Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Prijsverschil in 3 weken vliegtickets

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
tonl
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Prijsverschil in 3 weken vliegtickets

Bericht door tonl »

Misschien hoort deze reactie hier niet thuis maar ik vraag me af of iemand mij kan uitleggen waarom
binnen 3 weken na onze boeking van de vliegtickets naar Philadelphia in de zomervakantie van 2010
Het verschil in prijs als ik nu zou boeken zou het bijna €2100,00 duurder zijn dezelde website dezelfde vliegmaatschappij zelfs het zelfde vluchtnummer
en dat is ook met een vlucht van Philadelphia naar Salt lake city Was voor 4 tickets ca. €630,00 en nu €1000,00 :?: :?:

ik berijp er niks van

Note mod (Marjan):
Dit bericht had je ook gepost in je eigen topic over jouw reis. Dubbel posten is niet toegestaan en daarom is het andere bericht verwijderd.
CAMPER ROOKIE YEAH
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Re: Prijs verschil in 3 weken vliegtickets

Bericht door Coyote »

Een bekend 'verschijnsel' in ticketland. Ticketprijzen fluctueren enorm en er kan in een paar weken, soms zelfs enkele dagen tijd, een enorm prijsverschil zitten in dezelfde tickets.

Zelf heb ik ook al gemerkt dat ticketprijzen de laatste weken weer omhoog zijn gegaan. Gelukkig voor jullie zijn de tickets al geboekt. :)

Het wachten is dus op de volgende 'aanbiedings-ronde'. Grote kans dat jullie tickets dan weer goedkoper worden.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ticketprijzen verschillen bij mij soms per minuut...
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Ticketprijzen kunnen inderdaad per minuut fluctueren, dit ondanks dat de basistarieven voor een volledig seizoen vastliggen bijna nooit wijzigen...

De kunst in het boeken van een ticket bestaat erin om op het juiste moment te boeken. Nu reeds boeken voor een zomervakantie in 2010 is IMHO geen goede strategie ondanks dat je soms toch een aanvaardbare prijs betaalt als je nu reeds boekt. Voor reizen in het hoogseizoen (juli/augustus) is het eigenlijk aangewezen om te wachten tot januari / februari of soms zelfs nog later. Wanneer prijzen voor een periode bekend worden (dit maximaal 330 dagen op voorhand) zal men eerst dure tarieven inladen die naderhand zullen dalen en dan opnieuw zullen stijgen... In bepaalde periodes worden er zowieso "koopjes" aangeboden, zelfs voor tickets in het hoogseizoen. Januari is traditioneel zo'n periode waarin je vaak gouden zaken kan doen. Afhankelijk van vraag en aanbod (tegenwoordig overstijgt het aanbod ruimschoots de vraag) zullen luchtvaartmaatschappijen echter via de brokers nog extra inspanningen doen om hun toestellen te vullen. Maatschappijen zoals Continental & American zetten vaak gedurende de zomerperiode een "seasonal upgrade" in waarbij het normale toestel vervangen wordt door een groter broertje (B767 wordt bvb vervangen door een B777), deze grotere toestellen hebben als voordeel dat ze meer capaciteit bieden doch hebben ook als nadeel dat het de maatschappij meer kost om ze te laten vliegen. Traditioneel ligt dan nog eens het zakenverkeer stil tijdens deze zomermaanden waardoor de maatschappijen aangewezen zijn op de toeristen. Om deze toeristen te lokken geven zij vaak speciale acties... Het Belgische reisbureau "Connections" heeft traditioneel goede banden met enkele Amerikaanse maatschappijen (in eerste plaats vooral United dan gevolgd door American en ook wel Air Canada, Continental & US Airways) en kan dus op geregelde tijdstippen hun klanten iets extra's aanbieden. Belangrijk is echter wel dat je boekt op het juiste moment! Te vroeg boeken levert je ongetwijfeld een te duur ticket op maar als je te laat boekt levert dit ook een te duur ticket op. De kunst bestaat er dus op het juiste moment te boeken. Hoe je dit doet? Simpel, door gewoon de prijzen op te volgen :D Als je daarnaast nog over specifieke farecodes beschikt is het handig om je reisagent te laten controleren op beschikbaarheid. Er bestaat ook software die het mogelijk maakt om rechstreeks in de diverse boekingsdatabases in te loggen en de basistarieven, de tariefcodes en de beschikbaarheid per tariefklasse te bekijken, ook dit maakt het iets makkelijker om op het juiste moment te boeken.

Uiteindelijk is het boeken van een goedkoop ticket een heuse sport, als je dan nog eens graag wat mijlen spaart wordt het al helemaal leuk aangezien sommige maatschappijen geen mijlen geven bij bepaalde tarieven :mrgreen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bralo20 schreef:De kunst in het boeken van een ticket bestaat erin om op het juiste moment te boeken. Nu reeds boeken voor een zomervakantie in 2010 is IMHO geen goede strategie ondanks dat je soms toch een aanvaardbare prijs betaalt als je nu reeds boekt.
Dat hangt er dus maar net vanaf of je de prijs aanvaardbaar vindt. Een strategie kan zijn om voor jezelf een prijs af te spreken dat je maximaal wilt betalen voor een ticket. In dat geval is het helemaal niet verkeerd om nu al te boeken als je een ticket lager of gelijk aan de door jou gestelde prijs vindt.

Je kunt wel wachten tot januari maar het is helemaal niet gezegd dat een ticket dan goedkoper is. De afgelopen jaren heb ik gemerkt dat ticketprijzen op de meest onverwachte momenten daalden en stegen qua prijs.

Een goede methode is inderdaad de prijzen een tijdje te volgen en te boeken als je tevreden bent over de prijs. Dat kan zijn in september, november maar ook januari of februari. Voorheen boekte ik ook pas in de periode januari tot maart maar de laatste jaren heb ik altijd vóór januari geboekt en niet onterecht zo bleek later.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

De vraag is idd wat is aanvaardbaar ;)

Verkeerd is het nooit om nu reeds te boeken, maar als je achteraf kijkt dat de prijzen gezakt zijn (wat zowieso het geval zal zijn, alleen is de vraag wanneer) dan komt het toch een beetje bitter over. In het verleden boekte ik er ook maar op los, tot ik merkte dat ik eigenlijk wel goedkoper kon boeken door er wat meer aandacht aan te schenken... In januari bvb boekte ik amper enkele weken voor afreis een retourtje naar Montréal via Washington en dit voor nog geen 390 EUR... Zolang moet je natuurlijk niet wachten als je in het hoogseizoen wil reizen maar eventjes de kat uit de boom kijken kan nooit geen kwaad...

Wat reizen vanuit Brussel betreft bvb heb ik zo'n vaag voorgevoel dat de capaciteit tussen Brussel en de USA in het zomerseizoen sterk gaat stijgen, niet zozeer door seasonal upgrades maar eerder door bijkomende vluchten... Nu Brussels Airlines (SN) haar code share overeenkomst stopzet met American in maart van volgend jaar moet er een opvolger zijn die vluchten gaat aanbieden op de bestemmingen die AA vloog. SN zie ik nog niet snel met "eigen metaal" van en naar de USA vliegen maar Star Alliance partners zoals UA & CO kunnen dit wel. Ergens moet er dus vervanging komen voor de codeshares die verloren gaan. Aangezien de meeste USA routes een degelijke bezettingsgraad hebben (vooral BRU/IAD) lijkt het erop dat er dus een uitbreiding komt hetzij door UA, hetzij door CO. AA, die kan rekenen op een vast clienteel zal haar vluchten op BRU blijven verzorgen maar zal op bijkomende concurrentie kunnen rekenen van andere maatschappijen. Dit heeft dan als rechstreeks gevolg dat de prijzen van en naar de USA onder druk zullen staan... Voor volgend zomerseizoen zie ik een rechtstreekse UA vlucht naar ORD vanuit BRU komen en mogelijk een 2de dagelijkse rotatie van CO op EWR, mogelijk ook een 2de dagelijkse rotatie op IAD door UA op termijn.

Mede daarom lijkt het mij voor Belgen althans nog wat aangewezen om de kat uit de boom te kijken... ;) Mogelijk zal er na 9 december (de dag waarop Brussels Airlines toetreed tot Star Alliance) meer duidelijk komen over de wijzigingen in het netwerk ;)
tonl
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door tonl »

Ik volg inderdaad de ticket prijzen ben afgelopen juni met mijn zoon een weekje naar Philadelphia gevlogen iets in de €420 pp
en op de dag van vertrek upgrade naar business class voor $200 pp

En nu voor met zijn vieren vertrek op 03-07-2009 start zomer schoolvakantie in de €352 pp :lol: moeten nu wel overstappen in parijs maar
met een minimale wachttijd maar dat doe ik met plezier

vorig jaar zomer hadden we gewacht tot april voor in zomer schoolvakantie en betaalde ik meer als het dubbele!!
CAMPER ROOKIE YEAH
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik roep het wel vaker, maar, hoewel een erg groot verschil, dit "riekt" naar het niet verwijderen van de tijdelijke internetbestanden en cookies van je computer. (of je hebt nu C-class ingetikt :wink: )
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

tonl schreef: En nu voor met zijn vieren vertrek op 03-07-2009 start zomer schoolvakantie in de €352 pp :lol: moeten nu wel overstappen in parijs maar
met een minimale wachttijd maar dat doe ik met plezier
Dat is echt extreem goedkoop voor de zomerperiode, zo laag ben ik echt nog nooit tegengekomen. Waar vlieg je mee, en hoe heb je geboekt ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gezinnetje
Amerika-ontdekker

Bericht door Gezinnetje »

Misschien US airways? Wij zijn dit laatst ook tegen gekomen, US airways was vergeten de Security TAX in de ticktes mee te berekenen.
Waardoor al hun aantrekkelijke prijzen niet klopte !
http://bigbeargetaway.com/ws_index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Tonl (volgens eigen opgave) vliegt met Delta en geboekt via Vliegwinkel naar Philadelphia. Scherpe prijs. Ik zag eind augustus tot begin september ook tickets vanaf AMS naar NYC via CDG voor EUR 389 op de KLM website voor juli 2010. Was ook erg scherp. Maar nog geen EUR 350 is natuurlijk erg goedkoop voor het hoogseizoen.
Afbeelding
Gezinnetje
Amerika-ontdekker

Bericht door Gezinnetje »

Ja dat zijn zeker mooie prijzen!
Nou zie ik wel vaker mooie prijzen voor NY :dance: helaas moet ik altijd nog 3 uur langer vliegen... :cry:
Wat ik wel merk, is dat je niet net als vroeger hoe meer van te voren hoe goedkoper.
het is zelfs zo Dat Februari 2010 op dit moment goedkoper is dan een maand geleden.
Volgens mij heeft dit met de recessie te maken...en worden ticktes kopen gewoon een beetje gokken !!!
http://bigbeargetaway.com/ws_index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
tonl
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door tonl »

Wij hebben geboekt op vliegwinkel.nl
ik moet eerlijk zeggen ik vlieg minimaal 3 x per jaar naar de states maar zo goedkoop hebben wij het ook nog niet meegemaakt

de vlucht is eigenlijk AirFrance maar word uitgevoerd door Delta en van Ams naar parijs door KLM
maar in hetzelfde weekend waren de prijzen op de website van Delta zelf ook goedkoop

Maar ik had het zelfde met onze vlucht van Philadelphia naar Salt Lake city rond die dagen heb ik de tickets geboekt voor ca. €620,00
en nu dezelfde vluchten rond de €1000,00

Ik heb al eerder vermeld "ik begrijp er niets van' :roll:
Maar we hebben de E-Tickets in de mail box en op de website van airfrance als ik inlog :

Saturday 3 July 2010
AF 1241 - Voyageur - 09:30 Amsterdam, Schiphol (AMS) - Netherlands
Check-in deadline : 09:00
- 10:45 Paris, Charles de Gaulle (CDG) - France - Terminal 2F
Status : Confirmed
Flight operated by : Air France Aircraft : A 321 Inflight meal served : 1 breakfast Class : L Flight duration : 01h15 non stop 2 +Saturday 3 July 2010
AF 8634 - Voyageur - 13:30 Paris, Charles de Gaulle (CDG) - France - Terminal 2E
Check-in deadline : 12:30
- 16:00 Philadelphia, Philadelphia Intl (PHL) PA - U.s.a. - Terminal A
Flight operated by : Delta Air Lines Aircraft : 752 no inflight meal Class : N Flight duration : 08h30 non stop 2 Your return flight : Philadelphia - Amsterdam +Thursday 29 July 2010
AF 8635 - Voyageur - 18:35 Philadelphia, Philadelphia Intl (PHL) PA - U.s.a. - Terminal A
Check-in deadline : 17:35
- 08:25 Paris, Charles de Gaulle (CDG) - France - Terminal 2E
Flight operated by : Delta Air Lines Aircraft : 752 no inflight meal Class : N Flight duration : 07h50 non stop 2 +Friday 30 July 2010
AF 8224 - Voyageur - 09:40 Paris, Charles de Gaulle (CDG) - France - Terminal 2F
Check-in deadline : 09:10
- 11:00 Amsterdam, Schiphol (AMS) - Netherlands

Dus zoals mijn vrienden in de states zeggen F**k it and enjoy it
Laatst gewijzigd door tonl op 29 sep 2009, 05:49, 1 keer totaal gewijzigd.
CAMPER ROOKIE YEAH
maanbo
Amerika-newbie

Bericht door maanbo »

Bralo20 schreef: Er bestaat ook software die het mogelijk maakt om rechstreeks in de diverse boekingsdatabases in te loggen en de basistarieven, de tariefcodes en de beschikbaarheid per tariefklasse te bekijken, ook dit maakt het iets makkelijker om op het juiste moment te boeken.
Nu ben ik wel heel nieuwgierig.........

Is deze software er ook voor de "gewone" klant zoals ik? En zo ja waar kan je die vinden dan?
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

tonl schreef:Wij hebben geboekt op vliegwinkel.nl
ik moet eerlijk zeggen ik vlieg minimaal 3 x per jaar naar de states maar zo goedkoop hebben wij het ook nog niet meegemaakt
Ik vlieg ook veel naar de US, maar in de zomervakantie voor EUR 352 .... Dat is echt bizar .... Goedkoper vliegen lukt wel (afgelopen april voor EUR 290 naar Florida, en aankomende november voor EUR 325 naar Las Vegas), maar in de zomervakantie ... Maar goed, slim dat je gelijk geboekt hebt :mrgreen: ! Ik zat ook gelijk te kijken in die periode, naar Florida of zo, maar je bent toch snel EUR 650 kwijt, minimaal ....
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

http://www.kvstool.com

De licentie kost 75 USD per jaar (alle upgrades inbegrepen). Erg handige tool om snel vluchten te zoeken, beschikbaarheid na te kijken, awardbeschikbaarheid te zoeken, te bekijken welke toestellen er gebruikt worden, de basistarieven op te roepen etc...

Erg handig, al is een basiskennis van de IATA codes voor luchthavens en maatschappijen wel aangewezen ;)
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

. Voor volgend zomerseizoen zie ik een rechtstreekse UA vlucht naar ORD vanuit BRU komen en mogelijk een 2de dagelijkse rotatie van CO op EWR, mogelijk ook een 2de dagelijkse rotatie op IAD door UA op termijn.
Vanaf oktober komt er een 2de vlucht van United en American airlines, beide vertrekken om 6u s morgens en vliegen met een tussenstop via LHR naar de VS
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Bralo20 schreef:
Erg handig, al is een basiskennis van de IATA codes voor luchthavens en maatschappijen wel aangewezen ;)
Gelukkig bestaat er zoiets als wikipedia :mrgreen:
Ingrid67
Amerikafan

Bericht door Ingrid67 »

Ook ik ben al aan het kijken voor vliegtickets rond 15 juli naar Orlando.
Zag een prijs van Swiss Air voor 675 euro. Ik twijfelde om te boeken tot ik op de duitse site van martinair de prijzen zag........
Nu van 19 juli t/m 9 aug voor 542 p.p. Ik heb ze gelijk geboekt! Rechtstreeks Amsterdam_ Orlando

Wij zijn nog nooit zo goedkoop in het hoogseizoen gevlogen! Ik ben er helemaal blij mee.

Groeten Ingrid
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Voor sommige zaken ik Wiki idd een goed idee ja, al zijn die IATA codes nu niet zo hééééél moeilijk om te onthouden...

BRU / Brussel
AMS / Amsterdam
DUS / Dusseldorf
FRA / Frankfurt
CDG / Parijs, Charles de gaulle
LHR / London Heatrow
JFK / New York, JFK
LAX / Los Angeles
SEA / Seattle
SIN / Singapore
SYD / Sydney
MEL / Melbourne
KUL / Kuala Lumpur

Simpel niet? :D

Tenzij je natuurlijk naar plaatsen zoals YUL (Montréal), YYZ (Toronto), IAD (Washington, ORD (Chicago), ICN (Seoel) etc... vliegt :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer