Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Jozs »

Het is inderdaad nog steeds niet mogelijk om na midden maart 2024 een ticket met trein van of naar Antwerpen te boeken. Vroeger kon je dit wel verder op voorhand geboekt worden. Ik heb hier in juli dezelfde vraag gepost. Ik vermoed dat het misschien te maken heeft met de overgang van Thalys naar Eurostar? Ik heb toen de vraag ook gesteld aan de klantendienst van KLM maar uiteraard hadden die geen antwoord. Maar ik vind het vreemd dat nu nog zolang duurt.
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door jeppiepruts »

Medio volgend jaar starten er grootschalige werkzaamheden op Amsterdam Centraal. Daardoor was ook sprake van het stopzetten van de Eurostar verbinding met London voor een lange periode. Ik geloof dat ze voor die laatste nu een oplossing gevonden hebben. Maar het rommelt natuurlijk. Het is onzeker wat er wel en niet kan rijden. En ik kan mij goed voorstellen dat ze dan geen tickets in de verkoop doen.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Jozs »

Iemand recent nog via Antwerpen naar Schiphol gereisd?

Ik lees namelijk op de website van KLM dat je een eticket krijgt bij online inchecken (sinds de overname door Eurostar). Dat zou een serieuze verbetering zijn als je niet meer langs die balie moet waar je soms behoorlijk wat tijd verliest.

Ikzelf reis in maart via Antwerpen en zal iets laten weten, maar mocht iemand daarvoor al ervaring opdoen hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 351
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door JeroenB »

Op insideflyer staat dat je inderdaad een E-ticket krijgt en dus niet meer langs de balie hoeft op Antwerpen.

https://insideflyer.nl/forums/threads/o ... 171/page-4

Deze kun je dus ook op je telefoon hebben of op papier geprint meenemen, de QR code op het E-ticket is alleen voor het openen van poortjes op stations en de conducteur kan deze scannen en aan een aantal echtheids kenmerken op het E-ticket zien of deze echt is en geldig is.

En vanwege AVG zal er geen koppeling in de systemen zijn tussen de Eurostar(voorheen Thalys) en KLM.
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Maxmannl »

Zijn er al meer ervaringsdeskundigen met overslaan van eerste traject met de e-tickets?

Ik heb het vermoeden dat KLM snel van deze e-tickets af wil :lol: en dat het eigenlijk een noodoplossing is. Anders gaven ze voor het traject Brussel-Amsterdam ook wel e-tickets uit.

Met Thalys waren je treintickets gereserveerd. Wanneer je de tickets ophaalde aan de balie ging deze status naar uitgegeven/geboekt. Thalys systeem gaf dan automatisch een signaal (API Call wss) aan KLM/Air France systeem dat je ticket had opgehaald. Vervolgens kon je dus ook je boardingpass direct ophalen voor je vlucht in app.

Denk dat het Eurostar systeem dit op het moment nog niet kan. Baliemedewerker op Antwerpen mag uiteraard niet zelf in KLM systeem om het vrij te geven (Privacy).
Op Brussel zijn het KLM/ Air France medewerkers en die mogen wel in beide systemen om ook je vliegticket vrij te geven. Daarom moet je daar wel ticket aan balie ophalen.

Dit is tenminste mijn theorie 8)

Had in januari ook een route via Antwerpen centraal staan.

Plan was auto op Schiphol parkeren, koffer in locker, trein naar Antwerpen, hotelletje en in ochtend de verplichte Eurostar naar Schiphol pakken.
Die gaan we nu dus aanpassen :)
Kan hotel in Antwerpen op de dag zelf nog annuleren, wacht even af of ik daadwerkelijk e-ticket en boardingpas ontvang. Is dat zo, annuleren we hotel in Antwerpen en gaan we direct vanaf Schiphol :)

Op andere forum had iemand al succesvol het traject overgeslagen.
De enige echte Ticketbaas
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 351
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door JeroenB »

@Maxmannl We horen het graag :D
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7762
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door mtl »

Op die link van insideflyer zijn ervaringen te lezen. Lijkt erop dat er geen controle meer is over de treinreis.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door harryh »

Gisteren tickets geboekt vanaf ZWE naar Florida voor begin mei. Ben benieuwd naar de ervaringen hier, maar op basis van die hier https://insideflyer.nl/forums/threads/o ... 171/page-5 de gok maar genomen.
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Maxmannl »

Hier mijn ervaring van vorige maand.

Er waren destijds nog niet heel veel ervaringen te vinden die het segment daadwerkelijk hadden overgeslagen.
Aangezien het een retour Business Class ticket naar Japan betrof durfde ik het risico uiteindelijk niet te nemen (ondanks grote mond paar posts terug :wink: ).
Kosten scheelde het ook niet heel veel of ik nu op P3 parkeerde, bagage in kelder op schiphol afgaf, trein pakte naar Antwerpen en daar overnachte of nachtje Ibis + parkeren op schiphol deed. Nu kon ik nog een paar speciaal biertjes drinken in een biercafe in Antwerpen :thumbup:

Vegas tripje had ik het wel aangedurft. Stel dat het verkeerd ging hooguit paar honderd bijbetalen, maar in dit geval zou het bedrag flink hoger zijn.

Trouwens voor iedereen die het segment wel keurig doet, Leonardo hotel Antwerpen dikke aanrader. 30 meter van station en was maar 8 tientjes voor een nacht en keurige kamer.

Nu de daadwerkelijk ervaring.

Inchecken via Android app lukte niet. Moest uiteindelijk incognito inloggen in chrome op mijn telefoon om in te checken. (niet incognito ging ik elke keer terug naar app).

Daarna staan de beide segmenten, trein en vlucht wel in app.

Instappen Eurostar staan ze inderdaad bij vrijwel alle (of alle) ingangen te kijken of je een ticket hebt. Hier wordt niet gescand o.i.d.

Wanneer je vertrekt lopen ze met een telefoon alle stoelen langs die op dat traject zijn ingestapt. Oftewel er zaten al mensen uit Parijs en Brussel in de trein die sloegen ze over en mensen die in Antwerpen waren ingestapt checkte ze. Ook in dit geval scande ze niks, ticket laten zien en ze klikte alleen wat aan op de telefoon.

Op Schiphol werd inderdaad niks gevraagd en kon ik zo inchecken.

Conclusie:
Mijn mening is dat je het wel kunt overslaan. (mij niet verantwoordelijk houden :lol: )
Wat andere al aangaven, tijdens die check of je op je stoel zit kun je natuurlijk net naar de wagon met eten/drinken zijn of naar de WC.
Ook heb je je boardingpass voor vlucht al. Heb je geen bagage kun je in principe tot gate doorlopen zonder enige check. (heeft al iemand gedaan in ander forum)

Heb wel het idee dat dit echt een tijdelijke oplossing is van KLM. Ze snappen daar ook wel dat hier misbruik van gemaakt wordt door een kleine groep mensen. 95% zal het traject gewoon keurig afleggen die weten niet anders.
De enige echte Ticketbaas
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door harryh »

bedankt voor het delen @Maxmannl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer