Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
verkeerde naam ticket
verkeerde naam ticket
Stom stom stom.
Bij het boeken bij British Airlines heb ik per ongeluk niet mijn meisjesnaam maar familie naam opgeschreven. Het staat mij bij dat ik juist mijn meisjesnaam op moet geven. Weet iemand of je dat kosteloos kan veranderen? Ik ben bang dat ik een boete van 100 euro ofzo krijg. Balen!
Bij het boeken bij British Airlines heb ik per ongeluk niet mijn meisjesnaam maar familie naam opgeschreven. Het staat mij bij dat ik juist mijn meisjesnaam op moet geven. Weet iemand of je dat kosteloos kan veranderen? Ik ben bang dat ik een boete van 100 euro ofzo krijg. Balen!
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: verkeerde naam ticket
Meteen bellen.
Ik had vorige week bij Connections een verkeerde geboorte datum opgegeven en dat werd kosteloos gecorrigeerd.
Ik had vorige week bij Connections een verkeerde geboorte datum opgegeven en dat werd kosteloos gecorrigeerd.
Ja, ik heb wel meteen een email gestuurd. Bellen kon tot 22.00 uur en ik was net te laat. Morgenochtend alsnog maar even doen. Hopen dat het bij mij ook kosteloos kan. Ik ben een beetje bang dat dit moelijker wordt, omdat ik rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij heb geboekt. Connections is natuurlijk een tussenstation.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij moet je de naam gebruiken die in je paspoort staat, dat kan je meisjesnaam zijn maar dat hoeft niet zo te zijn.
Marianne
Marianne
Volgens mij zit er aan een naamswijziging, ALS het al gedaan wordt, altijd kosten verbonden. Bij sommige maatschappijen heb ik wel eens bedragen gehoord van 50 dollar per letter. Ik zou dus zeker zo snel mogelijk bellen!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
gastxyz
Nee hoor, niet ALTIJD. Bij mij b.v. is door United bij een laatste reis kostenloos wat aangepast.
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan kan je beter een nieuw paspoort aanvragen, op je familienaam.Clint schreef:Volgens mij zit er aan een naamswijziging, ALS het al gedaan wordt, altijd kosten verbonden. Bij sommige maatschappijen heb ik wel eens bedragen gehoord van 50 dollar per letter. Ik zou dus zeker zo snel mogelijk bellen!
Vanochtend bleek dat ik om 1.00 vannacht een email terug heb gekregen, waar ze vragen om een copie van mijn paspoort en credit card. Verder wordt niks gezegd. Nu maar duimen dat het kosteloos is.
Het is gelukkig kosteloos veranderd!!
Dat is mooi!
Nu kan je eindelijk gaan genieten en plannen
Nu kan je eindelijk gaan genieten en plannen
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Poeh gelukkig, zulke dingen geven zoveel stress.usa2008 schreef:Het is gelukkig kosteloos veranderd!!
Ik had heel de dag hoofdpijn tot ik de goede datum op de e-tickets zag staan.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Contacteer:
Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met mijn naam op het paspoort/ticket. Ik heb e.e.a. eens nagekeken en de ene keer gebruik ik de familienaam, de andere keer mijn meisjesnaam en voor onze komende trip heb ik weer beide namen gebruikt, zag ik.
M.a.w. ik wissel steeds (min of meer onbewust) en ik ben er nog nooit op aangesproken bij een paspoortcontrole.
Marjan
M.a.w. ik wissel steeds (min of meer onbewust) en ik ben er nog nooit op aangesproken bij een paspoortcontrole.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Tioga tours heeft vorig jaar wel heel uitdrukkelijk gezegd dat het de naam die dik gedrukt in je paspoort staan moet zijn. Maar eigenlijk vind ik het wel onzin, want beide namen staan in je paspoort!
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is niet altijd waar.
Ik heb het de laatste keer bewust beide namen in mijn paspoort laten zetten, anders had alleen mijn meisjes er in gestaan.
Ik had de ervaring dat ik iets niet mee kreeg op vertoon van mijn paspoort omdat er alleen mijn meisjes naam in stond en niet mijn familie naam.
Ik heb het de laatste keer bewust beide namen in mijn paspoort laten zetten, anders had alleen mijn meisjes er in gestaan.
Ik had de ervaring dat ik iets niet mee kreeg op vertoon van mijn paspoort omdat er alleen mijn meisjes naam in stond en niet mijn familie naam.
Oh? Ja, dat kan natuurlijk ook. Niet iedereen neemt ook de naam van zijn man aan. Bij het veranderen heeft British Airways overigens nu beide namen erop gezet. Dus eerst mijn voornaam dan meisjesnaam en dan familienaam.
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb bij mijn trouwen wel de naam van mijn man aangenomen, is al zolang geleden, toen kon je nog niet kiezen.
Maar de gemeente zet standaard alleen je meisjesnaam op alle officiéle papieren, alleen op vezoek komt er echtgenoot van bij te staan.
Maar de gemeente zet standaard alleen je meisjesnaam op alle officiéle papieren, alleen op vezoek komt er echtgenoot van bij te staan.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Contacteer:
Bij mij staan beide namen in het paspoort en ik heb er nog nooit speciaal om verzocht. Zou het per gemeente verschillend zijn?
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zou best kunnen.
-
Heleen72
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Misschien kan ik wat licht in de duisternis bieden... Ik werk nl. bij burgerzaken bij een gemeente.
Je geeft bij je ondertrouw op welke naam je wilt gebruiken na je huwelijk. Deze naam zal gebruikt worden bij de aanhef en adressering van brieven e.d. Je kan dan kiezen uit:
- eigen naam (meisjesnaam) bijv. Jansen
- naam van partner bijv. de Vries
- naam partner gevolgd door eigen naam (meisjesnaam); de Vries-Jansen
- eigen naam (meisjesnaam) gevolgd door naam partner; Jansen-de Vries
Nogmaals: dit is alleen in de aanhef/adressering van een brief of hoe je aangesproken wordt. Als je voor de eerste optie kiest, zal alleen je eigen naam in het paspoort komen te staan. Kies je voor de 2e t/m 4e optie, dan komt het als volgt in je paspoort:
Naam/surname/nom:
Jansen
e/v de Vries
Dit gaat automatisch, maar sommige gemeenten vragen bij het aanvragen van een nieuw paspoort alsnog hoe je in je paspoort geregistreerd wil staan (als een soort service). Je kan er dus voor kiezen om aangeschreven en aangesproken te worden met naam partner, maar in je paspoort alleen je meisjesnaam af te laten drukken. Dit moet je dan wel specifiek aangeven bij de meeste gemeenten, want zij zullen er niet apart om vragen.
Heb je bij je ondertrouw een keuze gemaakt, dan kan die trouwens later altijd weer gewijzigd worden. Kost je alleen een bezoekje aan het gemeentehuis, maar geen euro's.
Dit geldt trouwens ook allemaal voor mannen. Zij kunnen er ook voor kiezen om de naam van hun partner te gebruiken. Alleen als je dat doet en je laat het vermelden in je paspoort, dan zullen veel buitenlandse immigrations raar staan te kijken. Dit zijn ze nl. niet gewend en kan je dus extra tijd kosten. Tenminste... dat zijn de ervaringen die wij horen.
Je geeft bij je ondertrouw op welke naam je wilt gebruiken na je huwelijk. Deze naam zal gebruikt worden bij de aanhef en adressering van brieven e.d. Je kan dan kiezen uit:
- eigen naam (meisjesnaam) bijv. Jansen
- naam van partner bijv. de Vries
- naam partner gevolgd door eigen naam (meisjesnaam); de Vries-Jansen
- eigen naam (meisjesnaam) gevolgd door naam partner; Jansen-de Vries
Nogmaals: dit is alleen in de aanhef/adressering van een brief of hoe je aangesproken wordt. Als je voor de eerste optie kiest, zal alleen je eigen naam in het paspoort komen te staan. Kies je voor de 2e t/m 4e optie, dan komt het als volgt in je paspoort:
Naam/surname/nom:
Jansen
e/v de Vries
Dit gaat automatisch, maar sommige gemeenten vragen bij het aanvragen van een nieuw paspoort alsnog hoe je in je paspoort geregistreerd wil staan (als een soort service). Je kan er dus voor kiezen om aangeschreven en aangesproken te worden met naam partner, maar in je paspoort alleen je meisjesnaam af te laten drukken. Dit moet je dan wel specifiek aangeven bij de meeste gemeenten, want zij zullen er niet apart om vragen.
Heb je bij je ondertrouw een keuze gemaakt, dan kan die trouwens later altijd weer gewijzigd worden. Kost je alleen een bezoekje aan het gemeentehuis, maar geen euro's.
Dit geldt trouwens ook allemaal voor mannen. Zij kunnen er ook voor kiezen om de naam van hun partner te gebruiken. Alleen als je dat doet en je laat het vermelden in je paspoort, dan zullen veel buitenlandse immigrations raar staan te kijken. Dit zijn ze nl. niet gewend en kan je dus extra tijd kosten. Tenminste... dat zijn de ervaringen die wij horen.
Ik ben vorig jaar naar New York geweest op mijn getrouwde naam. In mijn paspoort staat die naam ook onder mijn meisjesnaam bij e/v. Ze deden hier absoluut niet moeilijk over!
Groetjes,
Annaa
Groetjes,
Annaa
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2376 Weergaves