Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door bedeve »

bedeve schreef:
19 mei 2022, 15:48
Ho , Ho , @ONYX666 ....niet te inhalig !!
Ja ; je kunt een silvercard aanvragen.
Ja; Je krijgt dan de reguliere jaarlijkse beloning van 15 XP
Ja; je krijgt de 10 XP bonus.

Maar de card is alleen voor nieuwe cardhouders het eerste jaar gratis, en dat geldt ook voor Flyingblue miles
MAW ; het beloningsdeel wat omzet gerelateerd is krijg je niet

ERRATUM
Bovenstaande tekst laat ik wel staan zodat het niet lijkt alsof ik zomaar tekst heb gewist...
Amercian Express laat mij weten dat mijn info niet juist is .
Bestaande AMEX Members betalen per jaar Eur.75 kaartbijdrage en krijgen jaarlijks 15 XP
De door mij onschreven 10 XP bonus zit , net als het eerste jaar niet verschuldigd zijn van kaartbijdrage en 20 000 FlyingBlue miles , in het pakket voor de nieuwe kaarthouders .
Mijn excuses voor de onjuiste info
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door bedeve »

harryh schreef:
19 mei 2022, 16:05
Actie loopt tot 30/6.
Net zoals de 50 % XP bonus bij AirFrance-KLM
Een silvercard aanvragen plus een vrije zaterdag rondje Europa levert dus zomaar 39 XP op
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door ONYX666 »

Ik kan wel mijn vrouw lid maken en dan de 20000 bonus mile via family overzetten naar mijn account? Of geldt dat niet als nieuw lid
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door harryh »

@ONYX666 ik denk dat dat wel zou moeten werken, want volgens de voorwaarden is de enige eis dat je vrouw in de afgelopen 12 maanden niet al in het bezit was van een American Express Card:
U ontvangt uw welkomstaanbieding en XP als u binnen 3 maanden na goedkeuring van uw aanvraag minimaal € 1.000 met de Flying Blue - American Express Silver Card besteedt. U ontvangt geen bonus Miles of extra XP als u in de afgelopen 12 maanden al in het bezit was van een American Express Card. Deze aanbieding is geldig tot en met 30 juni 2022. Bonus XP worden in oktober 2022 op uw Flying Blue account bijgeschreven.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door bedeve »

ONYX666 schreef:
19 mei 2022, 17:16
Ik kan wel mijn vrouw lid maken en dan de 20000 bonus mile via family overzetten naar mijn account? Of geldt dat niet als nieuw lid
Dat kan wel met de FB Miles maar niet met de XP.
En dat laatste was juist het onderwerp
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
simone74
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 mar 2022, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door simone74 »

Wellicht weet iemand antwoord op mijn vraag; wij reizen deze zomer vanaf Antwerpen naar Las Vegas. Trein Antwerpen nemen we op maandag en komen dan om 17:30 op Schiphol aan. De volgende dag, dinsdag, gaat dan onze vlucht naar Las Vegas om 12:35. Is het mogelijk om bij aankomst per trein al de bagage in te checken op Schiphol voor de vlucht die de volgende dag vertrekt? Of kan dit echt pas op de dinsdagochtend? Zou fijn zijn als het op maandag al kan ivm de chaos nu...
Laatst gewijzigd door simone74 op 06 jun 2022, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door mtl »

Inchecken kan in principe pas een paar uur van te voren. Je zou kunnen kijken of er bagagekluizen zijn.
Gilster
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2015, 23:44
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Gilster »

zoals in een ander bericht (zaten) bagage kluizen zitten tussen aankomst 1 en 2 de trap af.
Vinay
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jun 2015, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Vinay »

Ik heb het topic snel doorgescand, maar zie tegenstrijdige antwoorden op mijn vraag.
Is het nu wel of niet mogelijk om de tickets voor het gehele reisgezelschap op te halen zonder dat ze zelf fysiek aanwezig zijn?
Ik was eigenlijk voornemens om de tickets s'ochtends vroeg op te halen op Antwerpen CS (30 min rijden voor mij), om daarna later op de dag rustig met het gezin met de auto richting schiphol te rijden.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Pepito »

Officieel moet iedereen aanwezig zijn.
In hoeverre dat echt gecontroleerd werd en wordt….
Ik heb ooit terwijl vrouw en dochter naar het toilet waren onze ticket’s afgehaald en er werd wel gevraagd waar de rest was, aangegeven waar ze waren en ik kreeg voor ons alle drie mee zonder dat vrouw en dochter bij de balie waren.
Met voldoende speling in de tijd zou je het er op kunnen gokken als de rest toch “dicht bij” is. Vanuit midden Nederland zou ik in ieder geval altijd met z’n allen gaan.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door ONYX666 »

Vinay schreef:
14 jun 2022, 15:50
Ik heb het topic snel doorgescand, maar zie tegenstrijdige antwoorden op mijn vraag.
Is het nu wel of niet mogelijk om de tickets voor het gehele reisgezelschap op te halen zonder dat ze zelf fysiek aanwezig zijn?
Ik was eigenlijk voornemens om de tickets s'ochtends vroeg op te halen op Antwerpen CS (30 min rijden voor mij), om daarna later op de dag rustig met het gezin met de auto richting schiphol te rijden.
er zijn ook mensen die aangeven dat je tickets gestempeld moeten zijn door conducteur
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door mikekiwi »

ONYX666 schreef:
15 mei 2022, 17:54
@mikekiwi Ik ga deze week toch telefonisch nogmaals contact opnemen. Als ze treinreis niet laten vervallen verwacht ik wel duidelijke communicatie 2aar ik nu moet zijn en op welk station ik terug kom
Weet jij al iets meer hierover? Gisteren gebeld met Thalys+NS met de vraag of de tickets ook op Berchem opgehaald kunnen worden en die verwijzen naar KLM. KLM telefonisch getracht te bereiken, maar dat was niet heel makkelijk. Daarna gisteren maar een berichtje naar WebCare gestuurd, maar ook daarvandaan nog geen reactie...
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door ONYX666 »

Nee ondertussen staat de melding er niet meer als ik een reis opzoek. Dus lijkt erop dat antwerpen centraal toch open is
cvr
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door cvr »

ONYX666 schreef:
14 jun 2022, 16:22
Vinay schreef:
14 jun 2022, 15:50
Ik heb het topic snel doorgescand, maar zie tegenstrijdige antwoorden op mijn vraag.
Is het nu wel of niet mogelijk om de tickets voor het gehele reisgezelschap op te halen zonder dat ze zelf fysiek aanwezig zijn?
Ik was eigenlijk voornemens om de tickets s'ochtends vroeg op te halen op Antwerpen CS (30 min rijden voor mij), om daarna later op de dag rustig met het gezin met de auto richting schiphol te rijden.
er zijn ook mensen die aangeven dat je tickets gestempeld moeten zijn door conducteur
idd dit dus en dit staat al 100 keer in dit topic....

Als je pech hebt vraagt KLM om gestempelde tickets bij het inchecken op Schiphol.

Ik heb deze info ook uit dit topic, heb daarom bewust de conducteur opgezocht en de stempels werden vervolgens daadwerkelijk gecontroleerd bij de check-in.

Natuurlijk wil iedereen de treinreis vermijden maar dat begrijpt KLM ook...
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door mikekiwi »

ONYX666 schreef:
14 jun 2022, 17:31
Nee ondertussen staat de melding er niet meer als ik een reis opzoek. Dus lijkt erop dat antwerpen centraal toch open is
ik lees toch nog steeds dit op onderstaande website:
betr.PNG

https://www.b-europe.com/NL/Storingen

Nu wordt daar wel IC Nederland genoemd en niet Thalys, op de Thalys-site wordt het ook niet (meer?) vermeldt...
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door ONYX666 »

mijn reis begint pas de week erna (23 juli)
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Jozs »

Vorige week werd bij inchecken in centraal station Antwerpen expliciet vermeld dat je het ticket moet laten afstempelen, maar voor de 3e keer gewoon met de wagen naar amsterdam gereden. Werd nooit om stempel gevraagd op schiphol, zelfs niet om ticket. Doe met deze info wat je zelf wilt en waar je je goed bij voelt.

Vroeger nam ik wel steeds de trein, maar zelfs toen werd mijn treinticket niet altijd afgestempeld. Afhalen zou ik persoonlijk wel steeds met alle reizigers doen.
Vinay
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jun 2015, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Vinay »

Misschien inderdaad maar verstandig om geen risico te nemen. Benieuwd wat de ervaringen van anderen zullen zijn de komende periode.
familietrip
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jan 2014, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door familietrip »

Vraagje:

Wij gaan een dag van te voren vanaf Antwerpen naar Schiphol met de trein.
Wij gaan daarna gewoon weer naar huis en vertrekken de andere dag van uit huis met een taxi naar Schiphol. (Dochter moet ook een rolstoel mee en dus passen we niet in 1 auto).

Maar hoe zit het nu precies?
We halen de treintickets af in Antwerpen. Trein, stempelen. Logisch.
En dan op Schiphol bij het inchecken van je koffers ook inchecken?
Ik las ook dat mensen al in de trein online konden inchecken en bij het afgeven van de koffers hun treintickets moesten laten zien.

Wat zijn de vervolgstappen qua inchecken??
Augustus 2014 naar Florida, juli 2017 bijna naar 't Zuidwesten, juli 2018 echt naar het Zuidwesten
Juli-augustus 2019 Florida, juli augustus 2020 opnieuw Zuidwesten
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door mtl »

Inchecken zal op Schiphol moeten. In de trein inchecken is absoluut niet mogelijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer