Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jolanxyz
Amerika-expert
Berichten: 1607
Lid geworden op: 03 dec 2009, 09:29

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door jolanxyz »

Daar is al het een en ander over gezegd en te doen geweest. Er is ook op tv iets over geweest van een vlucht die vanaf Dusseldorf via Amsterdam ging. Die mensen wilden dus in Amsterdam in stappen en dat ging niet meer.
Je moet inchecken op de dag zelf in Antwerpen anders vervalt je vliegticket zijnde een no-show voor de gehele reis. Terug is het wat makkelijker, niemand controleert dan nog of je inderdaad de trein naar Antwerpen neemt.
pingu007
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jan 2010, 18:40

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door pingu007 »

Ik ga sowieso de tickets in Antwerpen omwisselen, maar ik ga niet in de intercity zitten. KLM heeft zelfs verkeerde tijd op tickets staan, er staat nl. 00.01 terwijl er alleen een trein gaat om 23.01. Aangezien het een intercity is stap ik de dag erna gewoon in Rdam op en lijkt het me sterk dat ik op schiphol geweigerd wordt. Lijkt mij..
pingu007
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jan 2010, 18:40

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door pingu007 »

Ik heb even gebeld met KLM. Het gaat erom dat je binnen 24uur voordat je vlucht vertrekt met de trein vertrekt uit Antwerpen en je kaartje laat afstempelen voordat je over de grens bent. Als je geen conducteur ziet, moet je zelf op zoek..
pingu007
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jan 2010, 18:40

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door pingu007 »

Ok, ik ben eruit. Je moet een afgestempeld treinticket laten zien. Het afstempelen kun je ook doen op het station. Ik ga dus het ticket ophalen en afstempelen binnen 24h voor vertrek vlucht en dan weer naar huis om de dag erna naar schiphol te gaan.
Gebruikersavatar
PhoebeCaulfield
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 20 mar 2009, 15:48
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door PhoebeCaulfield »

Wat een gedoe, zeg.
Ik hoop voor je dat het allemaal lukt! Laat je even weten hoe het is afgelopen voor toekomstige reizigers? (Lees: mij. :wink: )
Goeie reis!
Gebruikersavatar
PhoebeCaulfield
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 20 mar 2009, 15:48
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door PhoebeCaulfield »

Iemand enig idee of er over het algemeen op een doordeweekse ochtend veel files staan tussen Eindhoven en Antwerpen (de E34)?
Volgens Google Maps zouden we er (als we kunnen doorrijden) 1 uur en 11 minuten over doen en volgens de routeplanner van de ANWB 1 uur en 14 minuten.
De trein die we moeten hebben, vertrekt om 8:31 en we willen om ongeveer 7:30 in Antwerpen arriveren.
LGQ
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2009, 14:18

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door LGQ »

PhoebeCaulfield schreef:Iemand enig idee of er over het algemeen op een doordeweekse ochtend veel files staan tussen Eindhoven en Antwerpen (de E34)?
Vaak vanaf Zoersel, maar eenmaal voorbij Ranst gaat het iets vlotter. Als je om 7:30 in Antwerpen wil zijn, zal het iets minder druk zijn. Ik zou rekenen op ongeveer een half uur vertraging, maar dit kan nogal variëren...
Gebruikersavatar
PhoebeCaulfield
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 20 mar 2009, 15:48
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door PhoebeCaulfield »

Bedankt voor je reactie! Ik denk dat we maar om 5:30 vertrekken, dan halen we het hopelijk wel.
karin1978
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 dec 2009, 19:05

Re: klm vanaf antwerpen thalys

Bericht door karin1978 »

Op 29 april zijn wij via Antwerpen met de Thalys, via Amsterdam, naar San Francisco gegaan.
Bij antwerpen de kaartjes opgehaald, in de trein nog speciaal de conducteur opgespoort om de kaartjes te laten afstempelen.
Op Amsterdam naar de KLM in-checkbalie gegaan en gevraagt hoe dat zat met het omwisselen van het treinkaartje naar het vliegticket.
iedereen stond ons een beetje vreemd aan te kijken omwisselen treinkaartje?
Dus gewoon naar de klm incheck zuil,paspoort invoeren en jawel daar kwamen de tickets.
Bij ons was het niet nodig geweest om via antwerpen te gaan. :P
Er was niemand die er naar vroeg, ondanks dat we het zelf aangaven.
Voor de zekerheid heb ik ze nog wel bewaard.
Gebruikersavatar
PhoebeCaulfield
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 20 mar 2009, 15:48
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door PhoebeCaulfield »

Hm... Ik denk (weet) dat ik door de verhalen van anderen het risico toch niet zou durven nemen om de treinreis over te slaan.
karin1978
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 dec 2009, 19:05

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door karin1978 »

Dat snap ik helemaal, zou zelf ook het risco niet nemen. Daarom ook de omslachtige treinreis gedaan. :D
Maar dacht zal onze bevindingen qua treinreis delen, vandaar
Gebruikersavatar
PhoebeCaulfield
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 20 mar 2009, 15:48
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door PhoebeCaulfield »

Dat vind ik ook heel fijn, hoor. :thumbup:
Wie weet hebben ze de voorwaarden wel omgegooid?
captainthunder
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 dec 2007, 17:36

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door captainthunder »

mmmm..
Op Amsterdam naar de KLM in-checkbalie gegaan en gevraagt hoe dat zat met het omwisselen van het treinkaartje naar het vliegticket.
iedereen stond ons een beetje vreemd aan te kijken omwisselen treinkaartje?
Dus gewoon naar de klm incheck zuil,paspoort invoeren en jawel daar kwamen de tickets.
klm incheck-zuil. das interessant.
Die zuil vraagt om je paspoort en dus niet om een gestempeld treinkaartje.
Weet iemand hoeveel uur van te voren je kan inchecken voor de KLM-vlucht?
Misschien is dit zo ruim dat ik me de retourtrip antwerpen kan besparen als ik via de zuil de vliegtickets ontvang.
Gebruikersavatar
RuudB
Amerikakenner
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 feb 2008, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door RuudB »

Ik heb even gekeken op de KLM site, maar daar staat dat inchecken via een zuil ten minste 2 uur voor vertrektijd kan (en vaak eerder). Online is het 30 uur of 24 uur (vluchten naar VS). Ik betwijfel dan ook of je 30 uur van te voren kunt inchecken op de luchthaven.

Overigens heeft m'n collega eind vorig jaar ook geprobeerd om via een zuil in te checken (ook vanaf Antwerpen), maar dat ging toen niet. Online ook niet uiteraard. Hij moest zich echt bij de balie melden en daar moesten ze nog weer apart bellen om hem te laten deblokkeren of zoiets. M'n ouders en broer gaan via Antwerpen eind augustus en die gaan toch maar met de Thalys, ook al kost het ruim 2,5 uur extra (auto naar Antwerpen en Thalys naar SPL). Het scheelde zo'n EUR 350 per ticket, dus dat lijkt me een mooi 'uurloon'. Better safe than sorry.
Afbeelding
pingu007
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jan 2010, 18:40

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door pingu007 »

Volgende week zondag vliegen wij naar San Francisco. Ik ga op zaterdag de treinkaartjes met de auto (woon in R'dam) ophalen in Antwerpen en ter plekke op het station aldaar laten afstempelen. Moet goedkomen zo!!
abe1
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2010, 15:18

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door abe1 »

Snap ongeveer de hele discussie. Nog paar vragen van mijn kant voor de duidelijkheid. Ik wil in de zomer met familie (2 volwassenen en 2 kids) naar Amerika en zie dat reis via Antwerpen dan toch wel veel geld scheelt, maar ik wil ook niet zonder tickets op Schiphol komen te zitten. Vandaar de volgende vragen:
- Moeten alle reizigers persoonlijk het treinticket in Antwerpen afhalen? Of kan 1 reiziger dit voor alle reizigers doen?
- Kan stempelen inderdaad op het station (en dus niet in de trein)? Neem aan dat KLM uiteindelijk toch een truc heeft om dit te achterhalen. Kan dit afstempelen wederom gedaan worden door 1 reiziger of moet dat door elke reiziger afzonderlijk?
- Heeft iemand ervaring met online proberen in te checken 30 uur van tevoren om te checken of de reis naar Antwerpen nog gemaakt moet worden?

Hoor graag de ervaringen!
Gebruikersavatar
RuudB
Amerikakenner
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 feb 2008, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door RuudB »

Ervaring met online inchecken KLM vanaf Antwerpen: Mijn collega heeft het vorig jaar november geprobeerd, maar het lukte niet. De melding weet ik zo niet meer.
Inchecken via zuil op Schiphol 30 uur van te voren heeft hij niet gecheckd (ook al is het maar 10 minuten lopen voor ons).
Inchecken via de zuil op de reisdag zelf (2 uur van te voren) lukte niet in zijn geval.
Er is hem wel om het NS-kaartje (Thalys was vol geboekt bleek bij afhalen tickets) gevraagd bij inchecken. Dat het niet was afgestempeld was geen probleem in zijn geval.

Let wel op, ook door alle wisselende verhalen hier. Niet iedereen (ook bij de KLM aan de incheckbalies niet) is met dit fenomeen bekend. Je kunt dus iemand treffen die je gewoon incheckt zonder treinkaartje, maar mogelijk ook iemand die vind dat het kaartje afgestempeld moet zijn.

Voor ophalen geld hetzelfde. Mijn collega hoefde niets te laten zien en kreeg gewoon een kaartje ZWE-SPL en een andere moet fysiek met alle reizigers aanwezig zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PhoebeCaulfield
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 20 mar 2009, 15:48
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door PhoebeCaulfield »

pingu007 schreef:Volgende week zondag vliegen wij naar San Francisco. Ik ga op zaterdag de treinkaartjes met de auto (woon in R'dam) ophalen in Antwerpen en ter plekke op het station aldaar laten afstempelen. Moet goedkomen zo!!
En, is het gelukt?
En heb je een fijne tijd gehad?
pingu007
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jan 2010, 18:40

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door pingu007 »

Gelukt. treinkaartjes opgehaald en onafgestempeld afgeleverd bij de klm check in balie!
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door ONYX666 »

pingu007 schreef:Gelukt. treinkaartjes opgehaald en onafgestempeld afgeleverd bij de klm check in balie!
en moest iedereen aanwezig zijn biop antwerpen voor het afhalen van de kaartjes ?

gr
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer