Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Frasi »

@familietrip
Wij doen het dit jaar precies zoals jullie (maar pas op 8 augustus, dus nog geen recente ervaring).
Ik heb dit in het verleden vaker zo gedaan; mogelijk is het proces bij KLM intussen iets aangepast, maar grofweg:
Het was doorgaans zo dat je pas kan inchecken voor de vlucht (vanaf AMS) nádat je de treintickets in Antwerpen/Brussel hebt afgehaald. Dus op een of andere manier is dat (elektronisch) gekoppeld.

Dus mogelijk kan je al vanuit de trein -online- inchecken voor de vlucht. Zo niet, kan dit op Schiphol tijdens de bagageafgifte. Ik ben niet zeker of je ook bij een kiosk kan inchecken. Houd ik ieder geval de afgestempelde treintickets achter de hand. Liever mee verlegen dan om verlegen. Ik ben er in het verleden (aantal jaar geleden) om gevraagd bij het afgeven van mijn bagage. Niet zeker hoe het nu werkt bij KLM.

Als je nog niet eerder bent ingecheckt zal de medewerker je tijdens het afgeven van de bagage, inchecken en krijg je dus van hem/haar een boardingpass. Dus inchecken en bagage afgeven gaat tijdens dezelfde handeling (dezelfde desk).
Als je je stoelen al vooraf hebt kunnen vastleggen, is dit geen enkel probleem. Als je economie basic vliegt en dus pas de stoelen toegewezen krijgt bij het inchecken, krijg je wel mogelijk te maken met de left-over seats (=weinig keuze, mogelijk niet bij elkaar).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
familietrip
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jan 2014, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door familietrip »

Ik heb geloof ik wat verwarring heb gezaaid. Ik bedoelde “online inchecken bij KLM” nadat je je treintickets had gehaald.
De betreffende persoon kon, onderweg in de trein naar Schiphol, online inchecken omdat hij die treintickets natuurlijk had opgehaald bij de balie in Antwerpen.
Augustus 2014 naar Florida, juli 2017 bijna naar 't Zuidwesten, juli 2018 echt naar het Zuidwesten
Juli-augustus 2019 Florida, juli augustus 2020 opnieuw Zuidwesten
familietrip
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jan 2014, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door familietrip »

Thanks @Frasi
Een hele goede uitleg! Helemaal duidelijk nu.

We hebben op voorhand al stoelen geboekt (extra beenruimte) en ook de rolstoel aangemeld bij KLM.
Augustus 2014 naar Florida, juli 2017 bijna naar 't Zuidwesten, juli 2018 echt naar het Zuidwesten
Juli-augustus 2019 Florida, juli augustus 2020 opnieuw Zuidwesten
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Frasi »

Geeft niet.
Kan zijn dat ik die persoon was :lol:
Ik heb meerdere keren vanaf ZWE/ZYR gereisd en al verschillende mogelijkheden zelf meegemaakt:
Een keer moest ik echt mijn gestempelde treinticket laten zien op Schiphol en moest de baliemedewerker (naar Reserveringen?) bellen om mijn boeking te "unlocken" voordat ze me kon inchecken.
Maar een andere keer (daarna) kon ik al wel vanuit de trein, online inchecken. Moest vervolgens als nog naar de balie om mijn bagage af te geven, dus eigenlijk was het voordeel hiervan beperkt. Bij alle reizen had ik al vooraf mijn stoel geselecteerd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door mikekiwi »

Ik ga zaterdag het uitje Antwerpen maken voordat we zondag met KLM naar LV vliegen . Voor mij is deze constructie nieuw, dus even proberen wat onzekerheid weg te nemen:
- ik ben 's morgen's in Antwerpen, kan ik dan gelijk al mijn Thalys-ticket ophalen? Of moet ik wachten tot een x aantal uur/minuten voordat ik vertrek (16:47 volgens schema)
- neem aan dat er een separaat loket is voor internationale tickets?
- moet ik bij het ophalen nog ergens op letten wat ik meekrijg bij het loket of is alleen het Thalys ticket voldoende?
- moet ik nog iets specifieks meenemen, behalve paspoort en print van de reisbevestiging met ticketnummer? (en geld om uit te geven op de Meir :D )
- als ik het zo lees heeft online inchecken (als dat al mogelijk is) weinig meerwaarde, zeker niet als zoals vandaag ook de bagage-dropoffs dicht zijn en we ons toch met de koffers bij de balie moeten melden. Stoelen zijn al gereserveerd.

Dank voor de informatie!
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Frasi »

@mikekiwi
Je lijstje klopt redelijk.

Volgens de KLM website kan je je Thalys-ticket tussen 2 uur en 45 minuten voor vertrek afhalen.
Haal uw Thalys-ticket af op vertoon van uw vliegticket en een geldig legitimatiebewijs op uw vertrekstation, uiterlijk 2 uur tot ten laatste 45 minuten voor vertrek van de Thalys.
Inderdaad bij de balie Internationaal op vertoon van paspoort en ticketbevestiging.
Je krijgt alleen een Thalysticket uitgeprint op A4 mee. That's it. Voor de zekerheid wel door de conducteur in de Thalys laten afstempelen en bewaren tot je op Schiphol bent ingecheckt. Vroeger werd hiernaar gevraagd bij het inchecken, niet zeker of dat nog zo is.
Als je stoelen al zijn vastgelegd, heeft vooraf online inchecken weinig tot geen voordeel. Je moet toch langs de balie om je bagage af te geven.
Veel reisplezier en laat even weten hoe het verliep. Ik ga over 4 weken op dezelfde manier.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door mikekiwi »

@Frasi Hartelijk dank voor je snelle reactie en de bevestiging! Duidelijk nu en we gaan het allemaal beleven. Uiteraard doe ik nog even een terugkoppeling
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door mikekiwi »

Gisteren dagje Antwerpen, 's middags terug met de Thalys. Alleen paspoort nodig om de tickets mee te krijgen.
Op perron gelijk conducteur opgezocht en alles digitaal laten "knippen".

We konden savonds al inchecken, maar niet gedaan. Bij inchecken op Schiphol werd niet gevraagd naar iets wat met de Thalys reis te maken had. (wel naar een papieren Esta, maar dat terzijde).

Prima geregeld dus zo, aanrader voor ons ook voor volgende keren als het weer zoveel geld scheelt
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
simone74
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 mar 2022, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door simone74 »

Bedankt voor de info! Wij gaan binnenkort dezelfde route volgen en twijfelen nog of we vanaf Antwerpen daadwerkelijk de Thalys naar Schiphol gaan nemen (en dan weer naar huis) of vanuit Antwerpen weer terug naar huis gaan. Als het mogelijk is om op het perron al de kaartjes te laten stempelen, lijkt dat laatste de beste/ snelste optie.

Goede reis en fijne vakantie!
Nina456
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2022, 11:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Nina456 »

Zijn er nog recente ervaringen vanaf Antwerpen (Thalys) via Schiphol naar VS? Kan je de dag van tevoren online inchecken voor de vlucht of kan dit nadat de tickets geprint zijn in Antwerpen? Welke rij voor security moet je pakken? Ik las ergens dat de security-rij voor Departures 1 en 2 gecombineerd is, klopt dat? Is er een aparte Air&Rail security line of heb je priority? Alvast bedankt!
Vinay
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jun 2015, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Vinay »

Nina456 schreef:
21 jul 2022, 11:10
Zijn er nog recente ervaringen vanaf Antwerpen (Thalys) via Schiphol naar VS? Kan je de dag van tevoren online inchecken voor de vlucht of kan dit nadat de tickets geprint zijn in Antwerpen? Welke rij voor security moet je pakken? Ik las ergens dat de security-rij voor Departures 1 en 2 gecombineerd is, klopt dat? Is er een aparte Air&Rail security line of heb je priority? Alvast bedankt!
Volgens mij worden al je vragen al beantwoord als je een stukje terugleest. Je kan pas inchecken nadat je treintickets zijn afgehaald. Je zal hoe dan ook langs de balie moeten op schiphol. En er is geen aparte security line voor treinreizigers. Je komt gewoon op het treinstation onder schiphol plaza aan en zal vanaf daar zelf naar de incheckbalies moeten gaan.
bennov
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jun 2012, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door bennov »

Bij de Thalys gaat het ook lekker zo te zien :

https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~a546233e/

A.s. vrijdag moeten wij er zelf 2x mee, om 12.30 van Schiphol naar Antwerpen en om 19.30 weer terug als onderdeel van onze reis nr Las Vegas. Probeer nu contact te leggen met KLM hoe strak ze hier nu inzitten en of we mogelijk vanwege deze problemen op voorhand de reis van Antwerpen naar Schiphol mogen skippen. Maar de KLM bereiken gaat ook niet zo makkelijk 😖
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Pepito »

Ten tijde van de Fyra avonturen op het spoor tussen België en Schiphol en die onbetrouwbaarheid is het ons wel gelukt om ‘om te boeken’ naar vertrek direct van Schiphol.
Eerste telefoontje een paar weken vooraf leverde een “ ik boek u op een andere trein, en u krijgt vanzelf nieuwe tickets.” Dat was niet wat ik wilde horen, maar gelukkig, die nieuwe tickets, die kwamen niet, en toen bewust gewacht tot een dag voor vertrek met nogmaals bellen, en toen was men heel blij met het proactieve meedenken om zelf naar Schiphol te komen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
bennov
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jun 2012, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door bennov »

Gisteren het stukje Antwerpen - Schiphol gedaan...

Bedoeling was dus Thalys, maar die kwam niet....totaal geen info over wat er aan de hand was. Die van 18.30 had eerst 110 min vertraging en later 200. Wij moesten de 19.30 hebben....die was vanaf 20u "ineens" verdwenen van de borden. Die van 20.30 ook niet gezien, dus daarom zelf maar de IC van 20.44 gepakt....bommetje vol, maar wel op Schiphol aangekomen.

Vertraging kan, maar totaal geen info is gewoon ruk. Maar goed, we zijn er en gaan over 2 uurtje richting Vegas.

Oja, er werd bij de check-in nergens gevraagd om onze tickets van de Thalys. Misschien dat dat kwam omdat we via de meet en assist overal doorheen gingen, geen idee.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Harry »

Er is een aanrijding geweest met een Thalys, dat leidt tot grote problemen.
bennov
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jun 2012, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door bennov »

Klopt, maar die info kwam pas rond 20u (via de media, niet via de Thalys zelf). Op de borden (en ook bij de Thalys) stond de trein van 19.30 gewoon optijd....zelfs nog tot na 20u. En als je niks weet, loop je in Antwerpen ook niet even naar boven....want op dat moment waren wij (en meerdere met ons) nog in de veronderstelling dat hij zou komen....en als je dan boven bent en hij komt er net aan 😖.
peeweetm
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 nov 2012, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door peeweetm »

Er vallen de komende dagen nog wat Thalys-treinen uit:
https://www.nsinternational.com/nl/actu ... _aangepast
Vinay
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jun 2015, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Vinay »

Wij hebben deze route afgelopen dinsdag gevolgd. Vooraf was ik bang voor vertragingen, maar uiteindelijk was dat in ons geval maar 10 minuutjes. De trein zat wel tjokvol en het was dus even proppen met de koffers. De conducteur kwam nog langs en heeft op mijn verzoek stempels gezet. Hij gaf daarbij wel aan dat het eigenlijk niet meer nodig is, omdat alles electronisch gaat.
Op Schiphol is er verder niet eens om gevraagd overigens.
Nina456
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2022, 11:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Nina456 »

Hierbij onze ervaringen op donderdag 4 aug van Antwerpen naar JFK:
-We konden online inchecken 24 uur vantevoren.
-Parkeren bij p&r Merksem, 3 eur per dag.
-20 min met tram naar Antwerpen Centraal
-Treinticket ophalen duurde ongeveer 25 min.
-Op Thalysticket stond dat je 1 trein eerder of later kan nemen, wel zonder stoelgarantie.
-We hebben een trein eerder gepakt en op het  bordes gezeten.
-Bij aankomst op Schiphol moesten we onze vliegtijd laten zien bij de roltrap naar Terminal 1/2, ivm 4 uur regel.
-Omdat we alleen handbagage hadden, zijn we direct naar de security gegaan in Terminal 2.
-Paspoortcontrole duurde 15 min, geen securityrij ivm priority op boarding pass.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Frasi »

Vandaag ook het ommetje naar Antwerpen gemaakt.
Familie ging met de auto naar PR Proveniersplein in Rotterdam (direct achter Rotterdam CS).
Met de IC Brussel naar Antwerpen, 3,5 uur voor vertrek van onze Thalys dus eerst een rondje gelopen en wat gegeten.
We hadden de Thalys van 16:30u dus rond 15:30u terug naar het station.

Er is één entree naar de ticketbalies met een gedeeld volgnummersysteem (verschillende codes voor België / Internationaal en cash / cards).
Omdat slechts 1 van de 4 open balies internationale (Thalys) tickets verwerkte, hebben we ruim 40 minuten staan wachten voor 6 personen voor ons. De persoon voor ons presteerde het om 15 minuten aan de balie te blijven hangen. Uitgebreid vragen, opties doornemen, nog eens bekijken, betalen, alle printjes op de foto zetten, Pffff. Het systeem en de medewerkers werken niet op snelheid of efficiëntie. Ze hebben alle tijd.
Een erg vriendelijke Belgische dame heeft haar volgnummer met ons geruild zodat wij voor haar mochten (scheelde 1 nummer). We hadden uiteindelijk nog maar 10 minuten voor vertrek van de Thalys toen we aan de beurt waren (enigszins geforceerd: "Aha KLM, kom dan maar"). We waren net 2 minuten vóór de Thalys op het perron.
Samengevat: Ga zo vroeg mogelijk je ticket afhalen in Antwerpen, want ondanks dat de rij niet zo lang lijkt, het loopt niet door en het duurt eeuwig.

Binnen een half uur waren we weer terug in Rotterdam en verder met de trein of auto naar huis. Morgen met de auto naar Schiphol, bagage afgeven op P3 en hopen dat de rijen voor security niet te lang zijn. We gaan het zien!
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer