Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
simone74
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 mar 2022, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door simone74 »

Ook wij waren vandaag in Antwerpen. Stonden om 14:30 in de rij voor de ticketbalie en hebben ruim een uur moeten wachten voor we aan de beurt waren.
Thalys van 16:30 zat vrij vol omdat de trein er voor geschrapt was. Conducteur kwam naar ons rijtuig om te 'stempelen', hij gaf aan dat het echt noodzakelijk was, zonder gestempeld kaartje kon je bij KLM problemen krijgen zei hij. Heel anders dus dan de meeste recente ervaringen..
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Wouterkaas »

Goed om te weten dat je voor de zekerheid de boel gewoon laat afstempelen. Het lijkt me verder erg sterk dat KLM je gaat weigeren als je wel de tickets hebt maar geen stempels, maar als je de kans krijgt zou ik het risico dan niet nemen. :)
simone74
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 mar 2022, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door simone74 »

Vanochtend op P3 ingecheckt, daar werd niet naar treinkaartje of stempel gevraagd..
dutchcruisers
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 aug 2008, 20:18

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door dutchcruisers »

Ik heb voor onze reis vaak op dit forum gekeken voor ervaringen betreft deze reis. Nu we weer terug zijn wil ik graag onze ervaring delen van 5 augustus 2022. Wij waren om 18.30u op station Antwerpen. Ook bij ons was het erg druk bij het afhalen van de kaartjes en waren er slechts 2 balies open. Iets na 19.15u waren we aan de beurt, ruim 3 kwartier in de rij gestaan dus. Wij hadden de trein van 20.30u, dus nog ruim op tijd. In de trein was het ook erg druk, dochter en ik zijn op onze gerserveerde plekken gaan zitten, man is bij de bagage in de hal gebleven, want er was geen ruimte meer om onze grote koffers kwijt te kunnen. Voor Rotterdam checkte ik de KLM app en zag dat ik in kon checken (dit kon van te voren dus niet). In de trein dus gewoon al ingecheckt. Wij hadden van te voren geen plaatsen in het vliegtuig gereserveerd, maar hadden prima plaatsen toegewezen gekregen (3 plaatsen naast elkaar halverwege het toestel). In Rotterdam stapten veel mensen uit en kon mijn man het laatste stuk gezellig bij ons zitten. De conducteur is niet langsgeweest en onze tickets waren dus niet afgestmpeld.
Conclusie: Wij hadden dus geen afgestempelde tickets nodig om te laten zien, een half uur na vertrek trein konden konden we inchecken en hadden we de boardingpassen op onze telefoon. De volgende ochtend bagage gedropt en door security. Voor het geld dat we uitgespaard hebben zou ik het meteen weer zo doen.
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Tinus1955 »

Düsseldorf kan ook een goed alternatief zijn voor een reis naar Amerika met KLM/Delta, met overstap op Schiphol. Was hier 500 euro per ticket goedkoper dan een rechtstreekse vlucht vanaf Schiphol (naar Vegas).

(blijft krom, ook voor extra milieu schade :? )
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Elizabeth Henry »

Klopt, de vliegvelden in Duitsland willen ook wel veel voordeel opleveren. Fijn aan de Antwerpen-route, is dat je de laatste treinreis niet hoeft te maken. Zeker voor de terugreis is dat prettig, als Schiphol je voorkeursvliegveld is. Vaak rechtstreekse vlucht en dan hoef je niet meer te wachten op een overstap want je kunt direct naar huis.
Okonomiyaki
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2022, 12:14

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Okonomiyaki »

Hallo,
Wij hebben over twee weken een vlucht met eerste stuk Thalys vanaf Antwerpen. We hebben een trein geboekt die 2.5 uur overstaptijd heeft op Schiphol. Gezien de huidige drukte daar vragen we ons af af of dit voldoende tijd is, en liefst zouden we eerder op Schiphol arriveren. KLM zegt onze treinreis niet aan te kunnen passen zonder gelijk de hele vlucht aan te passen (tegen hoge kosten). Ik heb hier echter gelezen dat je na het ophalen van je ticket op Antwerpen een Thalys eerder of later mag nemen (zonder stoelgarantie). Hebben meer mensen hier ervaring mee, is dat standaard het geval?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door mtl »

Een Thalys eerder of later nemen mag in principe niet. Maar dat is ook afhankelijk van het treinpersoneel.
Nina456
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2022, 11:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Nina456 »

Bij ons stond expliciet op het thalysticket in Antwerpen dat deze ook geldig was in 1 eerdere of 1 latere thalystrein, zonder stoelgarantie (was op 4 aug). Ik neem aan dat dat er standaard opstaat. Vraag wel altijd even bij de hoofdconducteur of het goed is. Noemen dat je het niet erg vindt om op het gangpad te zitten kan helpen. Op de terugweg vanuit Schiphol stond alleen op het ticket dat het ook geldig was op een latere trein. We hebben toen aan de hoofdconducteur gevraagd of we meemochten met een eerdere trein. In eerste instantie was hij niet happig omdat de trein vol zat, maar toen hij ons ticket zag en zag dat het een KLM Air-railticket was sloeg hij om als een blad. Dus noem vooral dat het een KLM Air-railticket is en dat je met een krappe overstap zit.
Check overigens ook je boarding pass. Bij ons stond er Sky priority op (rechter bovenhoek), ik denk vanwege de korte overstaptijd op Schiphol (minder dan de door KLM aangeraden 4 uur). Bij de Sky priority stond geen rij voor security, dus dat scheelt een hoop tijd.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Elizabeth Henry »

Op je treinticket staat vermeld dat je een trein eerder of later mag nemen. Als je geen conducteur ziet, kun je dus gewoon instappen. Plaatsnemen op een stoel die vrij blijft, of direct op één van de balkons gaan zitten.
Okonomiyaki
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2022, 12:14

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Okonomiyaki »

Wat een fijne tips, heel veel dank hiervoor! Dat stelt ons een in ieder geval wat gerust :)
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Frasi »

Nog een tip:
Ga zo vroeg mogelijk in Antwerpen je Thalysticket ophalen. Het is vrij druk bij de ticketbalie (gedeeld nationaal/internationaal) en je kan zomaar tot een uur moeten wachten tot je aan de beurt bent. Al lijkt de rij niet erg lang, sommigen doen er makkelijk 10 minuten over en het personeel lijkt overal alle tijd voor te hebben.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
niels
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:17

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door niels »

Ook even onze ervaringen delen. We haddden de Thalys op dinsdag 2 augustus naar Schiphol met ons reisgezelschap van 6 personen. Ik kon gewoon 24 uur van te voren al online inchecken op de klm site. (We vlogen met een delta operated vlucht). Via de app gaf hij aan dat dit niet kon, maar rechtstreeks op de website zonder eerst inloggen op de klm site ging hij gewoon door. ‘S morgens inderdaad druk bij het ophalen van tickets in Antwerpen (waren een uur van te voren op station) maar toch ruim op tijd op perron. Conducteur heeft ons in trein gestempeld maar omdat we al online ingecheckt waren zijn we alleen bij bagage drop off geweest en heeft niemand er naar gevraagd.

Ons is het heel positief bevallen, gr Niels
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Wouterkaas »

Afgelopen woensdag ook deze constructie gebruikt. ‘s Middags al met de auto de koffers naar Schiphol gebracht en op de hotelkamer neergezet. Eind van de middag met de intercity naar Antwerpen. Kaartjes opgehaald bij de ticketbalie. Ik keek eerst nog uit naar een aparte “Internationaal” balie, maar het is dus gewoon bij de reguliere ticketbalie, waar ze ook internationale tickets verkopen. Nummertje trekken en moesten een kwartiertje wachten en toen kregen we de tickets.

Heerlijk uit eten geweest in Antwerpen en daarna om 21.30 uur met de Thalys. 22.40 uur zaten we op onze hotelkamer op Schiphol, klaar om de volgende ochtend te vliegen. Geen conducteur verder gezien en ik kon in de loop van de avond al inchecken via de app.

Bij het afgeven van de bagage is niks gevraagd over stempels of wat dan ook. Het is er ook zo druk dat ze wel betere dingen te doen hebben denk ik, als ze er überhaupt al in geïnteresseerd zijn.

Al met al een constructie die in mijn ogen absoluut de moeite waard is. Zeker als je het zo kan doen dat je de avond ervoor de Thalys pakt en de volgende ochtend pas vliegt. Dan doe je alles op je dooie gemak, ook als het een bende is op Schiphol (wat nu best meeviel overigens). Bovendien konden we met deze constructie de vroege vlucht nemen waardoor we begin vd middag aankwamen ipv ‘s avonds.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door deebee7 »

Als je de tickets ophaalt, checkt dan iemand of iedereen die reist ook echt aanwezig is? En wat met bagage, labelen ze dat in het station?
Ik woon in Belgie en zie een goed tarief vanuit Brussel-zuid (tarief vanuit Antwerpen is 5 keer zo duur). De thalys vertrekt de dag ervoor namiddag en de vlucht pas de volgende ochtend vanuit schiphol. Ik denk eraan om dit ticket te boeken voor ons 6 en de middag ervoor naar Brussel-zuid te rijden met de auto om daar de tickets op te halen en dan gewoon terug naar huis. De volgende ochtend met de auto naar schiphol. Alleen gaat het mogelijks niet lukken om alle 6 de personen mee te nemen naar Brussel-zuid. Kinderen zitten nl dan nog op school.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Frasi »

@deebee7 Ik ben afgelopen zomer ook via Antwerpen gereisd.
Bagage wordt niet gelabeld; dat moet je zelf meenemen naar de luchthaven en daar afgeven (drop-off).
Wel moeten ze alle paspoorten hebben omdat elk ticket en dus paspoortgegevens afzonderlijk ingevoerd moeten worden. Net als inchecken voor een vlucht.
Of iedereen ook persoonlijk aanwezig moet zijn, durf ik niet met zekerheid te zeggen. In mijn geval waren we wel compleet (met 6) maar niet iedereen is mee naar de balie gelopen. Maar wellicht had de baliemedewerker toch gezien dat we er allemaal waren (vanwege tijdnood zijn een aantal al wat eerder richting perron gelopen). Waarschijnlijk gaat het wel prima als jij alleen met een paar paspoorten aankomt, maar dus geen zekerheid. Je zal maar net een dienstklopper treffen die alle gezichten bij de paspoorten wil controleren. Indien nodig kan je nog een verhaal ophangen dat je partner met de kinderen nog in de stad zijn en pas later naar het station komen (maar wel op tijd voor de Thalys).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door deebee7 »

@Frasi Bedankt voor de toelichting. Ik zou max 3 personen kunnen meenemen maar meer niet. Indien de thalys later was konden we wel allemaal daarheen gaan maar niet om 16u.
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Wouterkaas »

Nog even een update over onze terugreis binnen dit traject: op Atlanta hadden we wel even gedoe omdat ze ons aan de balie niet in konden checken, vanwege het treingedeelte in de reis. De erg behulpzame dame heeft het opgelost door het treinstuk er even uit te gooien, ons in te checken, boarding passen uit te draaien en daarna de treinreis weer terug te zetten.

Overigens kwam hier blijkbaar wel wat handwerk aan te pas, want bij de tweede naam van mijn vriendin had ze een letter te veel in haar tweede naam gezet; een typefout. Hier sloeg de security op aan, totdat een collega van de beambte tegen hem zei dat ‘ie niet zo moeilijk moest doen. Voor de rest geen gedoe mee gehad, dus denk dat we door het oog van de naald gekropen zijn.

Op Schiphol werden we bij de NS-balie netjes ingecheckt door de meneer van de NS en daarna zijn we lekker naar huis gegaan. XP en Miles zijn bijgeschreven :D
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Frasi »

Dat gedoe met inchecken op de terugweg herken ik. Wij hadden blijkbaar een nieuwe medewerker op Las Vegas die 4x een collega om hulp moeten vragen. Eerst met het inchecken; het lukte hem niet ons tot Antwerpen in te checken. Uitgelegd dat dat niet hoeft: Boardingpass tot Amsterdam en daar halen we zelf de treintickets af. Vervolgens weer problemen met het het labelen van de koffers. Labelen tot Amsterdam, daar nemen we ze zelf (zonder label) mee in de trein. Die aanvullende treinreis maakt het erg ongebruikelijk en complex voor ze.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door bedeve »

En precies de door @Frasi en @Wouterkaas omschreven incheck " hickup " is oh zo plezierig voor degenen die vanuit Schiphol naar huis willen. Die geen terugreis naar ZWE willen hebben...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer