grote verschillen alamo.nl en alamo.com

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
bredaw
Amerika-ontdekker

grote verschillen alamo.nl en alamo.com

Bericht door bredaw »

Hallo,
Wie kan mij uitleggen, hoe het kan dat er zo,n grote verschillen zijn tussen autohuur bij alamo.nl en Alamo.com
Ik heb op beide sites een berekening laten maken voor een autohuur op LAX van 18-8-2010 tot 03-09-2010.
(16 dagen huur) voor een SFAR standard SUV (chevrolet trailblazer).

Het verschil is bijna 200 euro en zo te zien is bij beide een volledige verzekering "included".

Huren via ALAMO.com geeft de volgende berekening!

Base Rate - Standard SUV (USD)
(1) Time & Distance ($348.89/Rental) $348.89
(2) Extra - Time & Distance ($58.17/Day) $116.35
(1) Extra - Time & Distance ($349.02/Week) $349.02
Contract I.D. XXXXXXX
Inclusive Rate Items
Unlimited Distance-time & Distance Included
Collision Damage Waiver Full Included
Extended Protection Included
Concession Recoup Fee 10.60 % Included
Tourism Fee 3.5 % Included
Customer Facility Charge Included
Sales Tax (10.250%) $45.13
Guaranteed Base Rate Included
Unlimited Miles Included

Subtotal $859.39
Primary Driver Help Info Of age primary driver (25 or older)
Underage primary driver (age 21 - 24) ($25.00/day)$0.00
For Information on age requirements and exceptions, click here.
Subtotal $0.00
Additional Drivers Help Info Rentals that require Additional Drivers must be completed at the Alamo counter,
or via Online Check-In or Save Time.
Additional Items Help Info Booster Seat ($5.00/Day; $70.00/Max Amt) $0.00
Greenhouse Gas Emissions Offset ($1.25/Rental) $0.00
Infant Seat ($5.00/Day; $70.00/Max Amt) $0.00
Child/toddler Seat ($5.00/Day; $70.00/Max Amt) $0.00
Gps Navigation Device ($11.99/Day; $69.65/Week; $179.99/Max Amt) $0.00
Roadside Plus ($4.99/Day) $0.00
Return Fuel at any level ($2.86/gal)$62.90
No refund will be given for unused fuel.
The total upfront fuel charge reflected is an estimate based on
the current prices and average tank size for the car class reserved.
This charge may change at time of rental.
Subtotal $62.90
Taxes, Surcharges and Fees Help Info Concession Recoup Fee 10.60 % $0.10
Concession Recoup Fee 10.60 % $6.67
Veh License Recovery .06/day $0.96
Sales Tax (10.250%) $7.14
Subtotal $14.87

Estimated Total $937.15
Estimated Total in EUR
€662.24

Huren via ALAMO.NL geeft de volgende berekening!

Ophaallocatie Inglewood. CA-90301, 9020 Aviation Blvd., USA
18-08-2010 / 08:00
Terugbrenglocatie Inglewood. CA-90301, 9020 Aviation Blvd., USA
03-09-2010 / 08:00
Standaard SUV
4 1 3 2

Huurbedrag Standaard SUV € 812.00
Dossierkosten € 17.50
Totaal € 829.50

weet iemand ofdat je zonder problemen gewoon bij ALAMO.com kunt boeken?

groet

Willem
1250
Amerika-expert

Re: grote verschillen alamo.nl en alamo.com

Bericht door 1250 »

Hier zitten vaak niet de verzekeringen bij.
Kijk eens op USA-Reisen.de of autohuur.nl... vaak goedkoper en wel alle verzekeringen :wink:.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Als je een auto via een Amerikaanse site boekt zitten er meestal nog geen verzekeringen bij ( en die heb je echt nodig).
Er komen dus ter plaatse nog aardig wat kosten bij.
Kijk eens op www.usareisen.de, daar kost een Standaard SUV voor jullie periode € 717 en daar zitten alle verzekeringen bij in.

Marjon
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

vana schreef:Als je een auto via een Amerikaanse site boekt zitten er meestal nog geen verzekeringen bij ( en die heb je echt nodig).
Er komen dus ter plaatse nog aardig wat kosten bij.
Kijk eens op http://www.usareisen.de, daar kost een Standaard SUV voor jullie periode € 717 en daar zitten alle verzekeringen bij in.

Marjon
Reden waarom in amerika de verzekeringen er niet bij zitten is omdat de eigen autoverzekering de huurauto dekt.
In amerika verzeker je namelijk niet de auto, maar jezelf.
Ik kan dus ook in de auto van de buurman rijden en als ik dan schade veroorzaak betaalt mijn verzekering, niet die van de buurman.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Lezen we wel eerst voor we antwoorden?
Inclusive Rate Items
Unlimited Distance-time & Distance Included
Collision Damage Waiver Full Included
Extended Protection Included
En ook hier nog even, als je bij alamo.nl rechts op cadeaubon klikt zijn de "dosierkosten" maar € 2,50
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 27 jan 2010, 08:33, 3 keer totaal gewijzigd.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Sorry, maar ik ben het niet met jullie eens. Als je dit voorbeeld goed leest bij Alamo.com, dan maak ik er uit op dat wel alle benodigde verzekeringen inclusief zijn.
CDW - incl. (afkoop eigen risico)
EP - incl. (aanv. schadeverz. ook bekend als LIS)
Taxes/fee en CFC - incl.

Het enige wat je in dit geval verplicht bent af te nemen is een tank benzine ($62,90) die je ter plekke moet afrekenen. De andere genoemde extra's zijn niet verplicht en ook niet noodzakelijk. Ze zullen proberen je dat ter plekke te verkopen, maar dat moet je niet doen.

M.a.w. je kunt gerust boeken bij Alamo.com. Het maakt overigens helemaal niet uit via welke organisatie of tussenpersoon of rechtstreeks je een auto boekt als je maar een correcte voucher hebt. Je komt toch bij dezelfde balie terecht op het verhuurstation, in dit geval Alamo. En rechtstreeks boeken bij de verhuurder is in pricipe het meest betrouwbaar mocht je daaraan twijfelen.

Marjan

Edit: ik zie dat mijn voorganger dit ook al was opgevallen.... :wink:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat had ik dan inderdaad niet goed gelezen. :oops:
Dan wordt het wel interessant. Misschien is het voor ons ook wel voordeliger om onze Standard SUV direct via Alamo.com te boeken dan. Heeft iemand een idee wat een extra bestuurder kost bij Alamo.com?

Marjon
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Bij Alamo kost een extra bestuurder $ 10 p.d. ter plekke te betalen. In Californië en Nevada is dat gratis.

Dit heb ik op hun site gevonden

Additional Driver Fee How much is the Additional Driver Fee?

The additional driver can only be added at the pick up location and will average $10.00 per day.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Laat maar.
Ik heb het even nagekeken voor onze periode maar er zit dus een enorm verschil tussen Los Angeles en Phoenix als afhaalplaats.

Van 13 juli tot 9 augustus (27 dagen) betaal ik in Los Angeles $ 1464 voor een Standaard SUV en in Phoenix $ 2034!!
Een vverschil van bijna $ 600!!

Ik weet niet of het een foutje is maar voor mensen die een auto willen huren in LA is dit een goedkope mogelijkheid, grijp je kans zou ik zeggen. :D

Marjon
bredaw
Amerika-ontdekker

Bericht door bredaw »

hekkie schreef: Het enige wat je in dit geval verplicht bent af te nemen is een tank benzine ($62,90) die je ter plekke moet afrekenen. De andere genoemde extra's zijn niet verplicht en ook niet noodzakelijk. Ze zullen proberen je dat ter plekke te verkopen, maar dat moet je niet doen.

HAllo Allemaal,
bedankt voor jullie reacties,
Ik had zelf helaas nog niet kunnen reageren, maar er zijn veel verschillende reacties op geweest!

Ik heb natuurlijk alle andere sites die worden geopperd al bekeken en er is er geen 1 zo goedkoop als ALAMO.COM in dit geval.
de eerst volgende goedkoopste is als ik boek Bij Hertz en direct van tevoren betaal. (722 euro)

En nog even ter info voor hekkie, Ik had die optie voor de tank benzine zelf aangevinkt, dat is dus niet een verplicht!!!
dat heb ik gedaan omdat ik de auto niet persee vol wil inleveren.

de vraag blijft wat mij betreft wel een beetje staan, o fje daar er niet achter komt dat die verzekeringen helemaal niet included zijn en je alsnog hoge kosten krijgt (en misschien wel hoger dan je boekt via Alamo.nl)
het vreemde is ook dat ik via beide klantenservices geen duidelijk antwoord daarop krijg.

Ik zou graag een reactie gehad hebben van iemand die dit daadwerkelijk zo heeft geboekt in het verleden, maar ja.... moet die wel op het forum zitten!!

Misschien dat iemand anders weet wat je het beste kunt doen als je een auto huurt met de betaling.
Kun je het beste een auto huren en vooraf alles betalen (bijv. bij hertz heb je dan een behoorlijke korting).
Of kun je het beste alleen reserveren en dan daar ter plaatse betalen??
Ik heb zelf het idee bij de laatste optie, dat ze dan eerder zullen proberen om je een upgrade en extra verzekeringen aan te smeren??
maar misschien heb ik het mis, ..... iemand ervaring mee??

groet

Willem
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote »

bredaw schreef:de vraag blijft wat mij betreft wel een beetje staan, o fje daar er niet achter komt dat die verzekeringen helemaal niet included zijn en je alsnog hoge kosten krijgt (en misschien wel hoger dan je boekt via Alamo.nl)
het vreemde is ook dat ik via beide klantenservices geen duidelijk antwoord daarop krijg.
Uit je eerste post haal ik duidelijk dat de noodzakelijke verzekeringen inclusief zijn. Daar hoef je je dus geen zorgen om te maken. De kans bestaat natuurlijk dat ze je terplekke nog meer verzekeringen willen verkopen maar daar hoef je niet op in te gaan, afgaande op de verzekeringen die erbij zitten.

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik ben altijd verbaasd dat met die optie kiest van de benzinetank leeg inleveren: hoe meet je dat uit? En dan rekent men in dit voorbeeld $62.50 voor die service, hetgeen ik een ontzettend hoog bedrag vind. Voor die prijs kan ik 25 gallon brandstof kopen, in de gemiddelde SUV past dat niet eens als de tank helemaal droog is. Zoveel moeite is het toch niet om even langs de pomp te rijden voordat je de auto inlevert? Zelfs als je op 20 miles afstand van het verhuurstation tankt, registeert de tankmeter niet eens dat er iets uit is.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij kiezen altijd de Super inklusiv bij Alamo i.v.m de extra bestuurder. Maar daar zit ook altijd een volle tank benzine bij.
Je kunt de auto dan met een lege tank inleveren en betaalt daar geen extra kosten voor.
Het is trouwens nog nooit voorgekomen dat de tank leeg was als we hem inleverden, er zat altijd nog wel een paar liter in. Ik ga echt niet een paar extra rondjes rijden om die tank leeg te krijgen :D

Marjon
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Loek schreef:Ik ben altijd verbaasd dat met die optie kiest van de benzinetank leeg inleveren: hoe meet je dat uit? En dan rekent men in dit voorbeeld $62.50 voor die service, hetgeen ik een ontzettend hoog bedrag vind. Voor die prijs kan ik 25 gallon brandstof kopen, in de gemiddelde SUV past dat niet eens als de tank helemaal droog is. Zoveel moeite is het toch niet om even langs de pomp te rijden voordat je de auto inlevert? Zelfs als je op 20 miles afstand van het verhuurstation tankt, registeert de tankmeter niet eens dat er iets uit is.
Bij Alamo heb je die keuze niet,
Hier staat oa
Important Note: For Europeans booking in the US and Canada, unless included in the rate package, payment for this tank will be required at time of rental. No refund will be given for fuel purchased but not used.
Het tegendeel kan ook, ik had laatst een auto voor één dag nodig, de totale prijs incl tank benzine en drie extra drivers was (gold) € 17,00
Loek schreef: Zelfs als je op 20 miles afstand van het verhuurstation tankt, registeert de tankmeter niet eens dat er iets uit is.
Interessante stelling, ik neem aan dat het verhuurbedrijf dat ook denkt als men mij de huurauto "vol" meegeeft.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
pumi1000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door pumi1000 »

Ik heb bij Alamo.nl geboekt en je hoeft pas uiterlijk 2 weken voor vertrek te betalen (eerder mag natuurlijk wel) dan krijg je de voucher thuis. Ik heb Alamo gold gekozen.
1998-2010-2011 florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - west en noordwest usa
2015 - rondje NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - Florida + west usa
2020 - corona
2021 - nog steeds die K.. corona
2022 - noordwest usa