Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Badger
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 aug 2023, 08:32
Locatie: Groningen

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Badger »

Type gehuurd: Standard SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: www.alamo.de
Opgehaald in: Denver
Afgeleverd in: Denver
Meegekregen: Honda Pilot 2023 (premium SUV AWD) in Las Vegas wegens auto-inbraak omgeruild voor Chevrolet Traverse LT 2023
Mijl stand: begin: 24791, eind: xxxxx, gereden: xxxxx mijl (door inbraak is de auto omgewisseld. Daarom geen zicht op eindstand)
Wanneer: 19 jan 2024
Aantal dagen huur: 16
Totaalprijs huur: €575
Prijs per dag: €36
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Kreeg gratis en ongevraagd een upgrade
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10. Zeer tevreden met de service van Alamo. Bij aankomst konden door "skip de counter" gelijk door naar de parkinglot. Daar stond een Honda Pilot (flinke upgrade) voor ons klaar. Medewerker is even met ons om de auto gelopen om eventuele schade's vast te leggen. Auto was schoon en voorzien van winterbanden en veger om sneeuw te verwijderen. Tijdens onze roadtrip is in Las Vegas in de auto ingebroken (parking met camera toezicht). Na een paar uren op het politiebureau van de LVMPD (ervaring op zich) voor de aangifte naar het vliegveld om bij Alamo de auto om te ruilen. Vooraf gebeld en ze wisten dan ook dat wij kwamen. Auto werd gelijk apart gezet en ik kon in het kantoortje de papierwinkel regelen. Was een formaliteit aangezien alles gedekt was. Inmiddels had de manager al een nieuwe auto (Chevrolet Traverse LT) geregeld en naast de oude gezet zodat alles kon worden overgepakt. Omdat we terug moesten naar Denver was ook deze auto voorzien van winterbanden (manager wees daar speciaal op). De I70 kan nog wel eens dichtsneeuwen :wink: . Nadat we de auto hadden ingeleverd op onze vertrek dag bleek vlak voor het boarden dat ons vliegtuig (Britisch Airways) stuk was en niet kon vertrekken. Na wat gedoe bleek dat wij pas twee dagen later konden vertrekken. Alamo gebeld of we onze net ingeleverde auto nog konden verlengen. Na wat overleg konden we hem weer ophalen onder dezelfde huurvoorwaarden (tarief) als we hem eerder hadden gehuurd. Toen we hem inleverden kreeg ik echter een factuur van $430,-- voor de twee extra dagen. Gelijk de manager aangesproken en die zou het regelen. Binnen een uurtje kreeg ik via de mail de aangepaste juiste factuur en nog een SMS met excuses van de manager.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Coyote Buttes »

Type gehuurd: Jeep Wrangler
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Alamo.de
Opgehaald in: Las Vegas
Afgeleverd in: Las Vegas
Meegekregen: Jeep Wrangler Rubicon
Mijl stand: begin: 1.500 km, eind: 7.304 km, gereden: 5. 804 km
Wanneer: 02/04/2024 t/m 23/07/2024
Aantal dagen huur: 22 dagen
Totaalprijs huur: 1.435 $
Prijs per dag: 65 $
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): neen, specifieke reservering met skip the counter, auto stond klaar
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: mag ik een 11 geven?
Toen we naar de parkeergarage van Alamo liepen had ik best wel even last van stress. Ik had specifiek een Jeep Wrangler gehuurd omdat ik 4WD nodig had. Deze vakantie stonden nl. een aantal dirtroads op de agenda, die we niet zonder 4WD zouden kunnen doen. Denk hierbij aan White Pocket, Coyote Buttes South, Alstrom Point, Coyote Gulch, High Spur, Doll House, etc...
In de garage van Alamo aankomend schrok ik wel even (15:30 uur); er stonden misschien 20 à 30 auto's in de totale garage (midsize, standard en 1 enkele SUV), maar geen enkele Jeep Wrangler. Ik ben meteen naar een Greeter gelopen en heb om hulp gevraagd. Hij bellen en enkele momenten later liepen we naar de naastgelegen parkeerplaatsen van NationalCar. Daar stonden 2 Wranglers opgesteld. "The white one is yours Sir, keys are in the car". Tot mijn verbazing zag ik dat de andere Wrangler een Rubicon was en ik vroeg de Greeter; "Can I also have the red one? No problem Sir, let me get the keys".
Een hagelnieuwe Wrangler Rubicon. De auto reed verbazend fijn op de snelweg en offroad is dit echt een beest. Man, man, man. Zeer diep zand en steil omhoog. Ik kon daar zelfs stil gaan staan en fluitend ging hij verder. Een perfecte auto dus en een perfecte service van Alamo.
Toch was er 1 nadeel. Het blijkt, omdat een Rubicon is verhoogd, dat er bij het rijden op gravelwegen steentjes tegen de deurscharnieren kunnen komen. Dat was bij ons dus ook het geval en er zijn flink wat stukjes verf van de deurscharnieren afgesprongen.

Foto + event. foto van kofferbakinhoud:
JWR5.jpg
JWR4.jpg
JWR3.jpg
JWR2.jpg
JWR1.jpg
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door markro »

* Note moderator (Bart/Marco):

Voordat jij jouw ervaring met een huurauto hieronder plaatst,
lees a.u.b. eerst dit bericht, kopieer daaruit het gedeelte in het groen en vul dat aan met jouw gegevens.

Het is de bedoeling dat dit een overzichtelijk "lijstjestopic" wordt en blijft, daarom zullen berichten anders dan de opsommingslijstjes, zonder overleg verwijderd worden.

Mocht jij vragen hebben naar aanleiding van een geplaatste ervaring, dan kan jij daar op twee manieren mee omgaan, te weten:
1. stel jouw vraag via een persoonlijk bericht (PB), dit is voor anderen niet zichtbaar,
of, als het ook voor anderen interessant kan zijn,
2. kopieer het bericht met de geplaatste ervaring als quote (via citeer-icoon) en plaats dat in het subforum “Vervoer in en naar Amerika”
(klik hier) als een nieuw onderwerp, waarna er over gediscussieerd kan worden.

<< Dit is een algemeen bericht en heeft geen betrekking op de reeds geplaatste berichten in dit topic. >>
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer