Vliegen met United Airlines

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
burb11
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 25 mei 2008, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 6

Vliegen met United Airlines

Bericht door burb11 »

Hallo,

Wij vertrekken 6 juli vanaf Schiphol naar Washington, met United. In totaal hebben we zo'n negen vluchten geboekt. We zijn ook deelnemers in het Mileage Plus programma, en sparen zo de nodige miles in de komende periode.
Heeft er iemand ervaring met het upgraden van je ticket met Mileage plus? Naar first class bijvoorbeeld?
En nog iets; weet iemand of het mogelijk is om nu al een stoel te reserveren op de eerste vlucht vanuit NL? ik weet dat het bij KLM wel kan, maar ook bij United als je vanaf Schiphol vliegt? Of is het gewoon een kwestie van op tijd aan de incheckbalie staan?

gr
BB
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door sachasenne »

Wat het upgraden betreft : je kan uiteraard pas upgraden nadat je al je vluchten gevlogen hebt. Je volgende vakantie dus :)

Op de site van united vind je daar alle info over terug onder miles age plus. Daar staat hoeveel miles je moet hebben.

Verder de keuze van je stoelen : je kan die op voorhand kiezen. Dit kan ook op de site.

www.united.com


Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
Gebruikersavatar
burb11
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 25 mei 2008, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door burb11 »

sachasenne schreef:Wat het upgraden betreft : je kan uiteraard pas upgraden nadat je al je vluchten gevlogen hebt. Je volgende vakantie dus :)
Het zijn toch allemaal op zichzelf staande vluchten? Ik hoopte er eigenlijk op om bijvoorbeeld de laatste vlucht naar huis in een lekkere stoel te kunnen zitten :-)
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door sachasenne »

Je hebt bv 30,000 miles nodig om vanuit economy een upgrade naar 'de volgende' klasse te gaan. First class is dan nog een eindje uit zicht.
Om 30,000 miles te sparen moet je al redelijk wat gevlogen hebben.
Als ik me herinner hadden wij voor onze twee transatlantische vluchten EN onze twee binnenlandse vluchten ongeveer 12,000 miles.
Groetjes,
Carine
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5970
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door Harry »

burb11 schreef:
sachasenne schreef:Wat het upgraden betreft : je kan uiteraard pas upgraden nadat je al je vluchten gevlogen hebt. Je volgende vakantie dus :)
Het zijn toch allemaal op zichzelf staande vluchten? Ik hoopte er eigenlijk op om bijvoorbeeld de laatste vlucht naar huis in een lekkere stoel te kunnen zitten :-)
Dat zal helaas niet gaan, tenzij je al de benodigde mijlen op je naam hebt staan, het duurt altijd een aantal dagen of soms wel weken voor de gevlogen mijlen op je saldo bijgeschreven zijn.
Upgraden doe je meestal (niet altijd) pas op het moment van inchecken, de niet verkochte stoelen gaan dan naar de mensen die willen upgraden, in volgorde van Frequent flyer klasse, dus de 1K members hebben voorang, dan komen de Premier Executive members, daarna de Premier members, en dan de members zonder status.
Wat denk ik nog veel meer van belang is, dat is dat de goedkoopste economy boekingsklasses niet in aanmerking komen voor upgrades, alleen de full-fare ecomony tickets komen in aanmerking voor een upgrade, dus als je de goedkoopste mogelijkheid genomen hebt tijdens de boeking, dan kun je helemaal niet upgraden, ook al heb je 100000 mijlen.

Harry
Racerke
Amerikakenner
Berichten: 606
Lid geworden op: 13 nov 2007, 11:56
Locatie: België

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door Racerke »

:) Ik dacht dat op voorhand ook wel even zo te flikken ... in totaal heb ik veertien vliegtuigen gehad vorige maand!

Je moet ze dus niet persé bij dezelfde maatschappij boeken, gewoon de goedkoopste en dan daar ook spaarprogramma's beginnen. Zo is Northwest interessant omdat ze samenhangen met de KLM.

Als je via Expedia een vlucht boekt kan je geen miles sparen bij de maatschappij maarrrr als er iets misloopt ... :lol:
Zo heb ik nu van Expedia al een tegemoedkoming ontvangen en ben ik met Northwest/KLM nog aan het onderhandelen.
Gebruikersavatar
Clint
Amerika-expert
Berichten: 4657
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:13
Locatie: Detroit, MI

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door Clint »

Harry schreef:
Dat zal helaas niet gaan, tenzij je al de benodigde mijlen op je naam hebt staan, het duurt altijd een aantal dagen of soms wel weken voor de gevlogen mijlen op je saldo bijgeschreven zijn.
Upgraden doe je meestal (niet altijd) pas op het moment van inchecken, de niet verkochte stoelen gaan dan naar de mensen die willen upgraden, in volgorde van Frequent flyer klasse, dus de 1K members hebben voorang, dan komen de Premier Executive members, daarna de Premier members, en dan de members zonder status.
Je kan ook gewoon van te voren een upgrade kopen door miles in te leveren. Iig bij Lufthansa en Northwest. Lijkt me sowieso niets wat alliance breed is, aangezien de upgrade eisen van Star Alliance (o.a. Lufthansa, US Airways en United) over het algemeen hetzelfde zijn.

@ Racerke: je kan via expedia vluchten wel gewoon miles sparen. Het wordt dan wel niet automatisch bijgevult, maar je moet even een formuliertje invullen en je boarding pass meesturen. Komt het helemaal in orde (meerdere malen al gedaan ;) )
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Gebruikersavatar
burb11
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 25 mei 2008, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door burb11 »

Harry schreef:Wat denk ik nog veel meer van belang is, dat is dat de goedkoopste economy boekingsklasses niet in aanmerking komen voor upgrades, alleen de full-fare ecomony tickets komen in aanmerking voor een upgrade, dus als je de goedkoopste mogelijkheid genomen hebt tijdens de boeking, dan kun je helemaal niet upgraden, ook al heb je 100000 mijlen.
Klopt, maar ik zie dat daarvoor bij binnenlandse vluchten wel weer mogelijkheden bestaan. (ook tickets in de W-klasse) Nu hebben we straks negen vluchten, waarbij ik met bonusmiles op een dikke 30000 uitkom. Misschien is er dan die lekkere stoel :-) Al was het maar van LA naar Washington.

BB
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
marjaenad
Amerikafan
Berichten: 119
Lid geworden op: 10 jan 2008, 18:36
Locatie: Dongen
Contacteer:

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door marjaenad »

Wij hebben vorig jaar in oktober al geboekt voor augustus dit jaar.We wisten meteen de vluchttijden en konden meteen kiezen op welke stoelen we wilden zitten. Omdat deze vluchten pas zijn veranderd, andere type vliegtuig, heb ik zelf de stoelen weer aangepast aan onze wensen via www.united.com
Groetjes Marja.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door Old Faithful »

Hallo,

Ik heb via Expedia 4 vluchten geboekt:
A'dam - Frankfurt --> United operated by Lufthansa
Frankfurt - Seattle --> United operated by Lufthansa
Las Vegas - Washington --> United
Washington - A'dam --> Lufthansa operated by United

Ik kan mijn boekingen alle vier zien op de site van zowel United als Lufthansa. Alleen voor de derde vlucht (Las Vegas - Washington) kan ik al stoelen reserveren.
Klopt mijn conclusie dat vooraf stoelen reserveren wel kan bij United, maar niet bij Lufthansa? (en waarom kan het dan niet bij de laatste vlucht, die immers ook door United verzorgd wordt?)
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Clint
Amerika-expert
Berichten: 4657
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:13
Locatie: Detroit, MI

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door Clint »

Operated by lufthansa betekend dat je bij lufthansa moet zijn. Voor vluchten binnen Europa kan je sowieso pas stoelen reserveren bij inchecken, als je geen status hebt. Voor intercontinentale vluchten moet je ze gewoon even bellen en dan worden je stoelen gereserveerd. Op dit moment kan je het alleen online doen als je ze ook via de lufthansa site hebt geboekt.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Gebruikersavatar
Amikix
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:48
Locatie: USA

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door Amikix »

Clint schreef: @ Racerke: je kan via expedia vluchten wel gewoon miles sparen. Het wordt dan wel niet automatisch bijgevult, maar je moet even een formuliertje invullen en je boarding pass meesturen. Komt het helemaal in orde (meerdere malen al gedaan ;) )
Je kunt ook bij het inchecken het pasje van je spaarprogramma geven, dan voeren ze je nummer in en gaat het verder vanzelf. Scheelt weer moeite om je boarding pass in te sturen :).
Laatst gewijzigd door Amikix op 11 jun 2008, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
burb11
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 25 mei 2008, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door burb11 »

Ik hoorde trouwens vandaag via Exit reizen dat United alle vluchten in juli overboekt, dus dat het wel zaak is toch op tijd in te checken. 3 uur vantevoren er zijn dus...
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door Rob »

burb11 schreef:Ik hoorde trouwens vandaag via Exit reizen dat United alle vluchten in juli overboekt, dus dat het wel zaak is toch op tijd in te checken. 3 uur vantevoren er zijn dus...
Is niet nodig als je de stoelen al hebt vast kunnen leggen, dan ben je zeker van je plaats.
Gebruikersavatar
burb11
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 25 mei 2008, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door burb11 »

Rob schreef:
burb11 schreef:Ik hoorde trouwens vandaag via Exit reizen dat United alle vluchten in juli overboekt, dus dat het wel zaak is toch op tijd in te checken. 3 uur vantevoren er zijn dus...
Is niet nodig als je de stoelen al hebt vast kunnen leggen, dan ben je zeker van je plaats.
Ware het niet dat de eerste vlucht vanaf Schiphol "Airport check-in only" is. Dat krijg ik te horen via Exit, en ook via de site van United is het op die vlucht niet mogelijk stoelen vast te leggen. Terwijl op de andere vluchten in de US al wel stoelen vast staan.
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
dujardin
Amerikafan
Berichten: 187
Lid geworden op: 07 feb 2005, 10:27

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door dujardin »

burb11 schreef:
Rob schreef: Is niet nodig als je de stoelen al hebt vast kunnen leggen, dan ben je zeker van je plaats.
Ware het niet dat de eerste vlucht vanaf Schiphol "Airport check-in only" is. Dat krijg ik te horen via Exit, en ook via de site van United is het op die vlucht niet mogelijk stoelen vast te leggen. Terwijl op de andere vluchten in de US al wel stoelen vast staan.
Je kan bij United al lang voor het inchecken stoelen vastleggen. Als je rechtstreeks boekt op de site, kan dit onmiddellijk. Als je via een reisbureau boekt kan je dit ook, als je je Mileage Plus nummer opgeeft bij de boeking, en vervolgens inlogt op de United website met dit nummer. Je hebt als niet-elite (frequent flyer) wel geen toegang tot Economy+. Het kan zijn dat er geen niet-Economy+ stoelen meer zijn, en dan moet je wachten tot bij het inchecken.
Het reserveren van een stoel is in theorie geen vaste garantie dat je niet "gebumpt" wordt bij overboeking, maar maakt de kans wel zeker veel kleiner (bijna onbestaande...).
Gebruikersavatar
burb11
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 25 mei 2008, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door burb11 »

dujardin schreef:Je kan bij United al lang voor het inchecken stoelen vastleggen. Als je rechtstreeks boekt op de site, kan dit onmiddellijk. Als je via een reisbureau boekt kan je dit ook, als je je Mileage Plus nummer opgeeft bij de boeking, en vervolgens inlogt op de United website met dit nummer.
Heb ik gedaan. Dus Mileage Plus nummer bij boeking via Exit opgegeven. Heb in totaal negen vluchten, en alle stoelen zijn idd gereserveerd. Behalve die van AMS naar Washington. Geldt ook voor de laatste terugvlucht naar AMS. Op de site geeft United aan dat de stoelen op die vluchten op de airport worden toegewezen. Dus tsja...
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
MichelUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 apr 2008, 10:27

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door MichelUSA »

Wij hebben in Juli 6 vluchten geboekt bij United en schrok een beetje toen ik hier las dat veel vluchten overboekt zullen zijn.
Ik heb gelijk het reisbureau gebeld en ze verzekerden mij dat Hotelplan de stoelen al vast heeft laten leggen...

Kan ik nu met een gerust hart wachten tot 18 Juli of moet ik me toch zorgen maken?

Gr. Michel
Gebruikersavatar
Clint
Amerika-expert
Berichten: 4657
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:13
Locatie: Detroit, MI

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door Clint »

MichelUSA schreef:Wij hebben in Juli 6 vluchten geboekt bij United en schrok een beetje toen ik hier las dat veel vluchten overboekt zullen zijn.
Ik heb gelijk het reisbureau gebeld en ze verzekerden mij dat Hotelplan de stoelen al vast heeft laten leggen...

Kan ik nu met een gerust hart wachten tot 18 Juli of moet ik me toch zorgen maken?

Gr. Michel
Ik zou me niet al teveel zorgen maken. Vraag anders aan hotelplan jullie boekingsnummer, dan kan je het zelf nog eens controleren op de site van United.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Gebruikersavatar
burb11
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 25 mei 2008, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door burb11 »

MichelUSA schreef:Wij hebben in Juli 6 vluchten geboekt bij United en schrok een beetje toen ik hier las dat veel vluchten overboekt zullen zijn.
Ik heb gelijk het reisbureau gebeld en ze verzekerden mij dat Hotelplan de stoelen al vast heeft laten leggen...
Kan ik nu met een gerust hart wachten tot 18 Juli of moet ik me toch zorgen maken?
Gr. Michel
Als ze stoelen hebben gereserveerd zou je dat moeten kunnen zien op de site van United. Als dat zo is, zou ik me geen zorgen maken. Wij vliegen op 6 juli, en ik kan geen stoelen vastleggen via de site. Het reisbureau (Exit Reizen) heeft me geadviseerd om ruim tevoren in te checken. Als je toch je vlucht mist, kun je later vliegen, maar dan via Frankfurt of London. Ik vind het zelf ook nogal wat, dat vluchten overboeken. Maar ik heb geen reden om te twijfelen aan het advies van Exit. Ik neem in elk geval het zekere voor het onzekere. Ik ben op tijd. Begint mijn vakantie ook wat eerder, zo zie ik het maar :-)

gr
BB
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer