Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
peeweetm
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 nov 2012, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door peeweetm »

Ah, sorry.
De trein (Thalys) voorafgaand aan de geplande trein (Thalys). In de praktijk dus meestal één uur eerder.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Frasi »

@Rjkd
De Thalystickets zijn gedateerd: behalve het treinnummer en zitplaatsreservering zijn ze ook specifiek geldig op een (kalender)dag. Dus met een trein eerder vervalt je zitplaatsreservering, maar blijf je reizen op dezelfde dag dat je ticket geldig is.
Dus ik vermoed dat je dus niet de avond ervoor mag/kan reizen onder het mom van "een trein eerder".
Daarnaast overschrijd je dan het 2 uur tot 45min voor vertrek afhalen van de tickets window. Dus je zal ook niet de avond ervoor je ticket kunnen afhalen (de reisdatum klopt dan immers niet meer).
Maar probeer het eens uit en laat het ons hier weten :D .
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Rjkd »

Ah dat is jammer!
De tickets die ik heb gezien vertrekken om 7.30 vanaf Antwerpen.
Ik weet niet zo goed hoe ik daar kom zo vroeg in ochtend zonder een overnachting ofzo te nemen. Ook ons laten afzetten met 4 personen met 4 koffers is niet te doen. Ik had hoop dat ik dan de avond ervoor dat zonder koffers kon doen 😬. Om nu een overnachting te nemen en dan daar nog te moeten eten dan verlies ik een beetje het voordeel van de hele constructie 😂
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Rjkd »

Toch zojuist geboekt. Antwerpen- Amsterdam - Las Vegas en terug via klm.
2955 voor 5 volwassenen met 4 koffers en nog te wijzigen.
Nu nog even bekijken hoe we het goedkoopst naar Antwerpen komen 😂
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door bedeve »

Rjkd schreef:
27 okt 2022, 13:42

De tickets die ik heb gezien vertrekken om 7.30 vanaf Antwerpen.
Het kan niet anders dan dat je ook treinvertrektijden s avonds voor je vlucht vind.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door harryh »

harryh schreef:
26 okt 2022, 13:29
Bedankt @Frasi, iemand anders nog ervaringen m.b.t. eerder ophalen van de treintickets?

Vind het overigens wel vreemd dat ik als ik inlog bij KLM, er nu staat dat ik 24u voor vertrek van mijn vlucht kan inchecken. Bij het tonen van die melding houden ze blijkbaar geen rekening met de treinreis ervoor.
@Frasi ik heb wel onze boarding passes al 24u tevoren online kunnen krijgen door in te checken. Inchecken op KLM vluchtnummer werkte hier https://www.klm.nl/check-in, inchecken op de boekingscode vanuit de app of ingelogd op de website werkte niet.

Voor iedereen die de treintickets eerder dan 2u tevoren wil ophalen op Antwerpen Centraal, ik kan nu uit eigen ervaring bevestigen: Dat lukt dus inderdaad niet.
Wij reizen morgenochtend met de trein, toch maar even geprobeerd, maar we kregen de tickets vandaag nog niet, pas morgenochtend 2u voor vertrek. De vriendelijke mevrouw zag onze tickets wel in haar systeem maar vertelde dat ze ze nu nog niet kon openen.
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Rjkd »

Dat is jammer! Zou idd fijn zijn als je ze de dag baby’s voren kan halen. Ik ben nog wel benieuwd naar andere ervaringen met het stempelen van de tickets. Is dit nu een must of niet?
Ik denk er nu aan om te kijken of ik het treinticket 1 of 2 dagen kan wijzigen en er dan een dagje van te maken. Op halen en dan evt op Peron laten stempelen? Dan weer met de auto terug. Heeft
Iemand hier recent nog ervaring mee?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door mtl »

Dat stempelen dient onderweg in de trein te gebeuren. En tickets wijzigen kan veel geld kosten.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Elizabeth Henry »

De laatste keren is mijn ticket niet gestempeld en heb ook niks hoeven laten zien bij inchecken. Online inchecken lukte met geen mogelijkheid. Misschien omdat ik met Delta vloog.
Aan de achterzijde van station Antwerpen zit een ibis die meestal redelijk geprijsd is. Vanaf daar loop je in vijf minuten naar de ticket balie.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door harryh »

Ik vlieg ook met Delta. Inchecken bij Delta lukte niet, wel bij KLM, maar niet op de normale manier, zie het linkje hieronder waarmee het wel lukte. En alle docs eerst laten goedkeuren bij KLM.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Elizabeth Henry »

Ik zal het uitproberen volgende keer :thumbup:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door harryh »

Update: Vandaag zijn we vertrokken. Treintickets hadden we op Antwerpen Centraal in 5min. Daarna 1,5u wachten op de Thalys. Die had uiteindelijk 1:15u vertraging, dus blij dat ik 3,5u overstap tijd op Schiphol had gekozen. Geen controle in de trein. Wel even stempel gevraagd. Op Schiphol werd er niet naar de trein tickets gevraagd.

Nu bij de gate te wachten op boarding voor onze vlucht naar Orlando om 13u.
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Rjkd »

Oh wat fijn dat je een wat langere overstap had! Heb je je stempel in de trein laten zetten of ik het perron?
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Wouterkaas »

Rjkd schreef:
29 okt 2022, 12:52
Toch zojuist geboekt. Antwerpen- Amsterdam - Las Vegas en terug via klm.
2955 voor 5 volwassenen met 4 koffers en nog te wijzigen.
Nu nog even bekijken hoe we het goedkoopst naar Antwerpen komen 😂
Reguliere trein via NS international was bij ons het goedkoopst (20 euro pp). Het was daarvoor goedkoper en werd steeds duurder, dus het kan lonen om die al op tijd te boeken.

@harryh mooi! goede reis en veel plezier :thumbup:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door mtl »

De IC Brussel heeft meerdere tarieven. Met name Early Bird kan interessant zijn, zeker als je op maandag, dinsdag, woensdag of donderdag reist. Thalys is peperduur en je bent voor de goedkope tarieven gebonden aan de trein waarvoor je boekt.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door harryh »

Rjkd schreef:
31 okt 2022, 13:18
Oh wat fijn dat je een wat langere overstap had! Heb je je stempel in de trein laten zetten of ik het perron?
In de trein
Jacobien
Amerika-ontdekker
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Jacobien »

En als de trein om 7.30 vanuit antwerpen naar Schiphol gaat.

Kan je de tickets dan die ochtend nog halen? Of doe je dat de avond van te voren? Weet iemand dat?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door harryh »

Ik heb het gevraagd, nee, kan niet een dag eerder. Loket gaat denk ik om 6:00 open.
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Maxmannl »

Zie hier veel gemixte ervaringen. Wel afstempelen niet afstempelen, vrijgegeven na afhalen tickets etc...

Ben wellicht van plan mijn ticket vanaf Dusseldorf naar Vegas aan te passen met vertrek vanaf Antwerpen.
6 tientjes duurder en groot voordeel niet om 06.10 al vanaf Dusseldorf vertrekken .

Zou dan de avond van te voren het deel met de trein afleggen. Nou ja dat is het punt wil dat traject eigenlijk niet daadwerkelijk nemen :D

Woon in het zuiden dus ben zo in Antwerpen kan dat ticket afhalen en dan weer naar huis rijden en volgende dag in middag naar Schiphol rijden.

Als ik het goed begrijp is het zo dat wanneer je het ticket hebt afgehaald op Antwerpen centraal je boeking wordt vrijgegeven tegenwoordig? De trein hoef je dan eigenlijk niet meer te pakken.

Heb dezelfde route ooit 9 jaar geleden gedaan toen was het nog erg streng met afstempelen etc en werd het op Schiphol door een medewerker pas vrijgegeven.

Hoor het graag van jullie... reis alleen dus identificeren van een heel gezin is geen issue :lol:
De enige echte Ticketbaas
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door harryh »

Je krijgt het treinticket alleen op de dag zelf en vanaf 2u voor vertrek. Dus in jouw situatie gaat het alleen lukken als je je reis ZWE-AMS een dag voor je vlucht naar LAS kunt boeken. Zoiets als dit:
image.png
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer