Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
SimRam
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2022, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door SimRam »

Type gehuurd: Full Size Elite (Audi A5 Sportback or Similar)
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Alamo
Opgehaald in: San Francisco
Afgeleverd in: San Francisco
Meegekregen: BMW 740i
Mijl stand: begin: 47.237, eind: 51.550, gereden: 4.313 mijl
Wanneer: 28 augustus t/m 27 september
Aantal dagen huur: 30 dagen
Totaalprijs huur: 2.190 Dollar
Prijs per dag: 73 dollar
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): upgrade gekregen naar Full Size Luxury Sedan. Bij aankomst stond er een Volvo V60 te wachten. Stoute schoenen aangetrokken omdat het onze honeymoon was en gevraagd of er toch een Audi/BMW/Mercedes iets beschikbaar was. De persoon die ons hielp ging kijken wat hij kon regelen en kwam terug met een BMW 740i.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10, heerlijke auto geweest om 30 dagen mee te touren in West-Amerika. Ruimte genoeg voor onze bagage. De luchtvering deed zijn werk goed op de soms slechte wegen en qua Pk's ruim voldoende om snel even in te halen.

Foto + event. foto van kofferbakinhoud:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door chell »

Type gehuurd: Compact car
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Alamo.de met code
Opgehaald in: Los Angeles - LAX airport
Afgeleverd in: Los Angeles - LAX aiport
Meegekregen: Nissan Sentra (midsize)
Mijl stand: begin: 53.369, eind: 53.651, gereden: 282 mijl
Wanneer: 19-09-23 t/m 25-09-23
Aantal dagen huur: 6
Totaalprijs huur: $269.66
Prijs per dag: $44,50
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): gratis upgrade naar midsize
Keuzemogelijkheid of toegewezen: In theorie keuzemogelijkheid, met skip the counter, in de praktijk viel er niks te kiezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Alamo scoort dit keer een magere 5, de auto zelf een 7,5.

De auto op zich beviel me op zich prima, reed lekker en was voorzien van Android Auto, een achteruitrijcamara, sensoren, dode hoeklichtjes en climate control (en nog wat snufjes die ikzelf verder minder belangrijk vond). Hij had wel vrij veel schade, heel veel krassen aan de passagierskant. Verder niet echt een bijzonder leuke auto ofzo, maar dat was nu ook niet zo van belang.

Omdat ik niet zo heel veel zou gaan rijden was ik namelijk gewoon voor de goedkoopste klasse gegaan bij het huren, een compact, maar de greeter vertelde me meteen dat ik in de midsize rij mocht kijken. In de compact rij stonden overigens wel twee autootjes. In de midsize rij stonden er vier, waarvan mij verteld werd dat ik de achterste twee mocht pakken. De eerste auto had geen Android Auto en bleek ook nog eens een lege accu te hebben. De tweede auto was lelijk, maar verder prima (ik weet niet eens meer welk type het was). Na alles ingeladen en aangesloten te hebben bleek ook deze auto niet te starten. Een personeelslid markeerde de auto's en liep vervolgens weg. Ik heb hem nooit meer teruggezien.

Wij stonden daar dus, naast de overgebleven auto waarvan ons gezegd werd dat we die niet mochten pakken. Een volgend personeelslid sprak geen Engels. Uiteindelijk kwam de Nissan Sentra uit de wasstraat. Het personeelslid dat die bracht negeerde ons en moesten we echt terugroepen om te vragen of we de Nissan mochten meenemen of dat we toch de andere overgebleven auto moesten pakken of iets anders moesten doen. Hij schokschouderde een beetje, wees op de Nissan en mompelde dat we die konden nemen, dat hebben we dus maar gedaan. De verdere afhandeling verliep prima en ook het terugbrengen was eenvoudig, snel en soepel.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door ClaireVHaut »

Type gehuurd: Small suv
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz
Opgehaald in: Seattle luchthaven
Afgeleverd in: Seattle luchthaven
Meegekregen: Ford Edge
Mijl stand: we hebben 7.279,6 km gereden. Beginstand auto was 15K (heb ergens foto maar kan hem niet zo snel vinden)
Wanneer: 31-8-2023 / 02-10-2023
Aantal dagen huur: 33
Totaalprijs huur: 1471
Prijs per dag: 44,57
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): omdat we PC-status hebben mochten we uitzoeken, er stond helaas niets bijzonders in de garage (ook bij de buren niet), het was idioot druk bij aankomst.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze uit alles wat er stond
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8. Het was een vrij nieuwe Ford Edge met alles er op en er aan. Werkende Sirius en Apple CarPlay. Fijne auto, enige irritante was dat hij niet terugschakelde berg afwaarts (en je niet zelf iets kon met de automaat) maar verder heerlijk gereden. Al onze spullen (2 x grote eastpak transverz L + grote duffel met kampeerspullen) paste zonder bank plat (wat we later wel hebben gedaan, want er moest natuurlijk nog een aan kratten voor boodschappen en koelbox)

Foto + event. foto van kofferbakinhoud: https://flic.kr/ps/435YxY
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2591
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Bushmaster »

Type gehuurd: Fullsize SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: https://ustravel.nl/Amerika-reizen/Autohuur
Opgehaald in: Las Vegas
Afgeleverd in: Las Vegas
Meegekregen: Ford Expedition
Mijl stand: begin: 1036, eind: nnb, gereden: nnb mijl
Wanneer: 7 t/m 19 oktober 2023
Aantal dagen huur: 12
Totaalprijs huur: € 876,00
Prijs per dag: € 73,00
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze tussen Chevy Tahoe en Ford Expedition
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9+, superfijne reisauto. Alles er op en er aan, schuifdak, stoelventilatie, werkende sirius XM, 7 persoons in 2-2-3 opstelling

Foto + event. foto van kofferbakinhoud:

Afbeelding
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door peterd87 »

Type gehuurd: Midsize (C class)
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz.nl
Opgehaald in: Denver
Afgeleverd in: Denver
Meegekregen: Ford Explorer 2023 XLT 4WD
Mijl stand: begin: 1.370, eind: 4.172, gereden: 2.802
Wanneer: 19 september - 4 oktober
Aantal dagen huur: 15 dagen
Totaalprijs huur: 558,93 USD
Prijs per dag: 37,26 USD
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): NVT
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuzemogelijkheid
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10. President circle in Denver bevatte weinig bijzondere auto's, even door de fivestar lane gelopen en daar stond een ruime keus aan SUVs. Uiteindelijk een Ford Explorer 4WD meegenomen.
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Mrvanilla »

Type gehuurd: IFAR
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: uitrafel.nl
Opgehaald in: San Francisco Int Airport
Afgeleverd in: San Francisco Int Airport
Meegekregen: Nissan Rogue
Mijl stand: begin: 8.100, eind: 9.100, gereden: 1.000 mijl
Wanneer: 18 september
Aantal dagen huur: 8
Totaalprijs huur: 280 euro
Prijs per dag: 35 euro
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen. Waren geen auto's beschikbaar. Na 2 mins werd er een uit de carwash voorgereden door medewerker
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 7. Prima auto op zich. Weinig vermogen echter (merkbaar in de bergen) en beetje rare indeling in het midden console. Verder van alle gemakken en luxe voorzien.
Groetjes,
Daniel
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1325
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Reny »

Type gehuurd: c-klasse
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz
Opgehaald in: Denver luchthaven
Afgeleverd in: Denver luchthaven
Meegekregen: Chevrolet Tahoe
Mijl stand: Beginstand auto was 15.746 mijl / eindstand 18.237 mijl
Wanneer: 15.9.23 / 4.10.23
Aantal dagen huur: 19
Totaalprijs huur: 1148 euro
Prijs per dag: 60,42
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): omdat we PC-status hebben mochten we uitzoeken, er stonden redelijk veel auto’s dus keuze genoeg. Uiteindelijk heeft mijn man voor de Tahoe gekozen en daar waren we heeeeel blij mee.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze uit alles wat er stond
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9. Dit alleen omdat ik eigenlijk nooit een 10 geef. Fijne auto, enorm veel ruimte (we reisden maar met z’n tweeën) heerlijk gereden, diverse dirtroads gereden (ohh), ging fantastisch.

We waren in ieder geval heel blij met alle tips op dit forum, dank !!
Bijlagen
image.png
image.png (1019.25 KiB) 5615 keer bekeken
image.png
image.png (899.54 KiB) 5615 keer bekeken
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door redeye »

Type gehuurd: Categorie C (midsize)
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz.nl
Opgehaald in: Los Angeles Airport (LAX)
Afgeleverd in: Los Angeles Culver City
Meegekregen: Audi A4
Mijl stand: begin: 37.865, eind: 37.740, gereden: 125 mijl
Wanneer: 9 september 2023
Aantal dagen huur: 2
Totaalprijs huur: $ 97
Prijs per dag: $ 48,50
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze uit PC
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: keuze LAX PC was een 3. We hadden keuze uit 6 sedans en ondanks 20 minuten wachten kwam daar niets anders bij. De auto zelf krijgt een 7. Was een prima auto voor 2 dagen, alleen de navigatie had soms lichte kortsluiting. We waren wel blij dat we na 2 dagen onze grote Amerikaanse SUV konden ophalen die we hadden gehuurd bij de Culver City locatie. (Vanwege openingstijden van die locatie konden we die auto niet huren vanaf de aankomstdag. Vandaar deze auto voor twee dagen.)
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door redeye »

Type gehuurd: Extra Capacity Large SUV (Suburban of gelijk)
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz.nl
Opgehaald in: Los Angeles Culver City
Afgeleverd in: Las Vegas Airport (LAS)
Meegekregen: Ford Expedition Max
Mijl stand: begin: 15.873, eind: 18.962, gereden: 3.089 mijl
Wanneer: 11 september
Aantal dagen huur: 24 dagen
Totaalprijs huur: $ 1.275
Prijs per dag: $ 53
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring:
De auto krijgt een hele dikke 10! Wat een geweldige auto is dit. We kregen een Ford Expedition Max V8 uit 2023 mee. Alle snufjes zaten er wel op: Apple car play, stoelverwarming en -verkoeling, 4-wheel drive, achteruitrijcamera, dodehoeksensoren. Je zit zo hoog dat je een goed overzicht hebt in het verkeer (extra fijn in het drukke LA!). De auto zelf is heel comfortabel met heerlijke stoelen en erg veel opbergruimte. Voor een toekomstige reis zouden we direct deze klasse weer boeken. Voor ons geeft zo’n grote SUV een extra beleving aan een roadtrip door Amerika. We hebben er van genoten.

Kleine opmerking is dat bij Culver City ze ons eerst een Nissan Armada meegaven. We hebben vriendelijk gezegd dat dit niet de klasse is die wij hadden gehuurd. Direct pakte hij de sleutel terug en zei de medewerker dat hij een Ford Expedition Max had staan, maar dat die nog schoongemaakt moest worden. Of we daarop wilden wachten? Dat hebben we natuurlijk gedaan. Ze waren heel vriendelijk, maar het is dus wel goed dat je weet welke auto er in je gehuurde categorie zit. Toen we dat aangaven deden ze totaal niet moeilijk en bleven ze net zo vriendelijk. Het was dus een positieve ervaring.

IMG_2011.jpeg
IMG_2012.jpeg
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Coyote »

Type gehuurd: Tesla Model 3 Standard Range
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: hertz.com
Opgehaald in: Washington DC (IAD)
Afgeleverd in: Washington DC (IAD)
Meegekregen: Tesla Model 3 Standard Range
Mijl stand: begin: 20.235, eind: 23.552, gereden: 3.117 mijl
Wanneer: 28-09-2023 t/m 14-10-2023
Aantal dagen huur: 16 dagen
Totaalprijs huur: USD 628,14
Prijs per dag: USD 39,26
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): NVT
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Een 9.

Voor het eerst een EV gehuurd in Amerika. Geen ervaring mee, anders niet dan 2 korte ritten waarbij ik zelf in een Model 3 reed in Nederland. Ik wilde gewoon een keer proberen hoe het is om een vakantie lang in een EV in Amerika te rijden. Mijn voorkeur ging uit naar een Tesla vanwege de mogelijkheid om bij de Superchargers van Tesla op te laden. Die zijn er in het Noordoosten van Amerika volop dus deze reis was een uitgelezen moment om het te proberen. Met het maken van de route ook rekening gehouden met de Superchargers.

Bij aankomst Hertz IAD stond mijn naam al op het bord en stond er een mooie witte Tesla 3 voor mij klaar (zie eerste foto waar de witte Tesla achter mijn huurauto staat). Helaas stond deze in de Valet Mode (bleek pas achteraf na een tip van Harry van dit forum) waardoor ik niet een route kon instellen op de navigatie. Toch wel essentieel. Ook 2 medewerkers van Hertz kregen het niet voor elkaar om navigatie beschikbaar te maken in deze Tesla. Gelukkig hadden ze meer Tesla's staan dus er werd al gauw een vervangende Tesla voor mij neergezet. Het rijden is zeer goed bevallen, auto rijdt gewoon erg lekker. Het automatisch afremmen van de Tesla (als je dat ingesteld hebt) is even onwennig maar went snel. Het opladen bij de Superchargers ging erg eenvoudig. Stekker erin en laden maar. Afrekenen gaat achteraf via Hertz. De afrekening hiervan moet overigens nog komen. Het opladen duurt, afhankelijk of je wel of niet tot 100% gaat, zo'n 20 tot 50 minuten. Iets om rekening mee te houden.

De Tesla was ook actief op de Tesla app op mijn iPhone (die optie krijg je op het scherm in de auto te zien). Dit was een groot pluspunt aangezien je dan niet steeds de keycard tegen de auto hoeft te houden en op het middenconsole moet plaatsen om weg te rijden. Telefoon bij je dragen en de auto ontgrendelt automatisch als je de deur wilt openen, vervolgens kun je direct wegrijden. Vergrendelen gaat automatisch als je enkele meters bij de auto wegloopt.

Het inleveren op IAD ging erg gemakkelijk. Het was extreem rustig bij Hertz, ik was de enige die op dat moment een auto inleverde. De dame van Hertz liep even om de auto heen om e.e.a. te inspecteren en liet mij de afrekening op haar tablet zien. Daar zou het nog bijna misgaan want die afrekening was ineens ruim USD 300 hoger. Toen ik daar bezwaar tegen maakte, tikte ze wat op haar tablet en werd de oorspronkelijke huurprijs gerekend waarvan ik even later ook een bevestiging kreeg via e-mail. Waar die USD 300 vandaan kwam weet ik niet, kon het ook zo snel niet zien. Ik heb nl. nergens meer voor hoeven tekenen bij het ophalen van de auto. Kort nadat ik met de auto weggereden was kreeg ik ook een huurbevestiging per e-mail met de afgesproken prijs. Enige wat ik mij achteraf kan bedenken dat die ruim USD 300 (een deel van) de kosten van de Superchargers is geweest.

Het rijden in een Tesla in Amerika is mij erg goed bevallen. Als ik alle kosten op een rijtje heb wil ik later in dit topic nog een uitgebreide review geven.

Foto + event. foto van kofferbakinhoud:
Bijlagen
Tesla01.jpg
Tesla02.jpg
Tesla03.jpg
Tesla04.jpg
Tesla05.jpg
Laatst gewijzigd door Coyote op 22 okt 2023, 11:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Soebas
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 feb 2012, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Soebas »

Type gehuurd: Midsize
Verhuurder: SUV
Gereserveerd bij: National.de
Opgehaald in: TPA
Afgeleverd in: TPA
Meegekregen: GMC Acadia SLT
Mijl stand: begin: 11.531, eind: 12.932, gereden: 1.401 mijl
Wanneer: 04 oktober 2023 t/m 21 oktober 2023
Aantal dagen huur: 18
Totaalprijs huur: $ 879,52
Prijs per dag: $ 48,86
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee, National Excutive Isle
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best en persoonlijke ervaring: dikke 9

Prima auto voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Kids hadden zelf echte stoelen, was een 7 zitter. Maar de achterste bank plat voor de koffers. Met wat puzzelen gingen er 4 koffers, 2 trollies en de boodschappen makkelijk in. Auto zelf prima, lekker Amerikaanse van alle gemakken voorzien. Zuinig in verbruik, maar wel vlot kunnen optrekken. Wat fijn was om snel te kunnen inhalen. Voorzien Apple car play, met de Verizon trial perfecte combi.
Kwamen laat aan TPA (20:00 uur), niet heel veel keuze. Veel Toyota's maar ik wilde wel een Amerikaan. Greeter bood nog aan of we iets zochten. Maar moe van de reis dus met zijn allen in deze gestapt. Volgende keer toch de greeter om hulp vragen, stonden namelijk een hoop Fords Expeditions. Maar wel bij Alamo en Enterprise. We waren voor het eerst in de nieuwe rental terminal op TPA. Goede connectie met de trein en vlot ophalen en terug brengen.

Met wat puzzelen dus 4 koffers, 2 trollies en de boodschappen.
Met wat puzzelen dus 4 koffers, 2 trollies en de boodschappen.
thumbnail_IMG_4475.jpg (92.97 KiB) 5025 keer bekeken
thumbnail_IMG_4582.jpg
thumbnail_IMG_4582.jpg (117.45 KiB) 5025 keer bekeken
thumbnail_IMG_4963.jpg
thumbnail_IMG_4963.jpg (101.68 KiB) 5025 keer bekeken
Gijsje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 mar 2015, 21:45

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Gijsje »

Type gehuurd: Midsize (C)
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz.com "Christmas Island"
Opgehaald in: LAX
Afgeleverd in: LAX
Meegekregen: Ford Explorer XLT 7p.
Mijl stand: begin: 23.107, eind: 26.470, gereden: 3.363 mijl
Wanneer: 25 september - 18 oktober
Aantal dagen huur: 24
Totaalprijs huur: $ 625,-
Prijs per dag: $ 26,04
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): geen upgrade genomen; door PC status keuze uit diverse aisles
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9 voor Hertz, 8 voor de Explorer.
Superfijne en vriendelijke mensen. Met gemak een auto uitkiezen en wegrijden zonder veel gedoe. Inleveren net zo eenvoudig. Helaas was de Explorer niet heel luxe uitgevoerd, maar wel ruim voldoende. (Geen 4wd, geen ACC, geen standaard Navi, wel carplay) Ook was de auto van buiten niet super schoon en netjes meer. Met name de ruiten waren van binnen en buiten echt vies, deze hebben we zelf nog even extra gereinigd voor beter zicht. Verder een super deal natuurlijk voor een rondreis voor 2 personen.
Tonieroen
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jan 2023, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Tonieroen »

Type gehuurd: Full size SUV T6
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz
Opgehaald in: LA Culvar City
Afgeleverd in: vliegveld Las Vegas
Meegekregen: Ford Expedition limited max
Mijl stand: begin: 29.636, eind: 32.467, gereden: 2.831 mijl
Wanneer: 31/8 t/m 23/9
Aantal dagen huur: 22
Totaalprijs huur: 1.216 $
Prijs per dag: 55 $
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): was al het grootste wat je kon hebben
Keuzemogelijkheid of toegewezen: n/a
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10+, geweldige auto. Kon elk terrein moeiteloos aan. Optie 4x4 en ventilerende stoelen was soms echt een genot. Volledig glazen dak, maar dat vooral dicht gehad ivm hitte. Het maakte de reis echt volledig af! Jammer dat zo iets in Nederland niet te rijden is. :wink:

Foto + event. foto van kofferbakinhoud:
IMG-20231025-WA0002.jpg
2022 New York city
2023 Rondreis Zuid west Amerika
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door dejong89 »

Type gehuurd: Electric SUV E1 / Midsize sedan
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz.co.iuk
Opgehaald in: Boston Logan
Afgeleverd in: Boston Logan
Meegekregen: GMC Acadia SLT AWD
Mijl stand: begin: 2100 mijl gereden
Wanneer: 10 oktober tot 28 oktober
Aantal dagen huur: 18
Totaalprijs huur: 693 USD maar na klagen 643 USD
Prijs per dag: 35,72
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): President member dus upgrade
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuze. Heel veel keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Auto een 9, hele fijne bak. Van alle gemakken voorzien. Hertz Boston een 4. Zie mijn relaas in het Hertz Topic. Uiteindelijk geklaagd en 50 USD cadeau gehad.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door bigoak »

Type gehuurd: Midsize SUV
Verhuurder: AVIS
Gereserveerd bij: British Airways
Opgehaald in: Los Angeles (LAX)
Afgeleverd in: Los Angeles (LAX)
Meegekregen: Toyota RAV4
Mijl stand: begin: ???, eind: ???, gereden: 2.652 mijl
Wanneer: 4 t/m 18 november 2023
Aantal dagen huur: 15
Totaalprijs huur: zat in totaalprijs BA (vlucht + auto) € 1.616,00. Op factuur van AVIS staat $1.222,02
Prijs per dag: ongeveer € 81,50
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): was niet nodig
Keuzemogelijkheid of toegewezen: in overleg meegenomen, had keuze tussen deze en enkele andere RAV4 of kleinere SUV's
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best)7 en persoonlijke ervaring: prima auto op de zijspiegels na. Bij mijn auto heb ik een stuk van de spiegel dat in een andere hoek staat, waardoor er bijna geen dode hoek is. Bij deze RAV4 is dat niet, waardoor je continue bij het passeren van anderen goed zijwaarts naar achteren moet kijken of daar geen auto zit.

Foto + event. foto van kofferbakinhoud:
rav4-03.jpg
rav4-02.jpg
rav4-01.jpg
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
Gebruikersavatar
Fiesta68
Amerikakenner
Berichten: 506
Lid geworden op: 23 aug 2010, 12:31
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Gent

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Fiesta68 »

Type gehuurd: Type C gehuurd
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz.nl
Opgehaald in: Miami
Afgeleverd in: Miami
Meegekregen: Hyundai Tucson
Mijl stand: begin: 53 mijl, eind: 1.496, gereden: 1.443 mijl
Wanneer: 3 november 2023 tot 17 november 2023
Aantal dagen huur: 14
Totaalprijs huur: 441,12 USD (met kortingscode Air France - vlogen met Air France)
Prijs per dag: 31,51 USD
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): PC
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuzemogelijkheid bij President Circle, beperkte keuze, de auto's kwamen bij mondjesmaat binnen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: auto: 10, de auto was nieuw, de plastieken bescherming hing nog aan (bijna) alles, heel fijne auto. / Hertz greeters bij het ophalen: 8 / Hertz agent bij het uitrijden: 3, zeer onvriendelijk, niet hulpzaam en kort (op het randje van brutaal) / Hertz bij het terugbrengen: 9
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door dejong89 »

Type gehuurd: Categorie C, Midsize
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz.JP
Opgehaald in: Honolulu int Airport
Afgeleverd in: Honolulu int Airport
Meegekregen: Dodge Charger
Mijl stand: begin: 13.500, eind: 13.986, gereden: 486
Wanneer: 26 tot 31 januari
Aantal dagen huur: 5
Totaalprijs huur: 168, na extra toeslag brandstof 293
Prijs per dag: 33,60
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): keuze uit de president circle
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: auto een 8, Hertz een 7.
Auto was top. We waren blij met de gesloten kofferbak. Helaas is er na 3 dagen vakantie toch een handige inbreker geweest die onze auto vakkundig heeft opengebroken en alles mee heeft genomen. Ruit ingetikt, deur bestuurder geforceerd en de kofferbak geopend. Helaas zaten hier ook onze portemonnees en beide telefoons bij, dus onze vakantie was direct klaar. We nemen normaliter altijd alles mee. Maar ja, daar hebben we niets aan. Er volgt nog een aparte post in de blog over deze dag. Bij Hertz hebben we een schaderapport laten opmaken en er is aangifte gedaan bij de politie. We hebben ook zonder enige moeite een vervangende auto meegekregen, maar die bleek na een paar uur toch niet meer nodig te zijn ( Nissan Altima ). We konden al vrij snel naar huis vliegen. We hebben de auto niet volledig afgetankt afgeleverd, want we hadden geen geld meer om te tanken.
Hier hebben we een forse rekening voor gekregen. Wie weet is dit nog terug te krijgen via de verzekering.

Foto:

Afbeelding
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
jensvos129
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jan 2013, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Hoogeveen

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door jensvos129 »

Type gehuurd: SPAR (Standard Pick Up)
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Sunny Cars
Opgehaald in: Newark Airport
Afgeleverd in: Newark Airport
Meegekregen: Chevrolet Silverado 4x4 2022-2023
Mijl stand: begin: 21.401, eind: 23.549, gereden: 2.148 mijl / 3.457 km
Wanneer: 19 okt. tot 1 november 2023
Aantal dagen huur: 14
Totaalprijs huur: 739 euro
Prijs per dag: 52 euro
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): mocht kiezen uit meerdere pick-ups. Een Colorado of RAM 1500 kon ook, maar de Colorado vond ik te klein en de 1500 te groot (en niet nieuw). Dus maar een Silverado met New Hampshire plates. :)
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuzemogelijkheid
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9, fantastische wagen. Helaas maar een viercilinder.

Foto + event. foto van kofferbakinhoud:
thumbnail_IMG_5133.jpg
thumbnail_IMG_3992.jpg
thumbnail_IMG_3989.jpg
thumbnail_IMG_3988.jpg
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door dejong89 »

Type gehuurd: Midsize
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz.AT
Opgehaald in: Kahalui, Maui
Afgeleverd in: Kahalui,Maui
Meegekregen: Kia K5
Mijl stand: begin: 11500, eind: 11850, gereden: 350 mijl
Wanneer: 5 maart
Aantal dagen huur: 7
Totaalprijs huur: 260 usd, maar na aftrek van de Hertz punten maarliefst 0 euro!
Prijs per dag: nada
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee, was wel mogelijk.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze uit Gold/five star of President circle.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Hertz een 9, auto 8,5, Na ons avontuur op Oahu (inbraak) hadden we overal wel genoegen mee genomen, behalve een Dodge Charger. Er was keuze uit maarliefst 25 wagens waarvan 18... een Dodge Charger. Wit, rood of zwart. Daarnaast een paar Altimas, een Mini Cooper en dit type Kia. Een Mini weiger ik gewoon te rijden in Amerika dus het werd de Kia. Had er nog nooit van gehoord, maar voor op het eiland Maui een meer dan prima keuze. Ruime kofferbak, genoeg snufjes en reed verder prima. Lekker zuinig ook en Android auto was top!

Foto + event. foto van kofferbakinhoud:

Afbeelding
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door dejong89 »

Type gehuurd: Midsize
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz.AT
Opgehaald in: Los Angeles
Afgeleverd in: Las Vegas
Meegekregen: Ford Explorer XLT
Mijl stand: begin: 25.000, eind: 26.300, gereden: 1.300 mijl
Wanneer: 19 tot 26 maart
Aantal dagen huur: 8
Totaalprijs huur: 366 USD maar daar ga ik nog even over babbelen..
Prijs per dag: 45,75
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Keuze uit de PC aisle.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: In Los Angeles kwam ik de manager tegen. Die was net iemand aan het inwerken en heel erg vriendelijk. Extreem zelfs. Ik kreeg zelfs uitleg over hoe de automaat zou werken. Auto een 8. Het blijft een fijne bak om te rijden. Wat mij dit keer heel erg tegenviel en meer dan voorgaande keren, was het verbruik. Met moeite 1 op 10. In de bergen liep de benzine nog net niet uit de uitlaat. Bij het inleveren zijn ze '' spontaan '' vergeten mijn PC code te verrekenen. Dit had 50 dollar gescheeld. Deze stond wel op mijn rental record, bij aanvang van de huur. Aangezien er in Las Vegas een enorme rij stond bij de Gold balie ga ik dit per mail proberen te regelen.

Foto + event. foto van kofferbakinhoud:
Afbeelding
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer