Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jpbriaire
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 sep 2016, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door jpbriaire »

Type gehuurd: Midsize (Emerald Executive)
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: National
Opgehaald in: Miami
Afgeleverd in: Miami
Meegekregen: Ford Edge (Standard SUV)
Wanneer: 20-04-2018 - 05-05-2018
Aantal dagen huur: 15
Totaalprijs huur: $ 520.16
Prijs per dag: $ 34.68
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): gratis vanwege Executive membership
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8; prima auto om met een gezin van 4 incl. bagage in rond te rijden. Helaas geen Fullsize of Premium SUV beschikbaar in de Executive Aisle, en de Camaro was helaas te klein voor ons. :wink:
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door CAM1984 »

Type gehuurd: Standard
Verhuurder: Avis
Gereserveerd bij: Avis.es
Opgehaald in: San Francisco Airport
Afgeleverd in: San Francisco Post Street
Meegekregen: Toyota Avalon
Wanneer: 27-03-2018 - 15-04-2018
Aantal dagen huur: 19
Totaalprijs huur: $478,08
Prijs per dag: $25,16
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Geen upgrade
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen (preferred member)
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8; prima auto voor een roadtrip met 2 personen en kampeeruitrusting. Ook tevreden over Avis preferred; bij aankomst even langs de balie (geen rij!) omdat ik een nieuw lid was, daarna konden we meteen door naar de auto. Klein minpuntje; om de een of andere reden moeten we tol betalen voor een tweetal wegen waarop we niet gereden hebben, Avis brengt hiervoor ook de maximale transponderkosten in rekening (die dus we niet gebruikt hebben). Gaat niet om een bijzonder hoog bedrag, maar het is wel vervelend.
Laatst gewijzigd door CAM1984 op 13 mei 2018, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door CAM1984 »

Type gehuurd: Economy
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: alamo.de (via http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations)
Opgehaald in: San Francisco Bush Street
Afgeleverd in: San Francisco Airport
Meegekregen: Hyundai Elantra
Wanneer: 17-04-2018 - 24-04-2018
Aantal dagen huur: 8
Totaalprijs huur: $188,98 (incl gratis tank benzine)
Prijs per dag: $23,62
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Upgrade gekregen omdat er geen economy's beschikbaar waren
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 7; prima auto, geen poespas, wat langzaam met optrekken/gas geven, maar reed verder prima. Enig minpuntje was dat de ruitenwisser vloeistof niet bijgevuld was. Toen ik dat noemde bij het inleveren van de auto werd er in eerste instantie niets mee gedaan. Wel werden de 20 minuten dat ik later was in rekening gebracht à $14. Toen ik vervolgens noemde dat ik het niet eens was met die extra kosten terwijl ik net had genoemd dat er geen ruitenwisser vloeistof in zat kreeg ik zonder morren $25 korting. Ik was ook tevreden geweest met -$14 dus vond dit heel netjes van Alamo.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door tomaat85 »

Type gehuurd: Mini Van
Verhuurder: Alamo en Avis
Gereserveerd bij: Alamo.nl en Avis.nl
Opgehaald in: Buffalo Airport (Alamo) en Hoboken (Avis)
Afgeleverd in: Newark (Alamo) en JFK (Avis)
Meegekregen: beide keren een Dodge Grand Caravan
Wanneer: mei 2018
Aantal dagen huur: Alamo 3 dagen en Avis 1 dag
Totaalprijs huur: Alamo euro 450 (inclusief 150 Drop-Off) en Avis 120 euro
Prijs per dag: euro 150
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): geen upgrade aangeboden gekregen
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen, maar exact cfm verwachting dus keuze niet relevant (splinternieuwe auto's)
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door boonens »

Type gehuurd: Standard SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Alamo Brits
Opgehaald in: LAX
Afgeleverd in: LAX
Meegekregen: Nissan Murano
Wanneer: 27 april t/m 11 mei
Aantal dagen huur:15
Totaalprijs huur:$527,22 / €451,-
Prijs per dag:$35,15 / €30,07
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nvt, online ingechekt.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuze.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8

Wij hadden online ingecheckt bij Alamo en zijn direct naar de garage gelopen. Op afstand was ik aangenaam verrast door het aantal beschikbare auto's (stuk of 10), maar dat bleken bijna allemaal Explorers & Equinox'en te zijn. Niet echt iets mis mee, maar die hadden we de laatste paar trips ook al. Er was echter een voortdurende aanvoer van nieuwe auto's, dus wij hebben even een minuut of 5 gewacht en bij iedere nieuwe auto die voorbij kwam naar binnen gekeken om een idee te krijgen van comfort en aanwezigheid van een navigatie. Uiteindelijk gekozen voor een nagenoeg nieuwe (3.000m op de teller) Nissan Murano.

De auto was brandschoon, groot genoeg voor ons (2 personen met 2 grote koffers en 1 kleine in de achterbak, koelbox achter de passagiersstoel), had de gewenste opties (navi, camera, sirius) reed prima en relatief zuinig. Enige minpuntjes waren een kraakje in de passagiersdeur bij openen/sluiten en de wat onnatuurlijke lay-out/werking van de bediening van de cruisecontrol. Verder heb ik wel het idee dat de Murano binnen de SFAR-klasse een van de compactere modellen is, dus misschien wat minder geschikt voor grotere gezelschappen.

Bij inleveren van de auto geen problemen gehad. Keurig binnen een minuut de bon van de medewerker in handen en (zo lekker bij National/Alamo op LAX) de shuttle naar de terminal stond al klaar op 10 stappen afstand.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door HennyCox »

Type gehuurd: Jeep Compass
Verhuurder: Dollar
Gereserveerd bij: www.discountusacarrental.com/
Opgehaald in: Lax
Afgeleverd in: Lax
Meegekregen: Jeep Grand Cherokee
Wanneer: 15 mei 2018
Aantal dagen huur: 21
Totaalprijs huur: $ 599
Prijs per dag: $ 28.50
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): gratis upgrade gekregen na vragen
Keuzemogelijkheid of toegewezen: zelf mogen kiezen uit standaard SUV's
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: tot nu toe een 10, rijdt heerlijk, 4x4, achteruitrijcamera, Sirius werkt nog, navigatie, open electrisch dak, lederen bekleding, alles erop en eraan.
Foto's van de auto zijn te zien op ons reisblog: https://henny-belinda-usa-2018.reismee.nl/
Yesse
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 sep 2016, 09:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Yesse »

Type gehuurd: Standard SUV
Verhuurder: Standard SUV
Gereserveerd bij: Alamo Brits UK
Opgehaald in: SeaTac Airport
Afgeleverd in: SeaTac Airport
Meegekregen: Nissan Pathfinder met navigatie en allerlei andere fijne snufjes :D :thumbup:
Wanneer: 26/4 t/m 17/5
Aantal dagen huur: 21
Totaalprijs huur: 594.28 GBP (toen € 681,85)
Prijs per dag: € 32,46
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuzemogelijkheid
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10

Geweldige auto met alles erop en eraan w.o. navigatie, in te stellen stoelstanden (super handig met wisselen van bestuurder), stoelverwarming, allround camera, 4x4 etc. Oh en werkende sirius :P Echt ideaal!!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door bedeve »

Type gehuurd: Standard Car
Verhuurder: Hertz LAX
Gereserveerd bij: Hertz.fr
Opgehaald in: LAX
Afgeleverd in: LAX
Meegekregen: Ford Edge dat is een Standard size cross-over
Wanneer: 10-05-2018
Aantal dagen huur: 8
Totaalprijs huur: $ 177.48
Prijs per dag: $ 22.50
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): als Hertz Gold member huur je minimaal een midsize car en kies je in de garage een auto die jou past en die ook past bij je Gold Member status
Keuzemogelijkheid of toegewezen: mijn keuzemogelijkheden waren ruim, omdat ik bij Hertz de President's Circle status heb
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring:
Dit was mijn eerste Hertz LAX huur. Tot nu toe huurde ik hier alleen bij Alamo en National.
Het aanbod aan auto's waar je een keuze uit kunt maken, krijgt van mij een 6.
Heel veel sedans naast wat basic uitgevoerde Nissan Roque's en Chevy Equinox, geen echte SUV's gezien.
Als je een liefhebber bent van de Chrysler 300 S kun je hier je lol op.
De afhandeling aan de booth, de snelheid, vriendelijkheid en servicegerichtheid krijgt van mij een 8.
De Ford Edge vind ik een saaie, lompe, fantasieloze auto. Veel ruimte op wielen. Geef hem een 6.5.
rsz_edge.jpg
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Sentinel
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 mar 2006, 11:20
Locatie: Amersfoort

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Sentinel »

Type gehuurd: Full size SUV (FFAR)
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Alamo.co.uk/brits
Opgehaald in: LAX
Afgeleverd in: LAX
Meegekregen: Surburban, later omgeruild voor een Nissan Armada
Wanneer: 28 april - 26 mei
Aantal dagen huur: 28
Totaalprijs huur: $1500
Prijs per dag:
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Gratis upgrade gekregen
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8. Er waren geen Full-size SUV aanwezig op LAX en er stond een redelijke rij. We kregen toen een Surburban toegewezen.
Door diverse redenen hebben we deze in Palm Springs omgeruild (na telefonisch contact met Alamo) Dit was geen probleem en daar aangekomen hadden ze alleen een Nissan Armada maar wel met 4x4. Met deze auto 6500Km gereden en dat beviel uitstekend. Lekkere auto om in te zitten, schakelde prima en de 4x4 deed uitstekend zijn werk.
Wel was het een karig uitgeruste auto (basis versie) Bij de huur van een full-size verwacht ik toch iets meer luxe.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Ruud2004 »

Type gehuurd: Fullsize car
Verhuurder: Discount
Gereserveerd bij: http://www.economycarrentals.com/
Opgehaald in: Montreal Int. Airport (met shuttle)
Afgeleverd in: Montreal Int. Airport (met shuttle)
Meegekregen: Jeep Patriot 4x4 High Altitude 2017
Wanneer: 10 juni 2018
Aantal dagen huur: 19
Totaalprijs huur: 520 Euro (incl. Crossbordercard)
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee, wel gekregen. (gereserveerde klasse niet beschikbaar) Laatste Fullsize car werd voor ons neus (dmv een upgrade) verkocht.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring:
We rijden er nog mee rond, maar gaat een 8 worden. Fijne reisauto (37000km), rijdt prima, schakelt soepel en met 2.4l voldoende vermogen. Luxe uitvoering met voldoende bergruimte (voor 2 pers), geen rolhoes maar privacy windows. De constante 4x4 maakt wel wat meer lawaai, maar hoort er bij. Banden zelf op juiste spanning gebracht, waren veel te hard opgepompt. Bij verhuurder Discount geen gedoe gehad met evt. extra verzekeringen/upgrades etc. Met medewerkster auto geïnspecteerd op beschadigingen, welke werden vastgelegd via een iPad en met mij via de mail werd gedeeld. Broker EconomyRentalCar was voor ons de voordeligste, wat op de voucher stond klopte en was goed geregeld.

Afbeelding

Afbeelding
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Vanity
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2017, 17:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Vanity »

Type gehuurd: Midsize SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Auto Europe (aanbieding)
Opgehaald in: Las Vegas
Afgeleverd in: San Francisco
Meegekregen: Jeep Compass
Wanneer: 28/05/2018
Aantal dagen huur: 20
Totaalprijs huur: € 1.028,= (incl jonge bestuurderstoeslag, one-way en extra bestuurder)
Prijs per dag: € 51,40
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee, wel aangeboden tegen bijbetaling
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8, fijne auto, nog geen 1.000 km op de teller
TeeTeeTee
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 apr 2018, 12:03
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door TeeTeeTee »

Type gehuurd: Standard SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: www.alamo-affiliate.de/american_vacations
Opgehaald in: Orlando Sanford Airport, Florida
Afgeleverd in: Orlando Sanford Airport, Florida
Meegekregen: Chevrolet Tahoe (Full Size SUV)
Wanneer: 7-18 mei 2018
Aantal dagen huur: 12
Totaalprijs huur: €505 + €170 ($200) upgrade = €675
Prijs per dag: €56,25 per dag
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Ondanks mijn goede voornemens heb ik me toch laten verleiden tot een upgrade naar Full Size SUV, maar geen moment spijt van gehad.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8 - Heel vriendelijk contact met alle gesproken Alamo medewerkers. Chevrolet Tahoe gaf me echt het "king of the road" gevoel: heerlijke V8, groot, voorzien van alle luxe: Satelite radio, navi, leder, elektrisch verstelbare stoelen, hulpjes zoals collision detection, backup camera, 110V stekker (waardoor ik m'n Samsung snellader kon gebruiken)
Foto + event. foto van kofferbakinhoud (neem aub het toegestane fotoformaat in acht): Zie fotootje, helaas geen foto gemaakt van het luxe interieur en de enorm grote laadruimte
Bijlagen
Tahoe.jpg
Staten waar ik ben geweest: FL, GA, CA, NV, AZ, NM, TX, OK, KS, MO, IL, NY, VT
Elianne
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 nov 2007, 09:28
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: bij Rotterdam

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Elianne »

Type gehuurd: Compact
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Auto Europe
Opgehaald in: LAX
Afgeleverd in: LAX
Meegekregen: Nissan Murano
Wanneer: 17 mei t/m 14 juni 2018
Aantal dagen huur: 28
Totaalprijs huur: € 619
Prijs per dag: € 22,11
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): wel aangeboden, niet gedaan. In de garage stond tot onze grote verbazing in de rij onder het bordje Compact deze Nissan Murano. 10.000 mijl op de teller. Voorzien van alle snufjes, incl. Sirius XM en navigatie. Konden het eerst niet geloven en waren bang dat we bij het naar buiten rijden nog gestopt zouden worden ... Maar nee, de volle 4 weken fijn mee gereden. Zeer prettige auto, veel kofferbakruimte: daar konden onze 2 grote koffers makkelijk in. Achter de bestuurdersstoel een tray met 32 flesjes water, achter de passagiersstoel een carry-on koffertje en op de achterbank de rest van de "verzameling". 5.654 mijl mee gereden. :thumbup:
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Marco en Cindy »

Type gehuurd: Standard SUV (SFAR)
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz
Opgehaald in: Anchorage
Afgeleverd in: Anchorage
Meegekregen: Ford Explorer XLT
Wanneer: 31 mei 2018 t/m 19 juni 2018
Aantal dagen huur: 19
Totaalprijs huur: € 652
Prijs per dag: € 34,32
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): we hadden een SFAR gereserveerd en hebben een FRAR (7-zitter)meegekregen. Waarschijnlijk vanwege onze gold status bij Hertz. We hebben niets bijbetaald.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: ondanks dat het een stadslocatie was waar je meestal een auto krijgt toegewezen, mochten we toch kiezen tussen de Ford Explorer en een Jeep Grand Cherokee.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8,5; een prima auto en ontzettend ruim voor ons met z'n tweeën. Normaal huren we altijd op de luchthaven. Nu echter downtown gehuurd, omdat bij alle aanbieders de prijs op de luchthaven ontzettend hoog was (en bleef). Met de achterste rij stoelen plat moesten we zelfs iets voor de koffers leggen om te voorkomen dat deze de hele tijd door de achterbak schoven. Een prima gemiddeld verbruik van 23,6 mile per gallon. Auto had al ruim 18.000 mijl op de teller staan, maar zag er nog prima uit. Aan de balie werd heel even gevraagd naar (aanvullende) verzekeringen, maar na een vriendelijk: nee, wij zijn zelf ook goed verzekerd, was het goed en werd er niet meer doorgevraagd.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Gast

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Gast »

Type gehuurd: Midsize (Emerald Executive)
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: National
Opgehaald in: Miami
Afgeleverd in: Miami
Meegekregen: Ford Explorer Sport (Standard SUV)
Wanneer: 31-05-2018 - 22-06-2018
Aantal dagen huur: 22
Totaalprijs huur: $597,32
Prijs per dag: $ 27,15
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): upgrade via Executive membership
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze (er stonden ook twee mustang cabrio’s en een Dodge Charger in de rij, maar helaas niet geschikt voor ons, naast een behoorlijk aantal Nissan Rogues, een enkele Pathfinder en een Grand Cherokee)
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9,5. Wat een beest van een auto. Met afstand mijn favoriete keus als het gaat om een SUV in de US. Voorzien van alle opties (o.a. lederen bekleding, groot dubbel glazen dak, derde zitrij, navigatie, achteruitrijcamera, automatische achterklep, 365pk V6 en schakelprogramma's voor 4WD, etc.)

Wat echt superfijn was aan de auto was, dat hij op afstand gestart kon worden, handig bij parkeren in de volle zon om de airco alvast aan te zetten. Het navigatiesysteem was niet echt denderend (veel POI’s niet te vinden), maar doordat er ook Apple CarPlay/Android auto op zat, hadden we genoeg alternatieven om onze route te vinden.
Ruim 5.000 mijl gereden en geen moment verveeld. Verbruik was met gemiddeld 21mpg goed te doen (ondanks veel korte ritjes tussendoor). Absolute aanrader!
EA043139-F30A-4A8B-A92B-8C55FD6A74C8.jpeg
D9107E2C-2026-4021-AA36-329FCF879733.jpeg
Kimdum
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 jan 2017, 10:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Kimdum »

Type gehuurd: Compact (type Ford Focus)
Verhuurder: Avis
Gereserveerd bij: rentalcars.com
Opgehaald in: San Francisco
Afgeleverd in: San Francisco
Meegekregen: Grijze Prius Hybride Toyota
Wanneer: 23/05/2018 t.e.m.18/06/2018
Totaalprijs huur: met de upgrade kwam dat op 850 euro
Upgrade genomen/gekregen: upgrade gekregen, voorgesteld door Avis, voor 3 euro per dag etra.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8: auto reed heel goed en heel zuinig. Had nog geen 7000 mijl op de teller toen wij er mee vertrokken zijn. Het enige minpunt was dat hij in park ging op het moment dat de deur niet goed dicht was, maar nergens aangaf dat de deur niet goed dicht was. Het was dus eventjes zoeken waarom hij niet meer wou vertrekken. Geen sleutel nodig om te vertrekken. Supergemakkelijk om te rijden met een automatische auto. Park assistance, goeie airco. Konden spotify op de radio luisteren via bluetooth. Ging allemaal heel gemakkelijk. Verder geen problemen mee gehad. De koffer was ruim genoeg voor 2 grote koffers in te passen.
Henry1987
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 feb 2015, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Almelo

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Henry1987 »

Type gehuurd: Midsize SUV (Categorie F)
Verhuurder: AVIS (Preferred)
Gereserveerd bij: AVIS
Opgehaald in: Seattle SeaTac Airport
Afgeleverd in: Seattle SeaTac Airport
Meegekregen: Mitsubishi Outlander SE 2.4 4-cyl (7-persoons) (Categorie W)
Wanneer: 8 juni t/m 24 juni
Aantal dagen huur: 16
Totaalprijs huur: $464,48
Prijs per dag: $29,03
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): officieel een upgrade gekregen van categorie F naar categorie W, waren we ons pas van bewust nadat we de factuur kregen.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8. Afhandeling van AVIS ging heel soepel. Moesten ondanks Preferred account nog wel even langs de balie voor huurovereenkomst en plaats-nummer van de auto. Maar geen opdringerige vragen over upgrades en/of verzekeringen. Auto was keurig netjes, met slechts 4.261 mi op de klok. Verbruik rond de 28 mpg valt niet tegen. Auto rijdt vrij soepel door de CVT automaat. Geen strepentrekker qua prestaties, maar komt vlot genoeg mee. Bagageruimte ruim voldoende voor onze 2 koffers. Er zou zelfs plek zijn voor 4 koffers op elkaar gestapeld. Retourneren op het vliegveld ook heel soepel en snel afgehandeld.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door dejong89 »

Type gehuurd: Fullsize ( executive member )
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: Nationalcar.com
Opgehaald in: Seattle
Afgeleverd in: Seattle ( we moeten hem nog inleveren )
Meegekregen: Infiniti QX60 3.5 met V6 motor en AWD
Wanneer: 10 Juni
Aantal dagen huur: 26
Totaalprijs huur: 720 euro
Prijs per dag: 27,69
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8. We kwamen rond 12:30 aan bij National. We konden in alle rust een auto uitzoeken. Er was aardig wat keuze. Er stonden meerdere Chevrolet Equinox met weinig KM. Ik geloof dat er ook nog een paar Santa Fe's stonden en een hoop Mid size SUV . Met name Jeep Cherrokee en Compas. We hadden gekozen voor de Chevrolet Equinox, maar toen kwam de Infiniti aangereden. Vers uit de wasstraat. Deze was een stuk ruimer en als ik het goed heb valt deze zelfs onder premium SUV. De 3e rij kon plat, dus we hadden flink wat ruimte voor de bagage. De auto kwam uit mei 2018, had amper 1.100 mijl gelopen en op sommige onderdelen zat zelfs nog de beschermfolie van de fabriek. Ik ben zelf niet bekend met het merk, maar als ik het goed begrijp is dit de luxe lijn van Nissan. De auto had lederen bekleding, achteruitrijcamera, stoelverwarming, bluetooth audio en een werkende SiriusXM. De auto zelf rijdt prima. Hij staat aardig hoog op de weg en dat was gezien de soms onverharde wegen een groot voordeel. Het gemiddeld verbruik was 27,2 mijl per gallon ( ongeveer 1 op 11,5 ). De tankinhoud viel mij wel wat tegen met slechts 74 liter.

Foto:

Afbeelding
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Niels.
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 okt 2011, 12:49

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Niels. »

Type gehuurd: Standard SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Auto Europe
Opgehaald in: Las Vegas
Afgeleverd in: San Francisco
Meegekregen: Nissan Murano SV
Wanneer: Juni 2018
Aantal dagen huur: 11
Totaalprijs huur: 350 euro
Prijs per dag: 31,80 euro per dag
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee, skip the counter.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuzemogelijkheid. Aantal SUV's op LAS was redelijk beperkt. Hoopte op een Ford Explorer of Jeep Grand Cherokee, maar helaas niet aanwezig. Aantal oudere Santa Fe's en verder niet veel bijzonders. Uiteindelijk deze Nissan gekozen met 3000 miles op de teller :)
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9 - top auto! Heerlijk ruim voor met zijn 2en. Krachtige auto met een V6 en 260pk. Apple Car Play en navigatie aanwezig. De auto was redelijk zuinig naar mijn idee met een gemiddelde van 31 miles per gallon.

Foto:
Afbeelding
Vaeb
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2018, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Vaeb »

Type gehuurd: Standard SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Alamo UK
Opgehaald in: LAX
Afgeleverd in: LAX
Meegekregen: Nissan Rogue
Wanneer: Juni 2018
Aantal dagen huur: 19
Totaalprijs huur: €591
Prijs per dag: €31,10
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): N.v.t.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Geen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8. De Rogue is geen Amerikaanse bijzonderheid, niet voor niets een van de meest verkochte (en tevens meest geziene SUV) aan de westkust. Met 71 miles op de teller was deze gloednieuw en had daardoor een streepje voor op de oude(re) Chevrolet en Ford naast zich. Alles werkte prima, netjes met sensoren en camera en ruimte voldoende voor twee mensen. Voor vier personen lijkt de kofferruimte me aan de kleine kant.

Conclusie: 4500 veilige kilometers probleemloos kunnen rijden, dus content.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer