoel. Dat was ook de reden waarom we niet voor de upgrade hebben gekozen. Jeep Wranger is een heel leuke auto maar heeft geen gesloten koffergedeelte.

edit: jeetje wat een verschil met @steentjuh :o Wat gaaf hoor!. Zal wel komen doordat wij geen PC status hebben. :|
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Pandamonium
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mei 2022, 21:01

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Pandamonium »

Type gehuurd: Midsize SUV (Mazda CX-5)
Verhuurder: Avis
Gereserveerd bij: Avis.is
Opgehaald in: Las Vegas
Afgeleverd in: Los Angeles
Meegekregen: Toyota Highlander
Mijl stand: begin: 15k miles, eind: nnb
Wanneer: 26 mei - 14 juni
Aantal dagen huur: 19
Totaalprijs huur: USD 378 (ik had inclusief 2e berijder geboekt maar was na boeken ook Europese PC member geworden waardoor dit inclusief is. PC membership werd bij Preferred balie herkend zonder dat ik bewijs hoefde laten zien en de fee is uit de ritprijs gehaald). Deze prijs plus USD 200 borg is ook gereserveerd op m’n creditcard.
Prijs per dag: USD 19,89
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Kreeg de keuze uit Cx-5 en na een vraag over andere opties deze Highlander vanwege PC status. Groter wilde ik ook niet vanwege benzinekosten.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: zie boven, beperkte keuzemogelijkheid na vragen. Had denk nog wel wat door kunnen vragen maar dit is helemaal prima.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8, er is een lampje van bandenspanning gaan branden, verder perfect. Veel dank aan de tips hier, had zo goedkoop zo’n auto niet verwacht.
Foto + event. foto van kofferbakinhoud: (Nog) niet maar is nieuwste model Highlander.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer