Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door ONYX666 »

@mikekiwi Ik ga deze week toch telefonisch nogmaals contact opnemen. Als ze treinreis niet laten vervallen verwacht ik wel duidelijke communicatie 2aar ik nu moet zijn en op welk station ik terug kom
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door mikekiwi »

@ONYX666 Ik verneem graag wat je hoort van hen, ik ga ondertussen ook contact zoeken om te zien wat mij vertelt wordt...
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
bennov
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jun 2012, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door bennov »

Ff getwijfeld waar de vraag te stellen, maar hopelijk zitten hier de ervaringen icm de treinreis.

Een negatieve Covid-test mag max 1 dag oud zijn (24 uur). Wordt daarbij gekeken naar het tijdstip van "boarden" met de trein, of het tijdstip van boarden met het vliegtuig?

Wij gaan nl. op vrijdag 29 juli om 19.30 met de Thalys vanuit Antwerpen naar Schiphol (dan begint officieel onze reis) en vertrekken dan pas op zaterdag om 12:35 richting Las Vegas (we overnachten op Schiphol)
We willen alleen die vrijdag al op tijd vertrekken, omdat we eerst nog een dagje Antwerpen gaan doen. Bedoeling is (nu nog) om rond 10u te vertrekken vanuit huis en rond 11.30 richting Antwerpen met de trein vanaf Schiphol. Dus ik zou in de ochtend vroeg onze testen via toegangsbewijs.nl willen doen (rond 8u), certificaten printen en daarna op pad.

Heeft iemand hier al ervaring mee /weet iemand hoe dit zit (anders ga ik KLM maar eens contacten)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door mtl »

Volgens mij geldt de tijd van het vliegtuig. Op Antwerpen Centraal is naar mijn weten geen controle van vaccinatiebewijzen.
Maar inderdaad even aan KLM vragen om zeker te weten.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door harryh »

@bennov het antwoord op deze vraag kun je in het topic vinden wat er over gaat ;)
Hier viewtopic.php?p=1268000#p1268000 lees je dat het testen een dag van tevoren moet, niet 24u. Vertrekken op zaterdag betekent een test van vrijdag vanaf 00:00u, past dus prima in jouw planning.
De testeis is een Amerikaanse eis en daar staat in dat het voor vliegen nodig is, niet voor de trein.
bennov
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jun 2012, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door bennov »

Dank voor de snelle reactie! Verkeerd geïnterpreteerd dus, die 1 dag (thanx @harryh ), maar past dus precies.
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Droopy4u »

harryh schreef:
10 mei 2022, 10:02
@Droopy4u Ik had voor afgelopen eind maart ZWE-AMS-ATL-TPA geboekt maar de overstap met de Thalys op de heenreis op AMS was te kort en KLM kon me niet helpen aan een eerdere trein. Ik heb ze gebeld en ben toen netjes omgeboekt op AMS-ATL-TPA, een veel duurdere vlucht overigens dan vanaf ZWE. Dus dat omboeken gaat wel lukken. Compensatie XP heb ik nog nooit van gehoord ;)
Omdat de terugreis met Thalys geannuleerd was vanwege werkzaamheden heb ik ondertussen ZWE-AMS-ATL om laten zetten naar AMS-ATL (en ook terug). Voor de zekerheid even gebeld met Flying Blue wat er gebeurd met mijn XP omdat mijn reis "korter" wordt. Zij heeft het hogerhand nagevraagd en het is zo (volgens dat antwoord) dat je XP verdient op basis van het traject van de originele boeking.
In mijn geval zou ik dus XP verdienen voor ZWE-AMS terwijl ik dit traject door de annulering niet meer afleg. Voor de zekerheid heb ik even een notitie laten maken en laten toevoegen aan het ticket zodat ik achteraf er altijd naar terug kan verwijzen, maar volgens haar moest het systeem dit automatisch doen.
@harryh jij hebt het al aan de hand gehad, kan je eens checken of jij XP hebt gehad op basis van ZWE-AMS-ATL-TPA of enkel voor AMS-ATL-TPA? Alvast bedankt :thumbup:
Voor mij maakt dit het verschil FB Silver of niet.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door harryh »

Droopy4u schreef:
17 mei 2022, 12:36
jij hebt het al aan de hand gehad, kan je eens checken of jij XP hebt gehad op basis van ZWE-AMS-ATL-TPA of enkel voor AMS-ATL-TPA?
Ik heb enkel XP voor AMS-ATL-TPA ontvangen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door roelb »

ORC gaat vrijwel nooit automatisch. In ieder geval niet bij KLM en Delta. Dit moet je altijd aanvragen, maar uiteraard doe je dat alleen als je originele route ook daadwerkelijk meer oplevert dan de uiteindelijk gevlogen route.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door bedeve »

Droopy4u schreef:
17 mei 2022, 12:36

Voor mij maakt dit het verschil FB Silver of niet.
Je hebt nog 6 weken om 50 % bonus te krijgen.
Een mooie zaterdag in juni uitkiezen om bijv AMS-CDG-DUS-AMS te doen.
Welbestede dag levert je 24 XP
Wellicht is een retourtje AMS-BER al voldoende met 15 XP
zo n vluchtje boek je bij Air France
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Droopy4u »

harryh schreef:
17 mei 2022, 13:45
Ik heb enkel XP voor AMS-ATL-TPA ontvangen.
Bedankt voor het opzoeken, wel jammer dat dit toch niet automatisch lijkt.
Die mevrouw aan de telefoon verwees naar hetzelfde stukje uit de Flying Blue voorwaarden (die ook eerder hier ergens benoemd staan). Artikel 2.7. relevante stukje: "... In geval van een omboeking naar
een andere vlucht als gevolg van onvoorziene (en niet door de Deelnemer veroorzaakte)
omstandigheden, verdient de Deelnemer XP en spaart Miles over de vlucht die de
Deelnemer oorspronkelijk had geboekt en niet voor het gevlogen traject.
..."
Wellicht (mocht je er interesse in hebben) toch ff proberen met een belletje.
roelb schreef:
17 mei 2022, 13:49
ORC gaat vrijwel nooit automatisch. In ieder geval niet bij KLM en Delta. Dit moet je altijd aanvragen, maar uiteraard doe je dat alleen als je originele route ook daadwerkelijk meer oplevert dan de uiteindelijk gevlogen route.
Bedankt hiervoor, ik denk dat ik het inderdaad ga aanvragen na de reis en mocht dat niet lukken dan de optie hieronder uitnutten.
bedeve schreef:
17 mei 2022, 14:33
Je hebt nog 6 weken om 50 % bonus te krijgen.
Welbestede dag levert je 24 XP
Bedankt, daar was ik ook al naar aan het kijken, maar ik denk dat ik nu eerst even ga afwachten of ik de XP niet toch al krijg (danwel na een belletje erover). Ik mis in het ergste geval 10 XP en dat kan ik dan erna ook nog boeken (zij het zonder XP bonus helaas).
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door bedeve »

bedeve schreef:
12 mei 2022, 03:57
@Droopy4u Een Amex FB Silver Card kost Eur.75 en levert 15 XP op .

@Droopy4u ; nog 10 XP nodig ?
Je wuifde de passende opmerking van @roelb weg....
Omdat je al een Amex card hebt ......
Aannames zijn killing .
In jouw geval zou ik die opmerking van Roelb ter harte nemen.
Het is de meest effectieve , CO2 besparende , budgetbesparende wijze om aan 15 XP te komen.
Voor Eur. 75
Ook al heb je al tien Amex kaarten....

Voor mij is ie goud waard....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Wouterkaas »

Even terzijde, maar een vlucht puur voor de xp nemen CO2 besparend noemen is kolderiek
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door ONYX666 »

volgens mij zegt hij dat de amex silver co2 besparend is t.o.v. een vlucht
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door bedeve »

bedeve schreef:
19 mei 2022, 04:04

@Droopy4u ; nog 10 XP nodig ?
Amex heeft op dit moment voor de FB SilverCard een aktie.
Dit betekent voor een bestaande AMEX klant dat die naast de reguliere jaarlijkse 15 XP , nu aktiematig ook eenmalig een bonus van 10 XP krijgt.
Dat betekent voor jou als bestaande AMEX klant 25 XP voor 75 Eur.
Vraag niet hoe het kan : profiteer er van !

https://www.flyingblue.nl/en/financial/ ... etherlands


ERRATUM
Bovenstaande tekst laat ik wel staan zodat het niet lijkt alsof ik zomaar tekst heb gewist...
Amercian Express laat mij weten dat mijn info niet juist is .
Bestaande AMEX Members betalen per jaar Eur.75 kaartbijdrage en krijgen 15 XP
De door mij onschreven 10 XP bonus zit , net als het eerste jaar niet verschuldigd zijn van kaartbijdrage en 20 000 FlyingBlue miles , in het pakket voor de nieuwe kaarthouders .
Mijn excuses voor de onjuiste info
Laatst gewijzigd door bedeve op 19 mei 2022, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Droopy4u »

Bedankt voor de tips @bedeve :thumbup: .
Ik wist inderdaad niet dat je nog een kaart nog aanvragen als je er al 1 hebt. Dat is weer een stukje eenvoudiger dan het rondje met het vliegtuig 8) .
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door bedeve »

:P :lol: :idea:

Maar het rondje vliegen is leuker .....
Zaterdag 11 juni is mijn dag ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door ONYX666 »

dat wist ik ook niet , ik heb nu een amex platinum met korting, kan ik op mijn eigen naam nog een silver kaart aanvragen (gratis) en ook de xp en miles krijgen ?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door bedeve »

Ho , Ho , @ONYX666 ....niet te inhalig !!
Ja ; je kunt een silvercard aanvragen.
Ja; Je krijgt dan de reguliere jaarlijkse beloning van 15 XP
Ja; je krijgt de 10 XP bonus.

Maar de card is alleen voor nieuwe Amex members het eerste jaar gratis, en dat geldt ook voor Flyingblue miles
MAW ; het beloningsdeel wat omzet gerelateerd is krijg je niet
Laatst gewijzigd door bedeve op 19 mei 2022, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door harryh »

En wel 1.000,- uitgeven met de kaart de 1e 3 maanden.
Actie loopt tot 30/6.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer