Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer is het de beste tijd om vliegtickets te boeken?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
suusmars
Amerika-ontdekker

Wanneer is het de beste tijd om vliegtickets te boeken?

Bericht door suusmars »

Dag,

Wij zijn van plan om in de meivakantie naar Florida te gaan.
Wanneer is het de beste tijd om de vliegtickets te boeken?
De een zegt, zo vroeg mogelijk, hoe langer je wacht des te duurder het wordt.
En de ander zegt, wacht maar, want de ergste kredietcrisis moet nog komen en dan klapt veel in elkaar, dus dan worden de tickets ook goedkoper.
Wie kan me helpen, want ik weet het niet meer.

Groetjes Susu :D
Laatst gewijzigd door markro op 15 nov 2009, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel voor de duidelijkheid aangepast.
Corry
Amerika-expert

Re: Wanneer is het de beste tijd om vliegtickets te boeken?

Bericht door Corry »

Voor mei ligt het eraan of er een kindervakantie inzit. Als je om die tijd wil gaan(eind april/begin mei) ben je misschien zelfs al te laat voor wat betreft goedkope tickets. Als je bij een van de sites een zoekopdracht geeft maar eens kijken wat je binnen haalt. Succes
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Helaas is daar geen zinnig woord over te zeggen. Vliegticketprijzen kunnen van minuut tot minuut verschillen. Het is daarnaast ook echt een fabeltje dat bij lijn luchten de goedkope tickets als eerste verkocht worden. Ze worden gewoon steeds mondjesmaat vrijgegeven. De enige tip die ik je kan geven is: bedenk wat jij een redelijke prijd vindt en boek dan die tickets en kijk daarna NIET meer of de prijs later nog naar beneden is gegaan. Daar heb je alleen jezelf mee.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Wij gaan ook in mei (de 1e drie weken van mei) 2010, en ik heb na lang wachten de gok gewaagd en geboekt voor 2 personen. (heen naar Las Vegas en terug vanaf SF) voor 1150 euro samen. Vind ik toch niet gek. Misschien kan het nog wat goedkoper worden, misschien wordt het zelfs duurder, maar het belangrijkste is dat jij tevreden bent met de geboekte tickets en prijs.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Corry schreef:Voor mei ligt het eraan of er een kindervakantie inzit. Als je om die tijd wil gaan(eind april/begin mei) ben je misschien zelfs al te laat voor wat betreft goedkope tickets. Als je bij een van de sites een zoekopdracht geeft maar eens kijken wat je binnen haalt. Succes
Ik ben het eens met Corry wat betreft tickets voor de vakantie periode.
Je zou de bekende amerika reisburo's eens kunnen bellen wat er nog mogelijk is.
Als je het te duur vindt kan je misschien nog wachten op de aanbiedingen van connections.be, die hebben vaak begin januari goede aanbiedingen.
Je vliegt dan wel vanaf Brussel.
Succes!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Anuschka
Amerika-ontdekker

Bericht door Anuschka »

Hallo,

Tja, als je in de meivakantie gaat, dan ben ik bang dat er geen ticket meer te krijgen is. Er zijn wel degelijk prijsklasse in ticket wereld. Wie het eerst komt heeft de goedkoopste ticket, hoe later je boekt hoe duurder. Genoeg ervaring hiermee.

Wij laten onze tickets altijd door een reisbureau boeken zodat we zeker weten dat we een ticket hebben en onze ervaring dat als de tickets worden vrijgegeven het vliegtuig al volgeboekt is op de zelfde dag. Zelfs tijden wisselen is er dan niet meer bij.

Succes

Anuschka
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Anuschka schreef:Wij laten onze tickets altijd door een reisbureau boeken zodat we zeker weten dat we een ticket hebben en onze ervaring dat als de tickets worden vrijgegeven het vliegtuig al volgeboekt is op de zelfde dag.
Er is op zich geen verschil tussen het boeken via een reisburo of zelf via internet. Een ticket is een ticket.
"Keep Georgia On Your Mind"
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Anuschka schreef:Hallo,

Tja, als je in de meivakantie gaat, dan ben ik bang dat er geen ticket meer te krijgen is. Er zijn wel degelijk prijsklasse in ticket wereld. Wie het eerst komt heeft de goedkoopste ticket, hoe later je boekt hoe duurder. Genoeg ervaring hiermee.

Wij laten onze tickets altijd door een reisbureau boeken zodat we zeker weten dat we een ticket hebben en onze ervaring dat als de tickets worden vrijgegeven het vliegtuig al volgeboekt is op de zelfde dag. Zelfs tijden wisselen is er dan niet meer bij.

Succes

Anuschka
Natuurlijk zijn er prijsklasses. Het is alleen niet altijd zo dat hoe vroeger je bent hoe goedkoper je ticket; het kan ook juist lonen om af te wachten. Ik heb zelf zo'n 10 maanden vantevoren mn ticket geboekt voor een goedkope prijs, alleen als ik nog 2 maanden had gewacht was ik nog 100 euro p.p. goedkoper geweest.

Overigens zijn er nog genoeg tickets hoor voor de meivakantie! is wel een erg zwart/witte gedachte ;)
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Dit jaar pas half april tickets geboekt voor in de meivakantie naar New York voor het waanzinnige bedrag van € 301- . (dus krap twee weken van te voren) Dat tarief had ik 10 maanden daarvoor toch echt niet durven dromen.
Nu in oktober (dus 9 maanden van te voren) tickets voor volgend jaar juli gekocht voor Orlando voor € 542. Tot nu toe de prijzen alleen maar zien stijgen. Wijsheid of gewoon geluk ? (ik denk zelf het laatste :lol: )
Misschien denk ik over een paar maanden, had ik maar langer gewacht...
arianne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door arianne »

Wij hebben in september onze tickets voor aug 2010 in optie genomen. Toen was de ticketprijs 485 eind nov. heb ik de tickets doorgeboekt en was dus op 3 tickets bijna 100 euro goedkoper uit. Je weet dus nooit wanneer je het beste kunt boeken. Maar toch gaan wij altijd voor zo vroeg mogelijk. Dat zijn toch meestal de goedkoopste tickets. Zeker als je aan schoolvakanties zit. Dan heb je weinig mogelijkheid om te schuiven!
http://letsgo4thewest2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoesusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://usa4fun2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://disneycruise-2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoeswestusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Anuschka schreef:Wie het eerst komt heeft de goedkoopste ticket, hoe later je boekt hoe duurder. Genoeg ervaring hiermee.

Tja, en ik heb genoeg ervaring in het boeken van tickets dat de uitspraak 'wie het eerst komt het goedkoopste ticket heeft' lang niet altijd op gaat. Tickets kunnen bijna een jaar van te voren geboekt worden. De goedkoopste tickets heb je dan echt nog niet altijd. Vorig jaar hebben we nog heel goedkoop 3,5 maand voor onze Florida-reis kunnen boeken. Je moet net op het juiste moment toeslaan voor een ticket, bijv. bij een actie.

Bij een reisbureau boeken is echt niet nodig om zeker van een ticket te zijn. Is vaak ook nog duurder door de toeslag die zij rekenen. Boek al jaren zelf mijn tickets via internet, altijd goed gegaan.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Het is sowieso niet zo dat alle goedkope tickets tegelijk worden uitgegeven, dus dat 'hoe vroeger je boekt hoe goedkoper' gaat absoluut niet op. De discount fares worden mondjesmaat naar buiten gebracht. Je kan er dus één hebben een jaar van te voren, maar ook nog een maand van te voren.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Vaste tijden en perioden zijn er niet. Wel meer kans op goedkopere tickets door vroeg te kopen, dus augustus voor het hoogseizoen een jaar later. Of zo rond de jaarwisseling. Gewoon kijken wat mensen een jaar eerder betaalden en dan je prijs bepalen. Komt die prijs voorbij, dan boeken.

Vorig jaar tijdens de 2=1 actie van Air Berlin naar New York was de site anderhalf uur lang slecht te bereiken. Had je net alles geselecteerd en ingevuld, kwam de melding dat de site niet meer te bereiken was of de tickets weg. De actie begon om 00.00 uur, maar rond 11.00 waren er in een keer weer actietickets bij gekomen en konden we als nog boeken.
Afbeelding
HeidiHelm
Amerika-ontdekker

Bericht door HeidiHelm »

Dag,

Oorspronkelijk plan van ons is niet doorgegaan (vliegen naar new york, trein naar washington en van daaruit naar orlando, later hadden we optie 2 weken Las Vegas echter de tickets waren 800 euro pp en dat vonden we toch iets te duur) Twee volwassenen en 1 kind van 8.
Gisteren hebben we 3 tickets Amsterdam-Tampa geboekt voor.......400 euro alles inclusief! Voor 1200 euro zijn we dus "klaar". We vliegen via londen gatwick maar de overstaptijden zijn prima en voor deze prijs vlieg je met Ryanair onderhand niet eens naar Tenerife. Gevonden bij budgetair (hoort bij Vliegwinkel). Vertrekken 30 april en retour 16 mei. Zijn erg blij alhoewel we ons nu dus moeten concentreren op 2 weken Florida maar het zoeken naar accomodaties kan nu beginnen!
Je moet gewoon erg goed zoeken en alles uitproberen (diverse luchthavens en data) want we besparen nu al 600 euro op de reis die het reisbureau heeft voorgesteld.

Succes!
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Hele mooie prijs zeg, voor deze toch 'drukke' periode, tenminste de NL vakantieperiode !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer