Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amtrak Los Angeles - Emeryville

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
FlSv
Amerika-ontdekker

Amtrak Los Angeles - Emeryville

Bericht door FlSv »

Hallo!
Ik heb al veel verhalen gehoord en gelezen over de Amtrak trein, en desondanks wil ik toch met deze trein het einde van me reis afmaken.
Maar er zijn mij nog een aantal zaken onduidelijk, hopelijk kunnen jullie mij hier antwoord op geven!

Allereerst is er veel te lezen over de route van Seatle naar Los Angeles. Maar ik wil deze reis maken vanuit Los Angeles naar Emeryville. Dus de tegengestelde kant op. Weet iemand of de route dan hetzelfde blijft, dus langs de kust (De zogehete Coast Starlight)?
Ze zeggen dat je tussenstops maakt bij de plaatsen: Portland, Eugene, Sacramento, San Jose and Santa Barbara. Maar hoelang staat de trein hier stil en mag je dan uitstappen of zijn het gewoon tussenhaltes?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen,

Groeten Sven!

* Opmerking moderator - Marco:
Ditzelfde bericht uit het Zuidwestenforum verwijderd. Eénmaal plaatsen is volgens de forumregels toegestaan.
1t/m29 juni, Sv van Miami naar San Diego
29 juni t/m 8 augustus samen rondtrekken in het zuid/westen van de VS!
jerdenberg
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Amtrak Los Angeles - Emeryville

Bericht door jerdenberg »

Hallo Sven,

We hebben vorig jaar een rondreis gemaakt met Amtrak waarin ook het traject Los Angeles–Sacramento. Dat loopt over hetzelfde spoor als de omgekeerde reis (we kwamen de southbound Starlight onderweg tegen). Een schitterend traject langs de kust (zie de desbetreffende pagina van ons reisverslag). De stopplaatsen kun je het beste even nakijken op de site van Amtrak; daar vind je alle schedules en kun je ook zien waar de trein langer stopt (de conductor heeft de vrijheid om ook op andere plaatsen pauzes in te lassen als de dienstregeling het toelaat, maar daar moet je niet op rekenen; zo konden wij tussendoor uitstappen in San Luis Obispo, terwijl dat in het schedule niet is aangegeven; daarin alleen een korte pauze in San Jose). Wat de plaatsen betreft die je noemt: Sacramento, Eugene en Portland liggen noordelijk van Emeryville, dus daar zul je niet komen; San Jose heb ik genoemd, en Santa Barbara wordt alleen als stopplaats genoemd (dus niet uitstappen voor doorgaande reizigers).

Vroeg reserveren is trouwens aan te raden, want de Coast Starlight is behoorlijk populair.

Jeroen
Afbeelding
FlSv
Amerika-ontdekker

Re: Amtrak Los Angeles - Emeryville

Bericht door FlSv »

Hey Jeroen,

Bedankt voor de informatie! Stom van mij dat ik dacht dat deze plaatsen tussen LA en SF liggen.
We (me vriendin en ik) hebben besloten om deze treinreis te doen, dus we zullen eerdaags gaan boeken.

Groeten Sven
1t/m29 juni, Sv van Miami naar San Diego
29 juni t/m 8 augustus samen rondtrekken in het zuid/westen van de VS!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer