Wij mochten in Denver ook kiezen. Ik heb geen verstand van auto's dus vond het best moeilijk kiezen. Er stonden o.a. een Ford Explorer en een RAV4, maar we kozen toch voor de Equinox, vanwege de wat luxere afwerking van binnen. De achterklep van de RAV4 leek ons niet zo handig (gaat zijwaarts open).
We hebben veel dirt roads gereden en dat ging prima met de Equinox, al begon de auto op het laatst wel een beetje rare geluiden te maken, misschien toch iets te ruw mee omgegaan. Maar al met al een hele fijne auto, uiteindelijk ruim 6000 km mee gereden.
Achteraf hadden we even moeten checken of er een mp3 cd speler in de Equinox zat. Ik dacht dat dat tegenwoordig wel standaard was, maar dat bleek helaas niet het geval te zijn (had 10 cd-roms vol muziek bij me, waar ik dus niks aan had, maar gelukkig was er altijd wel een leuke radiozender onderweg te vinden).
Ik heb de ground clearance (in inch) van de verschillende modellen opgezocht, ik ga proberen om een Grand Cherokee, 4-runner of x-terra mee te krijgen bij Alamo San Francisco.
Midsize SUV
Pontiac Torrent 7,9
Chevrolet Equinox 7,9
Toyota RAV4 7,5
Saturn Vue 7,8
Standard SUV
Jeep Grand Cherokee 9,9
Toyota 4-runner 9,1
Nissan X-terra 9,1
Toyota Highlander 8,1
Chevrolet Trailblazer 7,8
Jeep Liberty 7,4
Let als je de huurauto ophaalt ook goed op de volgende dingen:
- zien de banden er goed uit (profiel en beschadigingen)
- is er een reserveband aanwezig
- is er een krik aanwezig
- is het wel écht een 4WD
Wij hebben de krik en de reserveband deze keer dus nodig gehad, het moest er een keer van komen met al die dirtroads die wij rijden. Op de Smoky Mountain Road, op 14 mijl afstand van de bewoonde wereld, hield onze rechterachterband het voor gezien. Iets te veel rotspunten ed moeten verwerken, denk ik. Het was behoorlijk lastig om de reserveband onder de auto (Nissan X-Terra) uit te krijgen, het vervangen van de kapotte band ging daarna heel vlot.
Wij hadden al twee keer eerder een X-Terra gehad, écht 4WD, en prima bevallen. Deze keer zijn we dus blindelings weer voor de X-Terra gegaan, niet zo slim want dit exemplaar bleek dus geen 4WD + low gear te hebben. Wel electronische slipcontrole. Nu gebruiken we de 4WD mogelijkheid maar zelden, maar deze keer hadden we op diverse plaatsen te maken met vrij veel los zand, daar was Low Gear toch wel handig geweest.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's. http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Wij zijn gisteravond aangekomen in San Francisco en onze medereiziger die hier al 2 uur eerder was is de auto gaan ophalen.
We hadden een Chevrolet trailblazer besteld en heeft meneer daar een upgrade gemaakt naar een suburban van Chevrolet.
Man man man, wat een bak is me dat. een spiksplinter nieuw model (april 2009) met alles erop en eraan.
Dit wordt lekker cruizen!
eerste verslag van onze reis hier naar toe staat net online op http://www.jonez.be/usa
foto's van de auto komen er morgen ergens op want ik ben mijn cardreader thuis vergeten.
We hebben de mid-size SUV Equinox geboekt, maar in de garage kon je gewoon uit meerdere kiezen, de Jeep, de Dodge, Ford, Nissan, etc. De Equinox vind ik een heerlijk bakkie!
Wij hebben via usareisen een Standard-SUV gehuurd; deze halen wij op in LA.
Kan iemand mij eens de juiste werking uitleggen; ik neem aan dat wij van het vliegveld naar het verhuurcentrum van Alamo gebracht worden.
Daarna zal iemand van hun verkopers proberen om een upgrade te verkopen (zoals enkele jaren geleden in Florida)... maar ik vind de standard-SUV al duur genoeg en voldoende.
Maar... in Florida mochten wij niet kiezen; wij kregen gewoon een voertuig toegewezen.
Daarom mijn vraag; hoe werkt het juist; kiezen uit een aantal voertuigen; op een lijst of in een rij (moet je dan je bagage meenemen?) ?
Ik heb hierboven al deze lijst opgehaald: Standard SUV
Jeep Grand Cherokee 9,9
Toyota 4-runner 9,1
Nissan X-terra 9,1
Toyota Highlander 8,1
Chevrolet Trailblazer 7,8
Jeep Liberty 7,4
Is deze quotering belangrijk, of moet ik letten op andere zaken?
Tijdens zijn zakentrips rijdt mijn man altijd met een Ford Edge, en die hebben we vorig jaar ook meegekregen toen we de Equinox gehuurd hadden (die er niet was). Da's ook een leuke wagen om mee te rijden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Wij hebben wederom een Equinox geboekt.
Vorige keer hadden we in Orlando een RAV4 meegenomen, in die kofferruimte kon toen al onze bagage.
Maar deze keer willen we eigenlijk met wat groters buitenrijden, omdat op zo'n rondje van 25 dagen in het Zuidwesten toch wat extra ruimte gemakkelijk is.
Stel: We weigeren de opgedrongen upgrade aan de balie, komen aan bij de auto's waar blijkt dat er enkel Equinoxjes staan of RAV4's om uit te kiezen...(oeps dus)
Welke uitvlucht kan je geven aan de medewerkers bij de auto's om uit de volgende rij te mogen kiezen? afdekbare kofferruimte ofzo ?
Heeft iemand tips?
Inyaro schreef:Wij hebben wederom een Equinox geboekt.
Vorige keer hadden we in Orlando een RAV4 meegenomen, in die kofferruimte kon toen al onze bagage.
Maar deze keer willen we eigenlijk met wat groters buitenrijden, omdat op zo'n rondje van 25 dagen in het Zuidwesten toch wat extra ruimte gemakkelijk is.
Stel: We weigeren de opgedrongen upgrade aan de balie, komen aan bij de auto's waar blijkt dat er enkel Equinoxjes staan of RAV4's om uit te kiezen...(oeps dus)
Welke uitvlucht kan je geven aan de medewerkers bij de auto's om uit de volgende rij te mogen kiezen? afdekbare kofferruimte ofzo ?
Heeft iemand tips?
No way dat je een duurdere auto mee krijgt als je geen upgrade neemt, en de gehuurde types gewoon beschikbaar zijn.
Als je een groter type wilt, gewoon nu al huren, of toch ter plekke die upgrade doen, dat is echt de enige manier.
kastelke schreef:Tijdens zijn zakentrips rijdt mijn man altijd met een Ford Edge, en die hebben we vorig jaar ook meegekregen toen we de Equinox gehuurd hadden (die er niet was). Da's ook een leuke wagen om mee te rijden.
Wij hebben vorig jaar ook in een Ford Edge gereden en dat is zo goed bevallen, dat we er dit jaar graag weer een zouden willen huren.
Nu kan ik er alleen maar niet achter komen onder welke categorie deze auto valt bij Hertz of Avis. Ik heb beide bedrijven
al gebeld, maar ben er niets wijzer van geworden.
Let als je de huurauto ophaalt ook goed op de volgende dingen:
- zien de banden er goed uit (profiel en beschadigingen)
- is er een reserveband aanwezig
- is er een krik aanwezig
- is het wel écht een 4WD
Stel nou dat we met een kapotte band komen staan, kunnen we dan rekenen op de service van Alamo (Gold-pakket afgesloten) of gaat dat niet gebeuren?
Ik zie ons dat namelijk echt niet zelf opknappen :yuk:
En hoe kan ik zien of een auto wel écht een 4WD is?
Ben niet zo handig met die dingen
Haha..
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.