Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door mtl »

@baltar Mocht je het vliegtuig toch missen dan zal KLM jou op Schiphol toch een alternatief moeten aanbieden.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door harryh »

baltar schreef:
09 mar 2023, 13:18
Natuurlijk kunnen we de Thalys eerder pakken en dan staan. We zouden dan die 7:30 kunnen pakken maar helaas want je kan blijkbaar max 2 uur van tevoren pas je tickets ophalen bij de balie..

Het levert me nu al stress op deze hele situatie… :(
Precies dat, daarom heb ik nu bij het boeken al een Thalys de avond ervoor gekozen. Bij de meeste boekingen lukt dat, even vertrektijd aanpassen in Google Flights. Probeer anders toch even te bellen en leg dan uit dat de aansluiting wel erg kort is, hun risico voor het missen van je vlucht.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Frasi »

baltar schreef:
09 mar 2023, 11:36
Ik heb dit nagevraagd bij KLM en die zeggen zelf dat de minimale overstaptijd 1u30 is. Volgens mij vergeten ze hier dat je bij het overstappen tussen 2 vluchten niet meer hoeft in te checken en niet meer door de security hoeft. Dat moet nu natuurlijk nog wel.
Volgens mij houden wel rekening met je juiste overstaptijd. Want voor een reguliere overstap (airside) is de MCT véél korter; volgens mij maar 45 min.
Dus in deze 1.30u houden ze er wel rekening mee dat je nog bagage moet afgeven en door security moet.
Normaal zou dat ook best moeten lukken. Echter, is je Thalys vertraagd, wordt het stressen. (om die reden kies ook ik liever voor de trein de avond ervoor. Dan weer lekker thuis slapen en 's ochtends naar Schiphol voor een "directe vlucht").

Volgens mij gaat de Thalys elk uur: dus je zou een trein eerder kunnen nemen en alsnog nét binnen de 2 uur je treinticket ophalen. Ben dan wel goed op tijd: de ticketbalie in Antwerpen is gemengd binnenlands/internationaal en tergend langzaam. Ik heb de laatste keer 40 minuten staan wachten met maar 7 personen voor mij....
Hopelijk komt er nog ergens een vluchtwijziging; dan mag je doorgaans ook kosteloos je itinerary laten aanpassen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
baltar
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 okt 2017, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door baltar »

@Frasi: bedankt voor je bericht. Daar zitten een aantal bruikbare tips in. Is die ophaaltijd echt maximaal 2u van tevoren, aangezien het vroeger 4u en daarvoor zelfs 24u was? En moet je nog steeds met je volledig groep aanwezig zijn bij het ophalen van de tickets? Ik lees hier overal dat ze daar niet (meer) op controleren.

In het hele topic hier zie je regelmatig mensen die hetzelfde probleem hadden (overstaptijd van maar 1,5u) en met een belletje naar KLM was het zo opgelost en werden ze kosteloos op een eerdere trein gezet. Nou dat is dus niet (meer) het geval. Ik heb van alles geprobeerd en de mevrouw was heel vriendelijk bij KLM maar het kost toch echt 819 euro. Dit terwijl de tickets voor de vlucht naar Las Vegas van 4 juli met de vertrektijden van 7:30, 8:30 en 9:30 (die wij dus hebben) nog steeds even duur zijn (maar wel duurder dan waarvoor ik ze afgelopen zondag kocht).

Het "grappige" was dat ik in eerste instantie aan het chatten was met een "service agent" die begon mij het hele proces uit te leggen waarom hij niet kosteloos kon omboeken om er vervolgens op het einde apart nog aan toe te voegen: "Houdt u er rekening mee dat u minimaal 3u van tevoren op Schiphol moet zijn". Ik dacht even dat hij een grap maakte.

Op zich kan je natuurlijk stellen dat ik zelf de boeking heb gemaakt en die overstaptijd heb gezien echter ik beschouwde dat als een normale overstaptijd tussen 2 vluchten en dan is 1,5u voldoende. Ik realiseerde me later pas dat je bagage nog moet afgeven en door de security moet en met die drukte op Schiphol van afgelopen zomer is dat volstrekt onvoldoende. Ik vind dat KLM deze optie gewoon niet moet aanbieden, zeker als ze adviseren om minimaal 3u van tevoren aanwezig te zijn.

Maar goed, in het meest negatieve geval missen we de vlucht en moet KLM een alternatief aanbieden. Kost je minstens een dag van je vakantie...
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door harryh »

Ja het is 2 uur, daar zijn ze ook heel strikt in op Antwerpen Centraal. Heb het geprobeerd, maar nee, 2u van tevoren: https://campaigns.klm.be/nl/reis-per-tr ... l-schiphol
Wanneer haal ik mijn Thalys-ticket af?
Haal uw Thalys-ticket af op vertoon van uw vliegticket en een geldig legitimatiebewijs op uw vertrekstation, uiterlijk 2 uur tot ten laatste 45 minuten voor vertrek van de Thalys.
De groep hoeft niet mee, je moet wel hun ids/paspoorten bij je hebben.
Laatst gewijzigd door harryh op 09 mar 2023, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Frasi »

Of iedereen persoonlijk aanwezig moet zijn bij het ophalen van de treintickets, durf ik niet te zeggen.
Wel moeten ze alle paspoorten hebben; elk ticket wordt afzonderlijk met paspoort in de hand uit het systeem getrokken en uitgeprint.
Wij waren afgelopen augustus met de hele club (6p) maar omdat de tijd begon te dringen is halverwege onze ticketuitgifte de helft van de familie alvast naar het perron gelopen. Dus de baliemedewerker heeft wellicht wel iedereen even gezien, maar niet persoonlijk aan de balie met paspoort gecontroleerd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
baltar
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 okt 2017, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door baltar »

Nu snap ik er niets meer van. Het lijkt erop alsof ze toch een wijziging hebben doorgevoerd :clap:
Als ik inlog en kijk bij My trip is er een tabje Antwerp to Amsterdam bijgekomen. Als ik hierop kijk zie ik alleen de Thalys staan van 7:30 tot 8:30.
Op het tabje Antwerp to Las Vegas staat het complete schema met de oude starttijd van de Thalys van 9:30.

Ik heb verder ook nog geen ticketwijziging gehad via de mail. Hopelijk volgt die nog....
image.png
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Jozs »

Ik weet niet wanneer je geboekt hebt, maar de KLM vluchten naar Vegas (waaronder mijn vlucht in mei) zijn recent allemaal aangepast naar vertrek om 12u00 ipv 12u35. Mogelijk hebben ze bij je opmerking ingezien dat het door het nieuwe tijdsschema toch wel erg nipt zou worden.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door harryh »

@Jozs niet allemaal, in de eerste week juli zie ik nu op sommige dagen 12:00, andere, zoals de mijne, 12:35u
baltar
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 okt 2017, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door baltar »

Jozs schreef:
09 mar 2023, 23:53
Ik weet niet wanneer je geboekt hebt, maar de KLM vluchten naar Vegas (waaronder mijn vlucht in mei) zijn recent allemaal aangepast naar vertrek om 12u00 ipv 12u35. Mogelijk hebben ze bij je opmerking ingezien dat het door het nieuwe tijdsschema toch wel erg nipt zou worden.
Zou kunnen. Mijn laatste opmerking richting medewerkster van KLM was dat 1,5u toch veel te kort is in de huidige tijd en ze zelf 3u adviseren. Ze gaf toen aan dit even te gaan voorleggen aan iemand of dat inderdaad nog steeds te weinig tijd zou zijn en zette me in de wacht. Dat bleek echter ophangen te zijn...

Ik ben er overigens nog niet gerust op dat het is aangepast. Als ik binnen dit tabblad op email klik om mijn tickets via de mail te ontvangen krijg ik nog steeds als starttijd 9:30 en niet 7:30. Ik denk dat op mijn ticketnummer in de systemen van Thalys nog steeds 9:30 staat.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Elizabeth Henry »

Ik heb ook een keer gehad dat ik anderhalf uur overstaptijd had, was afgelopen zomer in de topdrukte. Tijdens het boeken was het de enige optie die voordelig geprijsd was. Ik heb gebeld met KLM en een andere trein konden ze niet aanbieden. Als ik te laat zou zijn zou ik overgeboekt worden op een andere vlucht. Ik heb toen één trein eerder genomen, dat mag, en was heel ruim op tijd.
Dus ook als je niet overgeboekt bent, neem de trein van 8.30.
baltar
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 okt 2017, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door baltar »

Hoi Elizabeth,

Bedankt voor deze zeer waardevolle reactie zeker ook gezien het feit dat je in deze vergelijkbare situatie zat in de topdrukte van vorig jaar. We waren ook al van plan om de trein een uur eerder te pakken.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Elizabeth Henry »

En mocht je het toch niet redden, er zijn op een dag zoveel vliegroutes mogelijk dat het geen dag hoeft te kosten om alsnog op je bestemming aan te komen.
Belangrijk is wel, wat in dit topic regelmatig herhaald wordt, om op tijd bij de balie te zijn in Antwerpen want dit kan eindeloos duren. Ook met maar een enkeling voor je.
Heb wel het idee dat ze iets aan het veranderen zijn in het proces want werd laatst meegenomen naar de achterste computer waar ik zelf mijn naam moest intypen. En paspoort hoefde ik niet te laten zien. Het betrof wel een medewerker die dit voor het eerst deed, dus kon ook daar aan liggen.
Franke
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2023, 14:53
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Franke »

Zojuist antwoord van KLM gehad met betrekking instap weigering na vertraging Thalys.
Hadden vorig jaar tickets rechtstreeks via de KLM site geboekt naar Las Vegas. Normaal vlogen wij altijd via London naar Vegas(gaan 2 x per jaar)
Echter wij aan de grens met België wonen leek de combinatie Antwerpen-las Vegas geen slechte optie. Dus vol goede moed op 6 April Jl in Antwerpen op de Thalys gestapt richting Schiphol. Tot aan Rotterdam ging alles vlot. Echter toen begon het gedonder. Door problemen bij de NS moest de Thalys omgeleid worden via Breukelen naar Amsterdam centraal. Daar overstappen richting Schiphol. Ja helaas te laat op Schiphol (hadden nog 1 uur om in te checken) en werden geweigerd bij de incheckbalie van KLM. Vlucht werd om geboekt. Moesten nu via Seattle vliegen. Kwamen met 8 uur vertraging aan in Las Vegas.
Dus effe contact opgenomen met onze rechtsbijstand verzekering. Die wisten niet wat ze er mee aan moesten omdat het eerste traject met de Thalys was. Dus geen vliegtuig want dan zouden we recht hebben op 600 euro compensatie. En helaas in het Europese parlement zijn ze er mee bezig(trein-vliegtuig) maar er is nog niets rond. Dus geen jurispondentie op dit gebied. Rechtsbijstand bood een vergoeding van 200 Euro uit eigen zak. Heb aangegeven dat ik eerst maar zelf eens wat ging proberen. Dus claim bij Klm ingediend. Natuurlijk verworpen en verwijzen ons door naar Thalys. echter kan ik daar geen claim indienen omdat ik een PNR nummer moet hebben. Die heb ik dus niet want op de treinticket staat Air vermeld. Dus KLM geantwoord dat ik het niet met hun verweer eens ben. Ben benieuwd wat hier uit gaat komen maar de uitkomst zal niet verrassend zijn.
Heb natuurlijk wel via de Belgische ombudsman rail een klacht neergelegd bij Thalys en deze hebben een maand de tijd om te reageren. WORD VERVOLGD
baltar
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 okt 2017, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door baltar »

Probleem was in dit geval dus een gesloten incheckbalie. Volgens mij heb ik hier wel mensen horen zeggen dat je, als je eenmaal in de Thalyss zit, je dan wel online kan inchecken. Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Frasi »

Klopt, zodra je de Thalys tickets hebt afgehaald, kan je ook online inchecken voor je vlucht. Als het niet te druk is, red je het nog wel met 30-40 min voor vertrek van je vlucht; je hoeft dan alleen door security en paspoortcontrole.
Maar als je nog bagage hebt af te geven op Schiphol, heb je alsnog een probleem. Dan geldt de 60 min deadline.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
baltar
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 okt 2017, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door baltar »

Ok. We zitten nu relaxed bij de gate te wachten. Je kan de Thalyss tickets 4 uur van tevoren ophalen (ik heb dit uiteindelijk om 2:30 van tevoren gedaan). Lijkt erop dat dit dus weer verlengd is van 2 naar 4u! Je kan de tickets alleen ophalen dus de groep hoeft niet mee. Het was (7 uur in de ochtend) heel rustig en ik had binnen 5 minuten de tickets. De vrouw achter de balie gaf uit zichzelf al aan dat we de trein een uur eerder konden pakken maar dan wel moesten staan. We hebben dus niets aan de conducteur gevraagd en zijn ze ingestapt. Inchecken kan meteen nadat je de tickets hebt opgehaald daarvoor ging het niet. Je kan echter wel gewoon al vanaf 30uur van tevoren je stoel reserveren! Dat is dus losgekoppeld van de checkin!

De trein kwam met 7 minuten vertraging en zat al goed vol. We konden staan in de bar of op klapstoeltjes gaan zitten. Zonder verdere vertraging op Schiphol aangekomen. Het was relatief rustig en waren binnen 40 minuten door security en paspoortcontrole. Hierbij moesten we nog 15 min wachten op iemand voor ons. Voor de zekerheid hadden we alleen handbagage om de tijd zo kort mogelijk te houden.

Al met al een prima ervaring maar ga wel altijd voor minimale overstaptijd van 2:30 zeker als je nog bagage moet inchecken.
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Rjkd »

Dank voor de update. Wij reizen in augustus via deze route. Wel al om 7.30 in de ochtend met de trein dus 4 uur van te voren maakt voor ons niet zo veel uit, maar goed om je ervaring te lezen.

Fijne vakantie!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door harryh »

Gisteren om 20:30 de treintickets opgehaald. Eerst 45min wachten voor we aan de beurt waren. Vervolgens duurde het tot na sluitingstijd, 22:00, voor ik onze treintickets had voor de Thalys van 21:30... Deze mevrouw wist niet hoe het werkte en werd niet door een collega geholpen.
Ik had bij Airfrance al in de ochtend kunnen inchecken voor de vlucht AMS-LAS en boarding passen (vreemd maar het werkte), bij KLM kon ik pas verder nadat de treintickets geprint waren. Nu wachten op Schiphol. 5min wachten bij Security :)
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Elizabeth Henry »

Jeetje, zo bont heb ik het nog nooit meegemaakt...
Fijne vakantie!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer