Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
stijnec
Amerikafan
Berichten: 363
Lid geworden op: 20 mei 2007, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Noord Brabant

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door stijnec »

Wie heeft er ervaring met reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
Hoe gaat het met inchecken? Ik weet dat je op de heenreis sowieso het stuk Antwerpen-Schiphol moet afleggen, maar hoe zit dat op de terugweg?

Alvast bedankt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Baia
Amerikakenner
Berichten: 539
Lid geworden op: 02 mei 2008, 19:03
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door Baia »

Ik heb het wel eens gedaan en het is supermakkelijk. Gewoon de trein richting Amsterdam, zonder overstappen ben je er snel.
Terug is het net hetzelfde. Gewoon in Schiphol de trein naar Antwerpen nemen. De aansluitingen zijn prima.
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door Ruud2004 »

stijnec schreef: Ik weet dat je op de heenreis sowieso het stuk Antwerpen-Schiphol moet afleggen, maar hoe zit dat op de terugweg?
Zorg voor een soort van bewijs dat je de treinreis daadwerkelijk hebt gemaakt. (stempel oid, Het blijft de KLM !) Op de terugweg zal je ruimbagage bij de incheck (ik neem aan Amerika) worden doorgelabeled naar de eindbestemming op het ticket, in jouw geval Antwerpen. Je kan natuurlijk vragen dit tot aan Amsterdam te doen als je dit wilt, soms lukt dit wel eens.
Je kan er niet van uit gaan dat als jij in Amsterdam afstapt, jouw bagage dan automatisch ook niet mee gaat.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
stijnec
Amerikafan
Berichten: 363
Lid geworden op: 20 mei 2007, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Noord Brabant

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door stijnec »

aangezien het stuk van AMS naar Antwerpen per trein is, neem ik aan dat je je bagage van de band moet halen en die zelf mee moet nemen?
Reis is idd naar VS.
Ik heb een eticket, hoe krijg ik daar een treinticket voor? En is dat treinticket genoeg bewijs dat ik Antwerpen-Schiphol heb afgelegd?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door Ruud2004 »

Tjee, Sorry Stijnec. Heb ik even zitten slapen. Natuurlijk moet je zelf je bagage van de band halen... :oops: Daarna maak je natuurlijk zelf de keuze of je weer via Antwerpen reist of anders.

Vwb je treinkaartje, kijk even op: http://www.klm.com/travel/nl_nl/travel_ ... ticket.htm
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
stijnec
Amerikafan
Berichten: 363
Lid geworden op: 20 mei 2007, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Noord Brabant

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door stijnec »

maakt niet uit Ruud, en bedankt voor de link ;)
wat ik me nog afvraag, of en hoe ze controleren of je wel in Antwerpen bent opgestapt
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door Ruud2004 »

De controle zal bestaan uit het hebben van een in Antwerpen verkregen afgestempeld treinticket (op vertoon van je E-ticket). Belachelijk eigenlijk die regeltjes van de KLM. Ze verplichten je gewoon om met de trein te reizen.

Als Nederlander opstappen (en vliegen via AMS) in Düsseldorf of Antwerpen blijft een gevoelig onderwerp. Vetrekkend vanuit Düsseldorf, moet je het stukje naar Amsterdam echt vliegen anders maken ze je No-Show en kan je in Amsterdam dus niet verder. Dat gaat ook op voor vertrek vanaf Antwerpen. dat stukje met de trein maak echt deel uit van je ticket.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
stijnec
Amerikafan
Berichten: 363
Lid geworden op: 20 mei 2007, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Noord Brabant

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door stijnec »

dat had ik begrepen, ach antwerpen is 80km hiervandaan en schiphol 110, ben wel wat langer onderweg maar voor 300 euro verschil pp vind ik dat niet zo erg
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door Ruud2004 »

Nee, je zal wel gek zijn. Daar kan je wel een "ommetje" voor maken.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
stijnec
Amerikafan
Berichten: 363
Lid geworden op: 20 mei 2007, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Noord Brabant

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door stijnec »

heb geboekt, prijs voor 3 personen voor Antwerpen-WashingtonDC en JFK-Antwerpen is nu 1304, bij boeking vanaf Amsterdam is de prijs 2681!!! dus 2x zo duur. Ik zit nu op precies dezelfde vluchten, moet alleen ff treinen van Antwerpen naar Amsterdam, dat is me die dikke 1300 euro wel waard
Afbeelding
trapson
Amerikafan
Berichten: 266
Lid geworden op: 14 aug 2008, 09:38

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door trapson »

Wat ik wel echt "irritant" vind is dat er tijdens het boeken en op je reservering gewoon doodleuk Brussel staat terwijl je in antwerpen moet opstappen.

Ik hoop ok dat het goed gaat want voor ons scheelde het 200 euro per ticket en dat is met zijn tweeën toch 400 euro en dat is weer bijna de autohuur.
Omdat we al vroeg moeten opstappen wil ik wel al een dagje eerder naar antwerpen dan kan ik ook mooi ff navraag doen of ik wel op de juiste plaats ben haha.
Wij vertrekken op 2 Juli om 8:34 met de trein aankomst 10:19 en om 13:25 vanaf schiphol in 1 keer naar LA
stijnec
Amerikafan
Berichten: 363
Lid geworden op: 20 mei 2007, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Noord Brabant

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door stijnec »

kun je eens laten weten hoe het gegaan is als je terug bent, en waar je moest zijn?
Afbeelding
Matrox
Amerikakenner
Berichten: 634
Lid geworden op: 12 mar 2008, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: de Betuwe

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door Matrox »

Klinkt interessant zo'n combinatie trein-vliegen. Wat een prijsverschillen zeg.
Waar boek je zoiets? Op de de KLM site kan ik daar niets over vinden.
stijnec
Amerikafan
Berichten: 363
Lid geworden op: 20 mei 2007, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Noord Brabant

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door stijnec »

klm.be
Afbeelding
trapson
Amerikafan
Berichten: 266
Lid geworden op: 14 aug 2008, 09:38

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door trapson »

inderdaad gewoon ipv klm.com of klm.nl klm.be ingeven en dan kiezen om vanaf brussel (antwerp centraal) te vertrekken.
Scheelt ook nog eens per dag maar dat is overal zo maar de verschillen tussen rechstreeks via klm.nl en schiphol of klm.be en antwerpen/schiphol zijn ook varierend
Gebruikersavatar
RuudB
Amerikakenner
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 feb 2008, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door RuudB »

Ze hebben nu via KLM.be weer goede aanbiedingen. New York voor 257, Orlando vanaf 316, Miami 316, LA ook zo iets.

Maar vaak wel vanaf Antwerpen. Voor ons zo'n 130 km en Schiphol maar 37 km. Ik vertrek dus liever met m'n bagage direct vanaf A'dam. Het is hier al besproken, maar weet iemand hoe daadwerkelijk gecontrolleerd wordt of je vanaf Antwerpen reist? Als het alleen een stempel betreft dan reis ik wel vanaf R'dam naar SPL met de Thalys of stempel ik het ticket op Schiphol zelf af (of met m'n eigen stempel). Of ik reis alleen en laat alle kaartjes afstempelen.

Mocht je prijzen checken op KLM.be, wel even je cookies en bestanden wissen, want als je een tweede keer kijkt zijn de prijzen direct weer een stukje hoger. Stelletje boeven.
Afbeelding
stijnec
Amerikafan
Berichten: 363
Lid geworden op: 20 mei 2007, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Noord Brabant

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door stijnec »

bij mijn reis is het zo dat je je kaartje moet afhalen in Antwerpen, dus dan gaat jouw truukje niet op
Afbeelding
trapson
Amerikafan
Berichten: 266
Lid geworden op: 14 aug 2008, 09:38

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door trapson »

Wij moesten op antwerp centraal het kaartje afhalen met een print van de reservering en legitimatiebewijs. Op schiphol werd het kaartje ingenomen en kregen we de vliegtickets. Vooraf online inchecken gaat dan ook niet want ze moeten je treinkaartje hebben.
stijnec
Amerikafan
Berichten: 363
Lid geworden op: 20 mei 2007, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Noord Brabant

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door stijnec »

hoe lang vantevoren was jij op het station in Antwerpen? Heb je lang moeten wachten om je treinkaartje op te halen? En waar moest je dat precies ophalen?
Afbeelding
trapson
Amerikafan
Berichten: 266
Lid geworden op: 14 aug 2008, 09:38

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door trapson »

Wij waren er een dag vantevoren omdat we smorgens al redelijk vroeg moesten en ik geen zin had tussen al het woon werk verkeer te moeten rotzooien
op zich hadden we de kaartjes binnen 10 minuten zie ook reisverslag
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer