Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Spitsuur in LA: ervaringen gevraagd
Spitsuur in LA: ervaringen gevraagd
Hallo,
Wie heeft welke ervaringen met spitsuren in LA?
Wij zijn daar 5 dagen met huurwagen.
De 5de dag vertrekken we naar Las Vegas.
Op welk uur kan je beste vertrekken in de ochtend?
Wie heeft welke ervaringen met spitsuren in LA?
Wij zijn daar 5 dagen met huurwagen.
De 5de dag vertrekken we naar Las Vegas.
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Re: spitsuur in LA
Het zal er altijd druk zijn, wanneerje ook vertrekt. Natuurlijk is zo vroeg mogelijk vertrekken het beste dat je kand doen. Dan denk ik aan 6 uur 's morgens. Maar je hebt er ook de carpoolstroken, waar alleen auto's mogen rijden met minstens 2 personen aan boord. Daar rijd je dan ook vlotter op en kan je deels of helemaal een file vermijden.
Re: Spitsuur in LA: ervaringen gevraagd
Beste Noortje,
Verkeer rond LA valt, naar Nederlandse maatstaven, erg mee.
Als je in de spits de stad uit wilt komen zul je te maken hebben met wat drukte en filevorming. Echter, vergeleken met het wegennet rond de grote steden in Nederland in de spits rijdt het gewoon prima door. Als je niet alleen in de auto zit kun je ook de carpool lanes gebruiken, dat scheelt weer wat. Je gaat verder ook de stad uit terwijl het meeste verkeer 's ochtends andersom rijdt. Je bent dan ook al heel snel uit het drukke verkeer.
Je kunt ook altijd even een lokale zender aanzetten voor traffic information. Je doel is iig de I15 northbound.
De rest van de rit naar Grand Canyon heb je nergens last van. I15 north, I40 east. Bij Williams exit 165 nemen en daar northbound SR64 richting Tusayan op.
Als je rond een uur of 9 vertrekt uit LA, onderweg nog een keertje stopt en een stukje van de "historic route 66" rijdt (er is niet zoveel te zien, maar goed), dan kun je eind van de middag, begin van de avond in Grand Canyon zijn, met een beetje geluk nog voor zonsondergang. De I40 rijdt lekker door.
Veel plezier in LA en bij Grand Canyon!
Groeten,
Roel.
Verkeer rond LA valt, naar Nederlandse maatstaven, erg mee.
Als je in de spits de stad uit wilt komen zul je te maken hebben met wat drukte en filevorming. Echter, vergeleken met het wegennet rond de grote steden in Nederland in de spits rijdt het gewoon prima door. Als je niet alleen in de auto zit kun je ook de carpool lanes gebruiken, dat scheelt weer wat. Je gaat verder ook de stad uit terwijl het meeste verkeer 's ochtends andersom rijdt. Je bent dan ook al heel snel uit het drukke verkeer.
Je kunt ook altijd even een lokale zender aanzetten voor traffic information. Je doel is iig de I15 northbound.
De rest van de rit naar Grand Canyon heb je nergens last van. I15 north, I40 east. Bij Williams exit 165 nemen en daar northbound SR64 richting Tusayan op.
Als je rond een uur of 9 vertrekt uit LA, onderweg nog een keertje stopt en een stukje van de "historic route 66" rijdt (er is niet zoveel te zien, maar goed), dan kun je eind van de middag, begin van de avond in Grand Canyon zijn, met een beetje geluk nog voor zonsondergang. De I40 rijdt lekker door.
Veel plezier in LA en bij Grand Canyon!
Groeten,
Roel.
Noortje,
Nog een LA tip, zeker omdat je 4 avonden te vullen hebt: De Griffith Observatory.
Gratis bussen (vooraf online kaartjes regelen en printen) vertrekken vanaf een aantal locaties naar de observatory (je mag niet met eigen auto de heuvel op).
Erg mooie observatory en enthiousiaste mensen die graag hun kennis delen. En als bonus een fantastisch uitzicht op LA.
Roel.
Nog een LA tip, zeker omdat je 4 avonden te vullen hebt: De Griffith Observatory.
Gratis bussen (vooraf online kaartjes regelen en printen) vertrekken vanaf een aantal locaties naar de observatory (je mag niet met eigen auto de heuvel op).
Erg mooie observatory en enthiousiaste mensen die graag hun kennis delen. En als bonus een fantastisch uitzicht op LA.
Roel.
dank u voor de uitvoerige tips
maar we rijden naar Las Vegas en niet naar Grand Canyon

2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
Beste Noortje,
Maar goed, dan moet je gewoon de I15 volgen en niet halverwege de I40 op. Afhankelijk van de drukte en waarvandaan je in LA vertrekt, tussen de ruim 4 en 5 uur onderweg.
Maar: als je een uurtje of twee extra hebt: Ga het Mojave preserve in richting Kelso (Kelso dunes), en door naar Cima en Nipton, en dan weer terug de I15 op. Dan hoef je ook niet meer Joshua Tree NP toe, die kom je namelijk genoeg tegen op deze route.
Roel.
Oeps, sorry, niet goed gelezen.Noortje1 schreef:dank u voor de uitvoerige tips![]()
Maar goed, dan moet je gewoon de I15 volgen en niet halverwege de I40 op. Afhankelijk van de drukte en waarvandaan je in LA vertrekt, tussen de ruim 4 en 5 uur onderweg.
Maar: als je een uurtje of twee extra hebt: Ga het Mojave preserve in richting Kelso (Kelso dunes), en door naar Cima en Nipton, en dan weer terug de I15 op. Dan hoef je ook niet meer Joshua Tree NP toe, die kom je namelijk genoeg tegen op deze route.
Roel.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Dat is inderdaad een geweldige tip, ik ben er vanwege het uitzicht twee keer geweest op één dag: 's middags en 's avonds.roelb schreef:Noortje,
Roel.

Dat er bussen rijden wist ik niet, maar daar had ik in LA niet eens over nagedacht.

Overigens moet je wel een beetje kunnen (herstel: durven!) autorijden als je daar wilt parkeren. Het was erg druk, en ik stond half op een helling met zowel een auto vlak voor me als vlak achter me, en moest dus met veelvuldig gebruik van de "handrem" (die ik in die auto met mijn linkervoet moest bedienen) uit dat kleine gaatje zien te komen. Ging prima hoor, maar ik ben niet zo bang aangelegd; als je dat wel een beetje bent en je bent een voetbediende parkeerrem niet gewend kun je misschien beter toch een bus nemen.

-
- Amerika-expert
Wow?! Echt? That's it! Ik wil nooit meer terug!roelb schreef:Verkeer rond LA valt, naar Nederlandse maatstaven, erg mee.

Verkeer in LA is vooral erg op Hwy 10 is mijn ervaring. Yahoo! en Google maps geven tegenwoordig verkeersinformatie, dus je zou een week vantevoren op dezelfde tijd als je wilt gaan rijden kunnen kijken, en je op die manier voorbereiden.
Gr., Flipje
Jep.. files van 10 tot 20km zijn tegenwoordig meer regel dan uitzondering geworden. Het is de laatste maanden wel weer wat afgenomen, maar met een enkel ongelukje ergens in de randstad is het al snel een chaos en loopt alles vast.FlipjeBTiel schreef:Wow?! Echt? That's it! Ik wil nooit meer terug!roelb schreef:Verkeer rond LA valt, naar Nederlandse maatstaven, erg mee.
Bij een normale avond- of ochtendspits in Nederland staat gemiddeld 250km in de ochtendspits en 300km file in de avondspits. In de afgelopen jaren zijn er al regelmatig avondspitsen geweest met meer dan 700km of zelfs 800km file. Goed, dat zijn extremen, maar toch. Het grootste deel van die files staat op het wegennet tussen Utrecht, Rotterdam, Den Haag en Amsterdam met wat uitlopers richting Breda en Den Bosch, en dat is een wegennet dat qua grootte goed vergelijkbaar is met het wegennet van LA.
Roel.
-
- Amerika-expert
Ouch ...
Gr., Flipje

Gr., Flipje
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik denk ook dat je je niet heel erg druk hoeft te maken. Je rijdt op dag 5 de juiste kant op. Zal er ook een beetje aan liggen waar je vandaan komt uit Los Angeles. Zo zijn wij ook al eens 's ochtends vroeg richting Palm Springs gereden vanuit Los Angeles maar toen zaten we in Anaheim, nergens last van gehad.Noortje1 schreef:De 5de dag vertrekken we naar Las Vegas.
Als je overdag via de snelwegen Los Angeles doorkruist kan het behoorlijk druk zijn. Zo heb ik er eens 2,5 uur over gedaan om van Downtown Los Angeles (La Brea Tar Pits) naar Anaheim te rijden. Een rit van slechts 35 mijl maar door de enorme drukte duurde deze rit erg lang. Vorig jaar zijn we overdag ook via de snelwegen door Los Angeles gereden en toen hebben we vrijwel geen last van files gehad.
Het is dus moeilijk te voorspellen maar houd er rekening mee dat het druk kan zijn.
Roland
In Los Angeles is het altijd druk op de weg, maar de stad verlaten zal wel meevallen als je in de ochtend vertrekt.
Eén paar webcams om alvast in de stemming te komen.
Eén paar webcams om alvast in de stemming te komen.
Zie ik dat verkeerd of rijden die bussen alleen in het weekend?Jozzy schreef: Gratis bussen (vooraf online kaartjes regelen en printen) vertrekken vanaf een aantal locaties naar de observatory (je mag niet met eigen auto de heuvel op).
Heb van de week de film Yes Man gezien.
Daar komt griffith park ook een paar keer in voor.
Lijkt me echt de moeite.
Daar komt griffith park ook een paar keer in voor.
Lijkt me echt de moeite.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
roelb schreef:Jep.. files van 10 tot 20km zijn tegenwoordig meer regel dan uitzondering geworden. Het is de laatste maanden wel weer wat afgenomen, maar met een enkel ongelukje ergens in de randstad is het al snel een chaos en loopt alles vast.FlipjeBTiel schreef: Wow?! Echt? That's it! Ik wil nooit meer terug!
Bij een normale avond- of ochtendspits in Nederland staat gemiddeld 250km in de ochtendspits en 300km file in de avondspits. In de afgelopen jaren zijn er al regelmatig avondspitsen geweest met meer dan 700km of zelfs 800km file. Goed, dat zijn extremen, maar toch. Het grootste deel van die files staat op het wegennet tussen Utrecht, Rotterdam, Den Haag en Amsterdam met wat uitlopers richting Breda en Den Bosch, en dat is een wegennet dat qua grootte goed vergelijkbaar is met het wegennet van LA.
Roel.
Overigens, heel veel van die files worden veroorzaakt omdat mensen absoluut geen verkeersinzicht hebben....onnodig links hangen, zodat de capaciteit van de weg niet benut wordt, en nog veel meer dingen.
Zeker weten dat de files de helft korter zouden zijn als mensen beter auto zouden rijden, en minder gehaast agressief waren.
Niemand die het weet?Noortje1 schreef:Zie ik dat verkeerd of rijden die bussen alleen in het weekend?Jozzy schreef: Gratis bussen (vooraf online kaartjes regelen en printen) vertrekken vanaf een aantal locaties naar de observatory (je mag niet met eigen auto de heuvel op).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2629 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties