Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dodge Durango of Chevy Equinox
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dodge Durango of Chevy Equinox
Ben aan het twijfelen tussen het huren van de Durango of de Equinox.
Het rare is dat de Durango in een grotere klasse valt (klasse full size SUV), maar momenteel goedkoper is dan de Equinox (klasse midsize SUV).
Heeft daar iemand een verklaring voor ?
Op het forum is er al wel enkele keren over geschreven maar heeft er iemand recente ervaringen met deze auto('s) ?
Ik zou hem ophalen in San Fransisco en er 17 dagen meer rijden, rondje West.
We zijn met 2 volwassenen en 2 grote kinderen.
Vooral het verbruik baart me toch wat zorgen, als ik de cijfers van de constructeurs bekijkt zuipt de Durango wel wat af, slechts 13 miles per gallon in de stad !
Hier doet de Equinox toch iets beter.
Alle info is dan ook welkom, voor- en nadelen, als het kan ook een live foto van deze auto (of gelijkwaardig gehuurde).
Alvast bedankt !
Luc
Het rare is dat de Durango in een grotere klasse valt (klasse full size SUV), maar momenteel goedkoper is dan de Equinox (klasse midsize SUV).
Op het forum is er al wel enkele keren over geschreven maar heeft er iemand recente ervaringen met deze auto('s) ?
Ik zou hem ophalen in San Fransisco en er 17 dagen meer rijden, rondje West.
We zijn met 2 volwassenen en 2 grote kinderen.
Vooral het verbruik baart me toch wat zorgen, als ik de cijfers van de constructeurs bekijkt zuipt de Durango wel wat af, slechts 13 miles per gallon in de stad !
Hier doet de Equinox toch iets beter.
Alle info is dan ook welkom, voor- en nadelen, als het kan ook een live foto van deze auto (of gelijkwaardig gehuurde).
Alvast bedankt !
Luc
Laatst gewijzigd door lsl op 28 okt 2008, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Re: Dodge Durango of Chevy Equinox
Ik heb beide auto's al een keer mee gekregen zonder dat ik er specifiek om vroeg. Houd daar wel rekening mee. Je kunt wel een voorkeur voor een bepaalde auto uitspreken als je de auto huurt, het is nog maar zeer de vraag of je 'm ook daadwerkelijk mee krijgt. Niet voor niets wordt er ook altijd gesproken over "of gelijkwaardig".
De Durango geniet toch mijn voorkeur. Ruimer en had een beter zicht naar achteren. Met de Equinox viel het mij op dat ik slecht zicht had als ik achteruit moest rijden en dus naar achteren keek. Het brandstofverbruik van de Durango lag hoger bij mij. Wel heb ik met de Durango langere afstanden via de snelweg afgelegd dus dat kan een ietwat vertekend beeld geven. Hieronder het verbruik van beide auto's:
Dodge Durango: 17,87 mile per gallon / 7,59 km per liter. In totaal ruim 6600 mijl mee gereden.
Chevrolet Equinox: 21,85 mile per gallon / 9,29 km per liter. In toaal ruim 1600 mijl mee gereden.
Nog enkele foto's van beide auto's:
Durango:

Equinox

Roland
De Durango geniet toch mijn voorkeur. Ruimer en had een beter zicht naar achteren. Met de Equinox viel het mij op dat ik slecht zicht had als ik achteruit moest rijden en dus naar achteren keek. Het brandstofverbruik van de Durango lag hoger bij mij. Wel heb ik met de Durango langere afstanden via de snelweg afgelegd dus dat kan een ietwat vertekend beeld geven. Hieronder het verbruik van beide auto's:
Dodge Durango: 17,87 mile per gallon / 7,59 km per liter. In totaal ruim 6600 mijl mee gereden.
Chevrolet Equinox: 21,85 mile per gallon / 9,29 km per liter. In toaal ruim 1600 mijl mee gereden.
Nog enkele foto's van beide auto's:
Durango:
Equinox

Roland
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Wij hebben ook beide auto's 1 keer gehad, maar bijna uitsluitend auto's in de Equinox klasse gehuurd en in alle gevallen, op 1 na dus, een standard SUV gehad (Chevy Trailblazer, Jeep Cherokee, etc). Ik vind de Equinox een stuk kleiner dan de standard SUV, en zeker kleiner dan de Dodge Durango. Ik vond dat een grote SUV, en wij hebben er toen het 'standaard' rondje ZW mee gereden en vonden het een heerlijke auto. Niet zozeer gelet op het verbruik, maar dat hij duurder is dan de anderen verbaast me niet.lsl schreef:Ben aan het twijfelen tussen het huren van de Durango of de Equinox.
Het rare is dat de Durango in een grotere klasse valt (full size SUV), maar momenteel goedkoper is dan de Equinox.
Wij hebben toen in ZW ook met 2 volwassen en 2 kinderen (jongens van 12 jaar) rondgereden, en ik zou er niet aan moeten denken dat we een kleinere auto gehad zouden hebben in die periode. Omdat we veel gereden hebben en ook best aardig wat bij ons hadden (4 weken onderweg), paste dat hier precies; had in de Equinox nooit gelukt. Sterker nog, wij hadden deze vakantie met opzet niet de Equinox klasse geboekt, omdat we niet het risico wilden lopen dat we deze ook daadwerkelijk kregen (ondanks dat we inmiddels al zeker 10 keer de standard SUV hadden meegenomen).
Overigens, waar zie jij dat de Dodge Durango goedkoper is dan de Equinox ? Die Equinox is normaal gesproken (bij usareisen.de) vele malen goedkoper
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- lsl
- Amerikakenner
Bij Autoeurope voor periode juli 2009 is de klasse IFAR (Equinox) momenteel iets duurder dan de klasse FFAR (Durango).
Heel raar ... maar als ik een FFAR boek ben ik wel zeker ter plaatse een full SUV mee te krijgen, niet?
Voor minder geld zelfs
Luc
Heel raar ... maar als ik een FFAR boek ben ik wel zeker ter plaatse een full SUV mee te krijgen, niet?
Voor minder geld zelfs
Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
- Bushmaster
- Amerika-expert
De Equinox is daar veel duurder dan bij usareisen.de
14-21 nov 2008 Equinox bij Usareisen.de full-inclusive €164,00, bij Autoeurope gold €237,00
* Opmerking moderator - Marco
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten.
14-21 nov 2008 Equinox bij Usareisen.de full-inclusive €164,00, bij Autoeurope gold €237,00
* Opmerking moderator - Marco
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten.
- lsl
- Amerikakenner
Voor juli 2009 zijn er bij usareisen echter nog geen prijzen.
Heb in april 2008 ook een auto via autoeurope gehad. Toen was de auto die ik wou (fullsize in Orlando), daar het goedkoopst.
Autoeurope past trouwens ook zijn prijs aan als je kunt aantonen dat de auto elders goedkoper is of geworden is.
Ik heb dat begin dit jaar gedaan (enkele maanden na de boeking was hun eigen prijs nogmaals gezakt, waarschijnlijk door de dollarkoers) en inderdaad, het verschil werd me zonder probleem teruggestort.
Je kan trouwens ook kosteloos annuleren tot 48u voor de huurdatum.
Als binnenkort dus zou blijken dat de Equinox bij usareisen merkelijk goedkoper is dan bij autoeurope, kan ik nog steeds omboeken.
Heb in april 2008 ook een auto via autoeurope gehad. Toen was de auto die ik wou (fullsize in Orlando), daar het goedkoopst.
Autoeurope past trouwens ook zijn prijs aan als je kunt aantonen dat de auto elders goedkoper is of geworden is.
Ik heb dat begin dit jaar gedaan (enkele maanden na de boeking was hun eigen prijs nogmaals gezakt, waarschijnlijk door de dollarkoers) en inderdaad, het verschil werd me zonder probleem teruggestort.
Je kan trouwens ook kosteloos annuleren tot 48u voor de huurdatum.
Als binnenkort dus zou blijken dat de Equinox bij usareisen merkelijk goedkoper is dan bij autoeurope, kan ik nog steeds omboeken.
Wat kan jou het nou schelen of de Durango wat meer gebruikt, maakt op de totale kosten echt niet veel uit. King of the Road, Neem lekker die Durango!
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Helemaal mee eens Yeehaw. Met de benzineprijzen weer richting normaal, wil de rechtervoet ook wat ! 
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik zou niet te lang wachten, de Durango gaat eind van dit jaar zonder een opvolger te krijgen uit produktie, Chrysler heeft bekent gemaakt dat de fabriek in Newark Delaware waar de Dodge Durango en de Chrysler Aspen gemaakt worden gaat sluiten.
Harry
Harry
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook de chevy suburban gaat er aan geloven hoor ik.
Toch komt er wel weer groot spul en blijft er groot spul
De ford excursion is er ook uit, maar daarvoor is de expedition EL. Ong net zo groot , alleen niet in diesel
Overigens, neem de Durango.
Het beleven van Amerika hoort in een grote SUV
Toch komt er wel weer groot spul en blijft er groot spul
De ford excursion is er ook uit, maar daarvoor is de expedition EL. Ong net zo groot , alleen niet in diesel
Overigens, neem de Durango.
Het beleven van Amerika hoort in een grote SUV
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Laten we het nou gewoon maar eens een keer zeggen heren,de Equinox is eigenlijk gewoon een dames auto... 
- lsl
- Amerikakenner
Voilà, de keuze en de boeking is gemaakt, een Dodge Durango
Het is reeds bevestigd, de huur loopt via Alamo.
Ik ga de auto inleveren in Los Angeles airport, moet je dan eerst stoppen bij Alamo op Aviation Blvd of toch naar de luchthaven zelf rijden ?
Het is reeds bevestigd, de huur loopt via Alamo.
Ik ga de auto inleveren in Los Angeles airport, moet je dan eerst stoppen bij Alamo op Aviation Blvd of toch naar de luchthaven zelf rijden ?
- Bushmaster
- Amerika-expert
lang leve de Licoln Navigator (nou ja een Escalade mag ook nog)Pete.Z schreef:Laten we het nou gewoon maar eens een keer zeggen heren,de Equinox is eigenlijk gewoon een dames auto...
-
Inyaro
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
haha, lolPete.Z schreef:Laten we het nou gewoon maar eens een keer zeggen heren,de Equinox is eigenlijk gewoon een dames auto...
2 jaar geleden hadden wij ook een Equinox via usareisen gehuurd. Dit was in Orlando zodat we al op voorhand wisten dat die d'er niet ging zijn.
We hebben toen een RAV4 eruitgepikt (yes, I know, not an american car
Is deze koffer eigenlijk groter die van een Equinox? Dat vraag ik me al een tijdje af. Onze koffer zat toen redelijk vol (voor 19 dagen), maar we hadden geen rondreis dus dat was niet zo erg. (die 2 linkse reiskoffers zijn van het grootste type)
Had dit alles ook in de Equinox gepast? (met behoud van de achterbank)

Ook vraag ik me af of er SUV's zijn waarbij je de bagage van buitenaf niet ziet zitten...om niet elke avond met al die koffers te sleuren zie je.
Of is dat 'onzichtbaar' zijn niet echt nodig vanwege het zo goed als geen inbraken in auto's (of ben ik verkeerd geinformeerd) ?
Vroeger, toen onze 2 kids nog bengels waren
De achterruiten van een SUV zijn zo donker dat je nauwelijks naar binnen kan kijken. Wij leggen dan ook nog een donkere doek over de bagage. Nooit iets gestolen. Btw, zouden die Japanners niet weten dat die achterklep de verkeerde kant om draait? Gevaarlijke en onhandige constructie. En in een Toyota door Amerika rijden.....nooit!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Deze Toyota is mogelijk meer Amerikaans dan menige Amerikaanse auto.
De Toyota wordt volledig in Amerika gemaakt waar veel Amerikaanse merken (voor een deel) in Mexico in elkaar gezet worden.
De deur gaat de goede kant uit richting stoep, zo wordt hij niet dicht gereden door de wind van passerende auto's
De Toyota wordt volledig in Amerika gemaakt waar veel Amerikaanse merken (voor een deel) in Mexico in elkaar gezet worden.
De deur gaat de goede kant uit richting stoep, zo wordt hij niet dicht gereden door de wind van passerende auto's
Ahhh, klep gaat de goede kant op. Dus ik neem aan dat die klep in Japan andersom draait......en als ik van de stoep af stap met mijn boodschappen moet ik dus eerst half op de weg gaan staan om die klep te openen. Lekker veilig! Onveilig en onhandig dus nog steeds.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is een hele leuke discussie,de klep gaat op deze manier inderdaad verkeerd open,maar dat komt omdat ze in Japan links rijden.
Precies Pete, vandaar mijn opmerking over Japan.
- lsl
- Amerikakenner
Ter info, de zomerprijzen van usareisen.de zullen vanaf einde nov-begin dec op hun site geplaatst worden.
Vanaf dan is de traditionele vroegboekkorting van toepassing.
Vanaf dan is de traditionele vroegboekkorting van toepassing.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht