Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Jarindo
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 apr 2015, 18:05
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Londen, UK

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Jarindo »

Type gehuurd: Midsize
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: National (Emerald Executive)
Opgehaald in: Los Angeles (LAX)
Afgeleverd in: Los Angeles (LAX)
Meegekregen: Dodge Charger R/T (Fullsize) & Cadillac XT5 (Premium Elite Luxury)
Wanneer: 15 oktober - 6 november
Aantal dagen huur: 22
Totaalprijs huur: €530
Prijs per dag: €24.09
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee (Executive member)
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8
In eerste instantie in een Dodge Challenger gestapt, maar hier deed het display het niet. Uiteindelijk naar buiten gereden met een Dodge Charger met 5.7L V8 HEMI. Heerlijk speelmateriaal en gaat als een raket. Echter was de auto verder vrij karig qua interieur. In Utah op de weg hoorde ik opeens een knal onder de auto, ofwel een steen of een dier geraakt vermoed ik. Echter zag ik niets. Uiteindelijk wel de auto ingeleverd, dat voelde wat veiliger. Geef de auto een 7,5.
Bij het inleveren stond er niets interessants op de Executive Aisle, alleen maar Pickup trucks, een paar Hyundais en Kia's. Niet wat ik zocht. Medewerkster vroeg wat ik wilde hebben en zei dat dit al de hele dag een probleem was. Ik vertelde dat ik altijd al Cadillac heb willen rijden, heeft ze even gebeld en bracht me naar een Cadillac XT5 Premium Elite. Ook had ze nog een Audi Q5 of BMW X3 in de aanbieding. Ik koos voor de Cadillac. Mooie luxe auto met veel extra's (Apple Carplay, Android Auto, zonnedak etc.). Al met al een flinke upgrade tov de Dodge. Wel minder krachtig, maar de luxe deed dat teniet. Geef deze auto een 8,5.
2018 - California, Nevada, Arizona & Utah
2017 - California, Nevada & Utah
2016 - California, Nevada, Arizona, Utah & Illinois
2015 - California & Texas
2014 - New York
2013 - New York
2012 - California, Texas & Louisiana
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door bigoak »

Type gehuurd: Minivan
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: GoAmerika
Opgehaald in: Chicago
Afgeleverd in: Los Angeles
Meegekregen: Chevrolet Suburban
Wanneer: 13 september - 30 september
Aantal dagen huur: 17
Totaalprijs huur: onderdeel van pakket
Prijs per dag: nvt
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): gekregen: "Zoek maar wat uit".
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10
We kregen diverse mogelijkheden om een upgrade bij te boeken, want me moesten Route 66 echt Amerikaans ervaren. Vriendelijk geweigerd. Eenmaal buiten keek de greeter op onze bon en vertelde dat we alles mochten pakken wat we wilden. "Neem een Suburban, dat rijdt fantastisch". En dat klopte. Heel veel ruimte en een ongebruikte 3e zitrij. Deze gebruikt voor de koelbox en hapjes voor onderweg.

Foto:
Afbeelding
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Almere vak V »

Type gehuurd: Fullsize SUV
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Herts.com
Opgehaald in: Portland (PDX)
Afgeleverd in: Portland (PDX)
Meegekregen: Cadillac Escalade
Wanneer: 7 november
Aantal dagen huur: 12
Totaalprijs huur: €512,06
Prijs per dag: €42,67
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): zou niet weten wat er te upgraden is aan zo'n auto ...
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10
Briljante auto om mee te rijden. In het begin altijd even wennen. Is niet alleen log, maar voelt ook log aan. Gelukkig hadden we de "kleine" uitvoering ... Remt een beetje loom. Maar als je gas geeft, komt me er een partij geweld vrij uit die 6.2 liter. Auto had er net 10.000 mijl op zitten. Daar hebben wij er ruim 3.500 bijgezet. Gemiddeld net geen 21 mpg. Zeer acceptabel! Alle denkbare opties zaten erop. Airco in de stoelen, stuurverwarming, parkeercamera achter en voor, elektrisch dak, elektrisch op- en neer klapbare achterbank en 2 captainchairs op de 2e rij, Sirius XM en wifi in de auto. Zou willen dat het te doen was om met zo'n auto te rijden in Nederland. Parkeergarage is nog wel een dingetje met dit slagschip. Daar zijn ze nog niet allemaal op voorbereid. Zeker als je in SF toevallig de verkeerde parkeergarage in rijdt.
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door FabiandJ »

Type gehuurd: Ford Fusion of soortgelijk
Verhuurder: Thrifty
Gereserveerd bij: rentalcars.com
Opgehaald in: San Francisco (SFO)
Afgeleverd in: San Francisco (SFO)
Meegekregen: Kia Optima
Wanneer: 14 juli
Aantal dagen huur: 20
Totaalprijs huur: € 558.10
Prijs per dag: € 27,90
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 7
Kon bij het ophalen kiezen uit twee auto's, uiteindelijk gekozen voor de Kia Optima, want die had 300 mijl op de teller staan de andere veel meer.
Prima auto om mee te rijden op de vlakke wegen, maar de bergen in merkte je dat die te weinig vermogen had, de automaat schakelde om de haverklap terug en zorgde voor veel motorgeluid.
mara25
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 nov 2009, 21:14

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door mara25 »

Type gehuurd: Standard SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Easyterra
Opgehaald in: Miami airport
Afgeleverd in: Miami Airport
Meegekregen: Chevrolet Tahoe (Full Size SUV)
Wanneer: 18 november
Aantal dagen huur: 10
Totaalprijs huur: 235,61
Prijs per dag: 23,56
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): gratis, we hadden 'skip the counter' gedaan en bij de garage aangekomen werd ons verteld, dat we uit de Full Size auto's mochten kiezen.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze. Er stonden wat Toyota's en een Dodge, die gelijk bezet werd door iemand anders. Achter de rij stonden echter nog wat Chevy Tahoe's. Deze auto hebben we eerder gehad, dus we wisten hoe deze rijdt. Daarom gelijk voor de Tahoe gekozen. Een blauwe dit keer met 30.000 miles op te teller (wel wat veel, maar niets van gemerkt gelukkig)
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8. Heerlijke auto. Vorig jaar de Caddilac Escalade gehad. Als je die eenmaal gewend bent, mis je wel wat luxe snufjes, maar niets waar je niet zonder kan.
2010: Zuid West USA ( LA, Yoshua tree, GC, LV, Page, Bryce, Zion, DV, Yosemite, SF)
2011: Florida
2015: West USA (LV, Sequoia, Yosemite, DV, Zion, Bryce, Moab, MV, GC)
2017: West USA (RMNP, Estes, Yellowstone, GT, Zion, Moab)
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Lennartc »

Type gehuurd: Standaard cabrio
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: AV
Opgehaald in: Orlando Sanford
Afgeleverd in: Miami downtown
Meegekregen: Ford Mustang
Wanneer: november 2018
Aantal dagen huur: 2 weken
Totaalprijs huur: 600
Prijs per dag: 600/14
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): wel aangeboden niet genomen
Keuzemogelijkheid of toegewezen: zelf kiezen tussen Mustang en Camaro
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: top auto, een 10
Kofferbak wel kleiner dan gedacht; er pasten met moeite 2 reistassen in; harde koffers hadden zeker niet gepast.
Kofferbak is aanzienlijk kleiner dan die van een Dodge Charger of Chevrolet Impala.
Verder een fantastische auto; elke ochtend weer een glimlach als je de auto startte en het dak naar beneden deed.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door dejong89 »

Type gehuurd: Midsize
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: National.com
Opgehaald in: Orlando International
Afgeleverd in: Orlando International
Meegekregen: Dodge Challenger
Wanneer: 6 jan t/m 22 jan
Aantal dagen huur: 16
Totaalprijs huur: 390 euro
Prijs per dag: 24,36
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): executive member, dus eigenlijk altijd een upgrade
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8. Wederom een prima ervaring als emeraldlid bij National. Tegen 21:00 was er voldoende keuze in de B-garage. We zijn ook nog even bij A wezen kijken, maar daar was de keuze een stuk minder ruim. Er stonden een aantal van deze Dodge's en die hebben we dan ook genomen. De auto had een verrassend ruime kofferbak, was verrassend stil en had een gemiddeld verbruik van 25.4 mijl per gallon.

Foto:

Afbeelding
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Division »

Type gehuurd: Midsize
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: National
Opgehaald in: Miami (MIA)
Afgeleverd in: Miami (MIA)
Meegekregen: Ford Mustang Convertible (STAR)
Wanneer: 4/7/2018 - 24/7/2018
Aantal dagen huur: 21
Totaalprijs huur: €572,18
Prijs per dag: €27,25
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuzemogelijkheid
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9. Uitstekende auto. In de Executive Aisle stond niet heel veel spannends en ik zag dat er een aantal Mustang Convertibles doelloos geparkeerd stonden dus gevraagd of ik daar eentje van kon meekrijgen. Heerlijk genoten van het open dak, ondanks de hitte in Florida in de zomervakantie. Auto lag goed op de weg, geen technische issues meegemaakt. Voldoende bagageruimte en opbergruimte, airco deed goed z'n werk. Stoelen zaten goed. Ik zou zo'n auto niet huren als mijn reisgezelschap uit meer dan twee mensen zou bestaan. Er is praktisch geen beenruimte achterin, tenzij je ver naar voren gaat met je stoel.

Afbeelding

Type gehuurd: Midsize
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: National
Opgehaald in: Los Angeles (LAX)
Afgeleverd in: Los Angeles (LAX)
Meegekregen: Dodge Charger R/T (FCAR)
Wanneer: 5/1/2019 - 13/1/2019
Aantal dagen huur: 9
Totaalprijs huur: €225,03
Prijs per dag: €25,00
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuzemogelijkheid
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9. We kwamen midden in de nacht aan bij National na een vliegvertraging van vijf uur. Op twee medewerkers na was er niemand aanwezig. Gekeken voor een SUV, maar de enige twee SUV's in de Executive Aisle waren Nissan Murano's en een Japanner in Amerika rijden vind ik not done. Medewerker gevraagd voor een SUV, maar die mocht niets uit een andere rij halen. Dus werd het deze Dodge Charger R/T. Prachtige bordeauxrode kleur, mooie accenten met de gele bumperbeschermers en donkergrijze velgen. Geen leren bekleding helaas. Heerlijk geluid kwam er uit de V8. Wegligging was uitstekend en bij elke keer optrekken was het een feest. Aangezien we de hele week in Las Vegas zaten hebben we er met name op en neer mee naar Vegas gereden, een rondje Death Valley mee gedaan en stadsverkeer. De Charger voelde zich overal wel thuis en we hebben drie keer getankt uiteindelijk. Viel reuze mee.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Coyote »

Type gehuurd: Intermediate SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: American Vacation
Opgehaald in: Newark (EWR)
Afgeleverd in: Newark (EWR)
Meegekregen: Nissan Rogue
Wanneer: 06-10-2018 t/m 20-10-2018
Aantal dagen huur: 14 dagen
Totaalprijs huur: € 545,09
Prijs per dag: € 38,99
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen. Medewerker zocht auto uit na tonen papieren.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: een 9! Heerlijke auto om in te rijden. Van alle gemakken (Navigatie, Steering Assist) voorzien en nog maar weinig mijlen op de teller. Steering Assist was nieuw voor mij en vooral op de Interstates erg handig. Eenmaal de cruise control ingesteld de Steering Assist inschakelen en de auto rijdt (bijna) vanzelf. Enkel stuur losjes vast houden (helemaal los kon niet en begon de auto te piepen). De auto houdt zichzelf binnen de belijning op de weg met een constante snelheid en afstand tot je voorganger. Indien een auto voor je plotseling remt of invoegt, remt de auto automatisch af en neemt weer de minimale afstand. Heel apart om mee te maken. Beetje Tesla-gevoel zeg maar ... :P

Foto + event. foto van kofferbakinhoud: zie hieronder de foto's van de auto.
Bijlagen
Nissan-Rogue05.jpg
Nissan-Rogue05.jpg (193.84 KiB) 9597 keer bekeken
Nissan-Rogue04.jpg
Nissan-Rogue04.jpg (198.42 KiB) 9597 keer bekeken
Nissan-Rogue03.jpg
Nissan-Rogue03.jpg (235.58 KiB) 9597 keer bekeken
Nissan-Rogue02.jpg
Nissan-Rogue02.jpg (270.21 KiB) 9597 keer bekeken
Nissan-Rogue01.jpg
Nissan-Rogue01.jpg (262.13 KiB) 9597 keer bekeken
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door tetouani »

Type gehuurd: Standard convertible
Verhuurder: Avis
Gereserveerd bij: Expedia.nl
Opgehaald in: Honolulu International Airport.
Afgeleverd in: Honolulu International Airport.
Meegekregen: Ford Mustang GT
Wanneer: 31-5-2018 t/m 14-6-2018
Aantal dagen huur: 15 dagen
Totaalprijs huur: € 745,35
Prijs per dag: € 49,69
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen: Ja. Ik heb 159 Euro moeten bijbetalen om de GT mee te krijgen.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) een dikke 10!! Toen hij mij vroeg of ik tegen een kleine vergoeding een GT wilde rijden, zei ik meteen JA! Ik had niet eens de tijd om te vragen welke kleuren ze hadden. Ik wist wel dat ze een hele rij GT's hadden staan. Dat wist ik ook van mijn vorige vakantie in Hawaii het jaar ervoor. Maar ik kreeg uiteindelijke een witte mee. Super tof!

Afbeelding

We hadden ook tijdens deze vakantie 2 huurauto's geboekt, omdat we beiden van de Mustang houden. Mijn reismaatje had de bordeaux rode.
NvdPlas
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 jan 2019, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door NvdPlas »

Type gehuurd: Standard SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: GoAmerika.nl
Opgehaald in: San Diego Int. Airport
Afgeleverd in: San Diego Int. Airport
Meegekregen: Dodge Journey 4x4
Wanneer: 15 juli - 31 juli 2018
Aantal dagen huur: 16
Totaalprijs huur: 621
Prijs per dag: 38,31
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze. Er stonden in totaal zo'n 6-8 auto's, waaronder diverse Toyota's en twee Dodge Journey's.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8. Heerlijke auto, ruime zit, maar wel een basic uitvoering.
KjuRed
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jul 2015, 10:41
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door KjuRed »

Type gehuurd: Large Chevrolet Tahoe (or similar group Z car)
Verhuurder: Avis
Gereserveerd bij: Avis.IE
Opgehaald in: Boston Logan Airport
Afgeleverd in: La Guardia Airport
Meegekregen: GMC Yukon Denali
Wanneer: 20-07-2018 t/m 26-07-2018
Aantal dagen huur: 6
Totaalprijs huur: € 476,86
Prijs per dag: € 79,47
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: na weigering eerste optie deze meegekregen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9! Het ging allemaal een stuk sneller dan ik vooraf op Boston Logan had verwacht. Ik was anderhalf uur te vroeg om de auto op te halen. Ze hadden nog geen geschikte auto beschikbaar en ik moest wachten. Na een half uur kreeg ik een splinternieuwe Chevrolet Tahoe. Na inspectie heb ik deze echter geweigerd, omdat de voorbumper rechtsvoor gescheurd was en een beetje los hing. Na nog een uur wachten kreeg ik deze superdeluxe Yukon Denali met leren bekleding, navi met Apple Carplay, parkeersensoren, achteruitrijcamera en ondanks de ruim 20.000 miles op de teller uitzonderlijk schadevrij en schoon voor een huurauto. Ik heb wel vaker met Tahoe's en Yukons gereden, deze was niet veel beter of slechter. Het was wel lekker comfortabel, voldoende power (met wat vertraging als je vol gas geeft) als je het nodig hebt. Uiteindelijk 1.597 probleemloze miles gereden met deze auto door Boston - Buffalo - Niagara Falls - Toronto - Washington DC - New York La Guardia.

Afbeelding

Type gehuurd: Fullsize SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Affiliate link via americanvacations.nl
Opgehaald in: Miami Intl Airpt
Afgeleverd in: Miami Intl Airpt
Meegekregen: Ford Expedition
Wanneer: 31-07-2018 t/m 08-08-2018
Aantal dagen huur: 8
Totaalprijs huur: oorspronkelijk USD 437,26, echter minus USD 50,00 uit coulance, uiteindelijk omgerekend € 334,70
Prijs per dag: € 41,83
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: eigen keuze na skip the counter
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10. Bij het ophalen van de auto was het best druk bij Alamo. Er stonden alleen wat oude Expeditions en een oude afgetrapte Chevrolet Tahoe. Even gewacht en toen toch maar de Tahoe in gaan laden. Bij het inladen zag ik een splinternieuwe Expedition aankomen en na een wenk van de medewerker nam ik die uiteraard gelijk van hem over. De ruit linksachter bleef alleen steeds uit zichzelf opengaan en na het inschakelen van de lock weggereden. De auto reed uitstekend, had maar 890 miles gereden, brandschoon, navi met Apple Carplay, achteruitrijcamera, lederen bekleding en een zee aan ruimte. T.o.v. alle Yukons (XL's ook), Tahoe's, Acadias, Armadas, etc vind ik dit toch wel echt de fijnste auto die ik tot nu toe heb gehuurd. Bij het inleveren bood men zelf aan om 50 USD te crediteren vanwege het euvel met het raam die niet kon worden gebruikt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bostonlover
Amerikafan
Berichten: 371
Lid geworden op: 12 sep 2006, 21:19
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Bostonlover »

Type gehuurd: Fullsize SUV 7 pax
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: autoeurope.nl
Opgehaald in: Orlando Intl Airpt
Afgeleverd in: Fort Lauderdale Intl Airpt
Meegekregen: Nissan Armada/ Chevrolet Suburban
Wanneer: 09-02-2019 t/m 22-02-2019
Aantal dagen huur: 13
Totaalprijs huur: € 568,20
Prijs per dag: € 43,70
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: geen keuze, toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8. Bij het ophalen van de auto was het best druk bij Alamo. Er stonden alleen wat oude Chevrolet Tahoe's en Nissan Armada's. Ik kreeg de sleutel van een Armada in de hand gedrukt door een medewerker. De auto reed uitstekend, had maar 3900 miles gereden, brandschoon, navi met Apple/Android Carplay, achteruitrijcamera, lederen bekleding en een zee aan ruimte. Met deze auto een dag of 5 gereden toen er een lampje aansprong over het checken (op basis van interval) van de banden. Lampjes zijn vaak niet leuk, maar bieden weer een mooie mogelijkheid om de auto om te ruilen. Naar het vliegveld in Orlando gereden, auto ingeleverd en andere meegekregen (weer een Nissan Armada, was niets beters). Bij deze Nissan sprong het engine check lampje na 1 dag aan; dit was wel iets serieuzer, dus omruilen maar weer... Na mijn beklag te hebben gedaan weer weggereden met 75 dollar aan vouchers en een Chevrolet Suburban. Wat een ruimte in de kofferbak! Beide type auto's reden 1 op 7.km. Ondanks mankementjes, service Alamo zoals altijd top. De Chevy was ondanks de 40.000 mijl een 9 en de Nissans een 7,5.
Afbeelding
[/url]
daveyb078
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 apr 2019, 12:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door daveyb078 »

Type gehuurd: Standard Convertible
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Tour operator
Opgehaald in: Los Angeles (LAX)
Afgeleverd in: Los Angeles (LAX)
Meegekregen: Ford Mustang Ecoboost
Wanneer: Juni 2018
Aantal dagen huur: 22
Totaalprijs huur: € 1.650,- inclusief Underage Gold
Prijs per dag: € 75,-
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): niet genomen, wel een upgrade naar een Ford Mustang GT aangeboden gekregen. Achteraf spijt van gehad dat ik niet gevraagd heb naar de prijs.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze. Er stonden: 2x BMW 430i, 3x Camaro, 1x Opel Cascada en 3x Ford Mustang Ecoboost.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8; rechter achterraampje sloot niet, moest ik telkens met de hand dichttrekken. Na drie dagen kwam ik erachter dat de ruitenwisservloeistof op was, deze zelf bij moeten vullen.
Foto + event. foto van kofferbakinhoud: in de kofferbak paste prima 1 grote koffer, een weekendtas, een tray water en een koelbox.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Almere vak V »

Type gehuurd: Premium SUV
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz
Opgehaald in: South San Francisco
Afgeleverd in: San Francisco AP
Meegekregen: Ford Expedition Max
Wanneer: 18 april
Aantal dagen huur: 14
Totaalprijs huur: $592
Prijs per dag: $42,28
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee, alles zat er op en aan.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9
Auto gehuurd op South San Francisco locatie van Hertz. 5 minuten rijden (inclusief 4 stoplichten...) van het vliegveld vandaan. Geen gelikt kantoor of hippe locatie. Maar het prijsverschil met het vliegveld bedroeg dan ook ongeveer $1.300...
Spiksplinter nieuwe auto meegekregen met slechts 3 miles op de teller. Tot stomme verbazing van degene die m innam er "even" 3750 miles opgezet. Maarja, met een rondje San Francisco-Portland-Seattle-Portland-Las Vegas-San Francisco lukt dat wel. In het begin even wennen. In tegenstelling tot een Suburban of een Escalade een beetje een zwabberbak. Maar als je daar op ingesteld bent prima (reis)auto om mee te rijden. Voorzien van alle gemakken voor zover je maar kunt bedenken. Waar ik dan wel altijd om moet lachen is als men er geen navigatie in heeft zitten. Elke idioot heeft een mobiele telefoon en met Apple carplay is dat alsnog prima geregeld. Maar goed, who cares?? Ook Sirius deed het keurig tot groot plezier van mn dochter.
Enige nadeel van een nieuwe auto is dat je echt merkt dat je die nog in moet rijden. Je mileage is dan in het begin niet echt heel lekker. Eerste dagen in San Francisco was ik al blij als ik de 12 haalde. Uiteindelijk geeindigd op 19,5. Voor een auto van dit kaliber meer dan prima te noemen.
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Droopy4u »

Type gehuurd: National Executive Isle (midsize)
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: National
Opgehaald in: Miami International Airport
Afgeleverd in: Orlando International Airport
Meegekregen: Caddilac XT5 (UFAR)
Wanneer: 19-april-2019
Aantal dagen huur: 22 dagen
Totaalprijs huur: $ 700,=
Prijs per dag: $ 31,81
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8

Foto:
1.jpg
Wij hadden pech met onze vlucht naar Orlando. Vanwege storm mocht het vliegtuig niet landen en na een paar uur stonden we opeens op Miami Airport en zouden we met bussen naar Orlando worden gebracht. Ik heb de reservering bij National aangepast naar Pickup Miami en retour Orlando en dit was exact dezelfde prijs. We zijn dus niet in de bus gestapt.
Omdat het paasweekend was was de Executive isle bijna helemaal leeg op een paar full size sedans na. De greeter gevraagd, maar die zei dat hij niks kon betekenen. 2 minuten later kwam er een Volvo XC60 aanrijden, deze maar gaan inladen en ik had net de eerste koffer erin zitten toen kwam deze Caddilac XT5 3.6 aanrijden. 25.000 mijl op de teller. Mooie lederen bekleding. Stoelen met memory, Wifi (deed het helaas niet meer), achteruitrijcamera, Heads up display etc. De auto zat vol met opties. Wat ik raar vond was dat hij lane assist en collision assist had, maar vervolgens alleen maar een lampje op deed lichten als je uit je baan ging (en je stoel liet trillen). Adaptive cruisecontrol had ik dan logisch gevonden, maar dit zat er niet op.

Lekkere auto om te rijden. Helaas na een paar dagen zag ik een flinke scheur zitten in de rechterachterband.
2.jpg
Leek me niet verstandig om te wachten tot hij lek ging. Deze dus omgeruild in Orlando (MCO). Er een Ford Explorer Limited voor terug gekregen.
Ook een lekkere auto. Deze had pas 3.000 mijl op de teller en hier zat ook alles op en aan en de Wifi was nog niet gebruikt. Die heb ik lekker kunnen gebruiken. Het enige vreemde hierbij vond ik dat er geen regensensor op zat (wel alle andere opties zoals stoelkoeling, stoelgeheugen, camera voor en camera achter, nav, wifi noem het maar op. Al met al ook een prima auto.
2x een lekkere auto gereden voor een hele mooie prijs!
Als ik een favoriet zou moeten kiezen weet ik het eerlijk gezegd niet. De Caddilac was ietsje luxer en een dikkere motor, maar de Ford groter (7-zits rij kwam met een knopje tevoorschijn). Ik zou niet weten welke ik zou nemen als ik weer mocht kiezen, denk de Ford.

Type gehuurd: National Executive Isle (midsize)
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: National
Opgehaald in: Orlando International Airport
Afgeleverd in: Orlando International Airport
Meegekregen: Ford Explorer Limited
Wanneer: 19-april-2019 (deze was eigenlijk een weekje later 26-april, maar dit is omdat ik in 1 huurperiode 2 auto's heb gereden)
Aantal dagen huur: 22 dagen
Totaalprijs huur: $ 700,=
Prijs per dag: $ 31,81
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8

Foto:
3.jpg
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Bushmaster »

Type gehuurd: FFAR (full size SUV)
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Auto Europe
Opgehaald in: Las Vegas
Afgeleverd in: Las Vegas
Meegekregen: Ford Expedition max (8 zitter)
Wanneer: 11 tm 24 mei 2019
Aantal dagen huur: 14
Totaalprijs huur: €633,00 (Alamo Gold)
Prijs per dag: €45,00
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): niet
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10
Geen enkele greeter in de parkeergarage in het car rental center. Dus zelf maar naar de FFAR aisle gelopen.
Stonden ca 10 auto's op een rij van Tahoe Yukon VW Atlas en twee joekels van Ford Expeditions.
Volgens mij niet helmaal FFAR maar aangezien er niemand was, instappen en probleemloos naar/door de uitgang.
Wat een dikke auto, zijn maar met z'n 3-en. Achterste rij stoelen plat en er kunnen 2 koffer achter elkaar in de laadbak.
Navi stoelventilatie lederen-stoelen 110volt USB-poorten alles zit er op bij de Ford.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door sanook »

Type gehuurd: Midsize SUV
Verhuurder: AVIS
Gereserveerd bij: avis.ES
Opgehaald in: SFO
Afgeleverd in: SFO
Meegekregen: Ford Explorer Limited
Wanneer: 19-05-19
Aantal dagen huur: 21
Totaalprijs huur: 515
Prijs per dag: 24,52
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): gekregen (min of meer)
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9, Midsize SUV geboekt, in mijn vak stond een Ford Explorer, dus ik blij. Bij de exitbooth zei de medewerker dat ik de verkeerde auto had. Toen ik zei dat deze echt in mijn vak stond, ging hij even aan de gang en na een minuut kon ik wegrijden met de mededeling 'switched'. Fantastische auto met alles erop en eraan, incl. stoelkoeling en frontcamera en dergelijke. Wagen was nog zo nieuw, dat de internettrial (3 GB) nog niet gebruikt was, dus dat meteen maar aangemaakt en gebruikt. Ook Xirius kunnen gebruiken. Android Auto maakt er vervolgens vakantie2.0 van.
Helaas 2 dagen voor we naar huis gingen in San Francisco ruitje ingeslagen en rugzak (zonder waardevolle spullen) meegenomen. Snel langs het politiebureau en naar een downtown vestiging om de auto om te ruilen. Bleken er net nog 2 andere auto's teruggebracht te zijn met hetzelfde euvel (zelfde omgeving gebeurd als bij ons, dus waarschijnlijk zelfde dader), waardoor er weinig auto's meer waren. Nog wel een Toyota Tacoma V6 4x4 Off Road. Doe die dan maar, ook een fijne auto, helaas geen Android Auto maar voor 2 dagen in SF is dat geen belemmering.
Bij inleveren moest ik nog wel even langs een kantoortje omdat er 171 dollar op mijn rekening stond, terwijl alles al prepaid betaald was. Blijkbaar ging het om de 2 dagen huur van de Toyota, maar de medewerker zag al dat ik omgeruild had vanwege de ingeslagen ruit, dus werd het er direct afgehaald. Prima service van Avis bij het omruilen.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
BigAppleLover
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 01 nov 2006, 20:12
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Zuid Limburg (NL)

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door BigAppleLover »

Type gehuurd: Fullsize car (FDAR)
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: USCarHire
Opgehaald in: Denver Airport
Afgeleverd in: Denver Airport
Meegekregen: Ford Fusion SE (‘all wheel drive’-uitvoering)
Wanneer: 28/05/2019
Aantal dagen huur: 19 dgn
Totaalprijs huur: € 572,90 (obv Silver Basic Inclusive)
Prijs per dag: € 30,15
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Grote keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9. Gebruik gemaakt van Alamo’s ‘Skip the counter’ waardoor we meteen konden doorlopen naar het parkeerdek. Daar kon ik kiezen uit ongeveer 14 fullsize auto’s: meerdere Nissan Altima’s (oud model), één nieuw model Nissan Altima (zwart, Texas kenteken), enkele Hyundai Sonata’s (geen hybrid uitvoeringen helaas), twee Chevrolet Malibu’s en enkele Ford Fusion’s. Eerst voor het nieuwe model Nissan Altima willen gaan, maar de bijrijders stoel stond extreem laag en de hoofdsteunen stonden te ver naar voren (beide kregen we niet goed ingesteld). Daarna gekozen voor een zeer nette en bijna nieuwe (1200 mijl op de teller) Ford Fusion met Wyoming kenteken in een mooie uitvoering incl Syrius radio (halverwege de vakantie verliep deze), alles elektrisch, parkeersensoren achter (hadden alle andere auto’s niet!), achteruitrijcamera, elektronische waarschuwingssystemen (lane assist, vermoeidheid herkenning, etc), gescheiden climate control en glazen schuif-/kanteldak. Achteraf bleek het ook een AWD-uitvoering te zijn (stond ook gewoon achterop) wat prettig was tijdens de sneeuw onderweg in o.a. Yellowstone. De auto had ook in de bergen goede trekkracht (is wel eens anders) en was bovendien ook vrij zuinig. In de kofferbak nèt voldoende plek voor onze 2 grote Samsonite hardschalen koffers met aan de zijkanten plek voor wat losse tasjes, schoenen, etc. De koelbox moest op de achterbank helaas.

(Opvallend: parkeerdek van Alamo was om 28 mei rond 16:30u, behalve de rij fullsize cars, opvallend leeg: bij elk type slechts een of enkele auto’s. Bij de midsize/standard SUV’s stond slechts 1 SUV)
Laatst gewijzigd door BigAppleLover op 19 jun 2019, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door d_vdploeg »

Type gehuurd: Midsize SUV (IFAR)
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Sunny Cars
Opgehaald in: Las Vegas Airport
Afgeleverd in: Las Vegas Airport
Meegekregen: Toyota RAV4
Wanneer: 1 september 2018
Aantal dagen huur: 15 dagen
Totaalprijs huur: 672 euro
Prijs per dag: 44,80
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): niet gekregen en niet om gevraagd
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 6,5

Ik plaats mijn ervaringen alsnog, ook al dateert deze uit september 2018.
Voor ons was het de eerste keer autohuur in de VS, wel al ervaringen met autohuur in Europa. De mogelijkheid om zelf je auto te kunnen kiezen was voor ons een nieuw fenomeen. Toch wel gemengde gevoelens bij deze autohuur, auto prima, verhuurder Alamo maar matig tevreden over. Wij hadden vooraf onze rijbewijsgegevens ingevoerd en ik had gelezen dat je gebruik kon maken van skip the counter, mooi dachten wij dan skippen wij mooi het verplichte gesprekje over extra verzekeringen e.d, en kunnen we zo doorlopen naar de auto's, echter bleek het skip the counter niet te werken omdat wij geboekt hadden via Sunny Cars (vermoed ik). Na het verplichte gesprekje over verzekeringen waarin we ons nog een overbodige road assistance lieten aansmeren (dom dom maar goed we waren moe van de lange reis) konden we eindelijk naar de auto's. De keuze was zeer beperkt op zaterdag namiddag op Las Vegas airport. Viel mij toch wat tegen.Bovendien was het er behoorlijk druk. We werden door een dame bij de auto's direct doorverwezen naar de enige SUV die er op dat moment stond, een zwarte Mitsubishi Outlander, deze stonk naar rook en bij het omdraaien van het contact kwam er een melding in beeld over onderhoud nodig. Deze dus maar niet genomen. Even gewacht en toen kwam de Toyota RAV4 aanrijden. Deze auto had alles wat wij nodig hadden zoals cruise control en de mogelijkheid om je iPhone aan te sluiten voor muziek en een sigarettenaansteker voor de TomTom. Verder aardig wat miles op teller, zo'n 30.000. Verder een prima auto die prima heeft voldaan maar zonder bijzonderen zaken zoals Sirius Radio of ingebouwde navigatie. Qua bagageruimte voldeed deze auto ook prima, onze grote Samsonite koffers konden gemakkelijk in de kofferbak met ruimte over, water en andere etenswaren konden met gemak erbij, maar hebben wij achter de de voorstoelen geplaatst. Ben je met meer personen? Dan is het qua bagageruimte wellicht wat krap en zou ik voor een grotere SUV of Minivan gaan.

Al met al hadden we dus meer verwacht van de keuze qua auto's, maar mogelijk heeft dit te maken met het tijdstip van arriveren en Labor Day.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer