Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door tosca »

Wij hebben voor aankomende zomer tickets naar NY via Antwerpen.

Allereerst hadden we de trein van 6.30 uur en vlucht van 9.20 uur vanaf A'dam. Nu werden onlangs onze tickets gewijzigd naar trein van 11.00 uur en vlucht van 13.30 uur. Omdat wij bij aankomst de auto nog moeten halen en in Atlantic City overnachten vonden we dit niet heel fijn.

Ik had contact met de klantenservice over iets anders en er werd gevraagd of ik nog andere vragen had. Ik vertelde dat wij dus naar de middag waren verplaatst en of misschien eventueel andere mogelijkheden waren. Mevrouw snapte er niks van dat we op de middag vlucht zijn gezet en heeft ons direct terug geplaatst op een ochtendvlucht (zelfs nog 10 minuten eerder).

Daarna vroeg ze of we dichtbij België woonden (nee, omg. Den Haag) of dat ze onze vertrekplaats misschien ook Amsterdam zou maken? Zonder kosten, want zij hadden onze tickets omgeboekt! Helemaal super dus :thumbup:
Tin_cricket
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:19

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door Tin_cricket »

Wij hebben gisteren deze formule gebruikt om naar SF te reizen, vanaf Brussel Zuid. Ik geef even onze ervaringen mee.
Onze trein vertrok om 6u18. De balie opent om 5u45 en wij waren daar net voor de deuren opengingen.
4 mensen trokken voor ons een nummertje. Echt slechts enkele minuutjes later hadden er reeds 20 mensen na ons een nummertje genomen.
Ik kan alleen maar aan anderen het advies geven om nog vroeger te komen dan wij. Er waren drie loketten open. (Vanaf 9u ofzo zijn er meestal 9 ofzo open). We hadden onze tickets om 6u02. De Thalys op, laatste rijtuig. Ik plofte op m'n stoel en het was gelijk 11 na 6.
Ik was de dag ervoor ook al even langsgegaan (we bleven in Brussel slapen) om te checken of ik toch de tickets kon krijgen, er stond toen overigens ook veel volk te wachten maar toen waren er zeker 15 loketten open. De man achter de balie was heel vriendelijk en zei dat hij ging kijken maar dat het normaal niet kon. Het kon effectief niet. Toen vertelde hij dat men al een paar keer gevraagd had aan klm om 4 uur voor sluitingstijd de dag ervoor al de tickets ophalen toe te laten, aangezien er veel mensen die eerste treinen missen. Maar helaas.
Overigens de dame die wel onze tickets gaf, zei dat we niet meer aan een automaat moesten inchecken op Schiphol. Die bleek fout, maar was geen probleem om nog even langs een machine te lopen.
Conclusie: wees op tijd! We hadden overigens 1u50 op Schiphol. Genoeg, maar niet overdreven. Wij hadden 20 minuutjes om wat rond te kijken.
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door LeenG »

@Tin, hoe laat was je vlucht in AMS?

wij vliegen in maart 2015 naar Zuid-Afrika via Antwerpen en dan rechtstreekse vlucht vanaf AMS naar Kaapstad.
Onze vlucht in AMS is om 10u 's morgens en wij moeten de Thalys de avond ervoor nemen om 21u30. Ik noteer dat we zeker op tijd in Antwerpen moeten zijn! Gelukkig is dat maar een half uurtje trein van bij ons.
We overnachten dus ook een nacht op schiphol (Ibis Budget, 60€, in totaal besparen we nog altijd meer dan €200 op andere vliegtickets)
Tin_cricket
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:19

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door Tin_cricket »

Om 10u50.
In jouw geval zou ik mij geen zorgen maken hoor. Het grote probleem in Brussel 's morgen is dat er een half uur na openingstijd van de loketten een trein naar Schiphol en een trein naar Charles de Gaulle rijden. Er waren dan ook maar drie loketten open (er kwam meer bedienden bij, maar die moesten allemaal pc opstarten en elkaar uitgebreid goeiemorgen wensen :-p). Toen ik de dag ervoor ging informeren was er ook een lange rij, maar die ging razendsnel vooruit. Verrassend voor de nmbs :)
Als je twijfelt, ik zou drie kwartier in Antwerpen voorzien. Het is een station waar van perron veranderen best wat wandelen is met die niveauverschillen en je hebt toch valiezen bij. Als je met kinderen reist, mss best wat langer.


Wij waren blijven slapen aan Brussel zuid. Waren we eerst niet van plan, maar toen was er een actie bij ibis voor 40€ en achteraf blij dat we dit gedaan hebben. Probeer van je hotel zeker 2u op voorhand op de luchthaven te zijn.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door GJ »

Het lijkt alsof de klm.be-site een beetje van de wap is. Zojuist keek ik op klm.nl wat het zou kosten om eind juni naar Seattle te vliegen en half juli vanaf Los Angeles weer terug. Van de prijzen werd ik sowieso al niet vrolijk (€ 1.000+) maar de 'Antwerpenroute' klm.be levert prijzen op van om en nabij de € 6.000. Mijn reactie hierop was ongeveer dit: :shock: :blink: :lol: Tenzij het vervoer tussen Antwerpen en Amsterdam plaatsvindt met een helikopter of een Ferrari, lijkt me dat niet helemaal correct. Even wat andere bestemmingen rond die datum geprobeerd en ook daarbij kwamen de prijzen hoger uit dan via klm.nl; hoewel niet zo extreem als in het eerste voorbeeld.

Zou dit een bug in het systeem zijn of is het gewoon afgelopen met de voordelige 'vluchten' vanaf Antwerpen?
A&A
Amerikafan
Berichten: 389
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door A&A »

Seattle vanaf Antwerpen centraal op klm.be is in augustus ruim € 7000,-. Per persoon. Met privé-jet ipv Thalys :lol:
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door GJ »

Misschien hebben ze de Concorde speciaal voor die vluchten weer van stal gehaald? :lol: maar goed, echt gunstig is dat natuurlijk niet... had gehoopt op betere aanbiedingen. Dit moet bijna wel een foutje in het systeem zijn.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door mtl »

Het is sowieso heel rustig op dit topic. Vroeger was het hier erg druk met enthousiaste reacties op lage vliegtarieven vanaf Antwerpen. Kan het zijn dat de KLM gestopt is met goedkope Antwerpen tickets?
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door Katja »

Wij zijn in november nog via Antwerpen naar Honolulu gereisd omdat het dik €500 per persoon scheelde. Ze zijn er dus nog wel.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door GJ »

Gisteren contact met KLM gehad hierover en de echte prijs van het ticket was 1547 euro pp. Veel duurder dan rechtstreeks vanaf Amsterdam... Ik vind het maar vreemd!
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door tosca »

Wij hebben afgelopen zomer ook van deze constructie gebruik gemaakt (en door een vluchtwijziging mochten we van KLM nieuwe vertrekplaats Amsterdam kiezen, dus dubbel geluk)!
els70
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2006, 11:15
Locatie: gent
Contacteer:

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door els70 »

mtl schreef:Het is sowieso heel rustig op dit topic. Vroeger was het hier erg druk met enthousiaste reacties op lage vliegtarieven vanaf Antwerpen. Kan het zijn dat de KLM gestopt is met goedkope Antwerpen tickets?

Je moet eens ingeven Brussels rail station [ ZYR ) dan krijg je een veel lagere prijs te zien , dan dat je vertrekt vanuit Antwerpen {ZWE }

En dan zijn de werelddeal dagen wel intressant>
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door GJ »

Brussel invullen komt alsnog op ruim € 1.300 euro per persoon uit... en Antwerpen nu op € 2.700 per persoon :shock: Dat gaat (eigenlijk allebei) toch nergens meer over?
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door tosca »

Het is natuurlijk niet een gegeven dat je altijd zoveel korting krijgt? Ik snap dat deze prijzen extreem zijn, maar dan boek toch je gewoon via de "normale" weg.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door GJ »

Uiteraard! Dat zullen we ook zeker doen. Het verbaasde me alleen dat het prijsverschil niet alleen negatief is, maar ook nog eens zo enorm groot. Voor wat in principe een reis met een extra 'overstap' is. Als dit de manier is waarop KLM tegenwoordig Belgische reizigers wil trekken, denk ik niet dat ze daarin gaan slagen :lol:
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door tosca »

Haha.. Ja dat is niet echt een goede marketingtruc ;)
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door Vito »

Ze hebben vast meegelezen bij KLM ;)
http://ticketspy.nl/deals/big-secret-bi ... %2018JAN15" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door LeenG »

onnozele vraag: volgende zondag vertrekken wij naar Z-Afrika vanaf Antwerpen. Wij nemen dus thuis de trein naar Antwerpen, hoeveel tijd moeten we daar voorzien om onze treintickets daar af te halen? Is dat gewoon zoals een ander treinticket of duurt het allemaal wat langer ... de mannen van de NMBS kennende... op een zondagavond om 20u.... :roll:
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door Njit »

Tickets waren we binnen 5 minuten klaar. Maar let er vooral goed op je spullen!!!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2200
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door RNA »

Ligt er aan hoe druk het is, wij hebben wel ff in de rij gestaan maar dat was tijdens de spits.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer