Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto huren voor 2 bestuurders met 1 creditcard
Auto huren voor 2 bestuurders met 1 creditcard
Een dringend vraagje: Bij welk autoverhuurbedrijf kan je met 2 bestuurders (moeder en dochter) een auto huren, als maar 1 van de twee een creditcard heeft?
We waren zojuist bij een verhuurbedrijf, maar bij hun mag ikzelf niet rijden omdat ik geen creditcard op mijn naam heeft staan. Mijn moeder heeft wel een card, maar dan zou alleen zij mogen rijden, en we willen erg graag beiden kunnen rijden.
Is dit mogelijk?
We waren zojuist bij een verhuurbedrijf, maar bij hun mag ikzelf niet rijden omdat ik geen creditcard op mijn naam heeft staan. Mijn moeder heeft wel een card, maar dan zou alleen zij mogen rijden, en we willen erg graag beiden kunnen rijden.
Is dit mogelijk?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Auto huren voor 2 bestuurders met 1 creditcard
Dit heb ik nog nooit gehoord. Wij huren altijd een auto op één kaart en de partner, maar dit jaar ook onze vrienden die meereisden, gaan gewoon als extra bestuurders op het formulier. Bij de ene betaal je wel wat bij (10 dollar per dag of zo), bij de andere kan je tot vier mensen zo bij laten verzekeren.
Mensen onder de 25 jaar betalen wel een toeslag (meestal 25 dollar per dag).
Mensen onder de 25 jaar betalen wel een toeslag (meestal 25 dollar per dag).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat heb ik ook nog nooit gehoord. Je hoeft maar 1 CC te laten zien, en van alle bestuurders het rijbewijs. Een extra bestuurder is afhankelijk van het pakket wel of niet inbegrepen. Bij huur in Californië is een extra bestuurder gratis.
Begrijp ik dat jullie al in Amerika zijn en daar willen huren?
Op zich is alleen rijden geen probleem, ik ben altijd de enige die rijdt, en ik vind het nooit vermoeiend of vervelend.
Marianne
Begrijp ik dat jullie al in Amerika zijn en daar willen huren?
Op zich is alleen rijden geen probleem, ik ben altijd de enige die rijdt, en ik vind het nooit vermoeiend of vervelend.
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben dezelfde vraag van TS tegengekomen op een ander forum (Bokt.nl). Ze zijn inderdaad in Amerika, in de White Mountains en ze wil graag zelf rijden. Vraag me af of het een leeftijdsprobleem is, betreffende verhuurder is Enterprise. Wij betalen daar nooit extra voor de partner, wel voor Hans (vriend) deze zomer. Maar altijd gewoon op één creditcard geboekt.
Grappig om hier dezelfde mensen tegen te komen.
Voordat we weggingen heb ik op verschillende plaatsen geinformeerd of ikzelf ook een CC nodig had, juist ivm het huren van een auto. Omdat wij toen nog niet zeker wisten of we dat wel of niet gingen doen, hebben we vanuit nederland geen reservering gemaakt.... Nu zitten we inderdaad in Amerika (Boston) en lopen we hier dus tegen aan. Mijn moeder is niet zo fit en helder, en red het simpelweg niet om het hele eind alleen te rijden.
Leeftijd zou het probleem niet moeten zijn, ik ben 28, maar misschien dat ze me jonger geschat hebben???
Voordat we weggingen heb ik op verschillende plaatsen geinformeerd of ikzelf ook een CC nodig had, juist ivm het huren van een auto. Omdat wij toen nog niet zeker wisten of we dat wel of niet gingen doen, hebben we vanuit nederland geen reservering gemaakt.... Nu zitten we inderdaad in Amerika (Boston) en lopen we hier dus tegen aan. Mijn moeder is niet zo fit en helder, en red het simpelweg niet om het hele eind alleen te rijden.
Leeftijd zou het probleem niet moeten zijn, ik ben 28, maar misschien dat ze me jonger geschat hebben???
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat dát het probleem is: jij wilt rijden en hebt een rijbewijs, je moeder wil niet rijden en heeft de creditcard.
Oplossing (hoop ik): je moeder boekt de auto en vraagt of jij als tweede bestuurder erbij kan. Enne, probeer een ander Enterprise-kantoor in de buurt eventueel, soms scheelt het heel veel wie je treft. Budget.com is ook handig.
Oplossing (hoop ik): je moeder boekt de auto en vraagt of jij als tweede bestuurder erbij kan. Enne, probeer een ander Enterprise-kantoor in de buurt eventueel, soms scheelt het heel veel wie je treft. Budget.com is ook handig.
Het was ook de bedoeling dat mijn moeder de auto zou huren, en ik als tweede bestuurder genoteerd zou worden. Maar volgens de Enterprise hier kon dat niet als ik niet zelf een CC had.
Inmiddels zijn we, een beetje naar aanleiding van de verbaasde reacties hier, naar het vliegveld gegaan en hebben daar een auto kunnen huren. Jawel, bij Enterprise..... blijkbaar doet de ene vestiging moeilijker dan de andere.
Dank jullie wel voor het meedenken!
Inmiddels zijn we, een beetje naar aanleiding van de verbaasde reacties hier, naar het vliegveld gegaan en hebben daar een auto kunnen huren. Jawel, bij Enterprise..... blijkbaar doet de ene vestiging moeilijker dan de andere.
Dank jullie wel voor het meedenken!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 9254 Weergaves
-
Laatste bericht door Robbie&Irene
-