Pagina 1 van 3

Tanken

Geplaatst: 24 jun 2009, 20:00
door stefannelies
Ik heb enkele vragen mbt tanken in de VS.

Is het hetzelfde als in Nederland, dus tanken, pompnr onthouden en binnen afrekenen?

Kennen ze ook 'pinnen aan de pomp'?

Is het wijsheid om een jerrycan benzine in de auto te hebben? (just in case ...)

Re: Tanken

Geplaatst: 24 jun 2009, 20:04
door 1250
Vaak betaal je in Amerika voordat je gaat tanken, het is dan ook belangrijk een idee van je tank inhoud te hebben... meestal is dat rond de 20 gallon.
Ze kennen 'Creditcard betalen aan de pomp' :wink: vaak wordt er gevraagd naar een zip code dan vul je jouw Nederlandse postcode in (alleen de cijfers) en voor het eerste cijfer een nul.

Nooit een Jerrycan aan boord gehad, gaat altijd stinken en je moet er gewoon voor zorgen dat je altijd als je in een verlaten gebied rijdt meer dan 50% tank hebt.

Re: Tanken

Geplaatst: 24 jun 2009, 20:11
door loekie
Verschilt van pomp tot pomp.
Ofwel tanken en naderhand betalen aan de kassa.
Ofwel creditcard afgeven aan de kassa en dan tanken,weer naar binnen en betale.
Ofwel pinnen aan de pomp.
Oftewel voor het tanken aantal dollars betalen aan de kassa,pomp word ingesteld op dit bedrag en tanken maar.

Een jerrycan met benzine ben ik zelf geen voorstander van, gewoon redelijk op tijd stoppen en volgooien.

Re: Tanken

Geplaatst: 24 jun 2009, 20:42
door Coyote
Ik tank altijd waar ik buiten bij de pomp met een creditcard (soms pinpas) kan afrekenen. Wel zo eenvoudig. Kun je gewoon tanken totdat de tank vol is. Enneh, je kunt de handel vastzetten (kan in Nederland niet) zodat je ondertussen de ramen van de auto schoon kan maken. :D

Roland

Re: Tanken

Geplaatst: 24 jun 2009, 23:21
door looydesign
En hoe weet je nu of je eerst moet "creditcarden" :lol: en dan tanken of andersom? Staat dat allemaal wel goed aangegeven dan? Beetje lullig als je t telkens verkeerd doet natuurlijk :wink:

Re: Tanken

Geplaatst: 24 jun 2009, 23:29
door Pete.Z
Als je met CC kan betalen staat dat duidelijk op de pomp, en is er ook een gleuf aanwezig waar die kaart inmoet.
Kaart erin, aanwijzingen op scherm volgen en klaar.

Ik heb trouwens geen enkele keer een postcode in hoeven geven vorige maand.

let er ook op dat die pompen soms net anders werken dan bij ons, soms moet je nog de houder waar het pistool inzit omzetten of een ander soort hendel omhalen voor je kan tanken.

Re: Tanken

Geplaatst: 24 jun 2009, 23:32
door astoria
Coyote schreef: je kunt de handel vastzetten (kan in Nederland niet) zodat je ondertussen de ramen van de auto schoon kan maken. :D

Roland
In veel staten kan dit niet meer! Bijvoorbeeld hier in New York State.

Overigens, in twee staten, namelijk New Jersey en Oregon èn in de Town of Huntington, NY (Long Island) is het verboden om zelf te tanken. Hier is altijd een bediende aanwezig die de auto voor je volgooit.

Re: Tanken

Geplaatst: 25 jun 2009, 03:28
door ned in MO
looydesign schreef:En hoe weet je nu of je eerst moet "creditcarden" :lol: en dan tanken of andersom? Staat dat allemaal wel goed aangegeven dan? Beetje lullig als je t telkens verkeerd doet natuurlijk :wink:
Dat zou een beetje het verhal van ezel en steen zijn dan :lol:
Als je met de cc kan betalen kaart in gleuf, snel er weer uit trekken, op authorisatie goedkeuring wachten, soms de vraag om je een bonnetje wilt en dus ja of nee drukken.
Slang pakken 87 octaan erin doen. tank vol slang terug bonnetje pakken en karren maar weer :mrgreen:

Re: Tanken

Geplaatst: 25 jun 2009, 17:07
door Ruud2004
Inderdaad, makkelijker kan het niet. Wil je even oefenen ? Tank een paar keer bij "Tinq" (of een andere onbemande pomp)en je weet niet beter. :wink:

Re: Tanken

Geplaatst: 25 jun 2009, 18:07
door Baia
Coyote schreef:je kunt de handel vastzetten (kan in Nederland niet) zodat je ondertussen de ramen van de auto schoon kan maken.
Ik kan hier in Belgie gewoon de hendel vastzetten hoor. Er zit bij ons zo een klein ijzeren lipje aan de klep waar je je vingers op legt zodat deze omhoog blijft. Zo blijft de benzine dus lopen. Nieuwe auto's hebben trouwens nieuwe tanksystemen waar het tanksysteem in blijft vastzitten. Dit lukte met mijn oude auto niet, daar hing het systeem te los in.

Re: Tanken

Geplaatst: 26 jun 2009, 00:52
door looydesign
ned in MO schreef:Slang pakken 87 octaan erin doen. tank vol slang terug bonnetje pakken en karren maar weer :mrgreen:
Dus altijd die 87 octaan moeten we gebruiken? Nu je t zegt, niet dat we straks de verkeerde erin gooien :lol:

Re: Tanken

Geplaatst: 26 jun 2009, 01:17
door Amikix
Nou ja, moeten... Ik gooi benzine met het laagste octaangehalte in de oude auto en die met het hoogste octaangehalte in de nieuwe. Het hoogste octaangehalte is ook het enige dat ik voor motors gebruik.

Re: Tanken

Geplaatst: 26 jun 2009, 01:22
door looydesign
Okee, stel dat wij nou de Chevy Trailblazer meekrijgen... wat is daar het beste voor? Of is dit een domme vraag?

Re: Tanken

Geplaatst: 26 jun 2009, 05:33
door ned in MO
In een trailblazer gaat 87.
Ik heb een volkswagen en daar moet 91 in, maar in vrijwel alle huurauto's 87 Hoger kan nooit kwaad. Soms kom je wel eens 85 tegen, vooral in de bergen

Re: Tanken

Geplaatst: 26 jun 2009, 05:43
door jiejie
astoria schreef:
Coyote schreef: je kunt de handel vastzetten (kan in Nederland niet) zodat je ondertussen de ramen van de auto schoon kan maken. :D

Roland
In veel staten kan dit niet meer! Bijvoorbeeld hier in New York State.
Hawaii ook niet, helaas :(

Ik vond het vroeger in Nederland ideaal om dat te doen, maar inderdaad, Nederland heeft dat ook al langere tijd niet meer.

Het kan overigens nog wel bij sommige auto's, het ligt er dan alleen aan hoe groot je benzine dop is haha ;)


En wat betreft octaan gehalte, wij tanken alleen 91.. zal er misschien aan liggen dat het Europese auto's zijn? Ik weet het niet maar er moet minimaal 90 in, en sja, dat wordt dus 91 haha.

Re: Tanken

Geplaatst: 26 jun 2009, 14:05
door Chi Sin X
Ik neem gewoon altijd de regular. Nooit problemen gehad :).

Dit vond ik er trouwens over op wikipedia over het verschil tussen de 85 en 87 :
Octane ratings can vary greatly from region to region. For example, the minimum octane rating available in much of the United States is 87 AKI, and the highest is 93. However this does not mean that the fuel is different.

In the Rocky Mountain (high altitude) states, 85 AKI is the minimum octane, and 91 AKI is the maximum octane available in fuel. The reason for this is that in higher-altitude areas, a typical combustion engine draws in less air per cycle due to the reduced density of the atmosphere. This directly translates to reduced absolute compression in the cylinder, therefore deterring knock. It is safe to fill up a car with a carburetor that normally takes 87 AKI fuel at sea level with 85 AKI fuel in the mountains, but at sea level the fuel may cause damage to the engine.

Re: Tanken

Geplaatst: 26 jun 2009, 19:50
door Doockles
Als je er aan denkt kan je bij het ophalen van de auto vragen wat je er best indoet (regular, premium,...). Wij vroegen dat aan de kerel die onze auto kwam brengen. Hij zei ons toen dat we konden kiezen: "premium is het beste, maar 't is een huurauto, dus doe er gewoon regular in". Dat hebben we dan ook maar gedaan :lol: . Eigenlijk stelden we de vraag om te weten of het benzine of diesel was. We hadden er nog niet bij stilgestaan dat ze daar allemaal op benzine rijden, dus onze vraag kwam misschien dom over ;-) .

Re: Tanken

Geplaatst: 27 jun 2009, 10:53
door Bostonlover
Alle amerikaanse modellen huurauto's rijden gewoon op regular 87, ik ben dat nog nooit anders tegengekomen. Gewoon het goedkoopste erin.

Daarnaast kun je tegenwoordig bij heel veel pompen gewoon met je postbankpas (uiteraard met Maestro-logo) betalen.

Re: Tanken

Geplaatst: 27 jun 2009, 11:29
door Emenem
Bostonlover schreef:...met je postbankpas .
De Postbank bestaat niet meer, is tegenwoordig de ING.

Re: Tanken

Geplaatst: 27 jun 2009, 15:21
door Dento
Bostonlover schreef:Gewoon het goedkoopste erin.
Het goedkoopste is echter niet altijd 87... :wink: