Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Online inchecken Zaventem

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
BuBbA_007
Amerika-ontdekker

Online inchecken Zaventem

Bericht door BuBbA_007 »

Hoi,

We vertrekken vrijdag naar Las Vegas en vliegen met maatschappij Delta Airlines. Nu heb ik ondertussen al gezien dat het mogelijk is om online in te checken. Natuurlijk handig om plaatsen te kiezen enzo.

Maar ik vroeg me nu af hoe dat juist in zijn werk gaat op de luchthaven zelf. Als ik aankom op de luchthaven met geprinte boardingpass enzo, moet ik dan nog steeds langs de gewone check in lopen om de bagage te droppen?

Ik heb begrepen dat men op de meeste luchthavens aparte balies heeft waar men de bagage kan afzetten, zodat je niet in die rij moet wachten. Maar die zouden er niet zijn in Brussels Airport?

Alvast bedankt,

Ben
Stefan-Greta
Amerika-ontdekker

Re: Online inchecken Zaventem

Bericht door Stefan-Greta »

Hallo,

Plaatsen kiezen kan je ook voor je inchecked. Via je reservatienummer kan je je plaatsen reeds lang op voorhand vastleggen. Op Zaventem is het zo dat wanneer je op voorhand of electronisch inchecked je nog je bagage kan afgeven aan de check-ins naast de electronische check-in machines. Ik weet echter niet of dit veel uitmaakt voor een vlucht naar de VS daar je dan toch zowiezo extra security checks te doorworstelen hebt.

Stefan
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bij United maakte het niets uit op onze vorige twee vluchten, de rij was eindeloos door de security check die met al voor de incheckbalie doet, hoe het bij Delta gaat kunnen we over vier weken zeggen.
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

Kreeg ik net een mail van Delta met "it's time to check in" en ik dacht joepie dat gaat dan toch lukken om voor zaventem in te checken bij Delta. Dus ik klik en vul alles netjes in want dat is toch zo simpel en gemakkelijk :? ; kom ik aan het laatste deel en krijg ik te lezen dat het toch niet gaat en dat we morgen dan netjes naar de incheck op zaventem moeten ... :o Ja zeg, :mrgreen: laten ze me eerst al die moeite doen :lol: Maar ach dat maakt ergens niet uit hoor, ze 'weten' dat we mee vliegen dat is al een hele gerustelling :wink: en morgen zullen we goed op tijd zijn!!!
Maar er kwam ook een melding op dat de vlucht overboekt is of zoiets (weet het niet meer juist) en of er mensen zijn die hun vlucht willen veranderen enzo. Maar dan blijven wij toch wel verzekerd van onze plaats hé want nu zal en moet ik vertrekken :evil: Stel je voor dat we daar komen en men zegt dat we niet mee mogen :problem:
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Wij hadden hetzelfde
Toen ik op Zaventem aan de Delta-mevrouw vroeg waarom we niet konden inchecken zei ze dat dat was vanwege de security en de vragen die je nog gesteld worden op de luchthaven ("heb je zelf je tas ingepakt" etc.)
Raar argument want die vragen stellen ze op Schiphol ook altijd en daar kan ik toch echt gewoon online inchecken.

Maar ach, ze hadden ook geen aparte baggage-drop off dus we moesten sowieso al in de rij. Soms snap ik ook het nut van online inchecken niet helemaal.....
gulliver
Amerikafan

Bericht door gulliver »

Toen ik van Düsseldorf via Frankfurt naar NY ben gevlogen hebben ze allemaal die vragen niet gesteld. De enige vragen waren die, die we bij Esta ook al hadden gedaan, en dan natuurlijk nog de vraag of we ook het Esta-formulier hadden ingevuld. Veiligheidscontrole in Düsseldorf heel normaal als binnenlandse vlucht en in Frankfurt gewoon overstappen zonder verdere vragen of controles.
Maar ja, voor die reis was online inchecken dan ook helemaal geen probleem.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ja, wij hadden ook hetzelfde bij Delta. Ook dezelfde reden, dat je nog langs die 'vragen' moest. Wel terecht, want als je alleen met je trolley komt, zou je niet die vragen hoeven beantwoorden en gelijk door de douane kunnen gaan (dat is op Schiphol niet, want daar krijg je de vragen pas bij de gate). Overigens, alle informatie over 1e nacht hotel, etc. die was blijkbaar wel doorgekomen, die hoefde ik niet opnieuw te geven. Dus toch niet 'voor niets' thuis online vanalles ingevuld. Alhoewel het raar blijft, dat je 'online' kunt inchecken, maar eigenlijk niet .... :roll:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Het online inchecken via de Delta site voor vluchten vanaf Zaventem is al een week of zes niet mogelijk door een bug in het programma volgens een van de medewerkers die ik 15 april aan de telefoon had, schijnbaar een moelijke bug :cry: als het nu nog steeds niet kan.
Afgelopen zaterdag konden we in Las Vegas wel online inchecken.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Terug vanuit New York konden wij wel gewoon inchecken en de boarding passen printen, maar op de heenweg dus inderdaad niet.
Raar dat dat dan blijkbaar al zo lang onmogelijk is
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer