Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Annulering- en reisverzekering

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
dice
Amerika-ontdekker

Annulering- en reisverzekering

Bericht door dice »

Hallo,

omdat het in deze draad off topic was start ik een nieuwe draad over de annulering- reis verzekering.

Onze situatie is wij pa en ma met dochter en vriend zijn voornemens in mei volgend jaar naar de USA op vakantie te gaan.

Het reeds gekregen advies was om een doorlopende annulerings en reis verzekering te nemen dus ik enthousiast de ANWB bellen om in te schrijven als lid. Ook vanwege de AAA korting :lol:

Na de aanmelding, de rest van dit jaar is gratis, vraag ik de mevrouw hoe ik de vriend kan mee verzekeren?
Niet op een doorlopende verzekering maar op een korte verzekering is het antwoord.
Afgezien van het prijsverschil, duurder voor een periode van 3 weken dan voor 52, zie ik op de site geen hint dat er verschil zou zijn tussen die twee :banghead:

Daarna wat rond gekeken onder andere bij Unive en toen viel me op dat Unive uitdrukkelijk steeds vermeld "1ste kind" enz. of over "Gezin" spreekt.
De ANWB heeft op de site staan "1ste verzekerde", "2de verzekerde" enz.

Is er iemand die de polisvoorwaarden heeft en even wil kijken wat er in de polis hierover vermeld staat?
Ik wil voorkomen dat als er iets tussen komt we voor de vriend niets terug krijgen of omgekeerd.

Alvast bedankt!

Groet,
Ronald
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Annulering- en reisverzekering

Bericht door Coyote »

Een doorlopende reis- en/of annuleringsverzekering is inderdaad voor partners cq. gezin bedoeld.

De vriend van je dochter dient een eigen doorlopende reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten.

De mevrouw van de ANWB bedoelde het dus juist.

Roland

Edit: de polisvoorwaarden van de doorlopende reis- en annuleringsverzekering van de ANWB vind je hier.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Het is belangrijk of de gezinsleden op hetzelfde adres wonen. Zolang mijn zoon en dochter nog thuis wonen zijn ze meeverzekerd op onze polis.
Ook als ze apart , dus zonder ons, op vakantie gaan. Zodra ze niet meer thuis wonen moeten ze hun eigen vezekering afsluiten.
Dus als de vriend van je dochter bij jullie inwoonde zou hij wel meeverzekerd kunnen worden op dezelfde polis.

Dit staat er in de polisvoorwaarden-

Verzekerde:
a. verzekeringnemer;
b. zijn / haar echtgeno(o)t(e) of huisgeno(o)t(e) en hun ongehuwde inwonende kinderen, voor zover de verzekering voor hen wordt
aangegaan; mits de personen onder a. en b. woonachtig zijn in Nederland;
1.3. Verzekeringnemer: degene op wiens naam de verzekering wordt gesloten;
1.4. Gezin: personen die bij het bevolkingsregister op hetzelfde adres staan ingeschreven en in gezinsverband samenwonen;
1.6. Huisgeno(o)t(e)n: degene(n) die bij het bevolkingsregister op hetzelfde adres staat (staan) ingeschreven;

Marjon
dice
Amerika-ontdekker

Bericht door dice »

Coyote schreef:Een doorlopende reis- en/of annuleringsverzekering is inderdaad voor partners cq. gezin bedoeld.

De vriend van je dochter dient een eigen doorlopende reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten.
De voorwaarden van kortlopend zijn hier te vinden.

Inderdaad heeft Kortlopend een reisgezelschap optie alhoewel ik het op de site zelf niet kan terugvinden.

Dank voor de reactie.

De site van ANWB geeft (weer) 400 Euro aan voor annuleringsverzekering kortlopend vanmiddag nog geen 100.
Er moet iets mis zijn.

ZLM verzekeringen heeft in zijn doorlopende verzekeringspolis staan;
"Artikel 29. V erzekerd is:
Annulering als gevolg van:
1. een ernstig ongeval, ernstige ziekte of overlijden van:
a. verzekerde;
b. familieleden in de 1e of 2e graad, alsmede huisgenoten, voor zover er
sprake is van, respectievelijk reëel kans bestaat op direct levensgevaar;
a. het niet kunnen doorgaan van een voorgenomen verblijf bij in het buitenland
.
.
12. annulering door een reisgenoot die eveneens een geldige annuleringsverzekering
heeft en die een onder diens verzekeringsvoorwaarden gedekte gebeurtenis
overkomt, waardoor verzekerde alleenreizend wordt. Voorwaarde is dat
verzekerde en de elders verzekerde reisgenoot samen heen en terug zouden
reizen en dat de annuleringsverzekering van de elders verzekerde reisgenoot
geen vergoeding verleent voor verzekerde. Onder verzekerde wordt in dit
verband ook verstaan een gezin
."

Daar kan ik wel wat mee.

De ANWB verzekering gaat niet verder dan (bij doorlopend);
"Artikel 23. Onvoorziene uitgaven
Waar het teken (*) is geplaatst geldt dat de bedoelde kosten worden vergoed na
overleg, resp. met toestemming van de ANWB Alarmcentrale.
1. Onder onvoorziene uitgaven wordt verstaan:
a. extra kosten voor verzekerde in verband met ziekte/ongeval/overlijden van:
1. verzekerde(n);
2. niet-meereizende familie in 1e of 2e graad;
.
.
d. extra kosten voor verzekerde(n) in verband met een reisgenoot die elders
een geldige reisverzekering heeft en die een onder diens
verzekeringsvoorwaarden gedekte gebeurtenis overkomt."

Enkel de extra kosten ? wat moeten die dan zijn als wij onze reis niet kunnen annuleren?

Groet,
RonalD
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Bij een kortlopende annulerings en reisverzekering kan de vriend van je dochter inderdaad gewoon meeverzekerd worden.
Dan wordt de premie bij een annuleringsverzekering natuurlijk wel hoger want dan moet je zijn reissom ook meetellen.

Daar kan ik wel wat mee.
Wat kan je hier dan mee?
Hier staat eigenlijk dat als jullie iets overkomt, de vriend van je dochter ook gedekt is voor annuleringskosten als hij naar huis moet.
Dat geldt dan alleen als hij een eigen annuelringsverzekering heeft afgesloten en als hij door de gebeurtenis alleenreizend wordt.
Maar hij zal dus evengoed een aparte annuleringsverzekering af moeten sluiten.
Enkel de extra kosten ? wat moeten die dan zijn als wij onze reis niet kunnen annuleren?
Bijvoorbeeld extra vervoerskosten, extra verblijfkosten, huur auto omdat er geen bestuurder meer is, medische kosten, telefoonkosten.

marjon
dice
Amerika-ontdekker

Bericht door dice »

vana schreef:

Daar kan ik wel wat mee.
Wat kan je hier dan mee?
Hier staat eigenlijk dat als jullie iets overkomt, de vriend van je dochter ook gedekt is voor annuleringskosten als hij naar huis moet.
Dat geldt dan alleen als hij een eigen annuelringsverzekering heeft afgesloten en als hij door de gebeurtenis alleenreizend wordt.
Maar hij zal dus evengoed een aparte annuleringsverzekering af moeten sluiten.
Bijvoorbeeld extra vervoerskosten, extra verblijfkosten, huur auto omdat er geen bestuurder meer is, medische kosten, telefoonkosten.

marjon
Correct. ZLM vergoed zowel voor de vriend als voor ons als gezin de annulering. Wel moet de vriend een eigen verzekering hebben.
De ANWB verzekering doet dat niet maar tijdens de reis worden eventuele extra kosten vergoed. Ook hier moet de vriend een eigen verzekering hebben.

Wat de ANWB biedt is niet wat wij zoeken hierbij bestaat nog steeds het risico dat indien wij moeten annuleren we de kosten gemaakt voor de vriend niet krijgen vergoed.

Helaas heb ik al eens eerder gebruik moeten maken van een annulerings verzekering uit ervaring weet ik dat het geen vet pot is. Weekend en brandstof toeslagen, administratie- en boekingkosten alsook premies voor verzekeringen worden niet vergoed omdat ze geen oderdeel zijn van de reissom.

Bedankt voor de reactie

Tel daar de premie voor de verzekering nog bij
Vale
Amerika-ontdekker

Bericht door Vale »

Ook een vraagje ivm een reisverzekering:

Wat is het dekkingsbedrag dat je voor ogen moet houden? Ik heb nl. een reisverzekering via het Belgische Ethias (http://www.ethias.be/nl/prd/A2PR071/Par ... m#formules), en deze dekken de medische kosten tot 15.000 euro. Maar is dit genoeg denk ik dan?
USdaydreamer
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door USdaydreamer »

Kijk eerst eens naar je zorgverzekering. Welke dekking geven zij, voor hetzelfde geld is dit al voldoende en hoef je geen aanvullende medische kosten op je reisverzekering te boeken, mocht dit niet genoeg zijn, neem dan in je reisverzekering gewoon de aanvullende medische kosten mee, vaak declareer je eerst bij je zorgverzekeraar. En dekt vervolgens je reisverzekering datgene wat je zorgverzekering niet denkt.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Vale schreef:Ook een vraagje ivm een reisverzekering:

Wat is het dekkingsbedrag dat je voor ogen moet houden? Ik heb nl. een reisverzekering via het Belgische Ethias (http://www.ethias.be/nl/prd/A2PR071/Par ... m#formules), en deze dekken de medische kosten tot 15.000 euro. Maar is dit genoeg denk ik dan?
De mutualiteit zal nooit het volledige bedrag terugbetalen omdat zij naar de Belgische tarieven kijken. In Amerika kosten zorgen veel meer. je gaat dus een heel stuk bovenop de mut moeten betalen. Dat extra stuk verzekert dan je reisverzekering.
15,000 euro is niet zo heel veel. Via touring had ik een hoger bedrag, maar hoeveel juist weet ik niet meer.

Ik zou er gene extra verzekering voor nemen. Met 15,000 bovenop de mut kom je al wel een eind.
Groetjes,
Carine
KersjeB
Amerika-ontdekker

Bericht door KersjeB »

Inderdaad sachasenne, je moet ALTIJD medische/geneeskundige kosten meeverzekeren in je reisverzekering als je naar Amerika gaat.
Ook in NL moet je primair je ziektekostenverzekering aanspreken (in Belgie heet dit Mutualiteiten), maar deze dekt ook bij ons in de meeste gevallen alleen NL tarief en dat voldoet ZEKER NIET in Amerika. Waarschijnlijk kom je met die 15.000 bovenop je ziektekosten/Mutualiteiten wel een heel eind inderdaad.

Let er overigens ook op dat je je reisverzekering met werelddekking afsluit. Heb je bijvoorbeeld al tijden een doorlopende reisverzekering bij een of andere maatschappij, dan is het raadzaam dat eens na te gaan, samen met de geneeskundige kosten.

Ik werk overigens op een alarmcentrale (niet van de ANWB) voor medische hulp in het buitenland, dus mochten er nog algemene vragen zijn mbt reis- of ziektekostenverzekeringen, laat maar horen. Annuleringsverzekeringen weet ik dan weer niets van, dat komt nooit bij ons terecht.
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

In Nederland hangt het wel heel veel van je aanvullende zorgverzekering af. Als je een aanvullende hebt, wordt al snel wordt meer vergoed dan het nederlandse tarief. Ik zit bij ONVZ en daarbij wordt bij de minste aanvullende al tot 2x het nederlandse tarief vergoed, ook buiten de EU. De duurdere aanvullende betalen gewoon het voor het buitenland geldende tarief.Ook bij mijn vorige zorgverzekering bij Avero Achmea was dat zo.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer