Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen met Delta naar JFK vanaf Brussel of Schiphol??
Vliegen met Delta naar JFK vanaf Brussel of Schiphol??
We gaan voor het eerst naar New York en zijn een beetje aan het kijken vanaf waar we het beste kunnen vertrekken (wonen in het midden van NL).
Het idee is om na een paar dagen NY door te reizen voor een korte tour door New Mexico (familie bezoek) en dan vanaf Albuquerque weer richting huis.
Op de Delta website kan ik alles makkelijk uitzoeken met multicity enzo maar nu zag ik dat vliegen vanaf Brussel stukken goedkoper is dan vanaf Schiphol.
Ben dus opzoek naar ervaringen over vliegen vanaf Brussel naar USA.
Heb het forum al even nageplozen maar nog niet veel gevonden.
Het idee is om na een paar dagen NY door te reizen voor een korte tour door New Mexico (familie bezoek) en dan vanaf Albuquerque weer richting huis.
Op de Delta website kan ik alles makkelijk uitzoeken met multicity enzo maar nu zag ik dat vliegen vanaf Brussel stukken goedkoper is dan vanaf Schiphol.
Ben dus opzoek naar ervaringen over vliegen vanaf Brussel naar USA.
Heb het forum al even nageplozen maar nog niet veel gevonden.
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Vliegen met Delta naar JFK vanaf Brussel of Schiphol??
Dit jaar zijn er (en gaan er nog een hoop) mensen via Brussel.
Het scheelt enorm in de kosten, en het vliegveld van Brussel is net zo goed als Schiphol.
Wat minder winkeltjes en zo, maar daar ga je in het algemeen toch niet voor.
Als het qua afstand niet veel uitmaakt, dan kan je net zo goed via Brussel.
Het scheelt enorm in de kosten, en het vliegveld van Brussel is net zo goed als Schiphol.
Wat minder winkeltjes en zo, maar daar ga je in het algemeen toch niet voor.
Als het qua afstand niet veel uitmaakt, dan kan je net zo goed via Brussel.
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Wij zijn een paar keer via Brussel gereisd dit jaar (zie mijn recente reisverslagen). Ging allemaal prima en zonder problemen. Het vliegveld is wel een stuk minder mooi / modern dan Schiphol, maar daar merk je met vliegen natuurlijk niets van
! Ze zijn wel erg met de weg bezig rondom Zaventem, dus houd dat wel een beetje in de gaten. Afgelopen vrijdag vlogen wij weer, en lijken ze een stuk verder met de weg te zijn, zodat er minder files waren. Als het goedkoper is, en de afstand maakt je niet veel uit, zou ik lekker voor de goedkoopste kiezen.

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij vliegen dit jaar met Delta vanaf Düsseldorf. Scheelt ons € 600,-.
Misschien ook een optie?
Misschien ook een optie?
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
- Bandido
- Amerika-expert
Ik ben regelmatig vanaf Brussel met Delta naar de VS gevlogen en dat is verder prima. Het vliegveld is wat ouder en wat rommeliger, maar het is ook wat kleiner en daardoor wat overzichtelijker.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Toch elke keer weer grappig dat Nederlanders voor Zaventem kiezen en ik als Belg niet meer vertrek of het moet vanuit Schiphol zijn.
Veel betere verbinding, een pak minder files, haast geen stakingen en vriendelijke mensen aan de incheck balies en voor het prijsverschil moet je het niet doen.
Zeker niet als je met Delta vliegt... :dance:
Veel betere verbinding, een pak minder files, haast geen stakingen en vriendelijke mensen aan de incheck balies en voor het prijsverschil moet je het niet doen.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Minder files in Nederland?? Zeg dat niet tegen mijn man die wekelijks in de files staat in Nederland. Nog erger dan in Belgie zegt hij.
Verder is A'pen - Brus zeker dichter dan A'pen - Schiphol.
Waarom vertrek je dan liever van daar?
Carine
Verder is A'pen - Brus zeker dichter dan A'pen - Schiphol.
Waarom vertrek je dan liever van daar?
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Twee maal staking op Brussels airport meegemaakt.
Mij zien ze er niet meer.
Enneh...(ssst) de douane is minder streng op Schiphol als ze weten dat je Belg bent....(niet verder vertellen hé!) :dance:
Mij zien ze er niet meer.
Enneh...(ssst) de douane is minder streng op Schiphol als ze weten dat je Belg bent....(niet verder vertellen hé!) :dance:
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 19
schiphol en vriendelijk? hmm heb ik toch andere ervaringen mee. Ongeïnteresseerd personeel die niet de moeite nemen om iets tegen je te zeggen, en vaak geen nederlands spreken. Daarnaast enorme wachttijden bij security en douane, en belachelijk hoge prijzen om iets te eten. Doe mij maar Zaventem.Disney-Golf schreef:Toch elke keer weer grappig dat Nederlanders voor Zaventem kiezen en ik als Belg niet meer vertrek of het moet vanuit Schiphol zijn.
Parkeren bij Zaventem is duur en kan problematisch zijn
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Bandido
- Amerika-expert
In mijn geval is dat puur en alleen omdat de vluchten vanaf Brussel vaak minder vol zijn dan vanuit A'dam. Ik kom vanuit Den Haag en dan is A'dam een stuk dichterbij.Disney-Golf schreef:Toch elke keer weer grappig dat Nederlanders voor Zaventem kiezen en ik als Belg niet meer vertrek of het moet vanuit Schiphol zijn.
"Keep Georgia On Your Mind"
Wij vliegen vaker via Brussel (dit jaar ook naar USA) en dit is prima. Qua afstand is er geen verschil voor ons. De tickets via Brussel zijn (tenminste toen wij gingen naar Las Vegas) het goedkoopste, ook goedkoper als die vanaf Dusseldorf.
-
- Amerika-newbie
Het vliegveld op zich is ons goed bevallen. Want inderdaad je komt er niet voor de winkeltjes. Echter parkeren of van te voren een nacht logeren in een hotel is verschrikkelijk duur. Als je niets kunt regelen dan is je voordeel qua ticket vaak weg door het parkeren.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Een betaalbaar hotel bij Zaventem is een kwestie van even zoeken, wij slapen in september in het Ibis voor € 60,00 per kamer en mogen daar de auto vier weken laten staan voor € 1,00 per nacht.
Als je het verschil in vliegtickets prijzen tussen Zaventem en Schiphol bekijkt is het verschil ook met overnacht aanzienlijk.
Als je het verschil in vliegtickets prijzen tussen Zaventem en Schiphol bekijkt is het verschil ook met overnacht aanzienlijk.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2752 Weergaves
-
Laatste bericht door Roning
-
- 8 Reacties