Lincoln Navigator

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
marionmarloes
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 jan 2009, 22:19
Contacteer:

Lincoln Navigator

Bericht door marionmarloes »

Mijn man wil graag een Lincoln Navigator wanneer wij in juli 3 weken door Arizona en Utah trekken. Wie heeft hier ervaring mee, dwz ook in vergelijking met standard SUV's. Vorig jaar hadden we een Trailblazer en die was voor ons 4 en met kampeerspullen net iets te klein - je moest wel alles georganiseerd inpakken en kon niet een losse (natte) tent met toebehoren zo even naar binnen gooien.
Is de Navigator nu echt veel ruimer dan de standard, of is-ie alleen veel luxer? De afmetingen van de bagageruimte zeggen mij niet zoveel, volgens mij kan er net een koelbox meer in.
Graag reakties van ervaringsdeskundigen!? :dance:
kendor
Amerikakenner
Berichten: 492
Lid geworden op: 24 feb 2008, 10:50

Re: Lincoln Navigator

Bericht door kendor »

Een Trailblazer valt onder de categorie Standard SUV. Een Fullsize SUV of een Premium SUV zijn groter en dus ruimer.
Voorbeelden zijn GMC Yukon, Chevrolet Suburban, Ford Expedition, Cadillac Escalade, Dodge Durango, etc etc.
Deze zijn alle te huur bij de grote verhuurbedrijven zoals Avis, Alamo, Hertz. Check hun websites.

* Opmerking moderator:
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten.
Gebruikersavatar
1250
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 15 jan 2009, 17:13
Locatie: Fort Collins, CO

Re: Lincoln Navigator

Bericht door 1250 »

Ik weet niet waar (bij welke maatschapij) jullie hem gaan huren maar als ik jullie was zou ik gewoon die Trailblazer huren en dan een upgrade ter plaatse doen naar bijv: een Chevy Suburban. Bespaart je veel geld.
Er is trouwens geen grotere personenauto dan de Chevrolet Suburban.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
marionmarloes
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 jan 2009, 22:19
Contacteer:

Re: Lincoln Navigator

Bericht door marionmarloes »

We waren van plan hem bij Hertz te huren, aangezien wij daar gold member zijn en dus 10% korting op de tarieven krijgen, plus een uitgebreide verzekering. Vorig jaar hadden wij de Trailblazer prepaid en hoewel ik toen al twijfelde aan de grootte werd ons niet gevraagd of wij een upgrade wilden. Misschien waren er op dat moment (hoogseizoen) geen grotere auto's?
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Lincoln Navigator

Bericht door nieuwenoord »

We waren van plan hem bij Hertz te huren, aangezien wij daar gold member zijn en dus 10% korting op de tarieven krijgen, plus een uitgebreide verzekering
Ook wij zijn Gold Member, maar ik kom bij USAreisen.de via Alamo toch steeds stukken goedkoper uit.

Wij hadden vorig jaar een Ford Expedition (Budget.com), Nissan Armade (Hertz) en Chevrolet Suburban (Avis). Ik vond vooral de Armada een geweldige bak!
Gebruikersavatar
1250
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 15 jan 2009, 17:13
Locatie: Fort Collins, CO

Re: Lincoln Navigator

Bericht door 1250 »

Ik heb zelf weinig ervaring met Hertz.
Kijk eens op Amerika-reisen.de kan je ook hele voordelige tarieven vinden.

Veel succes.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
marionmarloes
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 jan 2009, 22:19
Contacteer:

Re: Lincoln Navigator

Bericht door marionmarloes »

@ 1250 Dit is hetzelfde als usareisen.de niet ?
Ik heb bij usa-reisen de prijs van de Lincoln Navigator opgevraagd en zij gaven mij de prijs van € 2349,- voor 3 weken. Als ik rechtstreeks bij Hertz boek, kost deze € 1800,-. Persoonlijk vind ik het veel te duur, maar mijn man lijkt het geweldig om in zo'n luxe grote bak rond te rijden.
Vorig jaar had ik de Trailblazer voor 3 weken in het hoogseizoen voor € 710,- en wat ik geweldig prettig vond: er stonden overal lange rijen voor de balie maar wij konden zo doorlopen naar de kelder waar onze naam op een groot bord stond. De medewerker haalde onze auto uit het betreffende vak en we konden zo wegrijden. Al met al nog geen 10 minuten. Hier heb ik wel een klein beetje geld voor over (maar geen honderden euro's).
We zien wel wat het wordt, wat mij betreft nemen we een full -size auto vb dodge durango via autoreisen.de en alamo. Scheelt weer een kleine € 1000,- maar ja, mannen en auto's.........
Gebruikersavatar
1250
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 15 jan 2009, 17:13
Locatie: Fort Collins, CO

Re: Lincoln Navigator

Bericht door 1250 »

Ik ben ook een man en zo'n Lincoln Navigator is toch wel fantastisch hoor, het gevoel dat je daar in hebt super!
King of the road.
Tja, ik zou het doen maar ik kan niet in jullie budget/portemonnee kijken.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Lincoln Navigator

Bericht door nieuwenoord »

1250 schreef:Ik ben ook een man en zo'n Lincoln Navigator is toch wel fantastisch hoor, het gevoel dat je daar in hebt super!
King of the road.
Tja, ik zou het doen maar ik kan niet in jullie budget/portemonnee kijken.
:offtopic: Da's nou precies wat het verschil in 'gevoel' is tussen die A-klasse camper of een C-klasse :wink: En dan ben ik nog maar een vrouw :lol: :lol:
marionmarloes
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 jan 2009, 22:19
Contacteer:

Re: Lincoln Navigator

Bericht door marionmarloes »

Ik vind het ook wel stoer hoor, heb eigenlijk alleen het geld er niet voor over :D
Maar ja, het is een 'once in your life' experience :!:
Gebruikersavatar
1250
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 15 jan 2009, 17:13
Locatie: Fort Collins, CO

Re: Lincoln Navigator

Bericht door 1250 »

nieuwenoord schreef:
1250 schreef:Ik ben ook een man en zo'n Lincoln Navigator is toch wel fantastisch hoor, het gevoel dat je daar in hebt super!
King of the road.
Tja, ik zou het doen maar ik kan niet in jullie budget/portemonnee kijken.
:offtopic: Da's nou precies wat het verschil in 'gevoel' is tussen die A-klasse camper of een C-klasse :wink: En dan ben ik nog maar een vrouw :lol: :lol:
Haha, dan moeten we denk ik maar een A-Klasse nemen, wil nog een vraag aan jou stellen maar doe dat wel waarsch via de PB.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Gebruikersavatar
Corry
Amerika-expert
Berichten: 3095
Lid geworden op: 19 feb 2004, 12:28
Locatie: Amsterdam

Re: Lincoln Navigator

Bericht door Corry »

Mijn echtgenoot heeft erin gereden(van een goede vriend in de VS) en vond het vervelend en stug rijden.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
1250
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 15 jan 2009, 17:13
Locatie: Fort Collins, CO

Re: Lincoln Navigator

Bericht door 1250 »

Dat heb ik nog nooit over de Navigator gehoord (Welk bouwjaar of hoe oud was 'ie)
Het klopt dat de Navigators van 2004/2005 een beetje tegenvielen.
Lincoln had toen veel problemen.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
marionmarloes
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 jan 2009, 22:19
Contacteer:

Re: Lincoln Navigator

Bericht door marionmarloes »

Is denk ik ook heel persoonlijk en afhankelijk van wat je gewend bent.
Mijn man vond de trailblazer weer veel te direct en schokkerig. Ikzelf vond hem wel aardig. De automaat schakelde idd niet erg soepel.
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Lincoln Navigator

Bericht door Dento »

Bedenk wel: dat de auto groter en luxer is, wil niet automatisch zeggen dat er ook daadwerkelijk meer bagage in kan...

"Meer luxe" kan ook betekenen "meer beenruimte", en dat gaat dan ten koste van de bagageruimte - je kunt dan uiteindelijk net zo veel (of weinig) bagageruimte overhouden als in een kleinere auto met minder beenruimte...

Binnen dezelfde klasse kan het ook verschillen: een Ford Explorer heeft bijvoorbeeld meer bagageruimte dan een Chevy TrailBlazer of een Jeep Commander...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Lincoln Navigator

Bericht door Georgie »

Toen ik 15 was en een grote roadtrip maakten met de hele familie hadden wij een Lincoln Navigator. Nou heb ik als 15jarige niet echt opgelet op de specificaties van die auto, maar ik kan me wel herinneren dat ik het een pracht ding vond. Ik mocht er zelf ook een stukje in rijden op de parkeerplaats van de Grand Canyon. Hij is groot. Erg groot. Maar ik vond het een prettige auto om mee te reizen. Qua bagage kon er vrij veel in, bagage voor 5 personen plus alle shop-aanwinsten van een moeder en twee dochters ;-)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer