Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen met American Airlines

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
MissLiberty
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Vliegen met American Airlines

Bericht door MissLiberty »

Hallo op 6 juli vertrekken we naar de States...voor 5 weken!!!
We hebben geboekt via vliegtuigtickets.com met Brussels Airlines (rechtstreekse vlucht Brussel - NY jfk) maar de vlucht wordt uitgevoerd door A.A.
Op mijn E ticket staat dat we 2 stuks bagage mogen meenemen.
Weet iemand meer ivm het gewicht? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het om 2 x 23kg gaat per persoon? klopt dat?
Ik had ook nog een vraagje ivm het slotje op de bagage. 2 jaar geleden hebben we slotjes geplaatst (van die goedkope met sleuteltje) bij het heen en terugkomen en hebben geen enkel probleem ondervonden.
groetjes en bedankt voor jullie reaktie.
VanRoyal
Amerikafan

Re: Vliegen met American Airlines

Bericht door VanRoyal »

MissLiberty schreef:Op mijn E ticket staat dat we 2 stuks bagage mogen meenemen.
Weet iemand meer ivm het gewicht? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het om 2 x 23kg gaat per persoon? klopt dat?
Klopt. Staat hier allemaal netjes uitgelegd: http://www.aa.com/aa/i18nForward.do?p=/ ... vent=false

Veel plezier tijdens je vakantie! :)
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik zou er niet zo blij mee zijn dat de vlucht ipv Brussels Airlines nu door AA wordt uitgevoerd. Het is nog al een verschil of je 9 uur in een moderne Airbus A330-300 zit (met eigen videoschermpje) of in zo'n oude rammelbak van AA Vlucht 171 (Boeing 767-300/300ER).

Vwb de slotjes, laat je koffer nu maar gewoon open. Slotjes zijn echt geen meerwaarde meer.

Fijne vakantie !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
MissLiberty
Amerika-ontdekker

Alé, is zo erg met AA ?
We hebben onze 2 zonen bij (13j en 18j) die graag speltjes spelen en tv kijken gedurende de reis, toen we met swiss air hebben gevlogen hadden we ieder een schermpje, is dit niet het geval bij AA?

groetjes
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

MissLiberty schreef:Alé, is zo erg met AA ?
We hebben onze 2 zonen bij (13j en 18j) die graag speltjes spelen en tv kijken gedurende de reis, toen we met swiss air hebben gevlogen hadden we ieder een schermpje, is dit niet het geval bij AA?

groetjes
Dat ligt helemaal aan het type vliegtuig waar je mee vliegt. Wij gaan met AA in een Boeing 777, die heeft wel een personal entertainment system, maar als ik Ruud moet geloven zitten jullie in een Boeing 767-300/300ER en daar zitten geen privé schermpjes in. Wat is je vluchtnummer?

Meer info over vliegtuigen van AA: http://www.seatguru.com/airlines/Americ ... mation.php
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik zeg niet dat het zó erg is met AA. Zoals ik al schreef, is er wel degelijk een verschil. Als je inderdaad op de AA171 zit, staat er een Boeing 767-300ER gepland. Dat is best een goed (veilig) vliegtuig, maar inmiddels wel verouderd. Ik heb nog even voor je gezocht, maar als ik het goed lees (ze zijn er nog al vaag over) maakt ook Brussels Airlines gebruik van "Mainscreens".

Hier nog wat info:

http://pro.brusselsairlines.com/nl/info ... seats.aspx

http://www.aa.com/aa/i18nForward.do?p=/ ... ing767.jsp

http://www.americanairlinesentertainment.com/

http://www.seatguru.com/airlines/Americ ... 67-300.php
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Luc1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 90

Bericht door Luc1 »

Brussels Airlines heeft nooit met eigen vliegtuigen naar US gevlogen.
Alle vluchten naar US zijn codeshares met American Airlines of Jet Airways.

Het vroegere Sabena vloog wel met eigen vliegtuigen naar US.

mvg
Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Luc1 schreef:Brussels Airlines heeft nooit met eigen vliegtuigen naar US gevlogen.

Luc

Zo is dat inderdaad. Heb al tweemaal geboekt bij Brussels Airlines en steeds met AA gevlogen. Vind dat eerlijk gezegd niet zo erg hoor. Service was prima.

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
MissLiberty
Amerika-ontdekker

Ik heb zo dadelijk de vluchtnummer niet gevonden maar er staat wel boeing 767.
ben_
Amerika-ontdekker

Bericht door ben_ »

Veusy schreef:
Zo is dat inderdaad. Heb al tweemaal geboekt bij Brussels Airlines en steeds met AA gevlogen. Vind dat eerlijk gezegd niet zo erg hoor. Service was prima.

Hans
Weet je toevallig nog welk type vliegtuig het was en of je je eigen entertainment schermpje had?
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Wij hebben met de 767 van AA naar Las vegas gevlogen en hadden geen schermpjes. Het jaar daarvoor bij united wel.
We vonden het vliegtuig ook ouder dan dat van United en ook het eten minder goed.
Langs de andere kant scheelde het 200 euro pp en we waren zonder kinderen.
Vorige keer met united waren we wel met de kinderen en toen hebben die schermpjes wel hun deugd bewezen. Maar zonder gaat ook hoor :)
Groetjes,
Carine
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Wij hebben in mei ook met AA gevlogen vanuit Brussel (naar LA via Chicago en terug vanuit San Franscico via Chicago). De toestellen (Boeing 767-300/300ER) hebben geen individuele schermpjes in de hoofdsteunen en wij vonden de plaatsen ook erg krap. Ik ben maar 1,74 meter en vond het ook krap. Een van mijn reisgenoten is 1,85 meter en voor hem was het een hel (met lichte overdrijving).
Het zijn verouderde toestellen maar de service was vrij goed (eten ok voor vliegtuigkost en aan drinken zeker geen gebrek). Wij betaalde retour 540$ incl taksen en verzekering. Wel ongeveer een jaar op voorhand geboekt.
gert & peggy
Amerika-ontdekker

Bericht door gert & peggy »

Brussels Airlines, best OK... American, daar heeft iedereen zijn mening over...

Maar, en dit is een beetje off topic : wij vertrekken seffens met Alitalia : ben benieuwd of we weggeraken en als dat zo is, geraken we nog terug.... :)
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

ben_ schreef:
Weet je toevallig nog welk type vliegtuig het was en of je je eigen entertainment schermpje had?
In ieder geval geen nieuw type en zeker niet met eigen schermpjes.
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

Ik heb een vraagje over de bagage bij AA. Ik zie op de site www.aa.com dat je 2 stuks bagage mee mag nemen maar als dit boven de 23 kg is dat je $ 50 moet betalen. Is dit 23 kg per koffer?
Kortom wij vliegen met zijn 2en, zouden we dan 4 koffers van 23 kg mee mogen nemen?

Tevens zie ik staan dat als je na 15 juni hebt geboekt je bij moet betalen voor ingecheckte bagage bij domestic flights. Als je tussen 14 mei en 15 juni hebt geboekt hoeft dit niet...wij hebben in januari geboekt. Ik neem aan dat wij niet hoeven te betalen maar kan het nergens letterlijk vinden.
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
Jeroen80
Amerikakenner

Bericht door Jeroen80 »

Inderdaad. Je mag per persoon 2 koffers van 23 kg meenemen + dan nog je handbagage (18 kg). Ga je boven de 23 kg dan betaal je 50$, maar dat is ook niet ongelimiteerd (tem 32 kg dacht ik). Dus beter 2 koffers die te weinig wegen dan 1 koffer die boven de 23 kg gaat (zoals mij).
MissLiberty
Amerika-ontdekker

Wij zitten momenteel in de USA. Wij hebben gevlogen met AA,vanuit brussel naar NY, toestellen verouderd maar vriendelijk personeel en goed gegeten. Enkele tv toestellen zijn aanwezig in het vliegtuig, dus geen vrije keuze, ook geen spelletjes mogelijk voor de kinderen. wij hadden dan nog eens de pech dat de oortjes niet werkte, dus beeld zonder klank.Jammer.
IVM het gewicht van de bagage is het inderdaad 2x23kg per persoon.
nog veel zonnige groetjes vanuit Pennsylvania
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

dank jullie wel! handig om even te weten...in dit geval gaan onze slaapzakken en hoofdkussens toch mee :D

Tv's, tja jammer maar gelukkig vermaak ik me altijd prima met tijdschriften, boeken en sinds kort met mijn Nintendo DS 8)
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
Joeyke
Amerika-ontdekker

Bericht door Joeyke »

onze vlucht via AA is ook reeds geboekt in januari, dus... geen extra taxen tenzij je per valies over de 23kg gaat?

en per persoon: 2x 23kg + handbagage 18kg?

Dat wordt rekenen en wegen :D
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Bwa, wij zaten belange niet aan de 23 kg per valies en dan hadden we nog maar 2 ipv 4 valiezen mee. Onze valiezen zaten trouwens zo goed als vol. Dus als je niet overdrijft blijf je echt wel onder dat maximum gewicht ;-)

Die 18kg handbagage vind ik echt bizar. Mijn rugzak zat proppesvol (!) en was met zijn 8kg al behoorlijk zwaar. Ik vraag me echt af wie er 18kg kan meenemen ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer