Pagina 1 van 1

HELP! verkeerd gender op e-ticket

Geplaatst: 31 okt 2009, 16:26
door nikky_vv
Mensen, ik ben weer eens overhaast te werk gegaan. Uit euforie dat ik een goede deal had gevonden voor een ticket naar New York heb ik zowel mijzelf als mijn moeder opgegeven als zijnde MALE. Wij zijn beiden vrouwen.... Alle andere gegevens kloppen we, alleen dat gender-dingetje. Ik heb inmiddels een mail naar Continental gestuurd, maar krijg een reply dat door drukte de beantwoording lang kan duren. Weet iemand hier op het forum of dit problemen gaat opleveren??

Bedankt!
Nikky

Re: HELP! verkeerd gender op e-ticket

Geplaatst: 31 okt 2009, 18:03
door Chrisp
Of het problemen oplevert weet ik niet, meestal valt het wel recht te zetten :) . Bel ze anders gewoon op, dat verlost je uit je stress!

Re: HELP! verkeerd gender op e-ticket

Geplaatst: 31 okt 2009, 19:30
door Clint
Sowieso nooit mailen over dit soort dingen.. altijd bellen. Het liefst nog, voor zover mogelijk naar het Amerikaanse nummer.

Het kan zeker een probleem opleveren, omdat in de VS onlangs ook voor Internationale reizigers het Secure Flight programma van start is gegaan, waarbij basic gegevens op het ticket direct overeen moeten komen met die op het paspoort, anders mag de persoon niet vliegen. Ik zou dus zeker even contact opnemen met CO.

Re: HELP! verkeerd gender op e-ticket

Geplaatst: 31 okt 2009, 20:19
door Pete.Z
Zeker contact opnemen met Continental, want zoals Clint al zegt, dit gaat problemen opleveren, aangezien je ticket en paspoort nu niet met elkaar overeenkomen.

(overigens,ik zeg Continental, maar de reactie daar zal waarschijnlijk zijn dat je contact moet opnemen met de site waar je je tickets gekocht hebt, dus misschien is het wel zo wijs om direct contact te zoeken met de verkoper)

Re: HELP! verkeerd gender op e-ticket

Geplaatst: 01 nov 2009, 09:24
door Ruud2004
Na ticketuitgave wat "regelen/rechtzetten" gaat het beste als je rechtstreeks met de maatschappij spreekt. In dit geval, Continental is de moeilijkste niet.

Suc6

Re: HELP! verkeerd gender op e-ticket

Geplaatst: 01 nov 2009, 11:01
door nikky_vv
Ik wilde ze bellen, maar op de site kan ik de contactgegevens niet vinden. Ik heb al heel lang moeten zoeken naar een e-mail adres.... Als iemand me kan helpen met het telefoonnummer, graag!

Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan! Al zo vaak geboekt, en nu gewoon echt heel onzorgvuldig geweest.....

Re: HELP! verkeerd gender op e-ticket

Geplaatst: 01 nov 2009, 11:18
door Bertorelli
Hier staat een 0800 nummer bij voor Nederland

https://www.continental.com/web/en-US/c ... urope.aspx

Succes

Bert

Re: HELP! verkeerd gender op e-ticket

Geplaatst: 01 nov 2009, 11:45
door nikky_vv
Bedankt! ik ga maandag meteen bellen!

Re: HELP! verkeerd gender op e-ticket

Geplaatst: 01 nov 2009, 14:59
door braveman
Via dit nummer kun je Continental Airlines misschien zelfs nu (op zondag) bereiken.
020-3469381

Re: HELP! verkeerd gender op e-ticket

Geplaatst: 02 nov 2009, 18:15
door nikky_vv
Probleem is opgelost! Ik heb eerst continental gebeld, die me verwezen naar de tussenpersoon. Dus heb ik de franse expedia gebeld (thank god dat ik een beetje frans spreek....) en zij hebben vervolgens weer contact met continental opgenomen. Daarna ben ik netjes teruggebeld door expedia. Ze gaan het niet aanpassen op de tickets, maar er is een notitie gemaakt die bij inchecken verschijnt zodat we toch gewoon kunnen vliegen. Het was geen probleem zeiden ze, maar het was goed dat ik even belde.

Bedankt voor jullie hulp!!

Re: HELP! verkeerd gender op e-ticket

Geplaatst: 02 nov 2009, 18:16
door Grandu
Heb jij even geluk! :D Fijn dat ze er niet moeilijk over hebben gedaan. Dan wens ik je maar vast een prettige vakantie!