Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

37 minuten overstaptijd! Haalbaar?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
movi
Amerika-ontdekker

37 minuten overstaptijd! Haalbaar?

Bericht door movi »

Wij moeten op de terugreis een overstap maken op vliegveld Cincinnati waarbij ons volgende vliegtuig al na 37 minuten nadat wij geland zijn het luchtruim kiest. Gelukkig moeten we wel overstappen in dezelfde terminal (3). Nu willen we zoveel mogelijk voorzorgsmaatregelen nemen om de overstap te halen zoals zo gunstig mogelijke stoelen reserveren, purser inlichten over onze beperkte overstaptijd en plattegrond van de terminal te bestuderen.

Nu was alleen de vraag hoe men het vliegtuig verlaat bij aankomst in Cincinnati. Is dat net op schiphol via een enkele slurf en via de voorste deur? Wij zaten namelijk helemaal achterin het vliegtuig en hebben ons al zo veel mogelijk naar voren gezet, dit is echter nog steeds rij 22. Echter als ook de achteruitgang wordt benut dan waren de plekken achteraan helemaal zo slecht nog niet. Iemand die bekend is met Cincinnati en ons kan informeren?

Op de heenweg hebben we 2.20 overstaptijd op Atlanta en eveneens weer binnen zelfde terminal. Uit voorgaande reacties begreep ik dat dit wel haalbaar moet zijn.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 37 minuten overstaptijd! Haalbaar?

Bericht door ned in MO »

Moet lukken als je geen vertraging hebt
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

De achterdeur wordt niet gebruikt, daar kan je bijna standaard van uit gaan.
37 minuten is heel,heel weinig, maar met wat mazzel zou het net moeten kunnen.
Je bent wel afhankelijk van vertraging en dergelijke natuurlijk.

Ik heb zelf afgelopen Mei een overstap van 30 minuten gehaald op Houston, en dan ook nog naar een andere terminal.
Kwam er op neer dat ik een sprint van een paar honderd meter heb gemaakt met laptoptas en rolkoffer, en direct door kon rennen het vliegtuig in.....mijn kortste overstap ooit. :mrgreen:

2.20 uur is een nette tijd, dat zal geen problemen geven.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ik denk eerder dat je koffers een probleem worden ..... :roll:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Die worden doorgelabeld op de terugweg.

Marjon
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Ja dat wel, maar halen ze hetzelfde vliegtuig? :mrgreen:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hadden in 2006 in eerste instantie een overstaptijd van 1 uur 13.
Door vertraging hadden we uiteindelijk nog 16 minuten de tijd voor de overstap. Toch zijn onze koffers gewoon meegekomen naar Amsterdam.
Dit schreef ik erover op mijn weblog.

"Als de motoren gaan draaien en we denken te vertrekken komt het bericht wat we al eerder gehoord hebben en waar we ook voor vreesden. Er is een technische probleem en we hebben een delay van waarschijnlijk een kwartiertje. De accu moet verwisseld en we worden even in het donker gezet.

Wij zijn niet blij want we hebben in Minneapolis maar 1.13 om over te stappen, wat al niet zo ruim is. Ik ben bang dat we onze aansluiting gaan missen.
Het “kwartiertje”wordt uiteindelijk 57 minuten en als we in Minneapolis aankomen hebben we dus precies 16 minuten om in het volgende vliegtuig naar Detroit te komen.

Dankzij de medewerking van de stewardess en de andere passagiers mogen we, samen met nog een paar mensen, als eerste het vliegtuig uit. We rennen door de vertrekhal maar ik kan Ger, Nick en Joyce niet bijhouden. Gelukkig komt er net een karretje langs en ik mag meerijden. Gelijktijdig met de anderen kom ik bij de gate aan. We hebben nog precies 4 minuten over.

Uitgeput laten we ons in onze stoelen zakken, waar we te horen krijgen dat er “a slight delay”is.
Hadden ze ons dat niet eerder kunnen vertellen
?"

Marjon
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

movi schreef:
Op de heenweg hebben we 2.20 overstaptijd op Atlanta en eveneens weer binnen zelfde terminal. Uit voorgaande reacties begreep ik dat dit wel haalbaar moet zijn.
Ik heb in februari ook op Atlanta een overstap gemaakt, en ik moet toegeven, was ik blij dat we iets meer dan 3 uur hadden.
Kwam er daar plots een schoolgroep met 60 man de vlieger uit (en die waren me voor aangezien ik redelijk achteraan zat)
Ik veronderstel dat je geen amerikaans staatsburger bent, en langs de vervelende blauwe mannetjes moet.
In Atlanta hebben ze aardig wat medewerkers, en dat is soms ook nodig.
Maar als je geen groepen ofzo voor je hebt, moet dit lukken hoor.
En desnoods ga je bij het uitstappen maar ff lekker irritant doen, en stap je maar goed door, zodat je alvast niet té veel mensen voor je hebt.
Atlanta is een grote luchthaven hoor (wel heel praktisch) maar ik denk wel dat je het zal halen met 2.20 ;-)
37 minuten daarentegen, is wel heel nipt.
Dan mag er al niet teveel mis gaan. Maar bestudeer het plannetje van de luchthaven van Cincinnati, zodat je onmiddellijk weet waar naartoe.
Als je twijfelt aan iets, ben ik er zeker van dat de cabin crew je wel zal kunnen helpen (toen ik een keertje snel moest overstappen boden ze mij zelfs hun diensten aan zonder dat ik er naar gevraagd had)
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dit is Cincinnati en tenzij je vertraging hebt door het weer ga je het met gemak halen. Dit vliegveld is een voorbeeld voor andere vliegvelden qua efficientie. Toen ik in de reiswereld werkte gingen we er op excursie heen om te leren van hun efficientie. Zo lang duurt het ook weer niet om uit een binnenlands vliegtuig te geraken. Ik zou me er dus niet druk om maken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Het is inderdaad kort, maar Petra schrijft:"Ik zou mij er niet druk om maken" en dat is precies wat je moet doen. Je er druk over maken geeft alleen maar stress, je bent immers op vakantie. Haal je deze vlucht niet, dan zal het de volgende wel worden. (met wellicht een upgrade voor de overlast)
Om een aansluitende vlucht te halen ben ik één keer (tevergeefs) de luchthaven van Frankfurt overgerend en ben nu vastbesloten dit nooit meer te doen. Wat een gedoe/gestress allemaal. De prima service daarna van Lufthansa maakte een hoop goed.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Haal je deze vlucht niet, dan zal het de volgende wel worden. (met wellicht een upgrade voor de overlast)
Het betreft hier de terugvlucht naar Europa en die gaan er niet zoveel per dag.
Op de heenweg is het niet zo'n probleem dan kan je meestal één of twee uur later de volgende vlucht nemen.
Maar zoals Petra al aangaf is het een zeer overzichtelijk vliegveld, wij hebben er een tijdens een overstap van 45 minuten zelfs nog even kunnen eten en een peukje gerookt.
movi
Amerika-ontdekker

Bericht door movi »

Bedankt voor de reacties. Kennelijk moet het toch nog goed te doen zijn op dit bepaalde vliegveld. Stressen doen we niet, het betreft de terugvlucht en we kunnen best een dagje later thuiskomen maar we waren wel benieuwd of het gewoonweg haalbaar was. Mocht het niet lukken dan posten we over ca. vier weken wel even een berichtje via de laptop om de tijd te doden :D
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Mijn ouders zijn begin deze week via Cincinnatti naar Denver gevlogen. Ze hadden anderhalf uur overstaptijd, en na het landen, na Immigrations (5 minuten), bagage ophalen, Customs (nog geen 5 minuten), de bagage weer inchecken, en naar de nieuwe gate in dezelfde terminal lopen hadden ze nog meer dan een uur tijd over.

Aangezien het bij jullie op de terugvlucht is, en je dus niet door Immigrations en Customs hoeft, en ook niet meer met je bagage hoeft te rommelen, zou ik me over die 37 minuten geen zorgen maken! :D
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ruud2004 schreef:Haal je deze vlucht niet, dan zal het de volgende wel worden. (met wellicht een upgrade voor de overlast)
Vaak wil je maar al te graag naar huis, en wat doe je dan met die paar uur extra zonder auto in een vreemde stad....ik ren wel even een paar minuten om dat te voorkomen.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Maar zoals gezegd, de volgende internationale vlucht zal wel gewoon precies een dag later zijn .... Dus gewoon lekker van die volle dag genieten :mrgreen: ! Hadden wij dit jaar met overstap in Philadelphia. Vlucht gemist, en volgende dag zelfde vlucht terug dus. Lekker een mooie dag Philadelphia van gemaakt :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
okkernoot
Amerika-ontdekker

Bericht door okkernoot »

Mijn ervaring is dat - indien de vertraging niet de spuigaten uitloopt - men voor overzeese vluchten nog al eens wacht
totdat de binnenlandse aansluitingen gearriveerd zijn. Dat gebeurde overigens bij mij met Delta in Cincinatti.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Meestal weten ze inderdaad wel welke personen van welke vluchten er nog onderweg zijn, mits je met dezelfde maatschappij vliegt op je binnenlandse vlucht. Wij hadden dit jaar officieel twee uur overstap tijd in Chicago maar onze vlucht uit Phoenix had anderhalf uur vertraging waardoor we uiteindelijk nog iets minder dan een uur hadden om over te stappen. (Gelukkig haalt het vliegtuig wel weer wat tijd in, dus wie weet heb je meer dan 37 minuten overstap tijd uiteindelijk?) Wij zijn gelijk naar de volgende gate gelopen waar ons toestel net aan het boarden was en toen we zaten werd er omgeroepen dat het toestel nog aan het wachten was op passagiers die vanaf andere bestemmingen kwamen. Het voordeel was wel dat we in Brussel bijna meteen onze koffers hadden omdat deze waarschijnlijk pas als laatste aan boord waren gegaan. Maar zoals iedereen hier al zegt: Maak je vooral niet druk, meestal zijn dit soort dingen prima geregeld en ik heb nog nooit mee gemaakt dat een toestel op tijd is vertrokken, laat staan dat het boarden op tijd begint, dus waarschijnlijk heb je nog meer speling dan je denkt. :D
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

MattRob schreef:Maar zoals gezegd, de volgende internationale vlucht zal wel gewoon precies een dag later zijn .... Dus gewoon lekker van die volle dag genieten :mrgreen: !
Ja, maar als het vliegtuig vertraging heeft door bv slecht weer, dan krijg je van de maatschappij normaliter geen hotelovernachting. Dan heb je toch een probleem. En dan moet er bovendien ook maar net plaats zijn en in de zomer is dat zeker

Maar goed, ik persoonlijk zou 37 minuten te weinig vinden, maar ik reis heel veel en ben wat dat betreft misschien wat cynischer geworden. Zeker op binnenlandse vluchten is vrij vaak vertraging, niet altijd heel veel, maar op 15 minuten zit je zo. En dan kan het al heel krap worden. Alleen al omdat aan het einde van de dag (wanneer dus de internationale vluchten vertrekken), vaak onverwacht onweersbuien kunnen optreden. Het klopt overigens dat Cincinnati vrij klein is voor een internationale luchthaven en dat maakt dat je er inderdaad sneller doorheen komt. Ik woon in Atlanta, dus ik ga als het kan voor een directe vlucht, maar als ik moet overstappen kies ik voor Cincinnati of voor Washington DC. Allebei relatief kleine en overzichtelijke luchthavens.
"Keep Georgia On Your Mind"
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ja, maar als het vliegtuig vertraging heeft door bv slecht weer, dan krijg je van de maatschappij normaliter geen hotelovernachting. Dan heb je toch een probleem.
Wij hadden onlangs ook een krappe overstap in Detroit. Wij hadden die dag de laatste vlucht naar Amsterdam. Ik had van tevoren al rekening gehouden met een eventuele overnachting (ook paar hotels gezocht, adressen bij me) en de kosten. Op een hele Amerikavakantie zijn de kosten van een nacht hotel misschien niet leuk, maar ik had er zeker wel rekening mee gehouden. Ik zou liever zelf mijn hotel betalen en de volgende dag weer op tijd op het vliegveld zijn, dan de hele nacht daar hangen.

In mijn handbagage zit dan ook altijd voldoende medicatie en kleding voor een extra dag :wink:
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Pete.Z schreef: Vaak wil je maar al te graag naar huis, en wat doe je dan met die paar uur extra zonder auto in een vreemde stad....ik ren wel even een paar minuten om dat te voorkomen.
Klopt Pete. Zo dacht ik er ook over in Frankfurt, dus rennen om de vlucht te halen. Ik zag de machine nog net wegtaxiën en dacht, dit nooit meer. Wat een waardeloos gevoel was dat.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie