'Uitstappen' halverwege de vlucht

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Loes88
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 sep 2008, 17:04
Aantal x V.S. bezocht: 10

'Uitstappen' halverwege de vlucht

Bericht door Loes88 »

Ik hoop dat ik dit goed heb geplaatst! Ik zit momenteel in Sydney, Australia, maar omdat het allemaal niet zo lekker loopt kom ik vervroegd naar huis. Ik had mijn vlucht geboekt via een organisatie. De enige vluchtmogelijkheid die ze nog hadden voor december was op eerste Kerstdag, van Sydney naar Auckland, Auckland naar LA, LA naar Londen, Londen naar Dusseldorf. Stopovers van meerdere dagen waren nergens meer mogelijk. Nu heb ik een stopover in LA van 2 uur. Eigenlijk wil ik daar nog graag een aantal dagen verblijven om mijn oude au-pair familie op te zoeken. Nu wil ik dus eigenlijk een ticket voor mezelf boeken van LA naar Dusseldorf, ergens begin januari. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik 'skip' dus het tweede gedeelte van mijn reis. Mijn bagage word wel gewoon doorgestuurd naar Dusseldorf dan neem ik aan, wat gebeurd er daar mee? Zou iemand van buitenaf die evt op kunnen halen? Op het ticket staat aangegeven dat in LA een wisseling van vliegtuig niet nodig is, de stop is 2 uur. Ik neem aan dat ik dan wel gewoon de mogelijkheid heb om uit te stappen, ik ga er niet van uit dat iedereen vanuit Auckland doorvliegt naar Londen?!

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Grandu
Amerika-expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: 06 aug 2008, 00:39
Locatie: Londen
Contacteer:

Re: 'Uitstappen' halverwege de vlucht

Bericht door Grandu »

Dat ligt aan je ticket. Je koffer wordt gelabeld tot aan de eindbestemming, tot aan Dusseldorf en die verschijnt daar op de rolband achter het incheckgedeelte. Lijkt me niet mogelijk dat een ander het ophaalt ;) Als je niet van vliegtuig verandert is er dus geen reden voor de maatschappij om je koffer uit het vliegtuig te halen. Tevens, áls je het doet zou ik vanuit Los Angeles het de maatschappij laten weten als het mogelijk is. Er bestaat als het goed is een zwarte lijst. Waarom boek je niet gewoon Sydney - LA en LA - Dusseldorf/Amsterdam/Brussel?

Edit; ik neem aan dat er niet in LA wordt gecontroleerd of je nog aan boord bent? Anders kunnen ze namelijk, als je weg bent, je bagage als nog uit het ruim verwijderen maar ik zou het er niet op wagen. Het enige dat ik me kan bedenken is dus een ander ticket boeken of contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
gulliver
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 okt 2009, 20:27

Re: 'Uitstappen' halverwege de vlucht

Bericht door gulliver »

Gewoon uitstappen en je bagage door laten reizen naar Europa kan gevaren opleveren: als ze merken, dat je niet aan boord bent, moeten ze volgens de veiligheidseisen ook je bagage in LA uit het vliegtuig halen, wat vertraging en daarmee een eis op schadevergoeding kan betekenen. Met een beetje geluk en een bekwame medewerker bij de check-in kun je je bagage misschien tot LA laten labelen. Maar of dat lukt is zeer afhankelijk van het systeem, waarmee de bagage gelabelt wordt, welke regels voor de check-in medewerkers gelden en hoe bekwaam ze met het systeem kunnen omgaan!
Gebruikersavatar
Grandu
Amerika-expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: 06 aug 2008, 00:39
Locatie: Londen
Contacteer:

Re: 'Uitstappen' halverwege de vlucht

Bericht door Grandu »

Je kunt waarschijnlijk bellen naar de maatschappij en zeggen dat je een ticket hebt gekocht maar bij nader inzien maar tot LA wilt reizen. Waarschijnlijk doen ze er niet moeilijk over; ze hebben dan echt wel het geld en een lege stoel. Je moet dan wel zeker zijn van je zaak.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: 'Uitstappen' halverwege de vlucht

Bericht door Coyote »

Ik zou in dit geval ook vooraf contact opnemen of je de vlucht tot Los Angeles mag maken (ook al betaal je voor de totale vlucht) en ook tot daar de bagage kunt laten doorlabelen.

Heb je je huidige ticket kunnen laten omboeken of moest je een nieuw ticket kopen?

Succes, ben benieuwd of het lukt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Clint
Amerika-expert
Berichten: 4657
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:13
Locatie: Detroit, MI

Re: 'Uitstappen' halverwege de vlucht

Bericht door Clint »

Ik zou ook van te voren even bellen.. mijn vriendin had een jaar of 2 geleden een keer dat ze de route
LAN-DTW-AMS vloog. Haar vlucht van LAN-DTW werd gecancelled en ze werd op een latere vlucht gezet, waardoor ze haar connectie DTW-AMS niet zou halen en via Parijs om zou moeten vliegen. Eén telefoontje en het gedeelte LAN-DTW was gecancelled (kostenloos) en ze kon zo de 1.5 uur van Lansing naar Detroit rijden en heeft alsnog haar vlucht van Detroit naar AMS gehaald :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: 'Uitstappen' halverwege de vlucht

Bericht door 6foot6 »

Moet je niet zowiezo je koffer door de douane slepen bij je eerste port of entry?
U.S. DEPARTMENT OF HOMELAND SECURITY, U.S. CUSTOMS AND BORDER PROTECTION (CBP) TEMPORARILY SUSPENDED BOTH THE US TRANSIT WITHOUT VISA (TWOV) AND INTERNATIONAL-TO-INTERNATIONAL (ITI) PROGRAMS UNTIL FURTHER NOTICE.

Those intending to transit the U.S.A. must comply with entry requirements. Please make entries applicable to destination U.S.A.

All passengers arriving from any country, except those
pre-inspected in Canada, must deplane the aircraft and proceed directly to either the Federal Inspection Services (FIS) area for inspection, or to an CBP-approved (Customs and Border Protection) in-transit/progressive clearance lounge. Those passengers going to the in-transit/progressive clearance lounge will go through a CBP inspection.

Until further notice, all in-transit passengers and passengers on progressive flights will be inspected at the first U.S. port of arrival. This supersedes previous in-transit passenger processes. These new procedures also require CBP inspection of progressive flights (flights clearing passengers at more than one port) at the first port.
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 26 nov 2009, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Gebruikersavatar
Grandu
Amerika-expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: 06 aug 2008, 00:39
Locatie: Londen
Contacteer:

Re: 'Uitstappen' halverwege de vlucht

Bericht door Grandu »

6foot6 schreef:Moet je niet zowiezo je koffer door de douane slepen bij je eerste port of entry?
Als je in het vliegtuig blijft zitten zie ik geen reden waarom dat zou moeten? Als je naar een andere gate moest was het inderdaad stukken makkelijker.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: 'Uitstappen' halverwege de vlucht

Bericht door Rob »

@ 6foot6
Klopt helemaal, komende vanuit Nieuw Zeeland is LA de eerste luchthaven in Amerika en moet je door immigration en customs waarbij je de koffers van de band moet halen en na customs weer in moet leveren.
Dit geeft mogelijkheden maar je moet er wel rekening mee houden dat je mogelijk op een zwarte lijst van niet verschenen passagiers komt te staan wat mogelijk gevolgen heeft bij de aanschaf van vliegtickets in de toekomst.
Zoals al verschillende keren is aangegeven is contact zoeken met de airline in deze wel verstandig.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: 'Uitstappen' halverwege de vlucht

Bericht door Loek »

Afgezien van de moeilijkheden met de ticket en luchtvaartmaatschappij, zit er nog een groter probleem volgens mij. Als je namelijk LA binnenreist en niet door reist naar Europa, zal de immigration officer je waarschijnlijk het land niet toelaten omdat je geen uitreis ticket hebt. Ik zou de hele ticket maar wijzigen naar een open jaw ticket met een langere stopover in LA. Er zullen aan het wijzigen wel wat kosten verbonden zijn, maar mogelijk wel overkombare kosten.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: 'Uitstappen' halverwege de vlucht

Bericht door RiverCola »

Dat werkt niet zo. Ook al staat er op je itinerary dat het een direct-flight is, dat is het niet! Je komt op dat moment de VS binnen, gaat het vliegtuig uit, haalt de koffers op, gaat door naar de Douane en pas dan kun je door naar het volgende vliegtuig (over het algemeen is dit een ander vliegtuig dat vertrekt vanaf een andere gate). Dus in principe moet het mogelijk zijn om, met je bagage, uit te stappen in LA. Mits je wel van te voren laat weten dat je van plan bent dit te doen! Ook zul je het Esta-formulier (online) in moeten vullen zodat je op het visa waiver program als toerist in de VS kunt verblijven.

Dit lijkt me zeker mogelijk als je het goed aanpakt!
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: 'Uitstappen' halverwege de vlucht

Bericht door RiverCola »

EDIT: 'dat werkt niet zo' had betrekking op de opmerking van Grandu dat je in het vliegtuig blijft zitten.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: 'Uitstappen' halverwege de vlucht

Bericht door Stan.Gobien »

US Airways zei dat van ons ook zo dit jaar. No change of planes, technical stop. Maar je moest er echt uit, bagage halen en customs/immigration, bagage terug indienen, security ... gate
Loes88
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 sep 2008, 17:04
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: 'Uitstappen' halverwege de vlucht

Bericht door Loes88 »

Thanks allemaal voor jullie hulp! Ik heb nog zo'n drie keer met Air New Zealand aan de telefoon gehangen, en uiteindelijk besloten om mijn vlucht van LA naar Dusseldorf gewoon helemaal te cancelen. Dit kostte me 50 (australische) dollars. Ik heb met een of andere supervisor gesproken en die gaf aan dat het doorlabelen naar alleen LA niet mogelijk zou zijn. Ook al moet ik inderdaad gewoon het vliegtuig uit ed, dan riskeer ik het natuurlijk liever nog niet, en dat mijn koffers dadelijk ergens in Londen rondzweven! Ik heb nu gewoon een nieuwe vlucht van LA naar Amsterdam geboekt voor 5 dagen later, deze kan ik dus ook gewoon laten zien als ik door de immigrations ga! Het wijzigen van mijn ticket was niet mogelijk, blijkbaar. Ik heb het via een organisatie geboekt, heb helaas al 20 telefoontjes moeten plegen en ben continu van het kastje naar de muur gestuurd om mijn vlucht gewoon zoeizo al omgezet te krijgen. De eerste vlucht van LA naar Dusseldorf zou pas weer eind januari zijn hierna.. Helaas geloof ik er ook niks van, maar ik ben nogal klaar met alles te regelen, het is nu goed zo! Mijn 6e keer Amerika alweer inmiddels! Plus het leukste, ik heb het retour gedeelte van de vlucht in juni gezet, dus dan kan ik altijd nog een keer!

Nogmaals heel erg bedankt allemaal!
Gebruikersavatar
Grandu
Amerika-expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: 06 aug 2008, 00:39
Locatie: Londen
Contacteer:

Re: 'Uitstappen' halverwege de vlucht

Bericht door Grandu »

RiverCola schreef:Dat werkt niet zo...
Ik dacht dat het ging om één directe vlucht die alleen even landde in LA om mensen in en uit te laden. Het gaat dus schijnbaar om een echte overstap waar je ook echt moet gaan wachten maar ''toevallig'' in hetzelfde vliegtuig terecht komt?
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: 'Uitstappen' halverwege de vlucht

Bericht door RiverCola »

Dat is over het algemeen ook niet zo :lol:

Ik wist dat eerder ook niet, totdat ik afgelopen september een vlucht boekte naar LA (en terug vanaf SF). De heenreis was een 'direct flight', van de terugweg was bekend dat er een overstap zou zijn in Atlanta. Pas toen ik de vlucht boekte zag ik dat er op de heenreis wel degelijk een stop was, ook in Atlanta. Het schijnt dus altijd zo te zijn dat wanneer je een stop maakt in de VS, en dit de 'first point of entry' is, je het vliegtuig uit moet en langs de douane moet. Het was ook echt een ander vliegtuig dat vertrok vanaf een totaal andere gate. Waarom zoiets dan een direct flight heet mag Joost weten :dunno:

Er is dus een verschil tussen een 'direct flight' een een 'nonstop-flight'.
Gebruikersavatar
Clint
Amerika-expert
Berichten: 4657
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:13
Locatie: Detroit, MI

Re: 'Uitstappen' halverwege de vlucht

Bericht door Clint »

Sowieso moet je bij de port of entry door immigrations en customs. Dat je het vliegtuig moet verlaten heeft ook met FAA regels te maken etc.

Wat het vaak is met die 'directe' vluchten die in dit topic worden aangehaald is dat een aantal maatschappijen vluchtnummers hergebruikt. Zo kan het zijn dat er een vlucht 22 is van AMS-JFK en vervolgens OOK een vlucht 22 van JFK-ORD. In principe blijf je op dezelfde vlucht (= vluchtnummer), maar de maatschappij zou bv gek zijn om een 777 in te zetten op stukje JFK-ORD en dus moet je uit het toestel want je gaat naar een nieuw toestel.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: 'Uitstappen' halverwege de vlucht

Bericht door RiverCola »

Klopt, ons tweede toestel (Atlanta-LA) was een stuk kleiner dan het vliegtuig dat de internationale vlucht deed.

Dat hergebruiken van een vluchtnummer vat ik niet helemaal. Zijn er niet genoeg cijfercombinaties om een nieuw vluchtnummer te maken? :wink:
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: 'Uitstappen' halverwege de vlucht

Bericht door Stan.Gobien »

US Airways was ook zo, het vluchtnummer was hetzelfde. Bedrog noem ik dat ...
Gebruikersavatar
Clint
Amerika-expert
Berichten: 4657
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:13
Locatie: Detroit, MI

Re: 'Uitstappen' halverwege de vlucht

Bericht door Clint »

GoBieN schreef:Bedrog noem ik dat ...
Hoezo? US Airways zal zelf de vlucht nooit NON-stop hebben genoemd en dat is dan ook het enige wat aangeeft dat je direct van A naar B vliegt..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer